Gå til innhold

Lene, Islam og kjærligheten

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grøss. Helvete på jord.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars jente.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er hun undertrykt? jeg synes ikke og ble faktisk inspirert. Men hva synes dere?

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/843440/

Jeg er ikke så glad i den nye dualismen som vokser frem i kjølvannet av islams inntog i Vesten, nemlig at vi alle plutselig over natten antas å ha det samme livssyn (kristendommen) og at det ene alternativet til dette er islam. Som det skrives i presentasjonen av dokumentaren:

Lene fra Oslo var 24 år gammel da hun valgte islam i stedet for kristendommen, hijab i stedet for miniskjørt og bikini - og en helt ny tilværelse som småbarnsmor og yrkeskvinne i Egypt.

Men hvorfor skulle hun velge islam fremfor akkurat kristendommen? Det finnes en uendelighet av personlige livssyn, et livssyn er hvert enkelt menneskes møte med de eksistensielle spørsmål, de store pakkeløsninger som ofte også går sammen med religiøs og kulturell imperialisme er på ingen måte malen for hva et livssyn er. Selv om disse store gruppelivssynene naturligvis ser seg tjent med å fremstille det slik.

Det er svært uheldig i den grad kontakten med islam har gjeninnført oppfatningen at livssyn handler om tilknytning til et av de store gruppelivssynene.

PS: I likhet med de andre religiøse gruppelivssynene skrives islam med liten forbokstav på norsk.

Endret av Cuckold
  • Liker 5
Skrevet

jeg synes det er søtt og bra gjort av hun! :D

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er tvert imot helt forferdelig og tragisk spør du meg. Skremmende.

• Liker 6
Skrevet

De antrekkene som kvinenen bruker må jo trekke dem rett til bunns, visst de svømemr for langt ut:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du det der oppe på din rosa sky?

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun er lykkelig med det valget, så flott for henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker som en oppegående jente. Samtidig så forstår jeg at familien hennes ble redd for dette.

Islam har nok blitt farget for mange norske husmødre av 80-tallsklassikeren "Ikke uten min datter" osv.

AnonymBruker
Skrevet

jaa viss hun er lykkelig så hvorfor ikke. hun fikk en fantastisk fin religion og en herlig mann og barn! hva mer kan hun ønske seg. og ja hun får bo i et fantastisk fiin land...

Syyynes dere virker bare så sjalue! HVORFOR SKAL MAN ALTID BLANDE SEG I ANDRES LIV.

Hun valgte det jo for svingende selv. ingen tvang henne!

Gjest finurlig
Skrevet

Var jo måte på dømmende reaksjoner her da! Hun har valgt dette helt selv, og fordet om dette er uaktuellt or dere, finnes det faktisk de menneskene som klarer å ofre litt av seg selv for andre!

• Liker 1
Skrevet

Friheten vi har her i Norge er flott. Den gjelder tydeligvis kun for de som tar valg vi selv er enige i.

• Liker 3
Skrevet

Nei hun er ikke undertrykt hun er en oppegående dame med høy utdannelse og toppkarakterer. Hun er valgt levemåten sin selv. La henne leve i fred isteden for å kritisere henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jaa viss hun er lykkelig så hvorfor ikke. hun fikk en fantastisk fin religion og en herlig mann og barn! hva mer kan hun ønske seg. og ja hun får bo i et fantastisk fiin land...

Syyynes dere virker bare så sjalue! HVORFOR SKAL MAN ALTID BLANDE SEG I ANDRES LIV.

Hun valgte det jo for svingende selv. ingen tvang henne!

Det er ikke alltid man vet sitt eget beste.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alltid man vet sitt eget beste.

Hvem skal bestemme det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal bestemme det?

Ved hjelp av ren logikk, menneskerettigheter osv kan hvem som helst bestemme det.

• Liker 2
Skrevet

Ved hjelp av ren logikk, menneskerettigheter osv kan hvem som helst bestemme det.

Så du mener du kan bestemme hva som er best for andre? For en avskyelig arroganse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener du kan bestemme hva som er best for andre? For en avskyelig arroganse.

Det er ikke arrogant å ha noe imot personer som frivillig velger å bli undertrykt. Det er kun sauen som går frivillig til slakterbenken.

• Liker 2
Gjest Dagdrømmer
Skrevet

Jeg var også veldig skeptisk til at norske kvinner konverterte til islam tidligere, men etter at jeg selv begynte å studere Midtøsten og ble kjent med mange av disse jentene endret jeg synet på det. Det er langt ifra så mange som tar det så langt som eksempelet i dokumentaren, hvertfall rundt tre fjerdedeler av de norske konvertittene jeg kjenner dekker verken til håret eller er gift med utenlandske muslimer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...