Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

i fjor kom ikke Norge videre til finalen engang med Haba-Haba.

I år nok en fulstendig fiasko med Tooji. Det som slår meg er at i både 2011 og 2012 hadde vi meget gode kandidater som ikke vant. Hva skjer?

Er det slik at når det er avstemming i de norske finalene, så stemmer

alle som er av samme etnesitet på denne artisten? Og andre orker ikke?

Hadde kansje gjort det samme om jeg bodde i Iran og det var en norsk artist som var med. Likevel, synes de to siste vi har sendt til Grand Prix er helt elendig, men det ser ikke ut til at vi lærer.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet

1: Hvilke "meget gode kandidater" hadde vi i 2011 og 2012, lurer jeg mest på. Og hva gjorde disse til gode kandidater?

2: Jeg tror ikke dette handler om de som stemmer sin etnisitet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

i fjor kom ikke Norge videre til finalen engang med Haba-Haba.

I år nok en fulstendig fiasko med Tooji. Det som slår meg er at i både 2011 og 2012 hadde vi meget gode kandidater som ikke vant. Hva skjer?

Er det slik at når det er avstemming i de norske finalene, så stemmer

alle som er av samme etnesitet på denne artisten? Og andre orker ikke?

Hadde kansje gjort det samme om jeg bodde i Iran og det var en norsk artist som var med. Likevel, synes de to siste vi har sendt til Grand Prix er helt elendig, men det ser ikke ut til at vi lærer.

Så du mener at det var gode kandidater i 2011 og 2012, men at de var helt elendig? Litt selvmotsigende kanskje?

Jeg har sluttet å følge med på grand prix. Det er ikke like gøy lenger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var to elendige kandidater. Har mer tro på at plumbo kunne klart det bedre fordi de er litt rare, det jo ofte det som er populært på dette rare programmet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er overrasket over at Tooji gjorde det så dårlig. Jeg likte ham best av alle bidragene. :tristbla:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

i 2012 :

i 2011 :

• Liker 3
Skrevet (endret)

åkomigjena! Ikke narr dere selv til å tro at dette handler om etnisitet. Norge har sendt av gårde nok av 0-poengere tidligere - alle helt etnisk norske.

Endret av chela
  • Liker 7
Gjest Vodka
Skrevet

Vel, det er Europa. Kanskje afrikanere og arabere ikke slår an så godt (no offence).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er Europa. Kanskje afrikanere og arabere ikke slår an så godt (no offence).

Hvorfor vant Loreen som er fra Marokko da?

• Liker 13
Gjest Vodka
Skrevet

Fordi hun hadde en vestlig låt?

• Liker 4
Skrevet

Det spilte neppe noen rolle. Hun vant fordi Sverige hadde en god sang, ferdig med det. Gratulerer Søta Bror!

Den som jeg seriøs syns synd for er Storbritannia. Mannen er en stjerne i verdensklasse og jeg syntes sangen var helt nydelig. For en stemme! Dessverre for tam sang for ESC.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi hun hadde en vestlig låt?

Men du sa at arabere og afrikanere ikke passer godt i ESC...vel hun er en afrikaner og attpåtil fra et arabisk land...

• Liker 4
Gjest Vodka
Skrevet

Men du sa at arabere og afrikanere ikke passer godt i ESC...vel hun er en afrikaner og attpåtil fra et arabisk land...

Sangen er en kul popsang uten noen arabiske eller afrikanske elementer. Ikke noe haba haba eller noe arabisk-inspirerte rytmer som Tooji brukte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tooji vil få MASSIV oppmerksomhet for dette.

Hadde nok vært værre for han PR-messig å komme midt på treet. Å havne nederst med en så bra låt (i forhold til de andre låtene) skaper overskrifter!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sangen er en kul popsang uten noen arabiske eller afrikanske elementer. Ikke noe haba haba eller noe arabisk-inspirerte rytmer som Tooji brukte.

Men du sa at AFRIKANERE og ARABERE ikke slår godt an i ESC. Du sa ikke noe om musikkstil. Var det rasisten i deg som snakket seg bort i et lite øyeblikk eller er du for DUM til å uttrykke deg riktig første gang?

• Liker 4
Gjest Herr Drue
Skrevet

Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre, men Toojis låt er jo helt klart etnoaktig (dvs. at den tar i bruk såkalte eksotismer).

Gjest Vodka
Skrevet (endret)

Men du sa at AFRIKANERE og ARABERE ikke slår godt an i ESC. Du sa ikke noe om musikkstil. Var det rasisten i deg som snakket seg bort i et lite øyeblikk eller er du for DUM til å uttrykke deg riktig første gang?

Ja, afrikanere som i afrikanere med afrikanske sanger og arabere med arabiske sanger. Get it? Mente ikke at hudfargen har noe å si, herregud.

Skjønner jeg skulle formulert meg bedre, men nå mente jeg arabisk kultur og sang og afrikansk kultur og sang, det har ikke noe med hudfargen å gjøre.

Endret av Vodka
  • Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

Jeg er plumbo fan og tenker at de hadde dradd oss lengre opp på lista, de hadde vært en god representant for Norge. Se bare på Russland. Toodji-duden kom med en sang som ikke har noen som helst tilknytning til Norge i tillegg var sangen dårlig, rett og slett. Legger også merke til at både vårt bidrag, dama som leste opp de norske stemmene OG denne p3-komikeren er alle ikke etnisk norske. Dette er jeg veldig lei meg for :(, ikke noe av det sier NORGE :flagg:

Men kjempeglad for at Sverige vant!! :)

• Liker 5
Gjest Herr Drue
Skrevet

Jeg er plumbo fan og tenker at de hadde dradd oss lengre opp på lista, de hadde vært en god representant for Norge. Se bare på Russland. Toodji-duden kom med en sang som ikke har noen som helst tilknytning til Norge i tillegg var sangen dårlig, rett og slett. Legger også merke til at både vårt bidrag, dama som leste opp de norske stemmene OG denne p3-komikeren er alle ikke etnisk norske. Dette er jeg veldig lei meg for :(, ikke noe av det sier NORGE :flagg:

Men kjempeglad for at Sverige vant!! :)

For det oste SVERIGE av vinnerbidraget?

• Liker 7
Gjest Vodka
Skrevet

Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre, men Toojis låt er jo helt klart etnoaktig (dvs. at den tar i bruk såkalte eksotismer).

Men arabiske rytmer er nok ikke det som appellerer til de fleste europeere. Heller ikke afrikanske.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...