Løvsol Skrevet 2. september 2014 #3001 Del Skrevet 2. september 2014 ÅLREIT! Skryte-innlegg Da er nutta igang med treninga igjen. Nå tør jeg å si det, for idag har jeg begynt min 3.uke. Har lest meg fremt til at man skal starte littegranne hardt, og jeg har flydd på mølla 4 ganger i uka. Jeg har ikke målt meg, verken med målebånd eller vekt. Det viktigste er at jeg skal føle meg bra - og det gjør jeg! Jeg har fullført 8 treningsøkter på 15 dager. Når jeg ser det slik, så ser jeg jo at jeg virkelig har vært flink, jo! 2 av øktene har vært med diverse apparater og vekter. Målet mitt er 5 km på mølla, innen 30 minutter. Det skal jeg klare innen 1.oktober. Idag kjørte jeg intervaller, og innen 35 minutter hadde jeg gått/løpt 3,6km. Begynner å merke det litt nå. Merker at kroppen såvidt er litt lettere. Jeg har mer energi. Bena mine mine begynner å få finere shape og magen er ikke så stor lenger. Du verden! Jepp, jeg har litt dårlig tid. Gravidmagen er en klump med hud for det meste, men jeg skal forsøke så godt jeg kan å få den bort Treningen er ok, men utfordringen ligger kanskje i kostholdet. Jeg vil bygge muskler, så jeg spiser mye korn, nøtter, laktosefri melk, egg, rent kjøtt og fisk etc. Ca 80gram med proteiner bør jeg få i meg hver dag, ettersom jeg trener 3-4 ganger i uka. Jeg vil også forbrenne fett, men da blir jeg fort usikker på hvor lite jeg KAN spise hver dag.. hvis du spiser veldig rent, mye grønnsaker og mye kylling, torsk, karbonadedeig etc. Kam du spise ganske store mengder mat og fortsatt bygge muskler og reduser fettmasse. Få i deg sunt fett fra nøtter, feit fisk og riktige oljer. Og litt grobe karbohydrater, så er du i boks!! Du råkker:-) Du kan godt få er skjema av meg som jeg fikk av min PT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. september 2014 Forfatter #3002 Del Skrevet 3. september 2014 hvis du spiser veldig rent, mye grønnsaker og mye kylling, torsk, karbonadedeig etc. Kam du spise ganske store mengder mat og fortsatt bygge muskler og reduser fettmasse. Få i deg sunt fett fra nøtter, feit fisk og riktige oljer. Og litt grobe karbohydrater, så er du i boks!! Du råkker:-) Du kan godt få er skjema av meg som jeg fikk av min PT. Jeg tar gjerne imot et skjema som du fikk av din PT Har lest litt om blodtype-diett nå. Jeg har vært så trøtt og "sliten" på en måte i 3-4 måneder nå, så jeg skal prøve meg på ekstra B-12 vitamin. Jeg spiser lite melkeprodusert mat, ergo får jeg antakelig ikke i meg nok B-12. Jeg har blodtype A (minus), en blodtype som defineres som: ok immunforsvar, men ømtålig fordøyelsessystem. Tåler ikke store omveltninger i kostholdet. Bør spise alt organisk, men helst ikke kjøtt da det blir for tungt for magen. Fjærkre er ok, men bør grilles eller bakes i ovn. De fleste har A. Og nå skal jeg infiltrere handlelista med de medisinske anbefalingene når det gjelder blodtypen min. Så får jeg se om det hjelper på hodevondt, trøtthet og ufokus. Trening har dessverre ikke hjulpet. Jeg kan ha god energi mellom lunsj og frem til kvelden, men da er jeg helt latterlig trøtt.. TIL et annet problem: Dere som har født.. Hvor flinke er dere til å knipe? Hva har forandret seg? Jeg må nemlig opp å tisse hver eneste natt/tidlig morgen, for det kjennes ut som om blæra holder på å eksplodere. Jeg tok gynekologisk undersøkelse i våres, og jeg spurte damen om ting hadde "fallt ned", men hun sa at alt var helt normalt. Vel, det føler ikke jeg Fysisk har hele "greia" blitt mer åpen, og det føles som om ting har "deti ned".. Jeg må vel bare skjerpe meg og knipe som et uvær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 3. september 2014 #3003 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har spist etter blodtypedietten en periode. Det var gull for meg og min mage :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. september 2014 Forfatter #3004 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg har spist etter blodtypedietten en periode. Det var gull for meg og min mage :-) Ja, det kan jeg faktisk tenke meg, altså.. Må prøves! Slenger ved klipp og lim-lista som jeg lagde isted, så VET jeg at jeg har den her inne MEDISINSKE matvarer (altså forebyggende og immunforsterkende): Breiflabb, Karpe, Laks, Makrell, Regnbueørret, Sardin, Sik, Sjøørret, Snegler, Torsk/Sei Man bør velge yoghurt, kefir, rømme uten fett og andre melkeprodukter som inneholder bakteriekultur (Cultura, Biola, osv). Soyamelk og ost er meget bra for Blodtype A. Linfrøolje, Olivenolje, Soyaolje Gresskarfrø, Peanøtter, Peanøttsmør Adukibønner, Azukibønner, Linser (alle typer), Pintobønner, Soyabønner, Soyabønner (røde), Svarte Bønner, Svartøye-bønner Amaranth, Bokhvetemel Essenerbrød, Ezekielbrød, Riskaker, Soyamelbrød, Spiret, Hvetebrød Bokhvete/Kasha, Bokhvete-nudler, Havremel, Rismel Abelmoskus, Alfalfaspirer, Artisjokk, Blad/Sølvbete, Brokkoli, Endive, Gresskar, Grønnkål, Hodesalat, Hvitløk, Kålrabi/Kålrot, Løk (gul og rød), Løvetannblader, Mangold, Nepe, Pastinakk, Pepperrot, Persille, Purreløk, Rødbeteblader, Spinat, Tempeh, Tofu Ananas, Aprikos, Fiken, Grapefrukt, Kirsebær, Sitron, Plommer (alle typer), Svisker De som er Blodtype A, bør alltid starte dagen med et lite glass varmt vann med ½ presset sitron. Dette vil hjelpe til å redusere slimet sam har samlet seg i løpet av natten i det litt trege fordøyelsessystemet og hjelpe til å regulere magen. Ananas, Aprikos, Grapefrukt, Kirsebær (svart), Kål, Sviske, Vann (med sitron) Byggmalt, Hvitløk, Ingefær, Melasse (mørk), Merian, Miso, Soyasaus, Tamari Særlig Blodtype A bør unngå å spise picles og eddik pga. det lave nivået av magesyre. Alfalfa (Lucern), Alm (Slippery Elm), Aloe, Baldrian, Borrerot, Bukkehornkløver, Ginseng, Grønn Te, Hagtorn, Ingefær, Kamille, Mariatistel, Nype, Prikkperium/Johannesurt, Solhatt (Echinacea) Grønn Te, Kaffe (Koffeinfri, vanlig), Rødvin, Vann (med sitron) B-12, C, E og Kalsium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. september 2014 Forfatter #3005 Del Skrevet 3. september 2014 Treningsøkt 9 gjennomført på 15 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. september 2014 #3006 Del Skrevet 3. september 2014 Så flink du er til å trene Høres spennende ut med den dietten. Har lest om den før, men jeg er så dårlig på dietter.. Og kosthold generelt Men en gang… Da må jeg bare skjerpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. september 2014 Forfatter #3007 Del Skrevet 4. september 2014 Så flink du er til å trene Høres spennende ut med den dietten. Har lest om den før, men jeg er så dårlig på dietter.. Og kosthold generelt Men en gang… Da må jeg bare skjerpe meg Haff! Jeg skjønner deg godt. Iallfall når man har en familie og alt skal klaffe på handlelister og måltider, hvis du skjønner.. Finnes nok av partnere som uffer og syter og klager på alt det vi finner på å prøve ut MEN bank i bordet, han jeg bor sammen med sier ingenting på det - verken til eller fra Han vet at jeg sliter hardt med magen min, så han heier nok på meg. Kommer ikke til å følge blodtype-dietten slavisk, men jeg kommer absolutt til å lære meg å bruke de medisinske mavarene mer. Ikke spise kjøtt, lissom.. Det går virkelig ikke!! Jeg er altfor glad i å spise en deilig, småblodig biff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. september 2014 Forfatter #3008 Del Skrevet 5. september 2014 (endret) Jeg tror jammen jeg begynner å bli verpesjuk igjen Er det innafor? Ed er snart 19 mnd, sambo og jeg har vært sammen i 9 mnd, vi planlegger å flytte om et år, jeg har ikke jobb, jeg trener og ønsker meg drømmekroppen.. NEI - kan IKKE få baby nå MEN, jeg er verpesjuk og drømmer om fine gravidmager, bevegelser i magen, babylukt og amming ..så teit! Endret 5. september 2014 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 5. september 2014 #3009 Del Skrevet 5. september 2014 Haha... ehm. Jeg er også til tider verpesjuk, å her er lillesnupp snart 13 mnd savner ikke kollik tiden(!!!!). Men åh. Sparkene, magen, baby som sov å ville ha masse kos ♡ (å forhåpentligvis drømmeamming) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. september 2014 Forfatter #3010 Del Skrevet 5. september 2014 Haha... ehm. Jeg er også til tider verpesjuk, å her er lillesnupp snart 13 mnd savner ikke kollik tiden(!!!!). Men åh. Sparkene, magen, baby som sov å ville ha masse kos ♡ (å forhåpentligvis drømmeamming) Jaaaah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 6. september 2014 #3011 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg er også veldig verpesyk. Var overhode ikke det for kanskje 3 måneder siden. Noe skjedde når Kasper ble ett år. Vi skal likevel vente til neste sommer da det først blir bryllup og er det en ting som er sikkert så er det at jeg IKKE skal være gravid eller ammende brud. Jeg skal danse hele kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. september 2014 #3012 Del Skrevet 6. september 2014 Jeg er også verpesyk, men kjære mener vi foreløpig har nok med han vi har. Og det har han jo selvfølgelig rett i, bortsett fra det at det tar jo faktisk 9 mnd å produsere en da. Det er døgnekspressen til Posten som leverer liksom. Mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLilla Skrevet 8. september 2014 #3013 Del Skrevet 8. september 2014 Jeg er IKKE verpesjuk Men så har jeg jo fått to tette og... Jeg tenkte på det med kniping... Skreiv bacheloroppgave om det en gang i tiden... Kjære tid, det et jo over 3 år siden allerede! Men kniping hjelper i veldig, veldig mange tilfeller! Men jeg anbefaler deg å gå til en fysioterapeut som KAN bekkenbunnstrening for å få veiledning og sjekket at du gjør det riktig. For veldig mange gjør det feil (type presser ut mens de tror de trekker opp), og da kan det gjøre ting verre, i følge forskning. Men hvis gynekologen sa at alt er i orden der, så tror jeg ikke at du har noe nedfall Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. september 2014 Forfatter #3014 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg er også veldig verpesyk. Var overhode ikke det for kanskje 3 måneder siden. Noe skjedde når Kasper ble ett år. Vi skal likevel vente til neste sommer da det først blir bryllup og er det en ting som er sikkert så er det at jeg IKKE skal være gravid eller ammende brud. Jeg skal danse hele kvelden DET skjønner jeg!! Skjønner hva du mener. Når dem lissom ikke er baby lenger, så lengter man tilbake til den lille plutten.. Jeg er også verpesyk, men kjære mener vi foreløpig har nok med han vi har. Og det har han jo selvfølgelig rett i, bortsett fra det at det tar jo faktisk 9 mnd å produsere en da. Det er døgnekspressen til Posten som leverer liksom. Mannfolk! Hva er det med mannfolk da? Her er jeg mest bombastisk på alderen igrunn. Jeg er jo "bare" 30 år, men jeg vil ikke ha unger hjemme til jeg fyller 50, hvis du skjønner... Og JA - det derre der må mannfolka forstå! Jeg har tenkt litt på de siste dagene, at det tross alt tar 9 mnd. Når jeg tenker tilbake på graviditeten med Ed, så må jeg si at den fløy virkelig unna, selv 2 uker på overtid Jeg er IKKE verpesjuk Men så har jeg jo fått to tette og... Jeg tenkte på det med kniping... Skreiv bacheloroppgave om det en gang i tiden... Kjære tid, det et jo over 3 år siden allerede! Men kniping hjelper i veldig, veldig mange tilfeller! Men jeg anbefaler deg å gå til en fysioterapeut som KAN bekkenbunnstrening for å få veiledning og sjekket at du gjør det riktig. For veldig mange gjør det feil (type presser ut mens de tror de trekker opp), og da kan det gjøre ting verre, i følge forskning. Men hvis gynekologen sa at alt er i orden der, så tror jeg ikke at du har noe nedfall Lykke til! Kanskje det, ja. Det er nok ikke så dumt! Jeg har hørt at når du kniper, så skal det gi deg følelsen av å "ta heisen" inni der. Pluss at man kan knipe rundt noe, gjerne under sex-akten Skjønner at "presse ut" kan ha mer uheldig utfall, ja.. For jeg merker at jeg gjør det noen ganger, men da føles det også helt feil..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. september 2014 Forfatter #3015 Del Skrevet 15. september 2014 Da er jeg nesten oppe i 4,30 km på 30 minutter på mølla. Wohoo!! Jeg føler at jeg MÅ ha de første 5 minuttene til å varme opp på, ergo bare går jeg disse minuttene. Redd for stive ledd og muskler. FYSJ! -- Tenk, nå er Ed 19 måneder Det er så moro, for nå kommer ordene på løpende bånd! Nye ord i foregående uke: Vann (låter som Mann, Bann) Borte (sier det HELE tida ) Spisse Spise Sitte der 1,2,3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 15. september 2014 #3016 Del Skrevet 15. september 2014 Oppvarmingstips: Incline 2-3 gå i tempo mellom 6-7 alt etter som hvor lange steg du har x 2 minutter. Øke tempo til 7,5 - 8 småjogg 3 minutter til. Da blir kroppen fint varm til en joggeøkt! Du råkker! Jeg varmer opp på den måten, går 2 minutter på 6,7 - så småjogger jeg på 8,3 i 3-4 minutter før jeg setter i gang økta :-) Søteste Eddiegull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 15. september 2014 #3017 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg satt og leste igjennom prøver dagboken min, og følte bare for å sende deg en stor klem, egentlig bare fordi du er du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. september 2014 Forfatter #3018 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg satt og leste igjennom prøver dagboken min, og følte bare for å sende deg en stor klem, egentlig bare fordi du er du Ååååh, nå ble jeg rørt her! *snufs* Fionel, det var lenge siden! Skal oppdatere meg inne i dagboka di!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #3019 Del Skrevet 1. oktober 2014 Har brukt oppvarmingstipset ditt, Løvsol - men jeg jogger i 10 minutter før jeg hopper av mølla og tar minst 2 runder på de apparatene jeg vil. Idag hoppet jeg på mølla 3 ganger til, imellom styrketreningen. Svetten spruta og jeg følte meg superfresh Har høyna incline på sit ups-benken, vektene på diverse armøvelser, benkpressen OG introduserte meg for "lår-brenneren" idag. AU!!! Det gjorde vondt, klarte kun 8 rep på 13,5 kg.. SÅehh, DEN skal få kjørt seg (Les: jeg...) Lilleklumpen er en glad liten fyr for tiden. Han er så herlig. Det har skjedd noe de siste ukene. Han tar godt tak i meg når han skal ha kos, og det vil han ha OFTE. Og et lite nuss på munnen, sånn en sjelden gang. Han hermer etter alt vi sier nå, men helst bare korte ord fortsatt. Han er en bestemt herremann, men som har så latterlig mye humor og glimt i øyet. Just perfect 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter #3020 Del Skrevet 2. oktober 2014 Imorgen tar jeg med knotten på kafé, før jeg sier byebye (som han sier ) og leverer ham i barnehagen. Jeg og mannebein reiser på ferie og skal være uten ham i nesten 2 uker. TO UKER!!! Skal til andre siden av jorda, så hvis reisen skulle vart ferre dager, ville igrunn det også vært tortur Imorgen blir et siste SKIKKELIGE trening før avreise på lørdag. Ei venninne har fått kjøpt seg mannualer og kettlebells, så DET skal bli skikkelig moro å prøve ut Jeg er faktisk støl idag, det er ikke ofte det har skjedd etter å ha trena på senteret. Det er faktisk ganske digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå