Gå til innhold

Passelig vekt til jenter på 170

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet det. Man kan veie alt fra 50 til 70 kg, og fortsatt være normal. Det er ute etter er hva det optimale vil være rent utseende- messig. Jeg har middels benbygning, og er i relativt god form. Hva synes dere? Vil gjerne også høre noen menns mening. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

70 kg.

Skrevet

Jeg er 176 høy og veier 70 kg.. Men det finnes ingen fasit på hva noen skal veie, uansett høyde!

Alle kropper er forskjellige..

Ikke tenk så mye på hva andre mener, det viktigste er hva du selv synes:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe 60. Veier selv 60, men er 164 cm. Har litt ekstra fett på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 og veier ca 55kg. Er sterk og stram, så det passer for meg. Hadde jeg veid 70 kg, hadde det blitt for mye for min kropp, det er min mening.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 172 cm høy. Pleide å veie 55 kg fordi jeg er slank av natur, men pga trening har jeg fått litt muskler og veier nå 59 kg. Er veldig fornøyd med det ift utseende. Uansett hvor mye du veier, så ser dte bedre ut om man er litt stram i fisken (og tan) :) Ha en fin Pinse alle sammen!

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en optimal smak altså?

Vektas relevans mtp utseende kommer jo an på muskelmassen. En veldig godt trent person kan veie mer enn en utrent person og likevel se slankere ut.

Skrevet

Jeg er 171 og veier 60 kilo. (mest fett, jeg trener ikke så ofte:)) Jeg er fornøyd men hvis jeg hadde veid noen kilo mindre hadde det også vært bra. Eller hvis jeg hadde byttet om noen kilo fett for noen kilo med muskler.

Gjest Vodka
Skrevet

Hmm, mellom 55-60 kg kanskje? spørs om du trener eller ikke.

Jeg er 170 og veier 53 kg, det er faktisk litt mye på meg. Men jeg har liten benbygning og har ikke noe muskler.

Skrevet

Vektas relevans mtp utseende kommer jo an på muskelmassen. En veldig godt trent person kan veie mer enn en utrent person og likevel se slankere ut.

Hos jenter er det som regel en unnskyldning. De bygger ikke muskler lett, og dersom ei jente faktisk har >10kg mer muskler enn normalt, så er det ikke nødvendigvis særlig pent.

60kg høres fint ut til 170.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 cm høy og veier 62 kg. Trivdes best da jeg hadde 58 kg.

AnonymBruker
Skrevet

70 kilo

AnonymBruker
Skrevet

Hos jenter er det som regel en unnskyldning. De bygger ikke muskler lett, og dersom ei jente faktisk har >10kg mer muskler enn normalt, så er det ikke nødvendigvis særlig pent.

60kg høres fint ut til 170.

Jeg har ganske mye stramme muskler, både i mage, armer, rumpe og lår, spesielt i bena, og jeg er ganske nøyaktig 169cm, likevel veier jeg 54-55kg. Min venninne er 171cm og veier nesten 68kg, og hun trener ikke, er bare "normal" og dvask som følge av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 og veier 67-68 omtrent. Det er for mye synes jeg, jeg har endel ekstra fett særlig rundt magen. Jeg synes det er fint å være veldig tynn og følte meg komfortabel når jeg var 55kg, men jeg tenker at 60kg er passe for meg og ønsker å gå ned til det. Hva andre veier bryr jeg meg ikke om da, synes ikke folk er stygge fordi om de veier mer enn meg:)

Du kan jo se på BMI iforhold til hva som er "normalt". Det blir jo veldig generelt da, siden BMI ikke tar høyde for ting som fettprosent eller plassering av fettet på kroppen, men iallfall: BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt. Med en høyde på 170 tilsvarer dette mellom 55 og 72kg.

Gjest Loverdose
Skrevet

Kan tenke meg at iallefall 70 kg er passe. Selv er jeg rundt 170+ høy, veide 85 kg i fjord høst! Har heldigvis gått ned til 74 kg, men syns fortsatt at jeg trenger å miste et par kilo til. For meg hadde ca. 60-65 kg vært en perfekt vekt. :) Det kommer jo så klart an på muskulaturen og beinbygningen også, da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca. 175-176 cm høy og veier 59-60 kg. Er forholdvis slank og synes vekten passer meg. :)

Vekt er veldig individuelt. En person på 170 bør i alle fall ikke veie 45-47 kg som noen sier her, det er for lite - da skal man gjerne være 20 cm kortere også.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er(mann) 180cm høy, 20 år og veier 64 kg, passe for meg. Hvis du er 170 høy, synes jeg en vekt på ca 59kg er en flott kombinasjon!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er(mann) 180cm høy, 20 år og veier 64 kg, passe for meg. Hvis du er 170 høy, synes jeg en vekt på ca 59kg er en flott kombinasjon!

er ikke det veldig lite for en gutt/mann?

Kompisen min er 186 og veier 80 kg, men er langt fra feit. :gjeiper:

Neida, ikke ta det ille opp. Alle vet best selv. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

65ish, men ikke 65kg iskrem og sofasliting da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...