Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tooji har en helt ok sang, men ingen grand prix sang. Det er når andre året på rad vi sender en egentlig ok sang, men som ikke passer inn i konseptet. MGP skal lissom være litt... rart... Mye lys, grelle kostymer og store show. Både haba haba og sangen til tooji er VG-lista...

Bare det ar Russland kom på andre plass med den suppa de serverte viser jo det. Greit nok at det var en suppe, men det var en suppe som passet inn i konseptet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter 22. juli synes jeg det var bra Norge valgte en sang med persisk innslag fremført av en norsk-"perser". Men resten av Europa var ikke helt med på den. :) Skjønner at europeerne valgte ut fra hvilken sang de likte også, men det er underlig at de er så lite åpne for noe med litt eksotisk innslag. Det som gjelder er nabolandene og hvilken hit som er spilt mest på radioen

Hva var eksotisk med sangen - rent bortsett fra sangeren?

Han er tydelig utskolert musikkfaglig og hele fremførelsen lyser plagiat lang vei.

Nå må vi sannelig holde oss for gode til å blande 22. juli inn i denne sammenhengen her også ... det er nok når vi har hendelsen i landets media hver dag, døgnet rundt.

• Liker 3
Skrevet

Det oste kvalitet av sveriges bidrag - rett og slett.

Norges bidrag var dårlig iår - hverken innhold eller presentasjon hadde noe som helst klasse over seg.

Men sjokket hos mange var nok stort for i egne øyne var vi jo en av favorittene - som alltid.

Fordi svenskene kan lage musikk mener du?

For du har vel fått med deg at det er svensker som har laget Norges bidrag også? Samme med en hel haug andre bidrag dette året

AnonymBruker
Skrevet

Svenskene sto bak 10 låtene i årets grand prix finale! Og det var faktisk samme låtskriver, Peter Bøstrøm, bak vinnerlåten og Tooji sin låt!

Folk som ikke kan nok info, burde ikke komme med meningenr, i fare for å virke dum.

• Liker 1
Gjest Jytte
Skrevet

Fordi svenskene kan lage musikk mener du?

For du har vel fått med deg at det er svensker som har laget Norges bidrag også? Samme med en hel haug andre bidrag dette året

Hva nytter det om svensker skriver melodien? Det gjør den ikke automatisk bra :fnise:

Vinnermelodien var bra - den var fengende og noe folk likte uansett hvor i verden de kom fra. De fikk flere 12-poengere enn noen før dem har klart.

At den norske havnet sist har både med melodi og fremførelse å gjøre.

Gjest Jytte
Skrevet

Svenskene sto bak 10 låtene i årets grand prix finale! Og det var faktisk samme låtskriver, Peter Bøstrøm, bak vinnerlåten og Tooji sin låt!

Folk som ikke kan nok info, burde ikke komme med meningenr, i fare for å virke dum.

Mener du at det automatisk gjør en melodi til en vinner?

Skrevet

Hva nytter det om svensker skriver melodien? Det gjør den ikke automatisk bra :fnise:

Jeg mener ikke det. Jeg siterte noen som tydeligvis mente det, eller det kunne iallefall tolkes dithen i måten personen skrev på.

Derfor ville jeg ha frem at Sverige faktiskt lager en god del av låtene i denne konkurransen, både de som kommer vøyt opp på lista OG de som ikke gjør det så bra

Skrevet

Jeg skulle ønske Plumbo vant og representerte Norge i Baku. Jeg mener at Plumbo ville få bedre resultater.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske Plumbo vant og representerte Norge i Baku. Jeg mener at Plumbo ville få bedre resultater.

Tror ikke jeg.Ingen av sangene eller artister i år var spesielle nok eller hadde bra nok sanger.

Skrevet

Jeg er ikke sjokkert over at Toji ikke gjorde det bedre. Jeg syns sangen var dårlig, og det var ikke noe spesielt ved den. Da jeg hørte den for første gang så følte jeg at jeg hadde hørt noe lignende tusen ganger før. Men det var mye dårlig i årets mgp, og jeg mener at det var dårligere bidrag enn Norge sitt (er vel egentlig ikke noe generellt begeistret for mgp da, men syns nivået generelt var dårligere i år enn det pleier å være).

Jeg føler det er mye sånn nabolandheiing i mgp, men dette gjelder vel egentlig alle landene. Og av og til føles det som en "hvem har flest naboland" konkurranse, eller konkurranse om hvem som har best forhold til andre land i europa.

Gjest Huttetu
Skrevet

Jeg sliter fortsatt med og forstå hvem som har stemt fram Tooji i det hele tatt.. må være gamlehjemmet som glemte og slå på høreappartene sine..

Om ikke annet så høres Tooji ut som en bleiemerke eller noe..

Hvis man virkelig tror at mgp stemmes frem at "folket"... Det er sundnes og co som bestemmer hvem som skal være med. Han tror jo at alle er like politiske korrekte som han selv og vennene hans. Fryder meg å se at teorien er helt på trynet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns Tojii sin sang var helt grei, jeg. Ikke vinnermateriale, men fortjente bedre enn siste plass...

Noe jeg tror som er utslagsgivende for stemmegivingen i MGP er at bidraget skiller seg ut på en måte.

Det kan være sceneshowet, artisten eller låten. I år ble det vel mange like låter, låter som var like både i sjanger og fremførelse.

I slike situasjoner vinner låter som skiller seg ut fra mengden.

Sverige - knallåt og et flott show (helt fortjent vinner...)

Russland - bestemødre uten takt og tone...

Albania - skrikekråke med spesiell kjole

Tyrkia - lagde båt med antrekkene sine...

osv...

Innimellom her kom det jo faktisk noen låter som kun skilte seg ut med en sterk låt (Estland, Serbia og Aserbajdsjan)

Er ikke enig i at Plumbo ville gjort det bedre, men tror nok vi kunne hatt mer å hente på å lage et show som skilte seg litt mer ut.

Skrevet

For det oste SVERIGE av vinnerbidraget?

Absolutt. Vinnerbidraget var laget på en veldig moderne måte, og det å følge med i tiden , og være i teten av utviklingen er typisk Svensk. Se bare på Volvo, som satset på bilsikkerhet lenge før alle andre, og nå kommer de etter alle sammen, Korea inkludert.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Det som gnager meg mest over årets mgp er oppførselen til Tooji etter at han tapte. Nei, det er ikke gøy å havne på bunnen, men det å gå å ut til avisene etterpå å si at mgp ikke var viktig for han på noe måte, og at det var mye dårlige bidrag i år, gjør at jeg blir kjempeflau av mannen. Det går an å reagere på en annen måte enn å rakke ned på de andre deltakerne, for han må huske på at det var han som havnet sist blant alle disse bidragene.

• Liker 1
Skrevet
Det som gnager meg mest over årets mgp er oppførselen til Tooji etter at han tapte. Nei, det er ikke gøy å havne på bunnen, men det å gå å ut til avisene etterpå å si at mgp ikke var viktig for han på noe måte, og at det var mye dårlige bidrag i år, gjør at jeg blir kjempeflau av mannen. Det går an å reagere på en annen måte enn å rakke ned på de andre deltakerne, for han må huske på at det var han som havnet sist blant alle disse bidragene.

Men han har jo rett? Det var ekstremt mye råtne sanger i år. Den norske var ikke all verdens den heller, men den var langt ifra den dårligste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...