Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke av noen hiphop eller jazz-sanger som har kommet langt i MGP jeg, så hva har det med saken å gjøre?

Fordi du sa at afrianske rytmer ikke appellerer til EUROPEERE FLEST. EUROPEERE FLEST innebærer vel de samme som sørger for at svarte artister uke etter uke topper hitlistene med musikk som er svært lite inspirert av europeiske rytmer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er vi som har et problem, men det er du som faktisk stemte på disse i 2011/12 som har et seriøst musikk problem.

Meget gode kandidater? Seriøst??? ROLF!!!

Jeg tror det er mange som misforstår åpningsinnlegget? TS snakker om kandidater fra de norske finalene som ikke vant. TS mener ikke at det vi sendte til Europa i 2011 og 2012 var meget gode kandidater.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er mange som misforstår åpningsinnlegget? TS snakker om kandidater fra de norske finalene som ikke vant. TS mener ikke at det vi sendte til Europa i 2011 og 2012 var meget gode kandidater.

Ja det er mulig... Beklager det.

Gjest Vodka
Skrevet

Fordi du sa at afrianske rytmer ikke appellerer til EUROPEERE FLEST. EUROPEERE FLEST innebærer vel de samme som sørger for at svarte artister uke etter uke topper hitlistene med musikk som er svært lite inspirert av europeiske rytmer.

Jeg snakket om sangen til Stella, med haba haba osv. Det er ikke noe europeere hører på. Men hiphop hører jo mange på, så hvis hun hadde laget en bra hiphop-låt så kunne den sikkert kommet langt. Jeg tenker ikke akkurat Afrika når jeg hører på hiphop så det er ikke afrikanske rytmer på den måten jeg mener det (sangen til Stella).

• Liker 1
Gjest anonymJente
Skrevet

Syntes Toji var kjempe flink, jeg er overasket at land som irland, spania, tyskland fikk poeng, mens Norge fikk bare 7...Jeg er i skjokk...

• Liker 3
Gjest anonymjente
Skrevet

Og folk klager på "damen som leste opp stemmene"

hun heter Nadia og ja hun er halvt marokkansk, men hun regnes som norsk.

(oppvokst med Norsk mor + norsk kultur).

Typisk rasister å klage...det er virkelig her på kg jeg ser nordmens skjulte rasistiske tendenser komme frem...

• Liker 5
Skrevet (endret)

i fjor kom ikke Norge videre til finalen engang med Haba-Haba.

I år nok en fulstendig fiasko med Tooji. Det som slår meg er at i både 2011 og 2012 hadde vi meget gode kandidater som ikke vant. Hva skjer?

Er det slik at når det er avstemming i de norske finalene, så stemmer

alle som er av samme etnesitet på denne artisten? Og andre orker ikke?

Hadde kansje gjort det samme om jeg bodde i Iran og det var en norsk artist som var med. Likevel, synes de to siste vi har sendt til Grand Prix er helt elendig, men det ser ikke ut til at vi lærer.

Veeeel,alt er relativt. Jeg vil overhode ikke kalle det en "fullstendig fiasko". Husk at det var 14 eller 16 (eller noe i den dur?) antall land som ikke kvalifiserte seg til finalen. Det er vel mer fiasko enn å reise hjem etter første runde mener nå jeg da :-)

Red: Norge var på 26. plass av 42 nasjoner leser jeg nå. Og jeg vil ikke kalle det en fullstendig fiasko :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Gjest Jytte
Skrevet

For det oste SVERIGE av vinnerbidraget?

Det oste kvalitet av sveriges bidrag - rett og slett.

Norges bidrag var dårlig iår - hverken innhold eller presentasjon hadde noe som helst klasse over seg.

Men sjokket hos mange var nok stort for i egne øyne var vi jo en av favorittene - som alltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes Toji var kjempe flink, jeg er overasket at land som irland, spania, tyskland fikk poeng, mens Norge fikk bare 7...Jeg er i skjokk...

Dama frå Spania kunne singe. Tyskland var ikkje så verst heller, men Tooji...Ingen steme og dårleg låt..

Forstår ikkje koffor du er "i skjokk"

• Liker 3
Skrevet

Synes det var verre bidrag enn Norge, så er overrasket over at vi endte på sisteplass. Men sånn kan det gå, er ikke så mye å gjøre med det nå.

Gjest anonymjente
Skrevet

Og til dere som sier, sangene med arabisk eller afrikansk rytme/inspirasjon ikke kan VINNE.

Hvorfor vant Tyrkia noen år tilbake`` Hadise? husker dere henne. Hun hadde orientalske elementer og dans og likevel slo til.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter fortsatt med og forstå hvem som har stemt fram Tooji i det hele tatt.. må være gamlehjemmet som glemte og slå på høreappartene sine..

Om ikke annet så høres Tooji ut som en bleiemerke eller noe..

Jeg synes Tooji er veldig flink å synge. Det kommer kanskje litt tydeligere frem her:

• Liker 2
Skrevet

For andre gang???

Vi er toppplasert i sisteplasser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du sa at AFRIKANERE og ARABERE ikke slår godt an i ESC. Du sa ikke noe om musikkstil. Var det rasisten i deg som snakket seg bort i et lite øyeblikk eller er du for DUM til å uttrykke deg riktig første gang?

Vet du hva en rasist er?? En idé å google det kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Og folk klager på "damen som leste opp stemmene"

hun heter Nadia og ja hun er halvt marokkansk, men hun regnes som norsk.

(oppvokst med Norsk mor + norsk kultur).

Typisk rasister å klage...det er virkelig her på kg jeg ser nordmens skjulte rasistiske tendenser komme frem...

Rasist er et misbrukt ord her på KG.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For andre gang???

Vi er toppplasert i sisteplasser.

Jepp. Det var neppe afrikanske rytmer som felte Jahn Teigen, Finn Kalvik, Didrik Sollie-Tangen, Ketil Stokkan osv osv.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Etter 22. juli synes jeg det var bra Norge valgte en sang med persisk innslag fremført av en norsk-"perser". Men resten av Europa var ikke helt med på den. :) Skjønner at europeerne valgte ut fra hvilken sang de likte også, men det er underlig at de er så lite åpne for noe med litt eksotisk innslag. Det som gjelder er nabolandene og hvilken hit som er spilt mest på radioen

AnonymBruker
Skrevet

rasist er feil ord, men nationalist er riktig. Samme det vel, om Tooji vannt, ingen ville klaget på at han ikke så norsk ut. Dere er bare dårlige tapere.

Det med å vinne handler nå mer om å promotere låten. Rybak reiste med konserter og promoterte Fairytale i Øst-Europa før Eurovision finale, det var en smart trekk. Samme i år, Loreen sin låt var velkjent, spilt på radio i mange land og ble regnet som favoritt. Tooji tok det kanskje ikke like seriøst..

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner ikke at Grand Prix har den betydningen den har for folket. Veldig mange ser på det. Men musikken er for det meste gått ut på dato, og avstemningen tragisk. Serbia som lå i teten, for eksempel, hadde en typiske ekstremt kjedelig, slitsom Grand Prix-ballade. Og dette liker det europeiske folket (som ser på Grand Prix). Jeg gidder i hvert fall ikke se flere ganger på programmet. Irriterende at jeg lot det stå på.

• Liker 1
Gjest Gjestenes gjest
Skrevet

Rett og slett var det generelt mye rent søppel på eurovision.

Altfor mange sanger var dance, klin like, med folk som verken spiller instrumenter eller kan synge.

Tooji, Sverige, Hellas og altfor mange fler regelrett sugde.

Hva skjedde med og ha musikk??

Det var listepop, rett og slett.

De jeg syntes utmerket seg (I tilfeldig rekkefølge), Finland, danskene (De hadde jo ett band),

hun dama med piano (Husker ikke landet), og England, samt det landet som hadde alle hjertene i bakgrunnen (Eneste skikkelige goodfeeling sangen). Rakk ikke se hele showet, men var regelrett sjokkert over all Dance musikken.

Og når en låtskriver ha skrevet to eller tre av sangene, så er det ikke engang representativt for landet sangen kommer ifra.

Men må nesten innrømme jeg likte bestemødrene (Guilty Pleasure), de hadde en artig humørfylt sang, som brøt litt med balladene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...