Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Hei verden!

Nå har jeg hengt her så lenge og savnet et sted jeg kan skrive om alt mulig rart så da fant jeg ut at jeg kan jo like gjerne begynne på en dagbok. Jeg som ikke hadde det da jeg var fjortis engang....

Fakta om Doh:

- 26 år
- Gift
- Flytter snart til Bærum, bor på Oslo Nord nå
- Skal derfor bruke sommeren på å pusse opp rekkehus
- Har katt, men tar meg selv i å tro at han er en hund innimellom (kjenner ikke så mange andre som har lært katten sin dekk, sitt, gi labb og sitte bamse)
- Er snart ferdig på skolen, har gått tre år på UiO (tok historie og religionshistorie) før jeg tok mot til meg og tok ett år advokatsekretær på fagskole
- Liker å reise, vært i USA og på Maldivene siste året og skal til Tanzania på safari i januar (!)

Tja, det var vel meg. Satser på at jeg finner noe å skrive om fremover http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg forkjøla. Skikkelig kjedelig når det er fint vær ute og jeg må sitte inne for å ikke dø av varme. I går lagde jeg meg middag (mannen var på jobbmiddag) og da måtte jeg sitte i shorts og bh etterpå fordi jeg holdt på å svette ihjel. Jaja, begynner å bli bedre da så skal ikke klage. Egentlig irriterende at jeg ikke fikk vært på skolen i går for da skulle vi få tilbake en prøve. Er spent på hva jeg fikk. Var en tur på skolen på mandag da, men bare for å ta en prøve og så dra hjem igjen. På vei opp fra t-banen holdt jeg på å gå på trynet foran noen gamle mennesker fordi jeg ikke orket å løfte beina høyt nok. Hehe, det hadde vært så flaut....

Det som er litt koselig med å være hjemme er at da kan jeg og katten ligge og dra oss i senga sammen. Katter er veldig søte når de sover :) Ikke fullt så søt når de begynner å dra bikinien min ut av skuffen fordi jeg ikke klarer å lukke den igjen lenger. Orka ikke reise meg så kasta en bh mot han :fnise: Uff, høres ut som en dyremishandler men er ikke det altså. Han er bare litt vanskelig å nå gjennom til noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i dag også gitt. Våkna halv fem da, så var ikke helt fornøyd med det. Fikk sove igjen mellom halv seks og seks da, men jeg er jo ikke akkurat noe A-menneske så dette var overraskende. Sikkert fordi jeg har sovet så mye de siste dagene :) Var fryktelig lyst ute til å være fire på morran da. Tida går skikkelig fort, ikke lenge siden det var mørkt klokka fem på ettermiddagen liksom.

Lurer på hva jeg skal finne på i dag jeg. Må vel rydde litt her. Eller, hvertfall støvsuge. Det ser jo ikke ut her, er flytteesker over alt. Har solgt nesten alle oppbevaringsmøblene :fnise: Vi klarer oss den korte tiden som er igjen da. Herregud, det er bare tre uker til vi overtar rekkehuset. Synes vi akkurat har kjøpt jeg. Gleder meg til å pusse opp da. Har bodd i leiligheten til mannen i 3,5 år så blir deilig å få noe å si i forhold til hva slags møbler og egentlig alt annet vi skal ha. Heldigvis er vi ganske enige da :) Har allerede funnet gulv, kjøkken, spisestoler, sofa (kanskje), baderomsinnredning og maling til stue og soverom. Så har kommet ganske langt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på møte/kurs i hele helga. Er med i organisasjonsstyret for en helt nyopprettet organisasjon for fagskolestudenter. Deilig å være ferdig, har vært et tett program siden fredag formiddag. Var i Olslo da så har sovet hjemme da. Egentlig litt deilig :) resten av dagen skal være svært rolig, og imorgen skal jeg i bursdag til nevøen min. Han blir fem år, skikkelig stor begynner han å bli. Skal lage kake til bursdagen i kveld, men ovnen er litt ødelagt så blir ostekake siden den ikke skal stekes. Elsker å lage kaker så passer meg finfint.

Nå sitter jeg og drikker hvitvin og lurer på hvor anklene mine er blitt av. Er så hoven i anklene og føttene uten at jeg helt skjønner hvorfor :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hurra for dagbok! :goodbye:

Så gøy med nytt bosted! Innmari praktisk å være rimelig enige om ting, da. Men, kunne du meldt deg på et sånt oppussingsprogram hvor han gjør og bestemmer alt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dagbok! :goodbye:

Så gøy med nytt bosted! Innmari praktisk å være rimelig enige om ting, da. Men, kunne du meldt deg på et sånt oppussingsprogram hvor han gjør og bestemmer alt? :fnise:

Hehe, aldri i livet! Om de kunne laget et program der han gjorde alt og jeg bestemte alt hadde jeg derimot vært med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med dagbok, Doh :) Av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at du var dyrlege :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg som ikke tåler blod en gang :fnise: Har svimt av mer enn en gang hos dyrlegen for å si det sånn.....

----------------------------------------------------------------

I dag fikk jeg tilbake to skriftlige prøver i tillegg til at jeg hadde en muntlig engelsk prøve. Fikk A på alt :danse: Er ikke så veldIg komplisert da så skulle nesten bare mangle. Men er jo alltid moro med en a likevel. Ellers har vi henta micro og ovn i dag så nå har vi ennå mer rot i stua. Bra det ikke er lenge igjen ellers tror jeg vi hadde blitt litt smågale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive gratulerer med graviditet! Kjempekoselig :) var samme med et vennepar som har baby i går og de er innmari skjønne. Nå har vi planlagt at vi skal få første når de skal får andre. Hehe, blir spennende å se om vi klarer å time det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Halloooo!! Så koselig med dagbok! Spennende å følge med på hva du driver med :jepp: Gratulerer så mye med A på to eksamener :tommelopp: Imponerende altså!

Gleder meg til å lese mer etter hver som du skriver, og ikke minst når dere begynner prøvingen :danse:

Ha en strålende dag :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke eksamen denne gangen, bare vanlige prøver. Får vite på fredag hva jeg kommer opp i til eksamen. Er et ganske behagelig system, mange prøver så får en gjennomsnittskarakter pluss eksamen i ett eneste fag. Neste år gjør de om systemet slik at man ikke har prøver men eksamen i alle fag.

Fikk tilbake siste prøven i dag, fikk a :) Så da har jeg A i fire fag og B i ett (som jeg egentlig fortjener A i synes jeg selv men kan ikke klage). Var siste skoledag i dag også. Var hele fem stykker som møtte opp, vi er 17 i klassen. Jaja, dem om det. Var innom praksisplassen min og hentet evalueringen deres av meg i dag også, og skal jobbe der i morgen og trolig noen dager i sommer. Har dessverre ikke mulighet til å ansette meg, så er på jobbjakt. Skal søke på fire stillinger som ligger ute nå så håper jeg får napp på de eller noe annet i løpet av sommeren :) Er ikke såååå gøy å være hjemme og så trenger vi jo pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en roooooolig dag på jobb. Alle sekretærer var på kurs og advokatene hadde vel fått beskjed om å ikke lasse meg helt ned i arbeid. Så da hadde jeg ikke noe annet å gjøre enn å skrive mailer for han ene advokaten. Jaja, fikk øvd meg på å skrive fort da siden han sto ved siden av meg og dikterte. Resten av dagen brukte jeg på å lese rettsavgjørelser på Lovdata. Nerd much? Ja :)

I morgen er det "avslutning" på skole. Og kunngjøring av eksamensfag. Og så må jeg holde tale siden jeg er leder av studentrådet. Får håpe jeg husker å ta den med meg da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi vite hva vi kommer opp i på eksamen. Ble regnskap :) Haha, jeg er regnskapsnerd.... Da trenger jeg ikke lese noe i helgen, holder med mandag og tissdag. Deilig :) Og så har jeg begynt å søke på flere jobber, søkte på to i går og tenkte å søke på et par andre i helga. Blir spennende å se om jeg får meg en jobb etter hvert.

I dag var vi en tur i Sverige. Skulle på den ene Outleten i Vestby så da tok vi like gjerne turen videre også. Ble spurt om leg på Systembolaget :snurt: Mannen ved siden av meg mente jeg burde neie og være fornøyd så jeg gjorde det da :fnise: Men altså, vi kjøpte vin og øl og jeg ser da virkelig ikke ut som om jeg er 17... Jaja, får prøve å ta det som noe positivt. For et par mnd siden var det en som lurte på om jeg skulle begynne på BI etter skolen (deler lokale med en videregående skole). Eh, nei det holdt med tre år på universitetet og så ett år på fagskole. Greit at jeg kan være vanskelig å gjette alder på men at man skal bomme med 7 år synes jeg er litt voldsomt. Ah, var godt å få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var vi i 30årslaget til svogeren min. Han er også bestekameraten til mannen min, var sånn vi møtte hverandre :)

Jeg har et litt, hva skal jeg kalle det, ambivalent forhold til pappa. Han og mamma er skilt og jeg har hatt veldig dårlig kontakt med han de siste ti årene siden de skilte seg. Ikke det at vi hadde verdens beste kontakt før det heller. Han er alkoholiker (ikke helt sikker på om han innrømmer det selv) og veldig distansert. Han spør aldri hvordan det går eller noe sånt og vi har nesten aldri noe å prate om. Vi ses så å si aldri, og jeg hører aldri noe fra han. Derfor gidder heller ikke jeg å ta kontakt, jeg får ikke noe ut av å snakke med han. Han har også begynt å huske litt dårlig og han skjelver på henda før han får noe å drikke. Typiske tegn på alkoholisme. Mannen min kjenner dette godt igjen fra et familiemedlem og det er han som har fortalt meg at det er tegn på alkoholisme. Jeg tenkte at det med at han husker dårlig (gjentar de samme historiene hele tiden) kanskje var begynnende Alzheimers som farfar har, men hadde vært litt tidlig om han skulle få det nå.

Heldigvis har jeg et kjempegodt forhold til mamma og mannen hennes, det er hjem for meg. Kan snakke med de om alt og er aldri pinlig stillhet. Hver gang jeg får tilbake prøver sender jeg melding til mamma for hun synes det er så koselig at jeg gjør det bra på skolen. Pappa derimot vet vel ikke at jeg har a i nesten alle fag, han har jo aldri spurt...

Menmen, man kan ikke velge familie...

I morgen skal jeg begynne å lese på eksamen. Er ikke nervøs for den, men greit å friske litt opp i hukommelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg eksamen! Det vil si at jeg er ferdig utdannet :hoppendeglad::danser::hoppendeglad:

Så.... Nå må je finne meg jobb. Skal på intervju på fredag og gleder meg masse til det. Hadde vært deilig å få jobb på andre forsøk. Har sendt ut fem søknader så har jo litt sjans hvertfall da. Blir spennende.

Var ute og spiste lunsj med klassen etter eksamen i dag og så møtte jeg mamma etter det. Delte en flaske hvitvin i solen på Aker Brygge :) (jeg ble litt rød.....) nå er det middag med mannen og så skal jeg sitte i sofaen resten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye! Og mase lykke til på jobbintervju! :jepp:

Tusen takk :) fikk en Mail i går om at de ringer meg for et mini telefonintervju i morgen. Åh, dette blir så spennende.

I dag har jeg ikke gjort noen ting. Fikk Furminatoren min i dag da. Katten er ikke spesielt begeistret men jeg elsker den. Tar av så mye hår at jeg kan jo snart lage en katt til :fnise: Tror han fortsatt er fornærma etter at jeg brukte den på han i stad. Jaja, det er verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ett jobbintervju og hatt et telefonintervju. Synes det var vanskelig å ta sånt over telefon... Men jeg ble hvertfall ringt til da, de fleste ble jo ikke det. Blir spennende neste uke å se om jeg kommer videre i noen av de :)

Fikk telefonregning i dag dag da. Der var det en "morsom" overraskelse. Har tydeligvis ringt (eller, telefonen min har ringt) ei synsk dame. Kosta med 120 kr for 40 sekunder. Hva faen liksom? Argh, utrolig irriterende. Nå har jeg sperra alle 820 og alle 829 nr for det her gidder jeg ikke. Synes det bare er styr med den tlf om dagen egentlig. Eller, egentlig med One Call. Forrige faktura fikk jeg ikke engang... Får se hvor lenge jeg gidder å ha de, selv om de er billigst er det tydeligvis ikke så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb i dag. Jobbet ikke, men var der :fnise: Steppet inn for ei som hadde avspasering men har jobbet kanskje 30 minutter i dag. Resten har jeg fått betalt for å sitte på nettet og skravle med svigerinnen min som jeg satt sammen med. Stakkar, tror ikke det ble den mest produktive dagen hennes heller :fnise:

Ellers har jeg blitt innkalt på to intervjuer!!!! Det ene som jeg hadde tlfintervju først og en til. Herregud, er gøy :) blir spennende å se hvordan det går. Hadde vært så deilig å få jobb før sommeren er over. Spennende uke dette; to intervjuer, mannen blir 30 og vi overtar rekkehuset på fredag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...