Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

:hoppe: 22 uker :hoppe::nigo:

Å bare så du vet det, det er lov å nyte litt sjokolade ;)

Å den magen din er jo bare såå nydelig :hjerte::)

Endret av CathrineMic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen din er så fiiiiin :rodmer:

Her har minsten begynt å hikke også, syns det er så morsomt å kjenne!! :laugh:

Takk for tilbud om å legge ut magebilde her, men tror jeg skal vente til jeg faktisk har en mage jeg vil vise frem! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 22 uker :hoppe::nigo:

Å bare så du vet det, det er lov å nyte litt sjokolade ;)

Å den magen din er jo bare såå nydelig :hjerte::)

Hihi!! Tuuusen takk :blomst::sjokolade::sikle:

åå nyyyydelig mage:) :) Misunnelig jeg! Jeg vil også være gravid:)

Takk, søta :hjerte: Kanskje din tur neste gang? ;)

Magen din er så fiiiiin :rodmer:

Her har minsten begynt å hikke også, syns det er så morsomt å kjenne!! :laugh:

Takk for tilbud om å legge ut magebilde her, men tror jeg skal vente til jeg faktisk har en mage jeg vil vise frem! :fnise:

Takk, VeoVeo!! :klemmer: Jeg heier på magen din!!! :danse:

Teiping?

Ja, noen får så strekk i navlen sin, at de teiper den "sammen", slik at den ikke strekkes og sprekker! Usjamei!

Ååå... For en fin babymage du har!! :) Og gratulerer så mye med 22 uker :-)

Tusen takk, Lillah :blomst:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vært hos veterinæren og fikset på den tøffe lille pusejenta vår! Hun driver og sloss skikkelig med de store hannkattene i området, så da må hun lappes litt sammen tilslutt.

Nå ligger hun slapp på deilige koseteppet sitt og slipper sure fisebomber.. :fnise:

Vi har fått en liten nevø idag, vi :hjerte: En stor gutt på 52 cm og 3,9 kg. Alle har det fint! Gleder meg til å hilse på nurket :rodmer:

Er skikkelig sur i magen idag, så skal fortsatt holde meg LANGT unna sjokolade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 22 uker!! Og gratulerer med nevø!! :blomst: Det er jo koselig :) Jeg synes også at det er veldig koselig å lese brevene til moren din :) Ho setter sikkert veldig stor pris på dem!

Håper magen din blir litt mindre sur i morra ;) Og at du ikke får halsbrann i natt...

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 22 uker!! Og gratulerer med nevø!! :blomst: Det er jo koselig :) Jeg synes også at det er veldig koselig å lese brevene til moren din :) Ho setter sikkert veldig stor pris på dem!

Håper magen din blir litt mindre sur i morra ;) Og at du ikke får halsbrann i natt...

Ha en fin kveld!

Tusen takk, FruLilla :blomst: Har sett bilde av tassen, han er en skikkelig godklump!

Mamma setter kjempepris på babysladringen. Hun er så fascinert over alt det hun selv ikke visste da hun gikk gravid for over 20 år siden :nigo: Moro å se at hun vil følge med. Også er hun jo på andre siden av jorda enda, så hun må få magebilder hun også :fnise:

Jeg spiste knekkebrød med makrell i tomat, jeg.. Og 4 dl med eplejuice. Og syra er, utrolig nok, tross det jeg har fått i meg, borte :Nikke:

Har ikke slitt noe med det tidligere, men det er vel i anmarsj det også ;)

Tor jeg har fått litt vann i kroppen, jeg.. Satt i badekaret og dusjet idag, men leggene føles ut som store puter! Sånn var det ikke sist jeg dusja, 2 eller 3 dager siden. *Blubb blubb* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i kroppen her også ja ;)

Vurdere å prøve støttestrømper på bena?

Jeg merker STOR forskjell de dagene med eller uten strømper.

I går hadde strømpene mine sklidd litt ned og laget et lite "hakk" i ankelen. Så ut som om jeg hadde hatt et hårstrikk der leeeeeenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, søte!! Gratulerer med 22 uker :) Bare 18 igjen nå!! Hurra :hoppendeglad:

Nydelig mage du har!!

Gratulerer så mye med nevøen :) Er det ikke stas?! Ble selv tante i juli, og det er bare helt herlig!! Men man blir jo ikke noe mindre babysyk, da :fnise:

Står det ellers bra til? Fått litt vann i kroppen? Huffa..

Ha en strålende dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stikke hål på de med en nål :fnise:

Haha!! :ler: Nei, fysjamei!!!

Vann i kroppen her også ja ;)

Vurdere å prøve støttestrømper på bena?

Jeg merker STOR forskjell de dagene med eller uten strømper.

I går hadde strømpene mine sklidd litt ned og laget et lite "hakk" i ankelen. Så ut som om jeg hadde hatt et hårstrikk der leeeeeenge :fnise:

Dersom jeg merker noe mer, så skal jeg absolutt kjøpe støttestrømper. Mamma bruker det endel når hun er ute på lange flyturer, så kanskje hun har noen ekstra.

HVORDAN unngår man dette vannet??

Joda, det har blitt litt mer salt i middagen enn det pleier de siste dagene, og jeg jobber stort sett sittende og får ikke vært så aktiv.. Æsjah! Jeg MÅ komme meg ut å svette litt!! :vetikke:

Hei, søte!! Gratulerer med 22 uker :) Bare 18 igjen nå!! Hurra :hoppendeglad:

Nydelig mage du har!!

Gratulerer så mye med nevøen :) Er det ikke stas?! Ble selv tante i juli, og det er bare helt herlig!! Men man blir jo ikke noe mindre babysyk, da

Står det ellers bra til? Fått litt vann i kroppen? Huffa..

Ha en strålende dag :klemmer:

Takk, søtis! :blomst: Ja, "bare" 18 uker til :fnise: Nei, det er nok det jeg trenger for å bli klar, tror jeg! :Nikke:

Er kjempestas med veslegutten!! Er min samboers bror som har fått. Tror vi skal besøke dem til helgen! Er 2 år siden jeg har møtt en så liten bebis :hjerte: Ja, kommer nok til å få servert DEN fødselshistoria, så blir nok glad for at det er 18 uker igjen ;) Hehe!!

Babysyken kommer nok faretruende fort, ja.. Dét tror jeg nok!! :jepp:

Jeg merker ikke vannet ellers.. Kan være at det kun er bittelitt.. Men jeg har nok lagt på meg såvidt det er de siste to/tre ukene. Nå ligger sjokoladen LANGT unna, den er KUN forbeholdt lørdager :fnise:

Og ellers går det bra med meg, egentlig.. :laugh: Tror jeg! Har mye å gjøre. Masse på tapetet. På mandag skal sambo og jeg til samlivssamtale. Så det blir interessant. Men vi har snakket endel i det siste, og jeg kjenner at jeg begynner å få frem poengene mine på en måte han forstår det.. Men klart, vi trenger en hjelpende hjerne som kan systematisere..

Dersom jeg ser at han setter seg på bakbena, og ikke er villig til å se hvordan ting er, og han er vanskelig å samarbeide med, så pakker jeg sakene og går. Jepp... Da gidder jeg ikke mer. MEN - jeg tror ikke det skjer. Ikke i det hele tatt.. Det er worst case.. :Nikke:

Men vi har det bra om dagen, selvom vi prater om litt dumme ting innimellom. :hug:

Jeg liker ham så godt. Vi har samme humor, vi er like teite begge to. Men han står på stedet hvil, mens jeg søker nye ting å lære, og oppleve. Jeg trenger noen som kan stimulere hjernen min litt mer. Men det er jo ikke sikkert at det er en samboer som skal gjøre nettopp den biten. MEN jeg håper at han får selvfølelsen tilbake såpass, at han tør å slå armene rundt meg og kaste meg opp i været og gjør ting uoppfordret. Den spontane mannen som var der før, har reist på ferie - fullstendig. Han må letes frem, men det må han gjøre selv.

Kunne godt sunget "Eg ser".. Hadde passet ålreit.. Noen av versene iallfall!!

Ja, det var en "liten" oppdatering på den fronten!

Jeg må se til he$%&/.. å få lest opp til teorien snart.. Takket være at jeg mistet jobben, så må jeg revurdere alt av budsjetter etc. Men seriøst, jeg trenger lapp og bil når tassen kommer. Jeg vil ikke være stuck her hjemme uten mulighet for å komme meg ut i permisjonen..!! Nei, da blir jeg GAL! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 22 uker og for en kjempefin guttemage! :hjerte::)

Ser det er flere av mannfolka som blir litt merkelige når damene deres blir gravide.. Noe rart som skjer med de. Men det går heldigvis over for de fleste når babyen kommer til verden. :) Krysser fingrene for at han våkner opp og finner seg selv igjen. Men er han obs på det selv? At han har blitt litt treeeegeere..? Håper virkelig det ordner seg for dere. :klemmer:

Forstår greia med bil! Virkelig. Jeg kommer ikke til å gå gravid igjen før jeg har førerkortet i hånda! Her er det samboer som er i gang med å kjøre opp og bilen står utenfor her og bare venter på å bli brukt.. Det kløøør i fingrene for å få kjørt opp...

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å lese at dere kommuniserer sammen igjen :danse:

Det kan være greit med litt ekstra hjelp for å få ting på stell ja, men dere har jo tatt et stort steg i riktig retning alene, så dette lover godt! :hug:

Krysser fingrene på at når han må stole på seg selv og eget instinkt som far, så kommer selvtillitten også snikende :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 22 uker og for en kjempefin guttemage! :hjerte::)

Ser det er flere av mannfolka som blir litt merkelige når damene deres blir gravide.. Noe rart som skjer med de. Men det går heldigvis over for de fleste når babyen kommer til verden. :) Krysser fingrene for at han våkner opp og finner seg selv igjen. Men er han obs på det selv? At han har blitt litt treeeegeere..? Håper virkelig det ordner seg for dere. :klemmer:

Forstår greia med bil! Virkelig. Jeg kommer ikke til å gå gravid igjen før jeg har førerkortet i hånda! Her er det samboer som er i gang med å kjøre opp og bilen står utenfor her og bare venter på å bli brukt.. Det kløøør i fingrene for å få kjørt opp...

Han var spontan og leken før vi ble kjærester. Vi kjente hverandre i 4 år eller noe før vi ble sammen.

Etter en liten stund som kjærester, så skjønte jeg at han slet med forholdene på jobben, og har hatt en ganske spesiell oppvekst.

MEN, hans egentlige / gamle jeg dukker opp innimellom, og da gir jeg ham utrolig masse ros, og jeg forteller ham hvor utrolig herlig og attraktiv han er da..

Men nå begynner jeg å bli sliten av å være så pedagogisk, egentlig ;) Han må ta tak i ting selv, så jeg håper han skjønner det nå.

Du har heller ikke lappen, nei? Gah.. Må bli ferdig med det nå. på tide :Nikke:

Så deilig å lese at dere kommuniserer sammen igjen :danse:

Det kan være greit med litt ekstra hjelp for å få ting på stell ja, men dere har jo tatt et stort steg i riktig retning alene, så dette lover godt! :hug:

Krysser fingrene på at når han må stole på seg selv og eget instinkt som far, så kommer selvtillitten også snikende :blomst:

Ja, jeg tror vi er på vei mot noe riktig. Det gjenstår å se til mandag om vi er så på nett som jeg tror vi er.

Nå har han jo blitt ordentlig onkel for første gang, så får håpe at det setter noen raketter i rumpa på ham!

:rope::pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 uker idag!!! :strix: (Jeg trodde det var 23, egentlig, jeg.. SÅ.. Men nei. ;) )

Bilder er tatt etter morgenstellet :)

post-31659-0-84258200-1348561421_thumb.jpost-31659-0-58616500-1348561435_thumb.j

EDIT:

Brev til min kjære mor:

Ikke mye nytt den uka som har vært. Lillegutten rekker fra den ene siden av magen til den andre nå :) Kan kjenne bevegelser samtidig på hver side. Han har også sparket både nedover og oppover, så han holder på med turningen sin, og det er ingen tvil om at han begynner å bli stor!

Han får høre So ro, lille mann hver kveld før mannen og jeg skal sove, pluss at han liker låta "Wayfaring stranger" veldig godt. (Hør på den :) )

Han begynner å bli ganske taktfast når det gjelder soverutiner. Han våkner veldig til liv i 21/22-tiden på kvelden. Så er det litt hopp og sprett rett før jeg sovner, da sovner han også.

Han våkner litt etter meg på morgenen, og spreller litt forsiktig når jeg spiser frokost. Deretter er det sporadiske bevegelser, og han er veldig rolig hele dagen egentlig.

Når det er veldig mye lyd, så blir han super-aktiv.

Var på konsert på lørdag, og vi dro hjem, for han ble helt krakilsk inni der. Litt ubehagelig, men litt moro at vi får en bekreftelse på at; han kan høre! Han er ikke døv :)

Og ja, navelen min begynner å bli et stort hull!! :klo: Håper jeg slipper teiping og denslags..!

Oioioi! Takk for at du deler så mye av hva som skjer der inne! Kjempekoselig å lese:-) Helt ufattelig at jeg er der selv om noen uker... Og nyyydelig mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Takk for at du deler så mye av hva som skjer der inne! Kjempekoselig å lese:-) Helt ufattelig at jeg er der selv om noen uker... Og nyyydelig mage!

Ja, bare koselig å dele litt mage-erfaringer og opplevelser :Nikke:

Leste nettopp litt tilbake i dagboka mi, og leste i uke 16 at babyen var super-aktiv. Har jo kjent bevegelse siden uke 12, men er rart at det faktisk har vært SÅ lenge!! :sjokkert: Jeg var ikke så oppblåst lenger i uke 16, husker jeg. Lite luft, masse baby :fnise:

Tusen takk for mage-kommentar :hjerte: Den er umulig å skjule nå :danse: Ikke for liten, og ikke for stor :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å lese at dere har begynt å snakke sammen og at du kanskje ser litt lys i enden av tunellen og at ikke alt ser så tragisk ut. Jeg håper at samtalen gir en ekstra dytt i riktig retning og at alt kommer til å ordne seg for dere:)

er formen bra sånn ellers? Begynt å handle babyutstyr?:) Jeg syns nesten det er høydepunktet i en graviditet:P Jeg syns det er så kjekt å kjøpe søte babyplagg!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å lese at dere har begynt å snakke sammen og at du kanskje ser litt lys i enden av tunellen og at ikke alt ser så tragisk ut. Jeg håper at samtalen gir en ekstra dytt i riktig retning og at alt kommer til å ordne seg for dere:)

er formen bra sånn ellers? Begynt å handle babyutstyr? :) Jeg syns nesten det er høydepunktet i en graviditet:P Jeg syns det er så kjekt å kjøpe søte babyplagg!:D

Takk, Marielle :hjerte:

Formen er fin, egentlig! Jeg må komme meg ut av hjemmekontoret, men jeg ELSKER å jobbe med det jeg sitter med nå! MEN, jeg trenger litt fysisk aktivitet ;)

Men du, kan ikke jeg bare leie deg inn som personal shopper, så kan du shoppe for meg? Jeg er ikke SÅÅÅ glad i å shoppe, så kanskje du vil hjelpe meg? :fnise:

Joda, det går bra.. Vi har vel alt av det store som vi trenger. Nå er det bare småtterier igjen. Har til og med lagt opp bleiene inn i det finefine stellebordet vårt :nigo:

Hver gang vi er på butikken, så tar vi med noe ekstra til babyen. Så, sakte, men sikkert, så bygger det seg opp :jepp:

Har begynt vaskingen av alle klærne vi har fått/låner. Skal sortere og rydde klart skapet til ham :hjerte:

Vi har fått/kjøpt mye brukt, så er superhappy for det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...