Gå til innhold

Mafalda peiser på

Mafalda

Anbefalte innlegg

Kva er det med ungar og søtsaker? Her er pjokken forkjøla eller har influensa og har vore rimelig slapp i dag og med tilnærma null matlyst. Til middag blei det ete 1/4 fiskepinne og nokre pastabitar med ost, og så var han mett. Mettheten varte heilt til han fekk tilbud om is på slutten av måltidet. Då hadde visst magen hans plass til ein sandwich-is likevel. :eeeh: Men, han var iallfall langt friskare i ettermiddag enn tidligare på dagen, så han hadde sikkert ikkje vondt av kaloriene. ;)

God bedring til Hello Kitty-jenta! Håper ho blir frisk snart.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare barn som har en ismage! ;)

Mafalda: Det skal søkes! Fristen er ikke før om en stund. Lurer på hva i helvete jeg skal skrive. Men kommer nok på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop out? Fra akkurat den timen eller hele Opplegg ABC? ;)

Her er det travelt. Veldig travelt.

Vi snakker:

- Dødsfall i familien. Ikke så tungt for min del, men det fører jo med seg en hel del - sorg fra familiemedlemmer som var nærmere, praktiske oppgaver, konsentrasjon.

- Oppussing. Mannen har offisielt tatt fullstendig av. For all del gøy, altså, men det som startet som husprosjektet vi skulle ta i et bedagelig tempo etterhvert som vi hadde overskudd (skjønt når har man det?) har nå blitt et prosjekt som mannen har hevet seg over med liv og lyst med dertilhørende kaos, ideer og håndverkere i fleng som løper inn og ut.

- Barnehage. Tror du ikke vi fikk tilbud om plass i barnehagen som var femtevalget, da? To kilometer hjemmefra feil vei - greit nok nå som jeg kan ta meg av levering og henting, men helt på trynet når jeg begynner å jobbe igjen. For ikke å snakke om at det er en barnehage for barn i alderen 2-6 år, hvilket betyr at minstemann må begynne i en annen. Vi takket nei. Vi kunne forsåvidt takket ja og fortsatt beholdt søknaden på de andre, men jeg har ikke hjerte til å røske opp ungen fra sitt vante miljø flere ganger enn jeg må.

- Også var det barna da. Minstemann har nå funnet ut at det er mye roligere hvis han spiser mest på natten ;) Eldstemann skaper jo liv og røre, kan man si.

Dagens søte samtale:

Storebror: Jeg elsker mamma.

Jeg: Søtnos. Vet du hvem jeg elsker?

Storebror: Kaffe.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Briljant, storebror! Mammaer elsker kaffe! :ler:

Han er definitivt inne på noe der, jeg sitter jo selv med en kopp akkurat nå.

SmallTalk: det blir nok for det meste høstvær-tøy, ja! Skjønner ikke helt hvordan han fikk det til å rime i sitt eget hode, det er jo ikke første gangen han drar dit og det har aldri vært sån superkaldt. Men søtt at han har slik tiltro til sine amerikanske kolleger, hehe.

Men dreia og pysepusen, jeg trodde at dessertmage var et helt vanlig fenomen, også hos voksne? Er det ikke det, altså? :sjenert: I min normale, ikke-kvalme tilstand er jeg helt enig med barna, is og dessert er det alltid litt ekstra plass til. Mystisk nok! Men jeg blir likevel imponert over småbarns evne til å lukte at mor og far er rundere med mat-reglene enn vanlig. Jeg ser jo nesten at HK-jenta tenker "Her er det sjanse for å tuske til seg noe godt", den lille sleipingen :fnise: Hun er forresten fremdeles ganske dårlig, og ligger og smågråter med hovne lepper og ruglete armer og bein, lille tassen. Har gått med litt flytende Paracet de siste dagene. Tydelig at bassiluskene har fått skikkelig tak på henne, men om en dag eller to håper jeg hun er tilbake i form! *krysse fingre*

Ja, så satt jeg her igjen! :sur:

Men for å se det positive, så er jeg klar for nattevåk når Smula kommer. Det blir jaggu ikke store forskjellen, så her er det bare å komme seg ut og bedrive nattlig terror, Smule. Din mor er klar som et egg! For sikkerhets skyld kan jeg sitte å kjenne på den småekle følelsen av begynnende halsbetennelse bakerst i ganen, antagelig et resultat av å spy på seg sår hals der basillene kan slå seg ned og lage party. Det ligger an til en morsom helg.

Hva nøyaktig det er jeg har droppet ut av, er jeg litt usikker på, Ciara. Jeg har i hvert fall droppet ut av den litt smånaive innstillingen om at denne gangen skal jeg jobbe litt med ting på forhånd og være positiv, rolig og godt forberedt! Det var forsåvidt en pen tanke, men for å grave i gammel dritt må du ha et visst minimum av overskudd. Og her er det ikke så mye overskudd å skryte av for tiden, det går mest i underskudd, haha. Bare tanken på å sette meg ned med en helsearbeider som skal spørre og grave i mine to Nille-poser med fermentert følelses-grums, får kaldsvetten til å bryte fram og panikken til å boble. Så akkurat her og nå føler jeg mest for å droppe ut av hele systemet, både lege og jordmor, og gå ut i skogen og føde bak en stein når den tid kommer :ler: Men jeg kommer vel til fornuft etterhvert, ikke minst når jeg må fornye 50%-sykemeldingen min!

Men huff, Ciara, det høres ut som det går litt over stokk og stein for tiden. Håper den ellers så søte mannen din tar litt til fornuft og demper dette med oppussing littegrann- er det en ting som er sikkert, er det at husprosjekter ikke kommer til å gå sin vei, man kan alltids ta tak senere!- og at dere kommer dere igjennom begravelse og praktiske utfordringer i den forbindelse. Og det er jo alltid litt tøft med slike ting, selv om man ikke blir så veldig berørt av selve sorgen.

Men da jeg leste dette ble jeg arg, altså:

- Barnehage. Tror du ikke vi fikk tilbud om plass i barnehagen som var femtevalget, da?

Det burde jo F ikke være mulig! To kilometer i feil retning og ikke plass til yngstemann?! Det er jo så jeg håper at tildelingen kun foregår maskinelt, for hvis en eller annen saksbehandler har ment at dette var en god ide vil jeg gjerne ha en prat med vedkommende! :murvegg: Vet jo hvordan du har slitt med bussing og storebror og baby på slep i månedsvis, nå var det jammen deres tur til å ha litt flaks... Godt dere takket nei, det får være måte på.

Og godt å høre at du har tenkt å søke. Lykken står den kjekke bi, serru!

Ha en fortreffelig onsdag, folkens. Og se på TV2 i kveld, de sender et program med Gerhard Helskog fra ungenes skole. Tror det var klokka ni. Nå kan je glike gjerne stå skikkelig opp og gjøre meg klar for jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og midt i all miseren er det noen fantastiske øyeblikk der jeg glemmer at stillingen som Mor Og Kone Og Logistikksjef A/S nesten tar knekken på meg for tiden :legrine:

Hva gir du meg når Susain sitter og klimprer på gitar i stua, mens HK-jenta (bustete som et skogstroll på huet, med knallrøde utslett-kinn og en mildest talt original fargekombinasjon i klesdrakten) hopper rundt på gulvet og leker One Direction. "Kås ju dånt nåu-å-åu, ju dånt nåu ju djutifø-ø-øl!" på fullt volum. For en fantastisk duo!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser dem for meg :ler:

Det er ikke da mor drar en preken om at de heller burde høre på Rolling Stones! ;)

Føde bak en stein! Der lo jeg godt. Men da jeg var ferdig med å le slo det meg at det kanskje ikke er så dumt likevel. Jeg mener, jeg vrælte "Hjelp meg!" av full hals sist uten at det hadde noen effekt, og jeg ga fullstendig blanke i hvor jeg var (som et lite apropos til "Jeg skal ha med duftlys på fødestua"-gjengen). Det beste argumentet for å velge fødestue tross alt er at du vil skremme vettet av de uskyldige turgåerne som er ute for å nyte maiværet :ler:

Så kjedelig at søvnen er dårlig. Det er slitsomt, og absolutt, nattevåk er faktisk veldig mye bedre.

Men du? Når mannen er ute og du er gravid og sliten og får minimalt med søvn, har du ikke noen slektninger som kan bidra litt med logistikken? :)

Det med oppussing er i grunnen ikke så ille, altså. For heldigvis har dette oppussingsobjektet vårt ekstremt god planløsning, og der det pusses opp nå påvirker det ikke dagliglivet i det hele tatt. Det var bare jeg som var sliten i går og syntes det ble i overkant med fem fremmede mannfolk tassende inn og ut av huset.

I kveld tar vi det med ro. Har planlagt et glass rødvin og å begynne å se på Breaking Bad. Har du sett den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duftlys på fødestua, ja... Det er blant de tingene jeg ikke har sett poenget med. På lik linje med nyinnkjøpt nattkjole, dokkingstasjon til iPoden, det å løpende oppdatere Facebook og gud vet hva... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filler'n, der sa du det, SmallTalk. Ikke bare duftlys, men enda verre- hvordan skal jeg få oppdatert Facebook inne i skauen? Det er vel åpenbart at fødsler i vår moderne tid er nødt til å foregå et sted med dekning. Har vi ikke sett morkaka på wallen, har det ikke skjedd...!

Et annet godt argment for å tvinge seg tilbake til sykehuset, er dette med de stakkars turgåerne. Jeg ser det allerede for meg, det hadde blitt en typisk Aftenaften-sak:

"Vi trodde det var en elg, eller kanskje til og med den berømte ulven i Østmarka. Ja, Arthur fant fram kameraet sitt og alt! Det ordentlige kameraet, ikke den plastikkdingsen, slik at vi skulle få fine bilder av dyret. Og så viste det seg at det bare var denne gale kvinnen som satt bak en stein og ulte, med babyen halvveis ute! Nei, jeg har ikke kommet meg etter sjokket ennå. Her på Bøler er det ikke noe hverdagslig hendelse å møte frittflyvende navlestrenger på tur. Og tenk om det hadde vært turister i nærheten!" sier Kari (64), fortsatt blek og skjelven etter gårsdagens hendelse.

Nei, akkurat det innfallet lever kanskje bedre i teorien enn i praksis. Dessuten er det ingen som vet hvordan mai-været blir :fnise:

Det er ikke da mor drar en preken om at de heller burde høre på Rolling Stones! ;)

Nei, opptrinnet var så kostelig at jeg for en gangs skyld klarte å holde munn :ler:

Men de får nok av Rolling Stones-pes ellers, vær du sikker!

Var det forresten godt med vin og Breaking bad? :)

Så kjedelig at søvnen er dårlig. Det er slitsomt, og absolutt, nattevåk er faktisk veldig mye bedre.

Med nattevåk har man i alle fall selskap. Det aller beste er jo å bruke natta til å sove, men i de tilfellene der det ikke går hadde det vært mer stas å sitte med en liten bebis på fanget, i stedenfor å ha en snorkende og fjertende hund som eneste selskap... :ler:

Men hvis jeg ikke snart begynner å sove litt mer, kommer jeg til å bli ko-ko. Verden skal være veldig glad for at jeg ikke er flygeleder eller kirurg akkurat nå! Får tasse tilbake til sengs og forsøke på nytt. Begynner jeg å tenke logistikk for neste uke nå, kommer jeg meg aldri i seng. G'natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos foreldre med alt på stell, perfekte fødsler og duftlys;

Er det noen her som har vært innom på Designtorget og sett disse "Pekebok for finere barn" og "The Baby Guest Book - for barn som tåler høre sannheten"?

Var der i jula og holdt på å knekke sammen av latterkrampe, meg og noen andre minst like sure julegaveshoppere som heller brukte tiden der inne og kastet bort penger på julegavepapir med teksten "christmas fucking christmas" osv, reflekser med kongefamilien og masse annet tull.

Jeg hadde veldig, veldig lyst på begge de to bøkene, men følte jeg

1: ikke kunne satse på at andre foreldre tok humoren om jeg gav dem som gave og 2; virker litt psykotisk å kjøpe pekebøker når man ikke engang er gravid.

Derfor tok jeg et dårlig mobilbilde så jeg skulle huske tittelen til den dagen jeg eeeeeendelig kan kjøpe dem og lære opp barna i riktig språkbruk(merk at det også er fonetisk):

post-28626-0-14954700-1359629526_thumb.j

Og sånn er den inni, slik at barnet kan peke på yacht, privatfly og alt annet som er en naturlig del av finere barns oppvekstvilkår; post-28626-0-87083500-1359629608_thumb.j

Tenkte Mafalda kunne være prøvekanin: morsomt eller fornærmende? :vetikke: Jeg går for veldig morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de var jo superfestlige! :ler:

Ikke noe å lure på for mitt vedkommende, men nå skal det sies at jeg kanskje er unormalt lite hårsår. Du finner helt sikkert noen hormonelle mødre som synes dette er langt over streken, så se an ditt publikum (eller kjøp til deg selv. Du er ikke psyko av den grunn, bare... godt forberedt?! I verste fall kan du ha det i gaveskapet til det passer å gi dem bort).

HK-jenta har vært i barnehagen i dag, endelig! Kan tro hun var sjuk etter å komme seg til kompisene sine og sjefe rundt (vår yngste frøken er svært preget av å være etterlengtet minstemann med tre eldre søsken. Stappfull av kjærlighet, selvtillit, krangle-erfaring og trygghet kommanderer hun gutta rundt som om de skulle være hennes private hoff. Og tror dere ikke gutta bare dilter etter, logrer og gjør som hun sier?! Mannfolk. Det begynner tidlig... :roll: ). Så skal jeg hente Susain som har med seg tre svære salatboller etter sin kjøkkentjeneste i kantina i dag, slik at hun slipper å skli hjem på holka og lande i en haug med knust glass. De samler inn penger til skoletur, må vite, så hun flesket til med kyllingsalat. Og så er det en generalprøve i Operaen foran lørdagens konsert som begynner klokka seks. Gubben skal på julebord i kveld, men med tanke på lengden på flyturen i morgen er det sikkert lurt å legge en demper på den verste festingen. Fyllesyk fra Reykjavik til Seattle, good lord! :ler:

Så full fart her, som vanlig. Alt er forsåvidt bra, men jeg merker at en skikkelig dupp i humøret er på vei. Får bare belage meg på en stund i kjelleren igjen- har jo sluppet unna i opptil flere uker nå, så det skulle vel bare mangle at jeg fikk meg en hormonell smekk på fingrene igjen. I tilfelle jeg trodde at jeg kunne nyte resten av svangerskapet, lizm! :klaske:

Men kjøp de bøkene da vel, norah! Faktisk lurer jeg på om jeg skal legge turen innom selv. Ved nærmere ettertanke er jeg ganske sikker på at mine barn er usikre på forskjellen mellom yatch og veldig-stor-motorbåt-eid-av-russisk-oligark, og det betyr jo at de har gått glipp av viktige life skills. Det er min plikt å sørge for at Smule får en grundigere oppdragelse!

Ha en flott kveld :)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere ikke hørt om 3G? Fødselsoppdateringer fra skauen er da virkelig ikke noe problem :ler:

Selv er jeg såpass konservativ at jeg kun la ut ett bilde av eldstemann (sett bakfra) på facebook, og minstemann har aldri blitt vist. Kommer til å holde det sånn til de er gamle nok til å bestemme selv. Jeg vet at det sannsynligvis ikke ville skade å legge ut noen bilder, men det handler egentlig mest om alle som legger ut en fantasillion bilder hver uke og avsmaken jeg får. Jeg synes det er koselig å se et bilde i ny og ne, men når foreldre har gjennomdokumentert en oppvekst på facebook synes jeg det blir veldig feil.

Anyways.

Her går det i kjøkkenplanlegging, badeplanlegging og drenering.

Oppussing er uendelig interessant på sitt vis. Jeg er nok mer en gjennomsnittlig opptatt av interiør (ikke at du ville tro det hvis du så rønna her per nå :ler:). For meg handler det ikke om status, akkurat, men om ro. Blir helt sprø av å leve i for mange ting (så du kan si gutta boys setter meg på prøve! ;)), hater bruk-og-kast, og vil helst ha ting som jeg liker godt eller som betyr noe (for eksempel et nydelig skrin som faren min lagde på sløyden :hjerte:).

Mannen er ikke helt der, kan du si. Han er egentlig håndverker, og han er opptatt av helhet. Og STRENG. For å si det sånn, har dere vært i Paris noen gang? Mannen og jeg begynner alltid å nesten-krangle foran Louvre og glasspyramiden. Jeg synes glasspyramiden og Louvre framhever hverandre og er et helt genialt trekk, mannen rister på hodet og lurer på hvilken tulling som fant ut at han skulle ødelegge barokkbygningen ved å plassere noe moderne ved siden av den. Men så lenge alt er helhetlig gir han fullstendig blanke i alt mulig annet.

Konklusjonen blir altså: Så lenge mannen får bestemme hvilken type lister, gulv og vegger det blir - og at alt er fagmessig utført, så klart! Isolasjon meg her og der og K-rør og hubabaluba, så bryr han seg overhodet ikke om farger, møbler, kjøkkenmodeller eller andre ting. Vil ikke dras med til kjøkkenprodusenter. Hvilken farge vil du ha? Vet ikke, bestem noe du, kjære. Drømmen for mange kvinner, kanskje, men det er jo til å få mark av. Hva skal man velge?

Legg til at vi ikke har tenkt å flytte eller pusse opp flere ganger, og man får et visst press på seg, tilbringer altfor mye tid på nettet og diverse tegneprogram. Takk og pris for at jeg er i permisjon, for dette hadde jo vært helt umulig ellers. Særlig siden jeg også tar meg av anbud (mittanbud.no er fint, altså, men håndverkere ringer jo i evigheter etter vi har deaktivert annonsene!), finn-salg (genialt hvis man blir kvitt mest mulig uten å kaste), gjennomgang av familiens økonomi (fikk det plutselig for meg at jeg skulle hente inn anbud på forsikringer, strøm og bank med dertilhørende førti tusen mailer). Legg til disse yndige små, og jeg føler jeg har nok å gjøre.

Men det er da faktisk artig også :)

Og jeg gjentar nyttårsforsettet mitt: Å ta vare på det jeg allerede har. Barna våre skal koses og følges opp, rønna vår skal få en sårt tiltrengt ansiktsløftning (mens jeg husker det: I dag fant vi GAMLE DØDE MUS i etasjeskilleren!), og forholdet pleies. Jeg skal ikke ha noen flere nye ting. Jeg vil ikke ha noen nye hobbyer. Gud forby, ingen ny mann, heller ;)

Men jeg vil ha en ny jobb, da! :)

---

Håper du får en riktig fin kveld, Mafalda :)

Og du? 92 dager? Det høres jo ut som et lite øyeblikk. For all del, jeg vet at hver dag er et slit for deg, men før du vet ordet av det er du der, på ABC, og får lille Smule. Og lille Smule får verdens beste mamma. Tenk så bortskjemt (på den rette måten!) Smula blir! Og så søt at du kommer til å drømme om nummer seks om noen år :ler:

Har du forresten noen tips til hvordan man håndterer trassete toåring mens man tar vare på baby? Akkurat det er en utfordrende form for multitasking... Ikke like lett å bære med seg toåringen når babyen allerede er på armen. Ikke for det, trassanfallene kommer faktisk sjeldnere nå og varer kortere. Mulig jeg har lykkes i å lære ham noe.

Men her en morgen hadde vi en festlig busstur hvor toåringen slo seg vrang på bussholdeplassen rett før bussen kom.

Jeg: Hvorfor er du sint?

Han: Jeg vet ikke!

Jeg: Hva vil du da?

Han: JEG VIL IKKE IIIIIIINGENTING!

Eh, ok.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassen toåring og baby... Uff, jeg føler at jeg burde hatt noen lure triks, men jeg kan ikke komme på noe.

Eneste gangen jeg hadde såpass liten aldersforskjell er jo over ti år siden nå, og stakkars Susain var særdeles stoisk og tok lillebror ganske pent (bortsett fra den gangen der hun veltet babystolen og holdt på å knuse skallen hans). Men jeg tror kanskje jeg ville gått for de kjappe løsningene- sørge for å ha dem adskilt ganske ofte nå i starten, la lillebror ligge når ting er på det verste. Tenk praktisk, du skal holde ut denne tiden du også ;)

Høres ut som du og mannen har en strålende arbeidsfordeling hva gjelder oppussing (selv om du har fulltidsjobb med anbud og planlegging!). Det kan jo knapt bli bedre. Her i huset sliter vi mer- i steden for en mann som har peiling på handywork og en dame med sikker smak, har vi noe mye verre: en mann som tror han kan handywork og en dame som vingler som en full sjømann når det kommer til interiør :ler: Men jeg har ofte lurt på om jeg ville interessert meg mer for interiør og innredning hvis ting hadde vært litt annerledes.

Og forresten: jeg stjeler nyttårsforsettet ditt til neste år. 2014 skal bli det året der det ikke kommer noe som helst nytt i tilværelsen! Jeg tror man trenger slike år innimellom :Nikke:

Yessda. Barna er i seng, fredagskrimmen er fortært, bikkja ligger og tygger fornøyd på et griseøre. I morgen blir en skikkelig strikkball-dag der alt dreier seg om å rekke tidsskjemaet. Jeg hadde en slags koll på det helt til torsdagen, da det dumpet inn en bursdagsinvitasjon (hurra! :ironi: ) og en cup-invitasjon (dobbelt-hurra!). Men jeg tror jeg får sydd det sammen, selv om jeg dessverre ikke får sett Susain i aksjon i Operaen. Men- sånn blir det med fire barn- det hender at de rett og slett må klare seg selv, og de får ikke stående ovasjoner til alt de gjør. Så lenge jeg får vært med på mesteparten, så er det greit. Og det gjør vi jo. Vil tippe at minst en av oss er til stede på 8 av 10 ting. Og på kalde dager, som i morgen, er det i grunnen kjekt for meg at jeg ikke rekker mer enn halvparten av NaniRonaldos utendørskamp :fnise:

Gubben har ankommet Statene, men det var bare såvidt. Han holdt på å komme for sent til flyet! :hoho:

Det er jo bare klassisk, han er en ultra-kløne og en tidsoptimist uten sidestykke. Men nå er han i alle fall framme. Jeg håper han koser seg med masse nerding, voksenprat, god mat og drikke, og ikke minst lange morgener i hotellseng uten både unger og bikkje. Og- selv om han insisterer på at det bare er menn der- hvem vet om han tar seg en uskyldig (uskyldig!) svingom med en liten brasiliansk nerdine med langt svart hår og store bambiøyne? Etter denne vinteren er det nesten så jeg unner ham det, Gudene skal vite at det har vært lite flørt, salsa og mojito i heimen ;)

Formen er sånn passe elendig. Jeg er stabilt ustabil i humøret, haha, men så lenge det bare er barn å forholde seg til funker mamma-rullegardinet som gull! Ellers forkjøla, tett i nesa, og kvalmere enn noen gang. Det er nesten så jeg blir litt bekymret, magen er så godt som borte. Det er for all del liv i Smula, både hoftekam og ribbein får gjennomgå så det holder, men jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at den har lite å vokse på :tristbla:

Nei, får tusle til sengs og lade batteriene til i morgen. Og så får vi se om vår nye leieboer Eddy har funnet seg et nytt sted å bo. Jeg har nemlig et edderkopp-problem i badekaret- en edderkopp som ikke vil forsvinne. Den har vært der i flere dager nå, og er akkurat så liten at jeg ikke har lyst til å drepe den, og akkurat så stor at jeg ikke orker å flytte på den. For innerst inne har jeg store skjelven for edderkopper. Så Eddy, jeg håper du tar til vettet og kravler et annet sted i løpet av nattens mulm og mørke. Dog helst ikke inn på soverommet... :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Hvorfor er du sint?

Han: Jeg vet ikke!

Jeg: Hva vil du da?

Han: JEG VIL IKKE IIIIIIINGENTING!

Er jeg helt på bærtur hvis jeg påpeker at dette er en absolutt briljant uttalelse?

"JEG VIL IKKE IIIIIINGENTING!"- det er jo verdt en Nobelpris! En glassklar kombinasjon av street-poesi og dyp psykologi. Hånda i været de som aldri har følt det som Storebror her så elegant gir uttrykk for, om man er 3 eller 33 år. Hvem er det som aldri har følt på frustrasjonen i utsagnet "Jeg vil ikke iiiiingenting!"?

Ingen? Tenkte meg det! :ler:

Endret av Mafalda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nettopp jeg har satt en slags tvilsom rekord.

Satte meg i bilen kl 09:17, og har- med et par pauser for å pakke inn gave, levere i bursdag, sitte i gangen på ballettskolen, stå på sidelinja en halv kamp osv osv- sittet der fram til 16:43. Dette er altså fridagen.

Ja, da vet dere hvem dere kan skylde på for Oslos dårlige vinterluft... :plystre:

Velvel. Får sette i gang med middagen. Det blir lettvintvarianten, pommes frites, hamburger og salat. Og nok en gang kommer jeg på Marte Kroghs bevingede ord... det er jo bare å ta seg sammen og gå og trene. Alt handler om prioriteringer!

Det rare er at jeg synes min prioritering: å sette meg i sofaen med ungene og glane på United - Fulham, er det eneste forbuftige å gjøre, når middagen er vel fortært og kjøkkenet ryddet sånn halvveis.

Eddy edderkopp sitter fremdeles i badekaret. Kan bli mye dusjing fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddy edderkopp! Jeg hater edderkopper. Du kan gjøre som en venninne av meg gjorde, spraye parfyme på den. Det virket som den smarteste løsningen når hun verken ville komme direkte i kontakt med den eller la den leve.

Jeg prøvde det på en bille en gang med mindre hell. Dessverre hadde jeg ikke tatt med panserskallet i beregningen, og det måtte uhorvelige mengder til før det hadde noen synlig effekt. Da begynte billa å kravle bittelitt saktere før den gjorde seg klar til å fly. Jeg innså at jeg måtte handle, og tok det nærmeste jeg fant - en banan fra fruktfatet - og dæljet løs på den der den satt i orkidépotten. Nevnte potte gikk selvsagt i gulvet og i tusen knas. Akkurat da kom mannen inn døra, ble overveldet av parfymeskyen som veltet mot ham og så en stue med glasskår og jord, en ødelagt orkidé, og midt i det hele: Jeg, svært forvirret speidende etter en bille, med en most banan i hånden. Noen ganger synes jeg det er underlig at han faktisk er sammen med meg fremdeles.

Håper du får noen timers fred og ro :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig si at jeg beundrer deg for at du holder ut det tettpakkede programmet ditt! Det er jammen ikke rart du må gjemme deg på soverommet å gråte litt innimellom ;)

Jeg hater edderkopper jeg også. Hadde det vært meg hadde jeg ikke sett noen andre løsninger på problemet enn å spyle krapylet ned i sluket, helst med glovarmt vann så du er SIKKER på at den ikke overlever. Alternativt kan du jo sende en av gutta i huset på oppdrag "fjerne edderkopp"? Har ikke du en tenåringsgutt i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter!

Jeg var definitivt trøtt- sovnet midt i Real Madrid-kampen, og for et stolt medlem av Peña Madridista Noruega er det ikke normalen, for å si det sånn!

Så jeg sovnet som en stein, men dessverre ikke særlig godt. Typisk mareritt-maraton der du våkner utslitt og svett og i elendig humør (hvis det er noen som har tips om hvordan sove tungt og rolig tar jeg gjerne i mot!). Men etter en tur ut med bikkja i vinterværet klarte jeg å skru både trynet og humøret sånn nogenlunde på plass, og er klar til å angripe dagen før den angriper meg! :nigo: Det blir trening for gutta og obligatorisk middag hos svigers (uten mannen min... hurra...!), men ellers er dagens store mål å sørge for at uka blir bedre- her skal det gjøres lekser, planlegges, øves og ryddes, sånn at vi ikke får krisefølelse når uka er i gang igjen. NaniRonaldo står akkurat nå og spiller Prince Igor på fløyte... ikke si det til ham, men jeg har nok hørt vakrere :fnise:

Han kan helt klart ta kverken på Eddy Edderkopp også, hvis jeg ber ham om det. Praktisk med tøffe barn, for et fremstøt fra meg ville endt opp omtrent som du beskriver, Ciara! Men så har jeg lest at edderkopper egentlig er veldig bra å ha i hus, siden de spiser andre og verre insekter? Og han er ikke stor nok til å at jeg kan drepe ham med god samvittighet. Han er bare en edderkopptenåring, stakkars, ikke et av de schvæære beistene som sitter med hårete ben og stirrer på deg mens du aner fred og ingen fare... :sjokk: På den annen side: tar vi han ikke nå, så vokser han jo til å bli et slikt beist en vakker dag. Og formerer seg attpåtil! Hjelp!

Milde himmel. Snakker om hormonell beslutningsvegring. Et under at jeg fungerer på jobb, sånn halvveis i hvert fall, for jeg klarer ikke hoste opp ja eller nei på selv de enkleste spørsmål :hoho:

En beslutning tar jeg likevel her og nå: min yngste sønn har lest nok Dragon Ball og skal til pers med oboen sin. Nå! Og det om jeg så må dra ham etter øra. Lurer på hva lille Smule tenker om verden utenfor? Den kan jo høre nå, men jeg er ikke sikker på om det er en fordel eller ei. Jeg lurer også på hva slags forhold babyen kommer til å ha til grønne epler, ettersom det er det eneste som virkelig går ned uten ubehag :ler:

Nope, får sette i gang her.

Ha en fin dag, folkens, med eller uten mager og småbarn (og edderkopper)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...