Gå til innhold

Lure en mann


Gjest Julie

Anbefalte innlegg

Den dagen du hadde blitt tvingt til å være far når du ikke vil så hadde du forstått det. Vi har jo faktisk ingenting vi skulle sagt og det eneste vi kan gjøre er å bruke kondom hele veien.

Hva skjer når kjærsten vil gjøre det uten kondom? Skal man si til henne: Vet du hva, statestikken sier at 44% kvinner lyger om å bruke prevansjon og det å ville ha barn, så jeg vil ikke ha sex med deg uten å bruke kondom. Respekter det eller stikk.

Vet ikke hva damer hadde sagt til det, men jeg tror mange hadde stukket av.

Man kan vel ordlegge seg noe heldigere, men jeg hadde akseptert at en mann vil ha kontroll over egne kjønnsceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Man kan vel ordlegge seg noe heldigere, men jeg hadde akseptert at en mann vil ha kontroll over egne kjønnsceller.

Jeg ser bare for meg at dette med å stole på partneren fort hadde blitt et tema og et problem. Sikkert mange som hadde akseptert det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ordlegge seg noe heldigere, men jeg hadde akseptert at en mann vil ha kontroll over egne kjønnsceller.

Jeg kan jo utdype når jeg først er i gang: Jeg mener at jeg som kvinne ikke har noen rett til å dirigere mannens sæd til livmoren min. Det er ikke OK å kreve at en mann gjør seg så sårbar for å "bevise sin kjærlighet og tillit" eller hva det nå er slags griller som sitter i hodet på en kvinne som eventuelt skulle kreve noe slikt. Ikke at jeg tror det er mange, bare for å ha det sagt.

(Like lite som jeg ønsker å stille fertile egg til disposisjon for en mann som lover å ikke ha stukket hull i kondomen. Hvis jeg ikke vil ha barn, så ordner jeg meg p-piller eller tilsvarende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det sykeste jeg har hørt om, og det kvinner her kommenterer gjør det ikke bedre.

Selvfølgelig skal en mann ha noe å si om han vil ha et barn eller ikke!

Syns dette er svik på lavest nivå,mye verre enn utroskap.

Tenk å lure til seg barn på denne måten,et barn som ikke er ønsket av faren, men moren greide å lyve til han,så sånn kom du til i verden! :kjefte: At tallene faktisk er så høy er skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror du p-pillens eksistensgrunnlag er menns bekvemmelighetshensyn? P-pillen eksisterer for at kvinner skal kunne unngå uønskede graviditeter for sin egen del, ikke for at menn skal få "dyppe uten regntøy" når det passer dem.

Altså: Kvinner som ikke vil bli gravide kan bruke p-piller, menn som ikke vil gjøre en kvinne gravid kan bruke kondom. Begge kjønn har da så god kontroll på situasjonen som mulig, selv om ingen av metodene er 100% sikre. Jeg fatter ikke at det er noen grunn til å hisse seg opp over kvinner for.

Fordi kvinnen setter deg som mann i følgende valg situasjon: Om du sier til kona de at siden du ikke stoler på henne så vil du ikke ha sex med henne uten kondom så er det i praksis slutten på forholdet. Hun vil ikke godta mistillitten. Det kan gå greit i datingfasen, men som et valg for menn i forhold over tid er det ikke et reelt valg. Valget står i realiteten mellom å være i et forhold og stole på at dama ikke vil bli gravid mot din vilje eller å ikke kunne være i noe forhold overhodet. Dette er et helt håpløst valg. Både menn som kvinner, om de hadde vært i en tilsvarende situasjon, velger stort sett motvillig å ta risikoen det er å stole på partneren for å få muligheten til å oppleve både kjærlighet og sex. De er helt greit for oss å akseptere risikoen for at det kan bli barn ved et reelt uhell. Da tar vi annsvar. Det vi ikke kan akseptere er at partneren vår lyver og bevist går inn for at vi ender opp som fedre selv om vi tydelig har sagt at det vil vi ikke og vi vil ikke ha sex uten at du tar pillen. Hvordan i all verden kan du forvente at en mann ikke skal bli sint på en kvinne som lyver om at hun går på pillen for å bli gravid med deg når du sier at du ikke vil ha barn? Kan du ikke se at det er slemt gjort av kvinnen? Det finnes en mikroskopisk mulighet for at det blir barn ved et reelt uhell, og den risikoen aksepterer menn, men vi akspeterer ikke at risikoen gjennom løgn økes til nærmere 100% for at hun blir gravid. Siden du mener menn ikke har noen som helst grunn til å bli sinte for dette så må du jo nødvendigvis mene at kvinner ikke har noen grunn til å bli sinte om en mann stikker hull på kondomen med en nål slik at hun blir gravid mot hennes vilje. Dama har da ikke redd til å bli småsur en gang. Og kan selvfølgelig ikke føle seg "voldatt" slik jeg har sett kvinner som faktisk har opplevd dette hevde at de føler seg.

Fy søren som jeg gleder meg til p-pillen for menn kommer. Det blir fantastisk å frarøve dere denne makten til å misbruke menn. Det blir også fantastisk morsomt å se reaksjonen til kvinner som blir gravide etter at de har stolt på en mann som sier han er på pillen uten å være det fordi han vil bli far. Det kommer til å bli fantastisk morosmt å argumentere for at de ikke har noen grunn til å bli sur på ham med akkurat de samme argumentene som dere bruker her.

http://www.avoiceformen.com/men/mens-issues/the-next-red-pill-part-ii/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg kan jo utdype når jeg først er i gang: Jeg mener at jeg som kvinne ikke har noen rett til å dirigere mannens sæd til livmoren min. Det er ikke OK å kreve at en mann gjør seg så sårbar for å "bevise sin kjærlighet og tillit" eller hva det nå er slags griller som sitter i hodet på en kvinne som eventuelt skulle kreve noe slikt. Ikke at jeg tror det er mange, bare for å ha det sagt.

(Like lite som jeg ønsker å stille fertile egg til disposisjon for en mann som lover å ikke ha stukket hull i kondomen. Hvis jeg ikke vil ha barn, så ordner jeg meg p-piller eller tilsvarende.)

Finnes sikkert tilfeller hvor mannen har stukket hull på kondomen, men man leser jo aldri om det. Selv om damen skulle blitt gravid, så er det fremdeles hun som velger om de skal beholde barnet eller ikke.

Dvs, blir du gravid, kan du faktiske velge å ikke få barnet selv om han løy deg opp i trynet. Det kan ikke vi, og vi er i tillegg økonomisk pliktet til å følge opp i 18 år. Ser at det er surt for mange å oppleve!

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette er det sykeste jeg har hørt om, og det kvinner her kommenterer gjør det ikke bedre.

Selvfølgelig skal en mann ha noe å si om han vil ha et barn eller ikke!

Syns dette er svik på lavest nivå,mye verre enn utroskap.

Tenk å lure til seg barn på denne måten,et barn som ikke er ønsket av faren, men moren greide å lyve til han,så sånn kom du til i verden! :kjefte: At tallene faktisk er så høy er skremmende...

TAKK! Du gir meg et lite håp for kvinner igjen. Må si denne tråden har gjort med veldig deprimert med tanke på hva jeg kan forvente av reel tillitt i et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenket til den mange ganger før i diverse tråder om dette temaet så hvis du søker litt i arkivene så finner du den. Jeg orker ikke grave den frem på nettet nå.

Forøvri er det en åpenbar respons menn må ha på dette. Siden det er eksepsjonelt lave odds for at en kvinne blir gravid om hun faktisk bruker p-piller betyr det at det er svært nær 100% sikkert at hun har lurt deg hvis hun blir gravid når hun sier hun går på pillen. Menn må da spørre seg selv om det er mulig for dem å fortsette et forhold med en som med nær 100% sannsynlighet har lurt dem til å få barn når de sa de ikke ville ha dem. Kan du som mann fortsette et forhold med en som er så egoistisk og bryr seg så lite om deg og er så lite til å stole på at hun vil endre hele resten av livet ditt på en måte du sterkt vil unngå og i tillegg gi deg million utgifter? Selvfølgelig kan du ikke det. Den eneste naturlige reaksjonen er da å slå opp med dama. Hvis menn begynner å gjøre dette konsekvent så vil kvinner over tid gjøre dette langt mindre og de får slik som de fortjener. Har en kvinne lurt deg på en slik måte eller kjenner du noen andre som er blitt lurt av en kvinne på en slik måte er det din pplikt som mann å både gi uttryk ovenfor henne for hva slags avskum du anseer henne for å være og å advare alle andre menn mot å innlate et forhold med henne da hun selv har bevist at hun har null empati med menn og er villig til å misbruke dem på det groveste. SLike kvinner bør behandles som kryptonitt og sosialt stigmatiseres på det verste av menn.

Det var da voldsomt. Noen menn har evne til å sette barnet først, selv om det ikke var ønsket og selv om han ble lurt til å bli far. For noen menn er det barnets beste som betyr mest og for barnets skyld er det smart å samarbeide med mor og svelge bitterheten. Barnet har rett på en far, så lenge han duger som far, og skal ikke lastes for morens eventuelle kynisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du mener menn ikke har noen som helst grunn til å bli sinte for dette så må du jo nødvendigvis mene at kvinner ikke har noen grunn til å bli sinte om en mann stikker hull på kondomen med en nål slik at hun blir gravid mot hennes vilje. Dama har da ikke redd til å bli småsur en gang. Og kan selvfølgelig ikke føle seg "voldatt" slik jeg har sett kvinner som faktisk har opplevd dette hevde at de føler seg.

Fy søren som jeg gleder meg til p-pillen for menn kommer. Det blir fantastisk å frarøve dere denne makten til å misbruke menn. Det blir også fantastisk morsomt å se reaksjonen til kvinner som blir gravide etter at de har stolt på en mann som sier han er på pillen uten å være det fordi han vil bli far.

Første utheving: Ja, det mener jeg. Kvinnen har ansvar for sine egne kjønnsceller, og kan bruke hormonell prevansjon, pessar eller mange andre måter for å beskytte egget sitt mot graviditet. Det samme gjelder for menn, han har ansvar for å passe sine egne kjønnsceller. Om han derimot gir henne en kjønnssykdom gjennom dette nålestikket er det ugreit, men det er kanskje en annen diskusjon.

Andre utheving: Det gjør jeg også. Da kan menn passe sine egne kjønnsceller uten å syte om at det er ubekvemmelig med kondom osv. Ulempen er kanskje at det vil komme flere kjønnsykdommer - her er det jo bare kondom som fungerer, og med p-pille for menn blir det en mindre grunn til å bruke kondom, men i faste forhold kan det være fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var da voldsomt. Noen menn har evne til å sette barnet først, selv om det ikke var ønsket og selv om han ble lurt til å bli far. For noen menn er det barnets beste som betyr mest og for barnets skyld er det smart å samarbeide med mor og svelge bitterheten. Barnet har rett på en far, så lenge han duger som far, og skal ikke lastes for morens eventuelle kynisme.

Ja, han bør stille opp som far, men han bør dumpe moren. Han kan jo ikke ha et forhodl til en kvinne som har lurt ham slik. Forholdet vil jo være bygget på den totale mistillitt og kunnskap om at hun er villig til å gjøre forferdelig slemme og egoistiske ting mot ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kvinne har all makt når det gjelder å få barn eller ikke, mange menn har blitt lurt.. ufyselig å tenke på at en mann ikke selv får bestemme når han vil ha barn, men kan risikere å måtte betale for et barn i 18 år som han kanskje ikke ønsket å få der og da, og med den kvinnen...kom ikke med det tåpelige svaret at da får han la være å ha sex, svært få av dere har kun hatt sex med den dere kan tenke dere å få barn med,og ja, jeg er kvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Første utheving: Ja, det mener jeg. Kvinnen har ansvar for sine egne kjønnsceller, og kan bruke hormonell prevansjon, pessar eller mange andre måter for å beskytte egget sitt mot graviditet. Det samme gjelder for menn, han har ansvar for å passe sine egne kjønnsceller. Om han derimot gir henne en kjønnssykdom gjennom dette nålestikket er det ugreit, men det er kanskje en annen diskusjon.

Andre utheving: Det gjør jeg også. Da kan menn passe sine egne kjønnsceller uten å syte om at det er ubekvemmelig med kondom osv. Ulempen er kanskje at det vil komme flere kjønnsykdommer - her er det jo bare kondom som fungerer, og med p-pille for menn blir det en mindre grunn til å bruke kondom, men i faste forhold kan det være fint.

Jeg ser ikke hvorfor det skulle bli annerledes med kjønnssykdommer. I begge tilfeller er det jo snakk om at den ene parten lurer den andre til å tro at sex med den andre parten er trgyt i forhold til det de vil unngå enten det er graviditet eller kjønnssykdommer. Det skulle jo bli akkurat det samme. KVinner vet jo at sex uten kondom lett kan lede til kjønnssykdommer om mannen ikke er til å stole på og til og med kan det ved bruk av kondom siden det ikke er hundre prosent sikkert. Hun kan velge å avstå fra sex om hun ikke vil ta sjansen. Når menn bare får høre at fordi graviditet kan skje om man velger å stole på noen som viser seg å lure dem kan de bare takke seg selv må det jo bli det samme om en kvinne får en kjønnssykdom om hun velger å stole på en mann som viser seg å lure henne. Alikevel blir kvinner drit forbanna om mannen lyver om en kjønnssykdom.

Forøvrig blir jo folk med HIV som har sex med andre uten å opplyse om det dømt for drapsforsøk/drap avhengig av om vedkommende blir smittet eller ikke. Smatidig så vet jo alle at det alltid er en risiko for å bli smittet av HIV om man velger å stole på noen som sier de ikke har kjønnssykdommer nok til ikke å ha sex med dem. Ut fra logikken om at menn bare kan takke seg selv for å stole på en kvinne i senga må jo kvinner bare kunne takke seg selv om de blir smittet av HIV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette var da svært kreativ bruk av matematikk. La oss si at en av hundre som bruker p-pillen riktig likevel blir gravide i løpet av et år. La oss videre si at hundre tusen kvinner bruker p-pillen riktig, og tusen dermed blir gravide. Hvor mange av de tusen har lurt mannen? Svaret er jo ingen, men likevel vil du dumpe 990 av dem?

Ja, det mener jeg er riktig. Om du VET at sjansen for at en mann eller kvinner har vært utro er over 99% så slår du opp med vedkommende selv om det er en mikroskopisk sjanse for at de ikke har vært utro. Det er i hvert fall det så godt som alle gjør hele tiden. OM du VET at sjansen for at en kvinne har lurt deg til å bli far er over 99% er det selvfølgelig akkurat like god grunn til å dumpe henne. Hvordan i all verden kan man bygge et forhold med noen du vet at det er over 99% sikkert at har lurt deg i forhold til noe som er ekstremt alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK! Du gir meg et lite håp for kvinner igjen. Må si denne tråden har gjort med veldig deprimert med tanke på hva jeg kan forvente av reel tillitt i et forhold.

Husk at 56% av kvinnene sa ifra at de aldri ville ha gjort sånt, og jeg var ikke med på undersøkelsen engang!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvorfor det skulle bli annerledes med kjønnssykdommer. I begge tilfeller er det jo snakk om at den ene parten lurer den andre til å tro at sex med den andre parten er trgyt i forhold til det de vil unngå enten det er graviditet eller kjønnssykdommer. Det skulle jo bli akkurat det samme. KVinner vet jo at sex uten kondom lett kan lede til kjønnssykdommer om mannen ikke er til å stole på og til og med kan det ved bruk av kondom siden det ikke er hundre prosent sikkert. Hun kan velge å avstå fra sex om hun ikke vil ta sjansen. Når menn bare får høre at fordi graviditet kan skje om man velger å stole på noen som viser seg å lure dem kan de bare takke seg selv må det jo bli det samme om en kvinne får en kjønnssykdom om hun velger å stole på en mann som viser seg å lure henne. Alikevel blir kvinner drit forbanna om mannen lyver om en kjønnssykdom.

Forøvrig blir jo folk med HIV som har sex med andre uten å opplyse om det dømt for drapsforsøk/drap avhengig av om vedkommende blir smittet eller ikke. Smatidig så vet jo alle at det alltid er en risiko for å bli smittet av HIV om man velger å stole på noen som sier de ikke har kjønnssykdommer nok til ikke å ha sex med dem. Ut fra logikken om at menn bare kan takke seg selv for å stole på en kvinne i senga må jo kvinner bare kunne takke seg selv om de blir smittet av HIV.

Sykdommer er man pålagt å opplyse om. Man er ikke pålagt å opplyse om at man kan bli gravid/gjøre noen gravid om man er i fertil alder, det sier jo seg selv. Man passer sine egne kjønnsceller for å unngå graviditet, så den saken er lik for begge parter og burde være grei.

Kjønnsykdommer er faktisk noe annet. Man bør for eksempel ikke laste noen for å be om å få inspisere pakningen på en kondom, uansett om man er mann eller kvinne og hvem som har dratt den fram i utgangspunktet. Det med å bruke kondom for å unngå eventuell sykdom blir en felles sak, og det er jo tryggere for begge om begge har sjekket at alt er greit med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg er riktig. Om du VET at sjansen for at en mann eller kvinner har vært utro er over 99% så slår du opp med vedkommende selv om det er en mikroskopisk sjanse for at de ikke har vært utro. Det er i hvert fall det så godt som alle gjør hele tiden. OM du VET at sjansen for at en kvinne har lurt deg til å bli far er over 99% er det selvfølgelig akkurat like god grunn til å dumpe henne. Hvordan i all verden kan man bygge et forhold med noen du vet at det er over 99% sikkert at har lurt deg i forhold til noe som er ekstremt alvorlig.

Det at 1% av alle som bruker p-pillen riktig blir gravide, betyr ikke at 99% av alle som sier at de bruker p-pillen riktig lyver. Snakk om kortslutning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det at 1% av alle som bruker p-pillen riktig blir gravide, betyr ikke at 99% av alle som sier at de bruker p-pillen riktig lyver. Snakk om kortslutning.

Skulle akkurat til å si det samme. :) Èn ting er jo å skulle ta høyde for at menneskelig svikt kan intreffe (altså at kvinnen glemmer å ta en pille), men det kan også være snakk om faktorer som er utenfor kvinnens kontroll, som for eksempel omgangssyke eller legemidler som virker inn på p-pillens effekt uten at kvinnen har blitt opplyst om det.

Men så klart er det MULIG å lyve om å gå på pillen også, men poenget mitt er at det er nærmest umulig å bevise, så man må nesten bare innstille seg på. Naturen er sånn, lizm.

Og nå vil jeg også påpeke at det ikke bare er kvinner som kan lyve om slikt. Har også hørt om tilfeller hvor menn i erotikkens hete snakker på seg en sterilisering ol. hvis det ikke er en kondom i nærheten. Kort sagt må en nesten bestemme seg for å a) stole på partner og være klar over at det kan få konsekvenser, eller b) avstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sykdommer er man pålagt å opplyse om. Man er ikke pålagt å opplyse om at man kan bli gravid/gjøre noen gravid om man er i fertil alder, det sier jo seg selv. Man passer sine egne kjønnsceller for å unngå graviditet, så den saken er lik for begge parter og burde være grei.

Kjønnsykdommer er faktisk noe annet. Man bør for eksempel ikke laste noen for å be om å få inspisere pakningen på en kondom, uansett om man er mann eller kvinne og hvem som har dratt den fram i utgangspunktet. Det med å bruke kondom for å unngå eventuell sykdom blir en felles sak, og det er jo tryggere for begge om begge har sjekket at alt er greit med den.

Litt tragikomisk det du skriver.

Så det er ikke felles og opplyse at du kan bli far ,men kun å bli syk?

Ja du har nok rett i det du skriver. Da ser en hvor feministisk og mannsfiendtlig samfunnet er er blitt. Men er ikke likestilte, de ligger etter i sine rettigheter og kvinner går foran alt.

Nå er det på tide det blir likestilling på dette området slik at kvinner føler de ikke blir brukt som sexobkjekter.

Forstår godt noen kjøper sex framfor ha fast forhold eller ons der en risikerer bli uønsket far.

Kanskje en kunne få ned kjøp og salg av sex om menn fikk mer og si når de skal bli urfivillig far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i Norge kan mannen ikke gjøre noe som helst, annet enn å motta KG kjeft fordi han ikke brukte kondom eller fikk skriftlige garantier på at hun bruker prevensjon.

I arabiske land derimot ville hun sikkert blitt steinet.

Kanskje vi skulle gå for en mellomting? :gjeiper:

En mellomting hadde vært genialt! En stein i hodet i det hun gir deg den første bidragsregningen! Steinen må selvfølgelig være eu- godkjent i forhold til str og vekt:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tragikomisk det du skriver.

Så det er ikke felles og opplyse at du kan bli far ,men kun å bli syk?

Ja du har nok rett i det du skriver. Da ser en hvor feministisk og mannsfiendtlig samfunnet er er blitt. Men er ikke likestilte, de ligger etter i sine rettigheter og kvinner går foran alt.

Nå er det på tide det blir likestilling på dette området slik at kvinner føler de ikke blir brukt som sexobkjekter.

Forstår godt noen kjøper sex framfor ha fast forhold eller ons der en risikerer bli uønsket far.

Kanskje en kunne få ned kjøp og salg av sex om menn fikk mer og si når de skal bli urfivillig far.

Man trenger ikke opplyse en mann om at sex der begge er i fertil alder kan medføre graviditet. Snakk om å ynkeliggjøre halve verdens befolkning.

Det er ikke mannsfiendtlig å gå ut i fra at det er noe folk skjønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...