Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

For å avklare at jeg ikke jobbet i dag; det var ikke no å gjøre. Sluntra ikke unna :sjenert:

Høres ut som meg på jobben min for tiden det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I da blir mannen min 30 :bursdag::strix: Og så er det ett år siden han fridde :)

Var på jobbintervju i dag da det gikk bare sånn passe, men har funnet ut at jeg ikke har lyst på den uansett. Ble litt satt ut da de spurte om jeg planla barn i nærmeste framtiden siden jeg er gift og vi straks flytter til rekkehus. De har ikke lov å spørre om det. Svarte at vi planlegger barn i løpet av fire år. Ble så satt ut. Men det gav meg hvertfall ikke lyst på jobben. Har to intervjuer til denne uka da, og de har jeg lyst på begge to. Krysser fingrene for at jeg får en av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I da blir mannen min 30 :bursdag::strix: Og så er det ett år siden han fridde :)

Var på jobbintervju i dag da det gikk bare sånn passe, men har funnet ut at jeg ikke har lyst på den uansett. Ble litt satt ut da de spurte om jeg planla barn i nærmeste framtiden siden jeg er gift og vi straks flytter til rekkehus. De har ikke lov å spørre om det. Svarte at vi planlegger barn i løpet av fire år. Ble så satt ut. Men det gav meg hvertfall ikke lyst på jobben. Har to intervjuer til denne uka da, og de har jeg lyst på begge to. Krysser fingrene for at jeg får en av de :)

Gratulerer så mye med mannen!! :bursdag:

Jøss, det skal de jo absolutt ikke spørre om... Skjønner godt at du ble satt ut! Også kan man jo ikke svare "det har ikke du noe med" heller... Men bra svar! Uansett hva du hadde svart skal ikke det gjøre utslag på om du får jobben eller ikke, i alle fall ikke i teorien! Men alle vet jo at det ikke fungerer sånn... Spennende med flere intervjuer, da!! Lykke til :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med mannen!! :bursdag:

Jøss, det skal de jo absolutt ikke spørre om... Skjønner godt at du ble satt ut! Også kan man jo ikke svare "det har ikke du noe med" heller... Men bra svar! Uansett hva du hadde svart skal ikke det gjøre utslag på om du får jobben eller ikke, i alle fall ikke i teorien! Men alle vet jo at det ikke fungerer sånn... Spennende med flere intervjuer, da!! Lykke til :tommelopp:

Takk :)

Satser på at de andre intervjuene går bedre. Har jo tenkt på at jeg sikkert får det spørsmålet men fikk likevel litt sjokk. Jaja, har ikke spesielt lyst på den jobben likevel :fnise: Ringte mannen rett etterpå og sa at jeg ikke ville ha den. Han skjønte det godt da. Er litt på siden av det jeg har utdannelse i også mens de andre jeg har søkt på er advokatsekretærstillinger. Spennende uke dette her altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag overtok vi rekkehuset :danse: En del som må gjøres som vi ikke hadde sett, men det er ikke sånn kjempestore ting da. Ellers var jeg på det siste jobbintervjuet i dag. Var nesten litt skummelt, for han leste meg som en åpen bok. Tror ikke jeg har vært på et jobbintervju før der jeg har lært så mye om meg selv :fnise: Neste uke blir en spennende uke for da får jeg tilbakemeldinger på intervjuene mine.

I helga skal vi rive masse i huset før vi setter skikkelig i gang til uka. Har jo to uker fri så får masse tid til å passe på håndverkere og male ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Tekola! Spennende tider dette :)

I går fikk vi ikke gjort så mye i huset, men har kjøpt inn det meste av møbler. I dag har vi revet kjøkkenet, parketten på kjøkkenet og tapeten i stua. Ikke helt ferdig med å få av alt i stua da, er to-tre lag med tapet så er ikke så lett å få av alt :) I morgen skal vi ta av parketten i stua, ordne resten av tapeten og hente parketten hos besteforeldrene mine. Nok å gjøre altså... Egentlig skulle vi i bursdag for farmor også, men det rekker vi ikke.Tror ikke de nye naboene er store fan av oss ennå da, det eneste vi har gjort hittil er å bråke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får gi dem blomster når dere er helt ferdige, og si til dem at dere ikke skal bråke mer :fnise: Takke dem for at de har holdt ut med bråket. Det fikk jeg av mine naboer etter flere uker med bråk etter de flytta inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får gi dem blomster når dere er helt ferdige, og si til dem at dere ikke skal bråke mer :fnise: Takke dem for at de har holdt ut med bråket. Det fikk jeg av mine naboer etter flere uker med bråk etter de flytta inn!

Hehe, ja de får nok blomster etter hvert :) Snakka med han ene naboen i dag og han var veldig hyggelig. Sa at det ikke gjorde noe, det var man må regne med når man bor i rekkehus. Og jeg som var kjemperedd for at han skulle kjefte på oss. Haha, jeg er så sart noen ganger :fnise: Mannen min snakka litt med han angående å fjerne noen gigantiske busker mellom hagene våre og på forsiden ved inngangen. Heldigvis synes han det bare er greit at vi bare tar de vekk. De skygger skikkelig for sola hos oss så blir godt å fjerne de.

Nå er jeg sliiiiiten. Har bært noen hundre kg parkett i dag og så har jeg begynt å rive soverommet vårt. I morgen kommer malerenog så skal jeg fortsette med soverommet og begynne på de to andre. Er nok å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nesten ferdig med å rive alt. Har gulvet på det ene soverommet(linoleum), to garderobeskap, veggene på ene badet og veggene på to soverom igjen. Regner med å bli ferdig på fredag sånn at vi kan begynne å bygge det opp igjen i helgen. Har fått parkett i miderste etasjen i dag da :) Så begynner å bli bedre. Og så har elektrikeren kommet ganske langt, men er mye å gjøre. Må legge om alle ledningene, bytte sikringsskapet og sette opp nye moderne stikkontakter. Koster dobbelt så mye som vi hadde håpet og trodd. Men sånn er det når man kjøper gammelt hus fra begynnelsen av 70-tallet og gamleeier har lekt med ledningene sånn at alt er kaos. Huff, er redd for at dette blir mye mye dyrere enn vi trodde. Håper ikke budsjettet sprekker med mer enn 50.000 da. Det er vel det det har sprukket med til nå, men er noe jeg tror vi kommer til å spare litt inn på også.

Ellers skal jeg på mitt andre andregangsintervju denne uka. Så satser på at jeg får jobb innen neste uke. Hadde vært veldig behagelig hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei av å rive tapet :snurt: Men nå er jeg heldigvis ferdig med det, og vi kan begynne å grunne før maleren skal helsparkle alle soverommene. Skal ha tapet der, og så maler vi vårt soverom på tre vegger i tillegg. Tror det blir bra :) kjøkkenet kom i dag da, så mandag om 1,5 uke kommer noen veldig hyggelige snekkere og setter det opp for oss. Da begynner det nok å bli ferdig. Herregud, om to uker skal vi flytte inn. Det er veldig rart å tenke på i og med at det ikke ser ut som om det noensinne kommer til å li levelig der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for oppussingsfri helg :) Har bare kjøpt nye dører og baderomsmøbel, og i dag kjørte vi en liten haug esker dit. Nå er det ikke plass til mer i kjellerstua. Har alle flatpakkede møbler der (bl.a to senger med madrasser, spisebord, utemøbler osv) pluss ovn ol. Bra den ikke skal pusses opp ennå, skal vente til de er ferdige med badet. Og så har vi funnet ut at vi skal sette opp smartpanel der, er egentlig gule murvegger der og den er ikke så fin :fnise: Nå har vi funnet garderobeskap fra IKEA. Kommer ikke til å passe helt da for taket er litt lavt. Gulv til tak-skap er 236 cm høye, og soverommet vårt er 230 cm høyt. Men det går bra da, får legge noen kurver på toppen eller noe. Blir sikkert fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg grunnet taket i gangen og badet pluss karmene rundt dørene oppe. Så nå har jeg håret fullt av maling :fnise: Gleder meg til det skjer noe mer enn bare oppussing kjenner jeg. Men nå har vi hvertfall kommet odt igang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :) Pusser dere opp alt selv? Mye som skal gjøres? Hvor lenge er det til dere flytter inn? Vi har bare pusset opp to rom, og det er meeeeer enn nok til å bli drittlei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør egentlig ganske lite selv men det vi gjør tar lang tid :fnise: Vi pusser opp ett bad, kjøkkenet (bytter helt ut), stua, tre soverom, gang, kjellerstue og trapp (de to siste har vi ikke begynt på ennå siden det er helt kaos nå). Jo, og så bytter vi ut el-anlegget og får nytt sikringsskap siden det som var der hadde sånne gamle skrusikringer og el-anlegget er helt på trynet. Og to vinduer og terassedøra. Og inngangsdøra. Og så trenger vi nye garderobeskap siden de som var der var fra 70-tallet.

Kjøkken, bad og stue blir tatt av noen andre pluss at veggene i soverommene blir sparklet sånn at vi kan henge opp tapet og male. Så vi skal fikse veggene selv der, legge gulv i soverommene og gangen oppe, og ordne hele kjellerstua og trappa selv. Den største jobben har egentlig vært å rive, brukte hele forrige helg og uke på det. Er minst tre lag tapet i alle rom må så skrapes av før maleren kan sparkle og grunne :kjefte:

Men nå har jeg kommet litt i gang da. Håper å bli ferdig med taket på det ene badet, det som egentlig ikke skal pusses opp, og taket i gangen oppe i dag. Resten av uka må jeg vel male takene i soverommene, men de er slette så regner med at det går bra. Tak som egentlig består av ubehandlet trepanel er litt mer tidkrevende....

Så selv om det ikke ser sånn ut nå flytter vi inn om 1,5 uke. Sa det til svogeren min i går og han trodde ikke på meg. :fnise: Men jeg har stor tro på at vi bli ferdige selv om jeg ikke tror at vi får alle møblene tidsnok. Og om vi ikke blir ferdige med alt så er det viktigste at stua, kjøkkenet og soverommet vårt blir klart. Så skal vi kalre å leve med resten i litt kaos.

Haha, jeg kjenner at jeg er skikkelig umotivert for å reise ut dit nå. Det eeeeeeeer så kjedelig å male tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk A i alle fag, også eksamen jeg hadde nå i juni :hoppendeglad: Eneste B'en jeg har er eksamen i fjor. Fornøyd ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på :vinke:

Gratulerer med flotte eksamensresultater! Fantastisk!

Håper det går bra med oppussingsprosjektet. Jeg blir småsliten bare av å tenke på det, mitt eneste krav da vi flyttet var at vi slapp å gjøre noe særlig... ;) På den annen side får man jo huset akkurat som man vil.

(vi har jo et tipp topp ultramoderne kjøkken- og et bad som er tatt rett ut av åttitallet, rosa fliser med digre blomster, og et fælt hjørne-boblebad :ler: ) Håper det går bra med dere, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Heisann! Jeg fant denne nå og tenkte å hilse på :)

Men jeg lurer på om jeg har gått samme skole som deg faktisk? Jeg skal ikke skrive navnet på skolen her, men ligger den meeget sentralt i Oslo sentrum? Om jeg ikke tar grundig feil så gikk jeg ut av den skolen i 2011 :fnise:

Litt gøy å lese din dagbok, siden det ser ut til at vi er på samme sted i livet omtrent :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk A i alle fag, også eksamen jeg hadde nå i juni :hoppendeglad: Eneste B'en jeg har er eksamen i fjor. Fornøyd ja :Nikke:

Wow, jeg er skikkelig imponert!! Godt jobba :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...