Gå til innhold

Barnevernet tok 17-åring og truet min familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hm, er jo teit å latt barna få gjennomgå fordi egoet blir såret.

Kanskje best å bare ikke si noe.

Dette har ikke noe med ego å gjøre, men at denne saksbehandleren trolig er en fare for andre. Neste gang kan hun gjennomføre trusselen (tar høyde for at dette er en av sjarmtrollene oppi rekkene). Det kan og være grunn til å undres hvorfor tenåringsjenta ble tatt med tvang.

Men personig hadde jeg ikke sagt noe, rett og slett pga at jeg hadde vært for redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere aner ikke hva som skjer i hjemmet til denne jenta. Det skal endel til for at barnevernet tar barn ut av hjemmet. MEN, det at hun truet dere ville jeg sendt inn en klage på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Først og fremst vet du INGENTING om hva som har foregått i nabohjemmet. Mine naboer ville vel sagt det samme, at vi virket som en stortsett normal familie. Var vel derfor jeg måtte kontakte BV selv siden ting faktisk ikke var helt ok.

Blir litt lei meg når du spør om en 17-åring kan bli motvillig plassert i fosterhjem. Det at hun ble løftet inni bilen er jo i seg selv drøyt, men selv om vi vet at BV gjør mange feil vil ingen at de skal flytte fra hjemmet. Men uansett, så er det mangel på fosterhjem for barn mellom 15-17. Så behovet er der virkelig og det trenger ikke være mindre synd på noen som er 17 enn 12! Jeg var 15,5 da jeg flyttet i fosterhjem og om jeg hadde ventet et år til hvor jeg nå er 16,5 hadde jeg fortsatt hatt behovet. Eller, jeg ville ikke ha levd, klarte ikke å være hjemme.

Men hvor i helvete skulle jeg begynt da? Om jeg flyttet ut nå som 16,5. Kunne ikke plutselig bare komme inn i voksenlivet med leilighet og fikse alt det andre som er med. Jeg trenger folk rundt meg, særlig pga hvordan ting har vært i hjemmet og jeg trenger den omsorgen helt til jeg er 18 og litt til. Jeg kommer til å vokse på den tiden, men det er verdifull tid. Håper ting ordner seg for den jenta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Først og fremst vet du INGENTING om hva som har foregått i nabohjemmet. Mine naboer ville vel sagt det samme, at vi virket som en stortsett normal familie. Var vel derfor jeg måtte kontakte BV selv siden ting faktisk ikke var helt ok.

Blir litt lei meg når du spør om en 17-åring kan bli motvillig plassert i fosterhjem. Det at hun ble løftet inni bilen er jo i seg selv drøyt, men selv om vi vet at BV gjør mange feil vil ingen at de skal flytte fra hjemmet. Men uansett, så er det mangel på fosterhjem for barn mellom 15-17. Så behovet er der virkelig og det trenger ikke være mindre synd på noen som er 17 enn 12! Jeg var 15,5 da jeg flyttet i fosterhjem og om jeg hadde ventet et år til hvor jeg nå er 16,5 hadde jeg fortsatt hatt behovet. Eller, jeg ville ikke ha levd, klarte ikke å være hjemme.

Men hvor i helvete skulle jeg begynt da? Om jeg flyttet ut nå som 16,5. Kunne ikke plutselig bare komme inn i voksenlivet med leilighet og fikse alt det andre som er med. Jeg trenger folk rundt meg, særlig pga hvordan ting har vært i hjemmet og jeg trenger den omsorgen helt til jeg er 18 og litt til. Jeg kommer til å vokse på den tiden, men det er verdifull tid. Håper ting ordner seg for den jenta.

Hvorfor er det så ille å lure på om tvang blir brukt mot ungdommer? Den dagen en slitter stille spørsmål om hva instanser gjør, og hvorfor, er den dagen syke individer får frikort til å gjøre hva de vil med hvem de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Hvorfor er det så ille å lure på om tvang blir brukt mot ungdommer? Den dagen en slitter stille spørsmål om hva instanser gjør, og hvorfor, er den dagen syke individer får frikort til å gjøre hva de vil med hvem de vil.

skjønner ikkje ka du spør om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

skjønner ikkje ka du spør om

Du sier du blir lei deg for noen lurer på om tvang blir brukt mot 17 åringer. Jeg lurer på hvorfor det er noe du ser på som negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kittycat

nei tvang er greit om det er nødvendig. syns bare det er dumt om folk føler det er mindre behov for 17-åringer som trenger fosterhjem siden jeg tenker at de trenger all hjelp de kan få til de flytter for seg selv og blir 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

nei tvang er greit om det er nødvendig. syns bare det er dumt om folk føler det er mindre behov for 17-åringer som trenger fosterhjem siden jeg tenker at de trenger all hjelp de kan få til de flytter for seg selv og blir 18

Ah, så da var det alderen du siktet til, og ikke tvangen. Da forstår jeg deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Dette har ikke noe med ego å gjøre, men at denne saksbehandleren trolig er en fare for andre. Neste gang kan hun gjennomføre trusselen (tar høyde for at dette er en av sjarmtrollene oppi rekkene). Det kan og være grunn til å undres hvorfor tenåringsjenta ble tatt med tvang.

Men personig hadde jeg ikke sagt noe, rett og slett pga at jeg hadde vært for redd.

Jeg kunne lett raget på den dama om hun hadde sagt noe sånt til meg. Jeg tåler dårlig at folk slenger skit slik og sier det jeg mener tilbake. I denne sammenheng, så tror jeg det hadde vært best å ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med ego å gjøre, men at denne saksbehandleren trolig er en fare for andre. Neste gang kan hun gjennomføre trusselen (tar høyde for at dette er en av sjarmtrollene oppi rekkene). Det kan og være grunn til å undres hvorfor tenåringsjenta ble tatt med tvang.

Men personig hadde jeg ikke sagt noe, rett og slett pga at jeg hadde vært for redd.

Jeg blir helt skremt over hvor mange som tror at barnevernet kan hente unger i hytt og pine akkurat slik det passer hver enkelt saksbehandler best!

Dere kan jo lese litt her om hva det står på regjeringen.no.

Og det er ingen, absolutt ingen som aner hvordan en familie har det innenfor huset når alle andre er vekk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig ikke at barnevernet har så lite å gjøre at de henter barn på måfå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...