Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Lykke til med flyttingen!! Det blir nok kjempebra :jepp: Gleder meg til å høre mer når dere har kommet dere i hus!! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med flyttingen og gratulerer med å endelig bo i nytt og eget hus! Vi pusset opp i fjor, så jeg kjenner følelsen. Det er mye styr og slit, men det er SÅ verdt det når man endelig har fått det akkurat slik man vil ha det. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, vi har Internett :)

Deilig å komme seg i hus, selv om det ikke er ferdig. Men badet nede begynner å ta form og vi har en del strøm så klarer oss veldig fint. Vært på jobben til mannen og dusjet i helgen siden vi ikke har varmtvann, men det gjør jo ikke noe.

Uff, har dårlig samvittighet i dag. Hadde broren min, kona hans og nevøen min på besøk i dag. Katten vår er egentlig ganske redd for mennesker men nevøen min fikk klappet han. Så plutselig slår katten nevøen min på armen. Stakkar, han ble jo kjemperedd og begynte å blø. Katten ga ikke noe skikkelig advarsel, rørte såvidt på haletuppen og så begynte han å knurre ETTERPÅ. Jeg burde jo aldri latt det skje da, katten lå i et hjørne men hadde god mulighet for å trekke seg unna (lå i hjørnet på toppen av trappa mot et garderobeskap så hadde jo en hel etasje å stikke av til). *føle seg som verdens dårligste tante*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha flyttet inn i huset da, så deilig :hoppendeglad:

Du må ikke føle deg som en kjip tante, selv om det er fælt når sånt skjer, opplevde noe lignende med en av mine også en gang.Kattene er jo så lunefulle innimellom..særlig de som ikke er vant til barn.

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet. Foreldrene vet jo at det er sånn som skjer og de lo vel nesten litt av det. Men jeg har hvertfall lært en lekse i dag; lese katten bedre og ikke la andre komme for nær når han ikke ser helt avslappa ut. Han har forresten løfta labben for å slå før, men da var det jo en advarsel(pluss at det var en berettiget advarsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en innvandrerbutikk i Sandvika i dag. Gud bedre så mye spennende de har :) Kjølerommet med frukt og grønnsaker hadde utrolig mye spennende og så er det jo utrolig billig. To fulle handleposer med stort sett grønnsaker kom på 150 kr, og gulrøttene i bunt smaker så utrolig mye bedre enn vanlige gulrøtter. Jeg har hvertfall funnet min nye yndlingsbutikk, ikke no mer handling av sånne ting på Meny lenger (eneste butikken som jeg har sett i nærheten her unntatt Joker).

Denne ukens middager blir:

Pasta med skinke, sopp og fløtesaus

Indisk kyllingsuppe fra Trines mektige matblogg

Tacosuppe

Vårruller

Wok med kylling, sukkererter, paprika, vårløk osv.

Namnam, kjenner jeg gleder meg spesielt til kyllingsuppa, den har jeg ønsket å lage lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kyllingsuppa laget jeg til jentegjengen en gang i vinter, det var en stor suksess! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kyllingsuppa laget jeg til jentegjengen en gang i vinter, det var en stor suksess! :)

Å, så bra å høre! Tror jeg kommer til å lage mye mat fra bloggen hennes fremover. Er hvertfall en annen suppe der jeg vil prøve meg på i tillegg til, vel egentlig alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg vårruller for første gang. Det ble veldig godt, og var jo superenkelt å lage. Det skal lages igjen! (har så mye filodeig igjen så må vel nesten) :)

Og så har jeg malt kjøkkenet nå, valgte fargen Valmuefrø fra Jotun. Var redd for at den skulle bli for mørk, men det blir kjempefint. Kjøkkenet blir helt annerledes hvertfall, det var hvitt(eller, egentlig ikke.for det var vel mer gult). Nå kommer elektrikeren så nå blir det mer strøm her også. Ja, og så er badet nesten ferdig flislagt (yaaay)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg ikke gjort mye i huset, bare malt kjøkkenet en gang (nesten). Var en tur hos mamma for å dusje og så spiste jeg lunsj med hun og nevøen min i skogen. Etterpå var jeg og to venninner på babybesøk hos ei venninne som fikk en datter for fem uker siden. Lenge siden jeg har sett noen av de, så var veldig koselig å få så mange timer sammen :)

Gleder meg til å lage kyllingsuppe i dag, tror den blir veldig veldig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hadde på katten sele for første gang i stad. Det var upopulært! Mannen holdt på å le seg ihjel mens katten sneik seg bortover gulvet med verdens mest misfornøyde ansiktsuttrykk. Jeg er tilgitt nå da, han sitter ved siden av meg på verandaen og koser litt (eventuelt prøver å smiske til seg å aldri ha på sele igjen). Og så har jeg kjøpt ny vann- og matskål til han, han hadde en sånn kjedelig i plast som er til både amat og vann mens nå har jeg kjøpt en med stativ sånn at det er enklere å fylle på vann. (det var dagens kattenytt)

Og så har vi fått kappa ned alt av thujaer og villvin som var mellom oss og naboene. Så nå har vi faktisk fått inngangsparti man kan se fra gata og hagen ser mye større ut. Kappa ned et plommetre som ikke var beskjært på flere år også, det var vel nesten tre meter høyt og jeg så bare fem-seks kart på det så ikke no å spare på. Skal sette opp stakittgjerde sammen med naboene, så tror det blir veldig koselig her til slutt. Ved inngangen skal jeg lage kjøkkenhage, og ser nå at den kommer til å bli ganske stor :) Gleder meg til å sette i gang med det til neste år. Da blir det snekring av kasser og graving i jorda. Jeg har jo gått på landbrukslinje på vgs så dette er ting jeg liker å holde på med. Til vinteren skal jeg til svigerforeldra til søstra mi og beskjære et epletre og så har ikke søstra mi beskjært trærne sine i år så de skal jeg ta enten hun vil eller ikke (hater ubeskjærte frukttrær, hva er vitsen med det hvis de ikke blir holdt i en stand som gir frukt liksom......)

Nå koser jeg meg med et glass hvitvin på terrassen, skikkelig deilig sommerkveld i dag.

Jo, kom på en ting; vi har fått varmtvann i dag!!!!! Så nå kan vi dusje hjemme. Hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Måtte le av katten din, hehe! Er så lett å se når de dyra er misfornøyde :fnise:

Herlig at dere begynner å komme dere i hus, samt får satt deres personlige preg på det nye hjemmet deres :jepp: Tenker dere får det kjempefint!! Du får legge ut noen bilder etter hvert, hvis du har lyst/føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tatt før- bilder så når vi får vitrineskapet om en uke så kommer jeg til å ta litt etter-bilder. Skal få lagt ut litt da (må jo skryte litt av huset vårt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en skikkelig avslappende dag i dag. Var en tur i Drammen (der jeg er fra) og spiste lunsj med to venninner, og så tok jeg på katten sele og bånd og tok han med ut. Gikk egentlig overraskende bra. Begynte å jakte på fluer til og med :) Men så ble han kjemperedd og da gikk det litt til helvete. Håper det går bedre i morgen. Nå kommer ei venninne snart og så skal vi gå en tur, hun har ikke vært her ennå så blir gøy å vise fram. Og så er det greit å bli litt kjent i nærområdet. Tror det er mange fine steder å gå turer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt mange fine steder å gå på Rykkinn. Gikk vel i rundt en time og fant ut at det er turstier overalt her :) Da kan jeg kanskje komme meg litt i form etter hvert. Har blitt litt mer motivert for å trene nå hvertfall. Har jo sagt til mannen min at jeg skal komme i god form før vi begynner med babyprøving så nå må jeg jo nesten begynne etter hvert :)

Ellers så hadde venninna mi med seg en pomeranian hun passer i tillegg til sin egen hund. Hunden hennes er vant med katter og bryr seg ikke så mye, men den lille pelsballen begynte å bjeffe og løpe etter Felix (vår katt). Men så fant Felixut at "Hey, jeg er jo tre ganger så stor som den der. Jeg tar igjen!" Så da bytta de på å jage hverandre. Til slutt stengte vi hundene ute sammen med oss, satt på verandaen og skravle så kunne jo like gjerne ha de sammen med oss. Da kom Felix og satte seg på stuebordet som står ved vinduet ut mot verandaen for å kikke. Synes det er så deilig at han begynner å bli sosial. Hilste til og med på venninna mi, og her om dagen hilste han på søstra mi. Han har jo bare løpt og gjemt seg før, så dette er en veldig stor forbedring.

Nå skal jeg straks spise frokost i sola før jeg må ordne litt husgreier. Så er det en tur på Blindern og være litt sosial med ei venninne. Deilig å være litt sosial om dagen, kjenner at jeg har vært for mye alene i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Skjer ikke mye om dagen.

Men har vært en tur i Drammen i helga da. Eller, jeg har vært der nesten hele helga. Fest på fredag, Elvefestivalen i går og bursdag for bestefar i dag. Koselig å treffe venner og familie igjen da. Har kost meg max hele helga :) Men nå er jeg dritsliten, så var utrolig deilig å sette seg i sofaen da vi kom hjem. Nå er det natta på meg. Er spent på morgendagen, håper å høre fra en jobb jeg har søkt på og som jeg håååååååååååper at jeg får. Drømmejobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke hørt noe ang jobb. Ser at jeg skrev litt dumt i forrige innlegget; søknadsfristen var på fredag så jeg håper å høre fra de slik at jeg kommer på intervju. Begynner å bli litt desperat nå. Skulle søke på en annen jobb i dag, men de har plutselig slutta å tå inn søknader over en uke før søknadsfristen går ut. Da fikk jeg en liten meltdown, jeg trenger jo jobb NÅ :grine: Argh, hater å være arbeidsledig altså.... Søkte på et vikariat til nå da, men kommer til å ta hva som helst fremover (har hørt noe om at Bærum kommune betaler 50 øre per brunsegle man samler inn i noen områder, tror jeg skal bli profesjonell snegleplukker)

Sånn, det var dagens jeg-synes-synd-på-meg-selv-og-vi-kommer-til-å-måtte-selge-huset-fordi-jeg-ikke-får-meg-jobb-innlegg. Tror jeg skal gå og legge meg og håpe at morgendagen blir bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Profesjonell snegleplukker :fnise:

Huff, ikke pent av meg å le, men synes kommentaren var festlig! :fnise:

Er ikke morsomt å ikke ha hørt noe enda, håper de ringer deg snart! Kanskje det er en del søkere, og da tar det tid å gå igjennom alle søknadene for å finne kandidater til intervju :jepp: Tipper din søknad ligger i ja-bunken allerede ;)

Let us know når du hører noe!! :klemmer:

PS: Nybakte boller hjelper VELDIG på humøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...