Gjest Søgni Skrevet 26. mai 2012 #21 Skrevet 26. mai 2012 Jeg er plumbo fan og tenker at de hadde dradd oss lengre opp på lista, de hadde vært en god representant for Norge. Se bare på Russland. Toodji-duden kom med en sang som ikke har noen som helst tilknytning til Norge i tillegg var sangen dårlig, rett og slett. Legger også merke til at både vårt bidrag, dama som leste opp de norske stemmene OG denne p3-komikeren er alle ikke etnisk norske. Dette er jeg veldig lei meg for , ikke noe av det sier NORGE Men kjempeglad for at Sverige vant!! Er du glad for at Sverige vant siden bidraget er så "typisk svensk", da eller? 1
Gjest Herr Drue Skrevet 26. mai 2012 #22 Skrevet 26. mai 2012 Er du glad for at Sverige vant siden bidraget er så "typisk svensk", da eller? Det hun sier, er at når man gjør det dårlig, så er det synd at det ikke oser NORGE, men når man gjør det bra, så kan det ose hva f*** du vil. 8
Gjest uAnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #24 Skrevet 26. mai 2012 Jeg syns Tooji var av de dårligste, jeg hadde ikke stemt på ham om jeg kunne, så hvorfor er det så merkelig at flere også syns den var skikkelig dårlig? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #25 Skrevet 26. mai 2012 Jeg sliter fortsatt med og forstå hvem som har stemt fram Tooji i det hele tatt.. må være gamlehjemmet som glemte og slå på høreappartene sine.. Om ikke annet så høres Tooji ut som en bleiemerke eller noe.. 1
jabx Skrevet 26. mai 2012 #26 Skrevet 26. mai 2012 Årets MGP var full av elendige sanger. Den norske var ikke akkurat den beste i verden, men siste plass? Nei, det er uforståelig. Hvordan kan alle søppelsangene ligge over den norske? 2
Sugerøret Skrevet 26. mai 2012 #27 Skrevet 26. mai 2012 Jeg sliter fortsatt med og forstå hvem som har stemt fram Tooji i det hele tatt.. må være gamlehjemmet som glemte og slå på høreappartene sine.. Om ikke annet så høres Tooji ut som en bleiemerke eller noe.. Fliiir den var nesten stygg ,men er litt enig.Har ikke forstått at så mange ikke hører at han synger falskt. Men men,nå er'e over for i å. Og godt er det! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #28 Skrevet 26. mai 2012 Jeg føler at Norge prøver å hive seg på bølgen med etnisk musikk og unge pene mennesker som danser og vrikker seg over scenen. Sverige, derimot, prøver mer å gjøre noe litt nytt og annerledes. Vi burde tenke nytt istedet for å tenke kopi av alle andre som har nådd høyt. Det er jo derfor Rybak vant; han var en liten motvekt til dance-bølgen i ESC. Hadde vi sendt plumbo i år hadde jeg krøpet sammen i fosterstilling i skammekroken. De er altfor nisse-norsk og teit samtidig som de er lite interessante. Håper Norge tar seg sammen til neste år og sender noe litt nytt og annerledes. Dette begynner å bli skammelig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #29 Skrevet 26. mai 2012 Jeg føler at Norge prøver å hive seg på bølgen med etnisk musikk og unge pene mennesker som danser og vrikker seg over scenen. Sverige, derimot, prøver mer å gjøre noe litt nytt og annerledes. Vi burde tenke nytt istedet for å tenke kopi av alle andre som har nådd høyt. Det er jo derfor Rybak vant; han var en liten motvekt til dance-bølgen i ESC. Hadde vi sendt plumbo i år hadde jeg krøpet sammen i fosterstilling i skammekroken. De er altfor nisse-norsk og teit samtidig som de er lite interessante. Håper Norge tar seg sammen til neste år og sender noe litt nytt og annerledes. Dette begynner å bli skammelig. Plumbo hadde vist at vi ikke er redd for å være annerledes, istedet for identitetsløse bidrag som skal representere Norge. Jeg tror Europa hadde satt pris på et Plumbo-bidrag, vi hadde gjort det langt bedre. 3
Gjest Vodka Skrevet 26. mai 2012 #30 Skrevet 26. mai 2012 Åååååh jeg angrer meg sånn på det jeg skrev først. Jeg mente ikke noe med hudfargene de har eller noe sånt, jeg tenkte bare på sangene de fremførte, som er ganske preget av utenfor-Europa etniske elementer. Kan dere skjønne det????
Gjest gjest Skrevet 26. mai 2012 #31 Skrevet 26. mai 2012 For det oste SVERIGE av vinnerbidraget? Er du glad for at Sverige vant siden bidraget er så "typisk svensk", da eller? Nei men den sangen var jo i det miste bra! I tillegg var oppleseren av stemmene deres etnisk svensk. Men hos oss var det utlendinger langs hele fjøla. Sorry, min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #32 Skrevet 26. mai 2012 Fliiir den var nesten stygg ,men er litt enig.Har ikke forstått at så mange ikke hører at han synger falskt. Men men,nå er'e over for i å. Og godt er det! Alexander Rybak synger også falskt, det innrømmer han glatt selv. Men han kom jo så langt som han gjorde fordi han hadde hele pakka. Innlevelsen, fela, danserene, og til slutt den fengende sangen sin. Tooji hadde ikke så mye av det, eller.. ingenting 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #33 Skrevet 26. mai 2012 *Venter på sammenbrudd fra Tooji* Vet det kommer...
Gjest Herr Drue Skrevet 26. mai 2012 #34 Skrevet 26. mai 2012 Nei men den sangen var jo i det miste bra! I tillegg var oppleseren av stemmene deres etnisk svensk. Men hos oss var det utlendinger langs hele fjøla. Sorry, min mening. Det var to utlendinger. (P3 komikeren har da ingenting med saken å gjøre). Hva mener du med hele fjøla? Dette er folk som er oppvokst i Norge, som sikkert er like norske som deg selv. Dessuten var bidraget til Tooji uten tvil det mest populære bidraget i Norge, stemt fram av et knusende flertall blant det norske folk. Hvor norsk var Rybak? Grein du da han vant? Vi gjorde det dårlig i år, men ikke kom å si at det skjedde fordi vi ikke viste hvor hvitt Norge kan være. 5
Gjest Søgni Skrevet 26. mai 2012 #35 Skrevet 26. mai 2012 Nei men den sangen var jo i det miste bra! I tillegg var oppleseren av stemmene deres etnisk svensk. Men hos oss var det utlendinger langs hele fjøla. Sorry, min mening. Åja, men da så. Jeg tror ikke vi definerer "nordmann" og "utlending" på samme måte. 2
Gjest Anga Skrevet 26. mai 2012 #36 Skrevet 26. mai 2012 De Norske var jo ikke med engang. Jeg så ikke et Norsk fjes. Hun var da ikke mye svensk hun som vant heller da. Syns hvert og et land bør stille med representative deltagere med sitt språk. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #37 Skrevet 26. mai 2012 Men arabiske rytmer er nok ikke det som appellerer til de fleste europeere. Heller ikke afrikanske. Så hvorfor gjør hip-hop det så bra? Hvorfor slo jazz an i USA? Dette er musikk som har sine røtter i vest-afrikansk musikk som slavene tok med seg og ligger derfor mye nærmere afrikanske rytmer enn europeiske. 1
Personlig12 Skrevet 26. mai 2012 #38 Skrevet 26. mai 2012 i fjor kom ikke Norge videre til finalen engang med Haba-Haba. I år nok en fulstendig fiasko med Tooji. Det som slår meg er at i både 2011 og 2012 hadde vi meget gode kandidater som ikke vant. Hva skjer? Er det slik at når det er avstemming i de norske finalene, så stemmer alle som er av samme etnesitet på denne artisten? Og andre orker ikke? Hadde kansje gjort det samme om jeg bodde i Iran og det var en norsk artist som var med. Likevel, synes de to siste vi har sendt til Grand Prix er helt elendig, men det ser ikke ut til at vi lærer. Jeg tror ikke det er vi som har et problem, men det er du som faktisk stemte på disse i 2011/12 som har et seriøst musikk problem. Meget gode kandidater? Seriøst??? ROLF!!!
Gjest Søgni Skrevet 26. mai 2012 #39 Skrevet 26. mai 2012 De Norske var jo ikke med engang. Jeg så ikke et Norsk fjes. Hun var da ikke mye svensk hun som vant heller da. Syns hvert og et land bør stille med representative deltagere med sitt språk. Så hvordan foreslår du at dette skal gjennomføres i praksis? Skal man ha som krav til deltagelse at man er "etnisk norsk", da eller? "Sorry, du får ikke delta, du ser ikke norsk nok ut, noe som er særs viktig for å representere et Norge i 2012". Og hvor skal isåfall en slik grense gå? 3
Gjest Vodka Skrevet 26. mai 2012 #40 Skrevet 26. mai 2012 Så hvorfor gjør hip-hop det så bra? Hvorfor slo jazz an i USA? Dette er musikk som har sine røtter i vest-afrikansk musikk som slavene tok med seg og ligger derfor mye nærmere afrikanske rytmer enn europeiske. Vet ikke av noen hiphop eller jazz-sanger som har kommet langt i MGP jeg, så hva har det med saken å gjøre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå