Gå til innhold

Samsoving- avenning

Anbefalte innlegg

Gjest førstegangs mor
Skrevet

Hvor lenge samsov dere, og hvordan gikk avenningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsover fremdeles, og sønnen min er snart 11 mnd. Følger denne tråden. Nå er det anart tid for barnehage/jobb, så da nå det nok bli andre boller i heimen. Er flere rutiner som må endres her i gården:)

Gjest Marmot
Skrevet

Vi samsov til han var 9 mnd. Da ville han ikke mer, flyttet seg så langt unna meg i sengen han bare kom og lå klint inntill veggen. Etter noen dager med dette tok jeg hintet og la ham i egen seng. Han våknet fremdeles masse på natta, så da ble det inn på eget rom også. Jeg kunne gjerne gjort det lenger, og hadde han ikke sluttet selv, tviler jeg på det er noe jeg hadde stresset med.

Gjest mamma
Skrevet

Min sønn valgte selv å sove i egen seng oftere og oftere fra han var 4 1/2 år. :)

Skrevet

Har samsovet med barna mine til de var ca 4 år. Da har de gradvis bare flyttet over i egen seng på eget rom.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi samsover fremdeles, dvs. han kommer oppi vår seng i løpet av natta. Det skal han få fortsette med til han er helt trygg i sin seng :) Har ingen hast. Han er to år forresten.

Skrevet

Jenta vår er nå 1,5år, og begynte å sove mer og mer i sin egen seng for rundt 2mnder sida. Hun gikk på eget initiativ rett i sin egen seng en kveld for to-tre uker sida, istedetfor i vår seng slik hun alltid gjør.

Men, hadde hun fortsatt med å ville sove med oss, ville vi latt henne. Ikke særlig til stress for vår del, og på morgenen i helgene kommer hun ennå opp i senga og vekker oss, og ligger og koser og halvsover litt før vi står opp:)

Skrevet

Ungane mine sov stort sett saman med meg medan eg amma om natta, dvs til dei var rundt 9-10 mnd. Dei vart lagt i eiga seng, men kom inn i senga mi etter fyrste amming. Etter at eg slutta å amme på natta, sov dei stort sett i eiga seng ein periode, heilt til dei klarte og kome ut av senga sjølv - då var det inn til meg igjen viss dei vakna om natta. No er ungane 2,5 og 4 år, begge legg seg stort sett i eiga seng. Some netter kjem dei inn til meg midt på natta, andre netter søv dei heile natta for seg sjølv. Eldstemann har "vaksenseng", så viss det vert trongt om saligheita legg eg meg der. Dei er dessutan veldig søte når dei ligg tett inntil kvarandre i senga mi :)

Eg reknar med dei kjem til å avvenne seg sjølv, og lar dei styre dette som dei vil.

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan er kjærestelivet til dere som samsover til barnet er to, tre og fire år??

• Liker 7
Skrevet

Her samsov jeg med babyen til han var 3 mnd ca. Begynte å legge ham i egen seng om kvelden et par uker før, og etter at han ble dramatisk mye bedre i magen ved 3 mnd alder, var han ikke lenger avhengig av å bli ammet i søvn. Men våkner han og vil ha mat i fire-fem-tiden, sover han i vår seng til han vil stå opp i seks-tiden.

Nå hadde jeg et ønske om å få babyen over i egen seng fordi senga vår er liten, og mannen av den grunn har ligget på madrass på ekstrarommet vårt. Men jeg oppdaget også at babyen våkner oftere når han ligger inntil meg nå, sannsynligvis fordi han lukter melk.

Skrevet

Men hvordan er kjærestelivet til dere som samsover til barnet er to, tre og fire år??

Ikke særlig annerledes nå som hun sover i egen seng.

Hun var nesten 1,5 ved slutt..

Gjest HunterLady
Skrevet

Vi samsov aldri de første to årene, fordi han ville aldri. Til min store fortvilelse. Men nå har vi samsovet hver natt i snart 2 mnd! Herrligt. Skal fortsette med det så lenge det er problemfritt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Her samsov vi, med åpen melkebar, til mini ble 3 mnd gammel. Da sov jeg gradvis lengre og lengre unna ham (mannen ble kasta på gjesterommet en måneds tid), og dagen han ble 4 mnd så sov han i egen seng på eget rom :) Det funka fint fram til han ble ett år. Så begynte han å bråvåkne og hylskrike på fornatta. I stedenfor å sitte i lenestolen på hans rom og klappe, stryke osv x flere hver natt, så henter vi ham da bare inn i senga vår. Han roer seg da på sekundet, og det er så koseli atte :) Barns behov endrer seg jo fortere enn andre skifter sokker, så gråtekurer blir hvertfall aldri aktuelt her i heimen.

AnonymBruker
Skrevet

Haha! Sex trenger ikke bare å skje i senga på natta vet du ;) Ungene legger seg gjerne i 19-tida, og kommer ikke inn i foreldresenga før rundt midnatt, så der er det mange timer til fri utfoldelse. Her samsover vi med barnet, men har likevel sex 2-4 ganger i uka ;)

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Det meste av mitt sexliv foregår andre steder enn sengen uansett.

Gjest pysepusen
Skrevet

Akkurat som før :)

Skrevet

Her kommer sønnen vår på straks et år opp i senga med oss så godt som hver natt. Kommer ikke til å gå inn for noen aktiv avvenning, den kose vi får på natt og morgen er veldig verdifull for oss, nå som han har blitt en travel gutt som sjelden har tid til å kose med oss. :)

Når han kommer opp i sengen vår smiler han verdens største og trøtteste smil, gnukker seg inn i armkroken til en av oss, pjusker på oss og sovner. Fantastisk koselig, og trygt og godt for alle. :)

Tidligere sov han i perioder hele natten i vår seng, og han har selv gradvis justert det ned, så jeg regner med at det kommer av seg selv når han er klar.

Gjest Haaploes
Skrevet

Er det bare jeg som synes synd på de stakkars mennene som blir kastet ut av sengen sin? :sukk:

Skrevet

Samsov i seks uker fordi hun ikke likte å ligge for seg selv, men nå sover hun i egen seng uten problemer. Hvis mannen er bortreist, samsover vi etter nattammingen, bare for kosens skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...