Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

:velkommen: Mafalda og Little princess :)

Mafalda: Takk, er skikkelig fornøyd med resultatene. Godt å vite at jeg kommer til å jobbe med noe jeg faktisk skjønner :fnise:

Neste gang vi flytter (om vi flytter en gang til da) blir det til et hus som ikke trenger noe annet enn et strøk maling :glare: Om jeg ikke hadde hatt fri disse to ukene hadde vi aldri blitt ferdige..

Little princess: Så gøy at du har gått på samme skole :) Gikk du på advokatsekretær også? Gøy å møte noen som har gått på samme skole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Little princess: Så gøy at du har gått på samme skole :) Gikk du på advokatsekretær også? Gøy å møte noen som har gått på samme skole :)

Nei, jeg gikk Administrasjonssekretær jeg. Syntes det var et veldig nyttig år og jeg gikk ut med A/B snitt tror jeg, så det var en selvtillitsboost :fnise: Jeg begynte på BI etter jeg var ferdig med mitt år der, og de var ikke like gøy kan man si.

Men så gøy at det gikk så bra for deg karaktermessig da! Er du nært å få deg en jobb eller? Jeg er nesten redd for å søke jobb jeg, føler at det er så enormt høye krav de setter i Oslo. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gikk Administrasjonssekretær jeg. Syntes det var et veldig nyttig år og jeg gikk ut med A/B snitt tror jeg, så det var en selvtillitsboost :fnise: Jeg begynte på BI etter jeg var ferdig med mitt år der, og de var ikke like gøy kan man si.

Men så gøy at det gikk så bra for deg karaktermessig da! Er du nært å få deg en jobb eller? Jeg er nesten redd for å søke jobb jeg, føler at det er så enormt høye krav de setter i Oslo. :sjenert:

Uff, ja det er ikke like lett å få gode karakterer på universitet/høyskole. På UiO var jeg en helt gjennomsnittlig C-student så var jo kjempegøy å begynne på fagskole :)

Venter på svar fra et andregangsintervju nå, men har på følelsen at jeg ikke får den. Så da er jeg tilbake på start. Vært på fire forskjellige jobbintervjuer og kom til andregangsintervju på to av de. Fikk avslag på den ene i dag så regner med å høre noe fra den siste i morgen. Ikke mye jobber ute nå, men får sende åpne søknader til alle advokatkontorer jeg finner :fnise: Mange lyser jo ikke ut stillinger i det hele tatt. Evt får jeg melde meg inn i alle vikarbyråer jeg finner for å få litt erfaring. Jeg er også litt redd for de høye kravene, føler at jeg burde klare alt liksom. Men de vet jo at jeg er nyutdannet så får håpe de er snille med meg når jeg en gang får meg jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke noe jobb på meg i denn omgang. Fikk avslag fra den siste i dag. Jaja, litt kjipt men sånn er det å være nyutdannet. Får bare søke videre. Skal jobbe tre uker i juli da, så noe penger får jeg inn :)

Ellers så må jeg snart lære meg at det ikke er lurt å reise fra Bærum til Oslo nord klokka fire. Da er det nemlig masse masse kø. Og kø i oppoverbakke med manuelt gir er ikke moro. Så i morgen skal jeg prøve å holde meg unna rushtida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Håper du får noe jobb snart!

Uff, kjøring i rushtiden er hovedgrunnen til at jeg er glad for at jeg ikke har bil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min pendler daglig på tvers av Oslo- tok ikke lang tid før han ble ivrig togbruker, for å si det sånn :fnise: Det er jo helt håpløst... og rushen varer så lenge! Alle prøver å komme før alle andre, med det resultatet at det begynner å tette seg til allerede litt over to. Festlig.

Så synd du ikke fikk jobben. Men som nyutdannet er det vel bare å kverne ut nye søknader. Før eller siden får du jo napp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er ganske frustrerende å sitte i bilen og stampe i kø. Sverger til t-banen selv og nå når vi flytter blir det nok buss.

Apropo flytting; denne helga flytter vi :danse: Vært litt hektisk her i det siste så har vært dårlig med oppdateringer. Nå sitter jeg i nesten tom leilighet og har pause fra pakkinga. Herregud så mye rot vi har. Eller, jeg skylder på mannen min siden det stort sett er hans ting fra før jeg flytta inn. Men nå er jeg så å si ferdig med hele leiligheten, så nå er det bare å flytte møbler, og kaste litt møbler, pluss alt i kjelleren og på loftet. Alt på loftet er heldigvis pakket i esker da, men igjen, mannen har mye ræl nedi kjelleren. Han er verdens mest pessimistiske også da. Tror ikke vi kommer til å rekke og skru sammen noen møbler i løpet av helgen. Men om vi får flyttet alt i morgen, eller hvertfall endel, så rekker vi også å skru sammen to garderobeskap og en seng i løpet av helga. Bare han slutter å sutre og være småsur så får det bra (han har en tendens til å høres litt nedlatende/sur ut noen ganger og da blir det litt dårlig stemning i heimen).

Er det forresten flere enn meg som har en mann som menes at noe fint kan gjøres av oss (les meg)helt til han må gjøre det selv? :fnise: Skulle egentlig male de gamle dørene i rekkehuset, men da jeg ga opp og sa at han kunne gjøre det selv kunne vi plutselig kjøpe nye. Samme gjelder dørkarmene (men de har han faktisk malt nå). Nei, uff nå høres det ut som om jeg synes mannen er håpløs. Han er ikke det altså, men noen ganger er det litt deilig å klage.

Nei, nå får jeg pakke litt mer før vi drar ut til rekkehuset. Ha en finfin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rukket å skru opp masse denne helgen hadde det ikke vært for at soverommet vårt ikke er ferdig og IKEA hadde ikke den ene delen til garderobeskapet vårt. Kasta bort over en time på IKEA i går forresten. De solgte oss en vare de ikke hadde likevel og så brukte de masse tid på å dobbelsjekket at den ikke var der pluss at vi måtte til bytteavdelingen for å få tilbake pengene. Vi noe som skulle hentes på selvplukklageret på Furuset så hadde bo allerede betalt. Argh, irriterende å bruke så lang tid på det.... Menmen, vi får kjøpe delen på mandag for da skulle de få den inn på Slependen. Og så. Får vi foråpentligvis bygget det opp da. Må være ute herfra på tirsdag så begynner å få dårlig tid. Har ikke strøm ennå da. Eller varmt vann. Eller møbler.... Skulle satt av åtte uker til denne oppussingen i stedet for fire. Jaja, herlige naive var vi da vi bestemte dette.... Mulig vi bor hos søstra mi noen dager for de er på ferie :)

Nå kommer det straks ei som skal prøve brudekjolen min. Krysser fingrene for at hun vil kjøpe den, er bare styr å ha den hengende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke solgt brudekjolen :( Jaja, nå har annonsen gått ut også så får legge den ut neste mnd tenker jeg.

Ellers har vi ikke fått flytta inn ennå, bor hos søstra mi som ikke er hjemme. Men tror vi blir ferdige med det meste i helga. Maleren er ferdig så nå kan vi legge gulv, sette opp lister og bygge møbler. Yaaaaay :)

Er litt styr å bo i Drammen når begge jobber i Oslo. Jeg kjører til Jar og tar banen eller trikken derfra til sentrum, så må reise kvart på sju når jeg begynner klokka åtte. Bortsett fra i dag da, begge forsov seg siden mannen hadde glemt å sette på vekkerklokka. Så i dag kjørte jeg helt til jobb, brukte bare en halvtime :) Var fortsatt på jobb en time for seint, men det var det ingen som la merke til. Ja, jeg sitter helt for meg selv og det er ikke no å gjøre på jobb om dagen. De siste fire dagene har jeg jobbet kanskje en time eller to til sammen. Endte med at jeg tok med en bok for å ha noe å lese på.... Veldig lite motiverende altså, har ikke hatt lyst å dra på jobb de siste dagene når det er så kjedelig, men neste uke skal jeg rydde litt i arkivet så da får jeg masse å gjøre igjen :)

Ellers er jeg overraska over hvor lett katten tar på flytting. Han sm er redd for alt og alle synes det er kjempestas å komme til nytt hus. Oppfører seg som om han eier huset. Nå har han fått lov å komme ned i stua selv om søsteren egentlig er allergisk, men vi har han på loftet og der kan det bli ganske varmt så da var det greit at han fikk komme ned litt. Har stengt kjøkkenet og badet pluss alle soverommene da, og så skal jeg støvsuge og vaske godt før vi reiser igjen. Får håpe det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at katten er av den tilpasningsdyktige typen, når dere skal ut igjen snart. Og det høres jo ut som det virkelig blir snart! :hoppe:

Kjenner igjen det med kjedelig jobb... Det er utrolig kjedelig å sitte der bare for å sitte der. Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg blir i alle fall fryktelig ineffektiv av det også. Det som går unna på en fei i travle tider, tar plutselig en evighet... Men jeg sitter der på pur F, ettersom jeg vil spare feriedager til høst og vinter :mrgreen:

Ha en god uke, Doh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir skikkelig tafatt. Blir nesten irritert når noen endelig kommer med noe, da vil jo jeg sitte og lese bok :tongue: Nei,blir bra å flytte esker i noen dager (jeg bærer jo ikke nok om dagen mener jeg).

Ha en flott uke du også Mafalda :)

I dag fant vi forresten ut at vi har kjøpt for lave skyvedørsgarderober. Da vi målte (har sikkert målt sju ganger til sammen) var lasermåleren innstilt sånn at den ikke la på lengden av laseren. Dermed ble høyden 8 cm lavere enn den egentlig er. Såeeeeehhhh, vi trenger nye skyvedørsgarderober :glare: Heldigvis får vi omplassert det jeg allerede har bygget (ja, vi fant det ut da jeg nesten var ferdig) til de andre soverommene. Så i morgen er det tilbake til IKEA og kjøpe de riktige garderobeskapene. Yaaaay :) Tror soverommet vårt blir ferdig il onsdag, så da er det bare å vente på strøm så kan vi flytte inn :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har katten fått nytt klorestativ. Han så ikke videre imponert ut..... Men han klorte på det i to sekunder da jeg satte potene hans på det. "Se, jeg skjønte det. Kan jeg gå nå?" Får masse ros når han bruker klorestativ, men han skjønner ikke helt at det kan brukes til andre ting enn å få ros. Ikke rart jeg må klippe klørne hans stadig vekk. Det skulle vært gjort for en uke siden merker jeg, men er ikke helt sikker på hvor klosaksa er (og nå har jeg jo egentlig to til og med). Ligger vel nederst i den haugen med ting vi har i kjellerstua i det nye huset :)

I dag skal vi kjøpe kjøkkeninnredning, altså det vi skal ha oppi skuffene. Skal hvertfall ha en egen krydderskuff. Utrolig kjekt å slippe og leiteetter krydder. Det er jo et evig problem at man ender opp med fire forskjellige paprikakrydder og to av hver av det andre. Eller kanskje det bare er vi som har det sånn :fnise:

Nå er det middag og så skal vi en tur på IKEA før vi tar en tur til huset og ser om vi får gjort noe :) Forresten, soverommet er ikke ferdig. Ikke i nærheten. Snart slutter jeg å være optimistisk kjenner jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dag på jobb i dag. Litt rart å ikke skulle tilbake etter å ha vært der en dag i uken siden januar (pluss tre uker nå). Da han skumleste advokaten dro i dag fant jeg ut at jeg til og med kom til å savne han (han er egentlig verdens hyggeligste men kan være litt skummel innimellom). Jaja, da er det bare å søke på masse jobber da, men akkurat nå er det ikke mye ute. Får god tid til å rydde på plass alt i huset om ikke annet da. Hagen skulle helst blitt gjort noe med i år også, men tror ikke jeg rekker så mye. Har ganske mye som skal på plass først... Får se :)

Skal få malt ferdig gangen i dag, og mannen skal sette opp mer garderobeskap. I løpet av helgen burde hvertfall 3. etg være ferdig. Yaaaaay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gifter tremenningen min seg! :) Både mamma og pappa er enebarn, så han og søstra har fungert som fetter og kusine for oss selv om vi stort sett har sett hverandre noen uker på sommeren bare (vi var alltid på ferie der). Mamma har lagd blomsteroppsatsene og brudebuketten. Hun lagde bordpynten i bryllupet vårt også, og bordpynt og blomsterbuketten til søstra mi. Har sagt at hvis hun kunne velge yrke om igjen ville hun blitt blomsterdekoratør. *stolt av mammaen min*

Nå skal vi *trommevivel* til huset og bygge møbler. Kanskje vi blir ferdig med garderobeskapene i dag :)

Ha en fantastisk lørdag i solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tremenningen som gifter seg i dag :strix:

Går oppussingen bra? Har dere flyttet inn?

Flinke mammaen din som lager blomsteroppsatser, da :jepp: Aldri for sent å bytte yrke, vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med tremenningen som gifter seg i dag :strix:

Går oppussingen bra? Har dere flyttet inn?

Flinke mammaen din som lager blomsteroppsatser, da :jepp: Aldri for sent å bytte yrke, vettu ;)

Nå går oppussingen unna. Vi flytter nok inn i morgen selv om vi ikke har strøm, men blir ferdig med soverommet vårt. Fikk satt opp garderobeskapet i dag, så i morgen skal vi sette opp senga :) Søstra mi, som vi bor hos, kommer hjem på mandag så da tenkte vi at det er greit å flytte ut herfra. Må hjem til mamma for å dusje da, tror det blir litt kaldt uten varmtvann. Og så får vi grille fram til vi får strøm. Hehe, man får bare tilpasse seg litt :)

Men i løpet av neste uke burde det være ganske bra, da har vi nok strøm også. Og jeg er jo arbeidsledig så har masse tid til å fikse ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som skjer om dagen, så dårlig med oppdateringer her.

Men nå har vi fått fliser på kjøkkenet :) Og i morgen skal jeg rydde inn resten i kjøkkenskuffene. Så da begynner det å hjelpe (når vi får strøm da).

Men vi har fortsatt ikke fått flytta inn, men i løpet av noen dager skal vi være inne (og denne gangen mener jeg det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kvelden i Drammen :) I morgen flytter vi!!!!!!!!! Fikk strøm på kjøkkenet i dag så nå kan vi flytte inn. Har bodd her i tre uker nå, så blir litt rart. Men blir deilig å bo alene igjen også selv om vi har hatt det veldig koselig her.

Så nå blir jeg borte en stund, aner ikke når vi får Internett (kommer til å få skikkelige abstinenser kjenner jeg) men hååååååper det blir veldig veldig snart.

Om en uke har vi bad og varmtvann også så da kommer vi oss skikkelig på plass *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...