Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013

victorindia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Jeg var og kikket litt i går :happy: Har ønsket meg Brio Go ut fra bilder, og etter å ha vært i butikken holder jeg fortsatt en knapp på den.

Nå er det bilstoljungelen som står for tur. Den er til å bli gal av! Det er jo ulike vinnere i alle de ulike testene. På vogna passer Brio Go sin stol, MaxiCosi Cabriofix og MaxiCosi Pebble. Bilstol/vognposen jeg har plukket ut (Voksi Move) passer til BeSafe Izi Go/izi sleep. Vi har ikke isofix i bilen, men min mors bil som vi kommer til å bruke mye har det. Noen seter scorer bra når de er festet med isofix og samtidig dårlig uten.

:daane: :daane: :daane:

Edit: Etter enda mer googling fant jeg ut at BeSafe Izi Go passer i MaxiCosi sine adaptere til Brio Go. Da kan jeg kanskje få oppfylt tre ønsker på en gang? :ler:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noken av dokke begynnt å sjå på barnevogn? :)

Ja, vi har bestemt oss for TFK Joggster III.. må bare bestemme oss for om vi skal kjøpe den i en butikk i nærheten av der vi bor (slik at det bare er å dra dit med den hvis det skulle bli noe feil med vognen eller noe), eller om vi skal kjøpe den i Tyskland (hvor vi får den til halv pris sammenlignet med her i Norge...)

Har tilbragt helgen sammen med blivende farmor og blivende gammeltante, og de var ikke sene med å ta meg med inn til byen - så her sitter vi med masse flott ulltøy fra Janus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnevogn fra før av :)

Orker ikke kjøpe noe nytt da denne fungerer helt greit. Hadde jo vært kjekt med ny vogn, men vil heller bruke penger på andre ting :)

Ny bil f.eks. :fnise:

Har så lyst på enten renault grand senic eller toyota prius+7 *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser dere for å holde dere mette mere enn én time?

Jeg er sulten HELE dagen , klarer heldigvis å kontrollere meg så jeg langt i fra hiver i meg alt jeg kommer over. Men merker nå at jeg nok ikke får i meg nok mat. Flere av klærne mine har blitt for store og hele kroppen er slapp, føler jeg ikke strekker til på noen punkter om dagen.. bare en liten svipp med støvsugeren er utmattende :( Har heldigvis legetime om et par dager, men til da, noen gode råd om å få i seg nok mat?

Jeg hadde en lengre periode hvor jeg spiste mange ganger om dagen , sunt og variert, nå sier kroppen bare nei til alt utenom brødskiver :P

Endret av Lura Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen råd da jeg ikke opplever det du beskriver Lotta.

Så er jo bra du skal til legen da og kan spørre der. For det hørtes ikke noe godt ut.

Om det er noen trøst er jeg og sliten etter små gjøremål, og jeg spiser som normalt og er ikke sulten hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg mett lengre hvis jeg sørger for å få i meg litt fett til måltidene (sunt fett). Jeg er også et"brød-menneske", men er mye bra man kan ha på skiven. Bruker ofte makrell i tomat og laks som pålegg, avokado som garnityr til ost, kjøttpålegg osv. Tar gjerne en liten neve nøtter til måltidet også (ubehandlede nøtter, altså ikke olje og salt på dem, men naturelle). Syns rugbrød metter mer enn andre brød, så prøver å holde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wanita; ett råd: Ikke kjøp deg Grand Scenic! Dårlig erfaring!

Den nye?

Har senic fra før og har vært veldig fornøyd, lite tull og veldig bra service når vi har trengt det. Har jo fått anbefalt Opel noen ganger og, men det har jeg hatt før og var absolutt ikke fornøyd, så det blir det aldri igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll i dag og alt så fint ut! :nigo: Blodtrykket var bra (er jo det jeg er mest bekymret over, siden jeg fikk svangerskapsforgiftning sist), hjertelyden var fin, Bolla lå visst i tverrleie akkurat da :hjerte: og SF-målet mitt er noe stort. Men legen sa at hun egentlig ikke likte å ta det målet fordi det alltid ble feil uansett. Så det bekymrer meg ikke nevneverdig. Vet jo at magen er ganske stor i forhold til sist gang, så... :fnise: Hun lovet meg også henvisning til sykehus for nærmere utredning for sv.f. etter uke 28, noe som er en enorm lettelse! :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye?

Har senic fra før og har vært veldig fornøyd, lite tull og veldig bra service når vi har trengt det. Har jo fått anbefalt Opel noen ganger og, men det har jeg hatt før og var absolutt ikke fornøyd, så det blir det aldri igjen :P

Ikke den nye; jeg hadde 2007 modellen og vi hadde bare prakk, og jeg synes den hadde veldig dårlig kjørekomfort til tross for mye ekstrautstyr.

Men, dere, jeg lurer på når jeg skal sende inn papirer til NAV? og hvis jeg angir tidskonto nå; kan jeg endre det siden eller...? Jeg er ikke 100% sikker om jeg skal ha det; men mannen skal nok. Fyller jeg ut for hver av oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dere, jeg lurer på når jeg skal sende inn papirer til NAV? og hvis jeg angir tidskonto nå; kan jeg endre det siden eller...? Jeg er ikke 100% sikker om jeg skal ha det; men mannen skal nok. Fyller jeg ut for hver av oss?

Etter uke 26 :) jeg fikk beskjed om at første utbetalingen min skjer 3 uker før termin.

Du sender for deg nå og han må bare sende inn sin søknad før du er ferdig med din permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den nye; jeg hadde 2007 modellen og vi hadde bare prakk, og jeg synes den hadde veldig dårlig kjørekomfort til tross for mye ekstrautstyr.

Er rart det der med biler, for vi og kjenner noen fler med renault, de aller fleste har vært fornøyd, men det er en som har hatt skikkelig problemer med sin. Bare reparasjoner, feil med div. o.s.v.

Samme er med VW touran(?), kjenner vel 3 stk med samme modell, 2 av dem er strååålende fornøyd, så har vi mine foreldre som da ikke er fornøyd. Er så mye tull. klimaanlegg som tuller mye, cruise kontroll som fungerer tidvis o.s.v.

Sånn sett heller jeg mot toyota da jeg sjeldent har hørt at de har tull med hybridene. Men har ikke penger nå uansett ;)

Mener du kan forandre på tidskonto, jeg gjorde ihvertfall det sist. Da bare sende jeg brev til Nav en stund før forandringene, og så lenge det ikke gikk ut over hvor mye vi hadde krav på var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har begynt å se sånn smått på vognpose jeg.. hva vil dere anbefale av lammeskinnspose og dunpose? Har sett litt på disse to

Kaiser Iglu:

http://altforbarna.mamutweb.com/Shop/List/Kaiser-lammeskinns-dun-og-fleeceposer/3/1

LilleMultiBag:

http://www.lilleprinsen.no/product/546663/LilleLille_LilleMultiBag.html

Noen som har prøvd disse eller har en formening om de er duganes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognpose, ja. Var nettopp gjennom den jungelen selv. :fnise: Det kommer jo veldig an på hvor du bor da, for lammeskinn kan bli veldig varmt! Da ville jeg heller gått for en hvor man kan ta ut skinnet, tror Odenwalder har en sånn. :jepp:

Vi har valgt fleecepose, Kaiser Iglu thermo fleece, nettopp fordi vi bor på sør-vestlandet og det sjelden er veldig kaldt her. Om tempen skulle krype ned mot -5 eller lavere har vi et lite lammeskinn som vi kan putte oppi posen. Ellers kommer vi nok til å regulere tempen til Bolla med påkledning og evt. teppe oppi posen. Tempen varierer så sinnsykt her nede og jeg er redd for å få enda en stråleovn slik jenta vår var. :gjeiper:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så mye på utstyr ennå jeg.. regner med deg forandrer seg etter UL i morra :gravid: Da kan jeg jo begynne som smått. Men er litt bekymret for hvor dyrt vogn er :sjokkert:

Håper vi ser om det er en prinsesse eller en prins i morgen nå :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også på UL i morgen :hoppendeglad:

håper å få vite kjønn vi også, og da blir det mye enklere å handle inn syns jeg :Nikke:

Masse lykke til da Amber, måtte det stå bra til med babyene våre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på UL i morgen :hoppendeglad:

håper å få vite kjønn vi også, og da blir det mye enklere å handle inn syns jeg :Nikke:

Masse lykke til da Amber, måtte det stå bra til med babyene våre ;)

Tusen takk, lykke til til deg også!

Vi venter en liten prinsesse, gjett om jeg er glad :babyjente: :babyjente: :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, lykke til til deg også!

Vi venter en liten prinsesse, gjett om jeg er glad :babyjente: :babyjente: :babyjente:

Takk for det :D

Her lå luringen med navlestrengen mellom bena :rolleyes:

Men det kan se ut som at det er en liten gutt i magen min, spørs om vi bestiller en ny UL litt senere for å se om de ser det da :)

Er uansett kjempeglad og fornøyd for at alt var i skjønneste orden og det er det som er det viktigste ;)

Og så ble jeg flyttet tre dager, så ny termin er 22. februar i stede for 25.

Gratulerer med jente i magen da Amber :hoppendeglad:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognpose, ja. Var nettopp gjennom den jungelen selv. :fnise: Det kommer jo veldig an på hvor du bor da, for lammeskinn kan bli veldig varmt! Da ville jeg heller gått for en hvor man kan ta ut skinnet, tror Odenwalder har en sånn. :jepp:

Vi har valgt fleecepose, Kaiser Iglu thermo fleece, nettopp fordi vi bor på sør-vestlandet og det sjelden er veldig kaldt her. Om tempen skulle krype ned mot -5 eller lavere har vi et lite lammeskinn som vi kan putte oppi posen. Ellers kommer vi nok til å regulere tempen til Bolla med påkledning og evt. teppe oppi posen. Tempen varierer så sinnsykt her nede og jeg er redd for å få enda en stråleovn slik jenta vår var. :gjeiper:

Takk for tips :) bor i oslo, og her er vel vintrene "semi-kalde".. kommer opprinnelig fra et sted i trøndelag hvor det fort kan krype ned til -30 i løpet av vinteren, så sammenlignet med det er Oslo-vintrene en sommerbris :fryser: Skal se nærmere på poser hvor man kan ta ut lammeskinnet - det hørtes lurt ut!

Og gratulerer med jente i magen, Amber, og muligens gutt til deg Mala! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...