AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #41 Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor samsover dere i det hele tatt? fordi det er veldig viktig for barnets utvikling mentalt. det føler seg trygt. også er det kjempekos for mammahjertet og for småprinsene mine
melly666 Skrevet 27. mai 2012 #43 Skrevet 27. mai 2012 Det håper jeg! Jeg syns nemlig mer synd på meg selv, som i perioder drømmer om å få sove to timer i strekk en gang i løpet av natta (inkl. nå om dagen), mens mannen min sover uavbrutt på gjesterommet. Det er ikke akkurat av hensyn til meg at han ikke har sovet i senga vår, men det faktum at han ikke har pupper og sånn sett ikke kan gjøre noe med sulten baby nattestid. Samtidig skal han på jobb og trenger ikke å våkne når han ikke kan gjøre noe uansett. I tillegg kommer det at babyen vår i starten lå i vår seng og at det ble trangt (det var også den eneste måten å få babyen til å sove på i starten). Hvorfor trodde du at en del nybakte fedre sover på eget rom? Fordi damene plutselig ikke liker dem lenger? Må man samsove i det hele tatt? At små barn skal ha mat om natten er jeg fult klar over, men man må vel ikke sove i samme seng for å få til det? 1
captiva Skrevet 27. mai 2012 #44 Skrevet 27. mai 2012 Man MÅ ikke samsove,men så kos det er Her kommer hun oppi senga i løpet av natta nesten hver matt fortsatt og vi koser oss med det. De blir så fort store og vi vil nyte den kosen så lenge det varer.
Mamma1 Skrevet 27. mai 2012 #45 Skrevet 27. mai 2012 Nei, selvfølgelig må man ikke det. Det er helt opp til hver enkelt.
Gjest HunterLady Skrevet 27. mai 2012 #46 Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor samsover dere i det hele tatt? Hvorfor ikke? Men for å svare deg mest mulig direkte, så er det blant annet fordi at etter samlivsbrudd i heimen, så hadde jeg store problemer med å få guttungen til å sove. Han sov ikke på nettene, nektet å sove om kveldene, og sleit også med å få sove på dagtid i barnehagen. De i barnehagen anså han som urolig og stresset, og det samme mente jeg. Gutten var dødtrøtt, men klarte ikke å roe seg i egen seng, med mindre han etter 3-4 timer med hylskrik ble fullstendig utmattet. Det ble bedre for både meg og han når vi begynte å samsove, og jammen meg har han ikke fått det bedre om dagene også. Så noe riktig må det jo være med å samsove. Iallefall i vår situasjon. 2
Mamma1 Skrevet 27. mai 2012 #47 Skrevet 27. mai 2012 Det er mye riktig med det. Jeg blir nesten dårlig av de foreldrene som legger den nyfødte, ikke bare i egen seng, det er jo en ting, men på et eget rom.. Stakkars små. 2
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2012 #48 Skrevet 27. mai 2012 fordi det er veldig viktig for barnets utvikling mentalt. det føler seg trygt. også er det kjempekos for mammahjertet og for småprinsene mine Hvis det er veldig viktig for mental utvikling er det mange tusen nordmenn som er mentalt utvklingshemmede da?
Blockz Skrevet 27. mai 2012 #49 Skrevet 27. mai 2012 jeg må nu le når jeg leser dette. jeg hadde denne diskusjonen noen uker tilbake da jeg var på et skole treff, møtte gamle kjente og venner. det endte hele endte i ett stor diskusjon. vi var 21 stykk, 7 av oss hadde sovet med foreldrene sine når de var små. og alle er godt oppi åra (28-34) og 5 av de som hadde sovet med foreldrene var da de var små hadde ikke flyttet hjemmene ifra enda. og 6 av de 7 har had psykiske problemer og gått til psykolog pga problemer de har fått av å være avhengig av foreldrene. men for all del sov med barna deres, bortkjem de, og gjør alt godt! og du har en unge som aldri flytter ut hjemmene ifra! ikke fordi han ikke har lyst. men fordi han blir en dust som ikke hvet hvordan man klarer seg alene uten foreldrene, og bare løper å gjømmer seg med det miste syn av noe skummelt. 5
Mamma1 Skrevet 27. mai 2012 #50 Skrevet 27. mai 2012 Gi deg da. Jeg mener ikke at det har så mye å si for voksenlivet til den ungen det gjelder, men det skaper trygghet de første årene. Om det var så ille at de gikk til psykolog, så bunnet det nok i andre ting enn samsoving. Det skulle forøvrig vært interessant å sett seriøs forskning på det.
Gjest pysepusen Skrevet 27. mai 2012 #51 Skrevet 27. mai 2012 Sov lenge i midten jeg og sov hos venner og familie - og flyttet hjemmefra rett etter vgs 2
xinnia Skrevet 27. mai 2012 #52 Skrevet 27. mai 2012 jeg må nu le når jeg leser dette. jeg hadde denne diskusjonen noen uker tilbake da jeg var på et skole treff, møtte gamle kjente og venner. det endte hele endte i ett stor diskusjon. vi var 21 stykk, 7 av oss hadde sovet med foreldrene sine når de var små. og alle er godt oppi åra (28-34) og 5 av de som hadde sovet med foreldrene var da de var små hadde ikke flyttet hjemmene ifra enda. og 6 av de 7 har had psykiske problemer og gått til psykolog pga problemer de har fått av å være avhengig av foreldrene. men for all del sov med barna deres, bortkjem de, og gjør alt godt! og du har en unge som aldri flytter ut hjemmene ifra! ikke fordi han ikke har lyst. men fordi han blir en dust som ikke hvet hvordan man klarer seg alene uten foreldrene, og bare løper å gjømmer seg med det miste syn av noe skummelt. alle mine 3 barn har sovet samme med meg når de var små, de har alltid kunnet krappet opp i sengen min når de har følt for det .. alle 3 er nå voksne, selvstendige trygge sosiale mennesker som tar høyere utdanning med supre karakterer. Og ja..jeg er super stolt over at jeg har skjemt de bort på kjærlighet og omsorg! 2
Blockz Skrevet 27. mai 2012 #53 Skrevet 27. mai 2012 Gi deg da. Jeg mener ikke at det har så mye å si for voksenlivet til den ungen det gjelder, men det skaper trygghet de første årene. Om det var så ille at de gikk til psykolog, så bunnet det nok i andre ting enn samsoving. Det skulle forøvrig vært interessant å sett seriøs forskning på det. seriøs forskning? bare gå på bbc sine hjemmesider eller søk opp på youtube. finner masse der om mange forskjellige temaer. det er masse på lese stoff på engelsk! de fleste jeg har lest fraråder å ha barn sovende i samme seng. men ja. hva kan skje med en unge viss de sover med foreldrene? og hva kan skje med en unge viss de sover uten foreldrene? prøv å tenk litt goder og konsekvenser. lag en liste og se hva du syns høres best ut. sånn i farta kan jeg komme opp med 10punkter godt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #54 Skrevet 27. mai 2012 Unger skal sove alene for å unngå krybbedød.Det er noe alle vet, at samsoving gjør at risikoen for krybbedød er større.. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #56 Skrevet 28. mai 2012 Unger skal sove alene for å unngå krybbedød.Det er noe alle vet, at samsoving gjør at risikoen for krybbedød er større.. Det er det ingen som kan påstå Må passe på så man ikke på babien.. Ingen friske oppegående foreldre gjør dette.. Tull tull tull!!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #57 Skrevet 28. mai 2012 Unger skal sove alene for å unngå krybbedød.Det er noe alle vet, at samsoving gjør at risikoen for krybbedød er større.. Ikke hvis man praktiserer trygg samsoving. Når mamma og baby sover sammen sover begge lettere noe som kan være en fordel for unngå krybbedød. 1
Mamma1 Skrevet 28. mai 2012 #58 Skrevet 28. mai 2012 Om man klarer å legge seg på babyen sin er man psykisk eller fysisk syk. Et friskt menneske gjør ikke det.
Gjest imli Skrevet 28. mai 2012 #59 Skrevet 28. mai 2012 At ungane får sova i foreldresenga har ingenting med å vera avhengig av foreldra og gjera. Alle ungar er jo avhengige av foreldra, uansett kor dei søv. Ungane mine søv som sagt både i eigne sengar, og i senga mi, viss dei ynskjer det. Det har noko med tryggleik og gjera. Og dei har sovi hjå andre fleire gonger utan problemer. Eg gjer ikkje dette til ei stor greie, men lar ungane finne utav det sjølv.
Blockz Skrevet 28. mai 2012 #60 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Sov lenge i midten jeg og sov hos venner og familie - og flyttet hjemmefra rett etter vgs så det er derfor du heter pysepusen? tro meg man er forandret på de merkeligste ting. Om man klarer å legge seg på babyen sin er man psykisk eller fysisk syk. Et friskt menneske gjør ikke det. hvorfor er man det? er man psykisk eller fysisk syk vis man faller ut av sengen en natt når mann sover? trur ikke det. den såkalte krybbe døden skjer med uhell... det er ikke sånn at folk tar seg et skikkelig magaplask på ungen før de skal sove... ... ... Endret 28. mai 2012 av Blockz 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå