Gå til innhold

Mafalda peiser på


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, merkelig nok så går de fleste firmaer rundt, selv om man er borte en stund. ;)

Jeg skal innrømme at jeg vet sjefen min klødde seg godt i hodet og lurte på hvordan i helvete hun skulle få inn en "erstatter" for meg når jeg forsvant "over natta" (det er vel rundt 20 konsulenter i landet som kan leies inn for å gjøre den jobben jeg gjør, og å lære opp nye tar rundt 1 år), og virkelig ser frem til å få meg tilbake om en ukes tid, men avdelingen har da ikke gått heeelt dukken heller. Selv om det ser ut til at jeg må inn for å få unna innspurten på de tre prosjektene jeg holdt på med når jeg ble sykemeldt... :sukk:

Her ble det faktisk feiring av Valentine's! Samboeren hadde merkelig nok kjøpt blomster, og jeg hadde handlet inn biff til middag og ingrendienser til sjokoladefondant til dessert. Da ble det team work på kjøkkenet med samboeren som middagskokk og jeg som dessertkokk. Smakte godt gjorde det også! :sikle:

Forøvrig så er jeg glad for å se at det er flere som synes det å være gravid er pyton! Jeg er faktisk i tvil om jeg vil ha flere, for jeg blir omtrent kvalm bare ved tanken på å gå gravid en gang til...

Jeg regner med at du er klar over det ettersom du snart har 5 barn, men de aller, aller fleste fødeavdelinger kan tilby et rimelig skreddersydd opplegg i forbindelse med fødsel dersom man tar kontakt med dem og er veldig klar på hva som er "problemet" og hva man har behov for i denne sammenheng. Det forutsetter selvfølgelig at man legger av seg det å være "flink pike" med å ikke plage andre med de tankene man har (jeg vet hvor vanskelig det kan være), men dersom man vet hva man vil ha og kan begrunne hvorfor, så er ihvertfall mitt inntrykk at de kan strekke seg rimelig langt for å innfri de ønskene man har. :)

Tillegg:

I dag har jeg endelig fått brukt hodet litt! (Ja, det er begrenset hvor mye intellektuell stimuli man får av en baby iløpet av dagen, om man ikke anser det å lese krim og å lære seg å lage "brommelyd" med tunga som intellektuell stimuli, da...)

Doffen daua her om dagen (les: PC'n til samboeren), og jeg ble faktisk hyret inn som konsulent på telefon når han skulle handle seg ny PC i dag. Han er av den typen som trenger en fungerende PC med IE og nett for å være happy, imens jeg er på en annen planet. Han fikk seg ihvertfall ny PC under kyndig(?) veiledning på telefon, og når han endelig fant ut hvordan Win8 fungerer, så ble han til og med fornøyd. I morgen får jeg meg ny ultrabook, og jeg er spent på om jeg blir fornøyd...

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig nok så går de fleste firmaer rundt, selv om man er borte en stund. ;)

Jeg skal innrømme at jeg vet sjefen min klødde seg godt i hodet og lurte på hvordan i helvete hun skulle få inn en "erstatter" for meg når jeg forsvant "over natta" (det er vel rundt 20 konsulenter i landet som kan leies inn for å gjøre den jobben jeg gjør, og å lære opp nye tar rundt 1 år), og virkelig ser frem til å få meg tilbake om en ukes tid, men avdelingen har da ikke gått heeelt dukken heller. Selv om det ser ut til at jeg må inn for å få unna innspurten på de tre prosjektene jeg holdt på med når jeg ble sykemeldt... :sukk:

Hehe. Ja, noen er jo faktisk på grensen til uerstattelige, om det nå er på grunn av oppgaver eller uferdige prosjekter eller andre ting. Det er litt krise hvis firmaets ene kunnskapsressurs på XX eller YY blir borte over natta, men for å være litt kjip mot bedriftsledelser: det bør jo finnes en slags plan B, for alle tilfelles skyld. Og for den store majoriteten (les: oss med ikke verdens mest kompliserte jobber...) går det nok mer på at man liker å føle seg viktig- og ikke minst at man får dårlig samvittighet for at noen andre må ta over oppgavene.

Jeg har vel backup på i hvert fall 90% av arbeidsoppgavene mine, men jeg vet jo at noen er nødt til å ta på seg mer enn de pleier, og det er ikke moro. Men så er jeg streng, og tenker på alle de gangene jeg har steppet inn for andre. Det tok jeg ikke min død av, så hvorfor skulle de gjøre det? :ler:

Forøvrig så er jeg glad for å se at det er flere som synes det å være gravid er pyton! Jeg er faktisk i tvil om jeg vil ha flere, for jeg blir omtrent kvalm bare ved tanken på å gå gravid en gang til...

Du, Ciara og jeg... begynner å bli en liten gjeng her nå :fnise:

Føler meg litt fæl innimellom, for det ER jo et mirakel. Og å kjenne små spark og dult innenfra er noe helt spesielt. Men det veier liksom ikke opp for all den andre skiten, så jeg blir aldri en av de som eeelsker å være gravid.

Men er det på grunn av komplikasjonene sist, og vonde minner, du ikke liker å være gravid, eller var det sånn hele tiden? Hvis det er greit å spørre, altså.

Doffen daua her om dagen (les: PC'n til samboeren), og jeg ble faktisk hyret inn som konsulent på telefon når han skulle handle seg ny PC i dag. Han er av den typen som trenger en fungerende PC med IE og nett for å være happy, imens jeg er på en annen planet. Han fikk seg ihvertfall ny PC under kyndig(?) veiledning på telefon, og når han endelig fant ut hvordan Win8 fungerer, så ble han til og med fornøyd. I morgen får jeg meg ny ultrabook, og jeg er spent på om jeg blir fornøyd...

Haha! Du og mannen min hadde hatt mye å snakke om! :fnise:

Han har akkurat kommet hjem med en Samsung slate kombi-PC, i påvente av den nye surface'n som snart kommer. Og så lykkelig som han er! Det mer enn aner jeg at dere holder på innen samme bransje, hehe.

For øvrig er jeg fullt enig i at det ikke er store intellektuelle stimulien i å lage brummelyder med munnen for å illudere biler, selv om det er koselig ;)

Og det MÅTTE jo bare skje: Smule har, fremdeles i ufødt tilstand, fått sin første logistiske utfordring.

På ballettøvelsen til HK-jenta i dag, ble vi informert om vårens avslutninger. Hun har jo danset et par år, men nå er første gangen hun skal ha ordentlig oppvisning, på en scene. Oi oi oi, dette blir spennende.

Generalprøven er 4. mai, og forestilling den 5. Altså termindagen. For sikkerhets skyld foregår det hele utenbys også :ler: Så Smule, du bør ha vett nok til å skjønne at timing is everything, og legge din ankomst enten litt før eller litt etter termin. For ikke søren om jeg går glipp av minstejentas første forestilling, med mindre jeg nærmer meg full åpning... :hoho:

Såh. Ut og kjøre igjen- skøytegutter og Susain som skal på trening. Men:

Nå får du slappe av når du kan da! :)

... takk for det, pysepusen! Og jeg tenker vi legger inn noen reale sofapauser i løpet av dagen. Så får hybelkaninene vokse enda litt før jeg tar dem :)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som er førstegangs føler meg som verdens mest utakknemlige når jeg ligger på sofaen og sutrer over at alt gjør vondt. For jeg er jo så utrolig glad for at jeg ble gravid så kjapt og det er jo et mirakel og alt det der. Men den der gløden og alt slikt kan folk stikke opp der solen sjeldent skinner, altså :fnise:

Smule har litt av et forventningspress på seg nå, ikke nok med dugnad, men nå også timing? :ler:

Hybelkaniner, foren eder! Her skal det hviles! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Mafalda. Nok en gang imponerer du, gravid for 5 gang, når du har hatt tendenser til svangerskapsdepresjoner med dem alle...

Men det er jo ikke bare-bare å gå gravid, og jeg skal gladelig innrømme at jeg hadde nok en gloriøs oppfatning av det å være gravid, og vente på den nye verdensborgeren osv...

Jada, jeg var så heldig å være kvalm døgnet rundt i 20 uker, overtrøtt hele tiden for ikke å snakke om den hersens isjias-nerva som gjorde at jeg ikke fikk gått noe særlig.

Men snill-pike syndromet er vel velkjent, og da jeg først fikk ferie sov jeg i to uker!

Men, merkelig nok så gleder jeg meg til å bli gravid igjen...!

Sitter faktisk med ny data idag jeg også....siden lillemann her i huset hadde en prosjektilgulp av dimensjoner som traff dataen min i romjula...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg vil også melde meg inn i "klubben" for de som ikke liker å være gravid. Det blir ikke flere barn her, selv om jeg skulle bli gravid med et uhell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, Ciara og jeg... begynner å bli en liten gjeng her nå :fnise:

Føler meg litt fæl innimellom, for det ER jo et mirakel. Og å kjenne små spark og dult innenfra er noe helt spesielt. Men det veier liksom ikke opp for all den andre skiten, så jeg blir aldri en av de som eeelsker å være gravid.

Men er det på grunn av komplikasjonene sist, og vonde minner, du ikke liker å være gravid, eller var det sånn hele tiden? Hvis det er greit å spørre, altså.

Jeg var vel aldri helt overbegeistret for det å være gravid. Jeg synes det var kjempe koselig og spennende med spark og bevegelser, men jeg mislikte generelt de endringene som skjedde med kroppen. Jeg er nemlig ikke blant de som synes det er helt topp å ha en halv medisinball til mage, gå opp i vekt, være konstant sliten og slapp, småkvalm og generelt litt på bærtur. Det eneste positive er at jeg er velsignet med gode gener slik at det eneste synlige beviset på at jeg har vært gravid er keisersnittarret mitt.

Komplikasjonene som oppsto blir et kapittel for seg selv, men jeg har egentlig slått meg til ro med at jeg er forfulgt av Murphy, og at det sikkert kommer til å skje igjen dersom jeg skulle være gal nok til å få en til etter hvert. Da er det ikke annet å gjøre enn å forberede seg på at jeg rykker opp på VIP-lista til fastlegen, at jeg blir sengeliggende tidlig og at jeg sikkert ender opp med HELLP en gang til. Jeg overlevde første gangen, og kommer sikkert til å gjøre det en gang til. :gjeiper:

Resultatet ble bra, da! Knerten er verdens herligste, blid og fornøyd 99% av tiden og veldig nysgjerrig og sosial, og har heldigvis godt sovehjerte og godt matvett. :)

Og det MÅTTE jo bare skje: Smule har, fremdeles i ufødt tilstand, fått sin første logistiske utfordring.

På ballettøvelsen til HK-jenta i dag, ble vi informert om vårens avslutninger. Hun har jo danset et par år, men nå er første gangen hun skal ha ordentlig oppvisning, på en scene. Oi oi oi, dette blir spennende.

Generalprøven er 4. mai, og forestilling den 5. Altså termindagen. For sikkerhets skyld foregår det hele utenbys også :ler: Så Smule, du bør ha vett nok til å skjønne at timing is everything, og legge din ankomst enten litt før eller litt etter termin. For ikke søren om jeg går glipp av minstejentas første forestilling, med mindre jeg nærmer meg full åpning... :hoho:

Haha! Smula er ikke engang klekkeklar, og har allerede et forventningspress på seg som kunne skremt vannet av de fleste... Det er godt at de tilhører amøbetilstanden den første tiden, slik at hun(?) ikke skjønner hvor mye hodebry hun har skapt for moren sin. :skratte:

Men, se det positive i det. Kanskje åpningsfasen blir litt bedre dersom du faktisk har noe positivt å konsentrere deg om? Og at du kommer inn på sykehuset med 9 cm fordi du bare måtte se ferdig forestillingen og kommanderte Smula til å holde seg inne litt til. Det hadde vært litt av en avslutning, det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg er jo så utrolig glad for at jeg ble gravid så kjapt og det er jo et mirakel og alt det der. Men den der gløden og alt slikt kan folk stikke opp der solen sjeldent skinner, altså :fnise:

Åh, du føler deg ikke sånn voldsomt glødende, du heller? Nei, da er vi jo enda flere.

Heldigvis går det an å ha to tanker i hodet samtidig: det ER fantastisk, og barn ER en gave, men vi må jo ikke late som om halsbrann, dårlig søvn og bekkenløsning er så fryktelig morsomt... :)

Smule har litt av et forventningspress på seg nå, ikke nok med dugnad, men nå også timing? :ler:

Jepp. Stakkars liten! Og du har helt rett i det du nevnte før en gang: hvis Smule bestemmer seg for å bli der inne lengst mulig, er det nok min egen feil. Den tør rett og slett ikke komme ut...

Du, Mafalda. Nok en gang imponerer du, gravid for 5 gang, når du har hatt tendenser til svangerskapsdepresjoner med dem alle...

Men det er jo ikke bare-bare å gå gravid, og jeg skal gladelig innrømme at jeg hadde nok en gloriøs oppfatning av det å være gravid, og vente på den nye verdensborgeren osv...

Jada, jeg var så heldig å være kvalm døgnet rundt i 20 uker, overtrøtt hele tiden for ikke å snakke om den hersens isjias-nerva som gjorde at jeg ikke fikk gått noe særlig.

Men snill-pike syndromet er vel velkjent, og da jeg først fikk ferie sov jeg i to uker!

Men, merkelig nok så gleder jeg meg til å bli gravid igjen...!

Når du sier det sånn, så blir jeg nesten litt imponert over meg selv også ;)

200 uker er ganske lenge å føle seg dårlig! Som jeg sa til mine eldste barn her om dagen (og det er en bonus da- jeg er rimelig sikker på at ingen av dem har noen romantiske forestillinger om å få barn sånn med det første!), "Der ser dere, unger kommer ikke gratis!". De har kostet blod, svette og ikke minst uhorvelige mengder med tårer...

Isjas-nerve? Det hørtes vondt ut! Kvalme og trøtthet, og den flinke piken som kollapser i søvn når hun endelig får fri... du har jaggu fortjent applaus du også! Og så flott at du gleder deg til neste gang! Denne gangen har du jo et realistisk og ikke fullt så rosenrødt syn på det, men du vet også at du overlever :)

Sitter faktisk med ny data idag jeg også....siden lillemann her i huset hadde en prosjektilgulp av dimensjoner som traff dataen min i romjula...!

Ikke vondt ment, men :hoho: Såpass! Jaja, det er godt vi foreldre ikke fører regnskap over hvor mye som må erstattes i løpet av en gjennomsnittsoppvekst. Det aner meg at summen ville blitt veldig høy!

Jeg vil også melde meg inn i "klubben" for de som ikke liker å være gravid. Det blir ikke flere barn her, selv om jeg skulle bli gravid med et uhell...

:klem:

Du er jo på spyer'n du også, har jeg skjønt. Og det er virkelig ingen dans på roser. Skjønner godt at du ikke vil ha flere når du føler at familien er komplett som den er...

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort hvis det hadde kommet en uplanlagt en a la Ellen Arnstad om en ti års tid. Det eneste jeg vet er at jeg hadde fått totalt panikk. Tro meg, det skal IKKE skje...!

Komplikasjonene som oppsto blir et kapittel for seg selv, men jeg har egentlig slått meg til ro med at jeg er forfulgt av Murphy, og at det sikkert kommer til å skje igjen dersom jeg skulle være gal nok til å få en til etter hvert. Da er det ikke annet å gjøre enn å forberede seg på at jeg rykker opp på VIP-lista til fastlegen, at jeg blir sengeliggende tidlig og at jeg sikkert ender opp med HELLP en gang til. Jeg overlevde første gangen, og kommer sikkert til å gjøre det en gang til. :gjeiper:

Resultatet ble bra, da! Knerten er verdens herligste, blid og fornøyd 99% av tiden og veldig nysgjerrig og sosial, og har heldigvis godt sovehjerte og godt matvett. :)

Han høres herlig ut! :hjerte:

Murphy burde ha vett til å gå og plage noen andre hvis du skulle bestemme deg for flere. Virkelig. Du hadde fortjent et gjennomsnittlig kjipt svangerskap uten drama og store medisinske utfordringer. Men skjønner godt at tanken på nok en dramatisk og smertefull opplevelse setter sine grenser for lysten på å prøve igjen.

Dere har jo ingen hast med å ta noen beslutning på det, da. Og enebarn har det gjerne ganske så fett, de også (og jeg vet hva jeg snakker om :sjarmor: )...

Haha! Smula er ikke engang klekkeklar, og har allerede et forventningspress på seg som kunne skremt vannet av de fleste... Det er godt at de tilhører amøbetilstanden den første tiden, slik at hun(?) ikke skjønner hvor mye hodebry hun har skapt for moren sin. :skratte:

Men, se det positive i det. Kanskje åpningsfasen blir litt bedre dersom du faktisk har noe positivt å konsentrere deg om? Og at du kommer inn på sykehuset med 9 cm fordi du bare måtte se ferdig forestillingen og kommanderte Smula til å holde seg inne litt til. Det hadde vært litt av en avslutning, det! :)

Det hadde vært noe! Tror jeg går for den ;)

Og ja, hun (??) skal kanskje være glad for at hun ikke aner så mye om det presset hun har på seg til å levere innen riktig tid. Det samme gjelder tilværelsen som venter henne: et evig haleheng til hva resten av gjengen måtte ha fore. Der Susain var Sjefen i heimen og vi andre listet oss rundt, blir Smule bare en ting vi må ha med oss, på linje med bilnøkler og lommebok :ler:

Har for øvrig fått en fantastisk nyhet i dag: vi får tilpasset alles ferieønsker og gjøremål med resten av familiens, og kan bruke sommerhuset i tre uker i sommer! Det er ikke bare hurra, det er dobbelt-hurra! :hoppe:

Både i fjor og forfjor måtte vi rett og slett gi opp. Min ferie ble lagt akkurat til da Gubben skulle tre uker til USA. Huset var ledig i to uker, men da var det Norway cup. Det ene etter det andre slo feil, og resultatet ble at ungene fartet hit og dit mens jeg var hjemme og prøvde å overbevise meg selv om at norsk sommer er så innmari fint, altså.

As if. Jeg tror det var toppen fem skikkelige soldager i fjor, og året før var ikke mye bedre. Ungene husker faktisk de enkelte turene vi tok til stranda, så dårlig vær var det. I tillegg er det IKKE det samme å være hjemme, for der er det alltid noe som skal gjøres.

Så at vi får både vår interne kabal, og familiens eksterne, til å gå opp er aldeles skjønt. Nå skal vi ikke bare få tanket skikkelig opp med sol og varme, men vi får litt kvalitetstid sammen uten hundreogfjørti gjøremål. For å spare litt inn på billettkostnadene gjør vi det antagelig slik at jeg, Hello Kitty-frøkna og Smule drar ned uka før skoleslutt, og så kommer resten av gjengen etter med første ledige fly så fort ferien begynner. Og så får vi to herlige uker sammen, i sola, uten stress. Med cava på terrassen og svømmebasseng i hagen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for de voksne, altså! :fnise:

Ja, da har vi virkelig noe å se fram til i sommer. Men først skal vi komme oss igjennom en tilsynelatende endeløs sykdomsperiode. Rart, vi er nesten aldri syke, ikke barna heller, men denne vinteren har den ene etter den andre gått ned for telling. Nå er HK-frøkna oppe i 40 grader igjen, NaniRonaldo er potte tett, og jeg har mistet stemmen.

Venter på våren, venter på våren... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke her også. For første gang i høst og vinter, så jeg skal ikke klage. Men når tre av fire i husstanden har influensa blir stemningen ganske laber...

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring til tre av fire! :klem:

Kjenner igjen det med laber stemning. Etter en dag hjemme med småsyk og sur mamma, og to småsyke og sure barn, der det for sikkerhets skyld laver ned med snø, lurer jeg litt på hva jeg egentlig skal med en unge til... :ler:

Men det blir vel likar i mor'n (?)... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spot on!

Eldstemann har hatt influensa lenge nå. Nå har han kommet til den festlige fasen der sykdommen er på hell, men energien, matlysten og humøret er på bånn. Selv er jeg ganske nysmittet, og har særdeles lite tålmodighet med nykker av typen "vil ikke sitte den veien", "Mamma, jeg vil ha saft og vann!" - "Her har du saft, vannet kommer." - "Neeeeei, vil ha vannet føøøøørst", vil ikke skifte bleie, vil ikke spise bla bla bla.

Babyen er minst dårlig, heldigvis, der bare renner nesa og han hoster litt i blant. Men like blid. Han er så ekstra søt for tiden, for det har grodd et lag dunete hår på hodet, han ser ut som en blid, fjonete gepardunge :ler:

Og ja, i morgen blir det vel bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, har dine babyer hår, de altså... *lettere misunnelig* ;)

Husker SnillVimsens ettårsdag, med den fine krona på det blankskurte, fullstendig hårløse hodet. Ikke et hårstrå! De har vært treige alle sammen, minus Susain som i hvert fall hadde bittelitt mørkt hår...

Håper det går bedre med dere alle sammen, og at lille Prins Vil-Ikke snart er frisk og rask og klar for barnehagen igjen. Det er noe med overskudds-energi som man ikke skal kimse av, spesielt ikke når mor er syk og på underskudd...

Selv er jeg ganske crap fremdeles, men det har sluttet å spille en rolle for lenge siden :hoho:

Det må vaskes, pakkes og gjøres innkjøp før kvelden uansett, og det gjør seg ikke selv- så det er bare å brette opp ermene. Det vanskeligste er i grunnen å beregne maten. Vi har dårlig plass i bilen, så det er fryktelig dumt å måtte drasse på for mye. Samtidig er det ikke akkurat storutvalg av butikker oppe i fjellheimen, så enhver form for panikkhandling blir dobbelt så dyr som ellers. Jeg vet at vi skal ha grønnsakssuppe, taco, ostehorn og vafler. Og grillpølser, selvsagt. Egg og bacon til frokost. Kakao. Mangler to middager da, kanskje noe med kylling? Og så må vi hente skiene og utedressen til HK-jenta, det er i barnehagen, og jeg lovet å hente SnillVimsen på SFO i dag (en eller annen selvprodusert legofigur jeg bare absolutt må se på!). Dyret må vel også ha med seg noe utstyr, og så må vi rekke passkontoret i dag før det stenger. Skal jeg være i overkant optimistisk, mon tro, og pakke med en bok til meg selv?

I det hele tatt: det er normalt kaotisk. Men når vi først kommer av gårde, så tror jeg det blir bra :ler:

Mor har skumle planer om å installere seg i badstuen med en iskald cola- og om nødvendig bolte døra for å få noen minutter i fred! Hah!

Fortsatt god bedring til deg og gutta, Ciara. Og dere andre må ha en god (og kanskje sykdomsfri?) vinterferieuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie (hvis man kan kalle det det?) hørtes ikke feil ut nå! Og ei heller tur til varmere strøk til sommeren. Heldiggris! ;)

Knerten her begynner også å noen fjon på toppen. De synes ikke spesielt godt, for han ser ut til å bli like lys som jeg og samboeren var som små, men de kjennes ihvertfall. Det er merkelig hvor godt det er å stikke nesa nedi hodebunnen hans for å kjenne babyhår mot ansiktet og babylukt i nesa... :sjenert:

Kos deg masse til fjells, og ikke ha dårlig samvittighet for å barrikadere deg i badstuen med en cola. Tar du med deg boken inn så får du kanskje åpnet den også? :)

Uansett så må det vel bli litt roligere til fjells enn det er hjemme til hverdags. Logistikken blir ihvertfall en del enklere, med unntak av det å pakke bilen. Det kan vel kanskje være en utfordring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som sitter igjen etter å ha lest her: ..... cava på terassen! Det håper jeg også på at det blir, eller en veldig god Petit Chablis eller Sancerre. Åhhh, oversvømmelse i munnen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sitter igjen etter å ha lest her: ..... cava på terassen!

Haha, samme her :fnise:

Sommerferien høres kjempebra ut Mafalda. Kjempedeilig med to uker sammen i solen! Håper vinterferien også blir bra og at du får slappet av i badstua med boka di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, se det positive i det. Kanskje åpningsfasen blir litt bedre dersom du faktisk har noe positivt å konsentrere deg om? Og at du kommer inn på sykehuset med 9 cm fordi du bare måtte se ferdig forestillingen og kommanderte Smula til å holde seg inne litt til. Det hadde vært litt av en avslutning, det! :)

Jeg vil bare nevne sånn i forbifarten at slike ting man bare se ferdig, kan føre til en ankomst i sykebil til sykehuset med babyen på brystkassen og med en lettere sjokkert jordfar i en taxi like bak.. Bare i tilfelle du føler for å vente litt til.. ;)

Ellers må jeg nevne at jeg må bare lese denne dagboka selv om jeg er godt forbi fødsel og småbarnsperioden..Faktisk nærmere bestemorsperioden.. Du skriver så utrolig levende om en hverdag jeg kjenner meg godt igjen i.

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet, og en avslappende ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie :)

Jeg har drukket vin opptil flere ganger etter fødsel alt ;) Gleder meg til hvitvin ute i hagen til sommeren (den lekre, nydrenerte hagen! Men om det så ser ut som et gjørmehull så skal jeg sitte der med vinglasset mitt! :ler:)

Her er vi heldigvis bedre.

Eldstemann har vært feberfri et par dager, men han har ikke hatt energi eller matlyst. Han er blitt så tynn, stakkars, brystkassen hans er jo like under huden, nesten :( I går var han så sliten da han våknet om morgen at han skrek i tre kvarter og bare ville være alene. Da hadde han det ikke godt, stakkars. Men i dag stod han og småhoppet i sengen da han våknet, så det ser bedre. Det tar vel av her hvert øyeblikk, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...