Gå til innhold

Lure en mann


Gjest Julie

Anbefalte innlegg

Gjest Julie

Hvis kvinnen lyver i forhold til prevansjon og det kan bevises,- kan da mannen saksøke henne for svindel? Svindelen vil jo koste ham veldig mange penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Nei, i Norge kan mannen ikke gjøre noe som helst, annet enn å motta KG kjeft fordi han ikke brukte kondom eller fikk skriftlige garantier på at hun bruker prevensjon.

I arabiske land derimot ville hun sikkert blitt steinet.

Kanskje vi skulle gå for en mellomting? :gjeiper:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bille

Tviler på det, han burde jo beskyttet seg selv i tillegg. Han valgte sikkert å stole på henne ? Dermed tok han sjansen der og da. Uansett prevansjon kan svikte og dermed resultere i et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kvinnen lyver i forhold til prevansjon og det kan bevises,- kan da mannen saksøke henne for svindel? Svindelen vil jo koste ham veldig mange penger.

Nei. Her må menn passe på å ALDRI pule uten kondom, helst ikek pule overhodet, uten at de er villige til å pådra seg et avkom med kvinnen de puler.

Menn er idioter om de puler ei de ikke orker tanken på å få barn med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det, han burde jo beskyttet seg selv i tillegg. Han valgte sikkert å stole på henne ? Dermed tok han sjansen der og da. Uansett prevansjon kan svikte og dermed resultere i et barn.

Jeg har ikke ord for hvor idioter mange menn er når det kommer til dette. En skal ALLTID forvente at en kvinne luerer en, ALLTID!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stiller meg skeptisk til, er hvorvidt det i det hele tatt kan bevises at kvinnen ikke har brukt prevensjon. Dersom det hypotetisk sett gikk an å anmelde noen for dette, vil det jo være vanskelig å bevise at det ikke bare var hormonprevensjon som failet. Morkaken produserer jo østrogen når man først har blitt gavid, så det kan jo være vanskelig å "teste" om man har gått på p-piller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svindel er om han betaler for et barn som ikke er hans. Det at noen gidder å føde og oppdra barnet hans, kun ved litt økonomisk støtte, er ikke svindel, det er en situasjon som er lei for alle involverte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tviler på det, han burde jo beskyttet seg selv i tillegg. Han valgte sikkert å stole på henne ? Dermed tok han sjansen der og da. Uansett prevansjon kan svikte og dermed resultere i et barn.

Dette blir helt feil. Vi kan ta en analogi fra kontraktsrett da kontraktsretten eksemplifiserer hvordan vårt samfunn ser på rettferdighet i forbindelse med avtaler. Mannen og kvinnen har her inngått en avtale, at de har sex uten kondom bare hvis hun forplikter seg til å gå på pillen, og hun har brutt den avtalen. Innen kontraktsrett er det et avtalebrudd som vil gi mannen rett på erstatning. Vi sier ikke til de som inngår en kontrakt at de ikke har rett på det som ble avtalt bare fordi den de avtalte med jo kunne være en som ikke var til å stole på og viste seg faktisk å ikke være det da hun brøt kontrakten. Nei, det er kontrakten, det som er avtalt, som gir svar på hva en har krav på og hva som er rett og galt. At noen KAN lure deg ved å ikke opprettholde sin del av en avtale brukes ikke som argument for at du ikke har krav på det som er avtalt på noe annet livsområde enn dette. Det illustrerer klart at kvinner her bare bruker vikarierende argumenter for å unnskylde seg selv.

Hva ville du som kvinne følt hvis du hadde sex med kondom med en mann og han stakk hull på kondomen med en nål slik at du ble gravid? Det er akkurat det samme som skjer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Svindel er om han betaler for et barn som ikke er hans. Det at noen gidder å føde og oppdra barnet hans, kun ved litt økonomisk støtte, er ikke svindel, det er en situasjon som er lei for alle involverte.

Det er jo svindel hvis hun lyger om at hun bruker prevansjon, men ikke gjør det. Så er han stuck å betale barnebidrag i 18 år etter han han dumvillig hadde sex uten å bruke kondom.

Har ikke damer noe ansvar når det kommer til prevansjon? Virker som mennene er skyld i at prevansjon ikke blir brukt og at det kommer uønskede barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det dere kvinner her sier er jo at vi menn aldri kan stole på en kvinne. Faktisk så sier dere at kjæresten og ektemennene deres burde innsistere på å bruke kondom med dere nettopp fordi dere ikke er til å stole på. Dere kan jo ikke bli sure på ham når han ikke vil stole på dere når deres respons til at en mann blir lurt til å tro at en kvinne bruker prevensjon er at han kan bare takke seg selv for å ha vært dum nok til å stole på det en kvinne sier om prevensjon. Strengt tatt gjør dette hele poenget med p-pillen meningsløst.

Denne tråden og tråder som denne gjør at jeg blir mere og mere mistroisk og fiendtlig innstilt ovenfor kvinner, jeg merker det samme er tilfelle med andre menn, og dere har ingen andre enn dere selv å takke for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det i det hele tatt en problemstilling? Dersom en mann ikke stoler nok på en kvinne bør han bruke kondom eller ikke ha samleie med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i Norge kan mannen ikke gjøre noe som helst, annet enn å motta KG kjeft fordi han ikke brukte kondom eller fikk skriftlige garantier på at hun bruker prevensjon.

I arabiske land derimot ville hun sikkert blitt steinet.

Kanskje vi skulle gå for en mellomting? :gjeiper:

Fantastisk bra sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor er det i det hele tatt en problemstilling? Dersom en mann ikke stoler nok på en kvinne bør han bruke kondom eller ikke ha samleie med henne.

Det er en problemstilling fordi 44% av kvinner oppgir i undersøkelser at de ikke har noen problemer med å lyve til partneren om at de bruker prevensjon for å bli gravid mot hans vilje. Med andre ord er det helt umulig å stole på noen kvinner når det gjelder dette spørsmålet.

Jeg har alltid vært veldig sterk tilhenger av at menn selvfølgelig skal betale barnebidrag, men når kvinner misbruker menn på denne måten gjør det at jeg er i ferd med å skifte mening. I og med at kvinnen har langt bedre muligheter til å sikkre seg mot at det blir graviditet og at hun har valget om abort alene og at hun så lett kan lure en mann til å få barn med henne mot hennes vilje bør ikke mannen måtte betale barnebidrag med mindre det er eksplistt avtalt at de skal få barn eller mannen selv vil. Jeg regner med at flere og flere menn vil begynne å innta en slik holdning og det er ene og alene fordi dere misbruker menn på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en problemstilling fordi 44% av kvinner oppgir i undersøkelser at de ikke har noen problemer med å lyve til partneren om at de bruker prevensjon for å bli gravid mot hans vilje. Med andre ord er det helt umulig å stole på noen kvinner når det gjelder dette spørsmålet.

Jeg har alltid vært veldig sterk tilhenger av at menn selvfølgelig skal betale barnebidrag, men når kvinner misbruker menn på denne måten gjør det at jeg er i ferd med å skifte mening. I og med at kvinnen har langt bedre muligheter til å sikkre seg mot at det blir graviditet og at hun har valget om abort alene og at hun så lett kan lure en mann til å få barn med henne mot hennes vilje bør ikke mannen måtte betale barnebidrag med mindre det er eksplistt avtalt at de skal få barn eller mannen selv vil. Jeg regner med at flere og flere menn vil begynne å innta en slik holdning og det er ene og alene fordi dere misbruker menn på denne måten.

Det var overraskende høye tall. Hvilken undersøkelse refererer du til (lenke)?

Det menn kan gjøre er såklart det jeg nevnte i innlegget du siterte. Det er interessant hvem disse kvinnene er: Er de i et fast forhold? Hvor lenge har de kjent partneren? Hvor gamle er de? osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hvorfor er det i det hele tatt en problemstilling? Dersom en mann ikke stoler nok på en kvinne bør han bruke kondom eller ikke ha samleie med henne.

Alternativt:

Når jeg tar dama i toern så sier hun vel nå; "kjære deg, stoler du ikke på meg lenger? Jeg trodde du ville ta meg analt fordi det var trangere og litt sånn forbudt men sannheten er altså manglende tillit?" :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt gjør dette hele poenget med p-pillen meningsløst.

Denne tråden og tråder som denne gjør at jeg blir mere og mere mistroisk og fiendtlig innstilt ovenfor kvinner, jeg merker det samme er tilfelle med andre menn, og dere har ingen andre enn dere selv å takke for det.

Tror du p-pillens eksistensgrunnlag er menns bekvemmelighetshensyn? P-pillen eksisterer for at kvinner skal kunne unngå uønskede graviditeter for sin egen del, ikke for at menn skal få "dyppe uten regntøy" når det passer dem.

Altså: Kvinner som ikke vil bli gravide kan bruke p-piller, menn som ikke vil gjøre en kvinne gravid kan bruke kondom. Begge kjønn har da så god kontroll på situasjonen som mulig, selv om ingen av metodene er 100% sikre. Jeg fatter ikke at det er noen grunn til å hisse seg opp over kvinner for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det var overraskende høye tall. Hvilken undersøkelse refererer du til (lenke)?

Det menn kan gjøre er såklart det jeg nevnte i innlegget du siterte. Det er interessant hvem disse kvinnene er: Er de i et fast forhold? Hvor lenge har de kjent partneren? Hvor gamle er de? osv

Jeg har lenket til den mange ganger før i diverse tråder om dette temaet så hvis du søker litt i arkivene så finner du den. Jeg orker ikke grave den frem på nettet nå.

Forøvri er det en åpenbar respons menn må ha på dette. Siden det er eksepsjonelt lave odds for at en kvinne blir gravid om hun faktisk bruker p-piller betyr det at det er svært nær 100% sikkert at hun har lurt deg hvis hun blir gravid når hun sier hun går på pillen. Menn må da spørre seg selv om det er mulig for dem å fortsette et forhold med en som med nær 100% sannsynlighet har lurt dem til å få barn når de sa de ikke ville ha dem. Kan du som mann fortsette et forhold med en som er så egoistisk og bryr seg så lite om deg og er så lite til å stole på at hun vil endre hele resten av livet ditt på en måte du sterkt vil unngå og i tillegg gi deg million utgifter? Selvfølgelig kan du ikke det. Den eneste naturlige reaksjonen er da å slå opp med dama. Hvis menn begynner å gjøre dette konsekvent så vil kvinner over tid gjøre dette langt mindre og de får slik som de fortjener. Har en kvinne lurt deg på en slik måte eller kjenner du noen andre som er blitt lurt av en kvinne på en slik måte er det din pplikt som mann å både gi uttryk ovenfor henne for hva slags avskum du anseer henne for å være og å advare alle andre menn mot å innlate et forhold med henne da hun selv har bevist at hun har null empati med menn og er villig til å misbruke dem på det groveste. SLike kvinner bør behandles som kryptonitt og sosialt stigmatiseres på det verste av menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du p-pillens eksistensgrunnlag er menns bekvemmelighetshensyn? P-pillen eksisterer for at kvinner skal kunne unngå uønskede graviditeter for sin egen del, ikke for at menn skal få "dyppe uten regntøy" når det passer dem.

Altså: Kvinner som ikke vil bli gravide kan bruke p-piller, menn som ikke vil gjøre en kvinne gravid kan bruke kondom. Begge kjønn har da så god kontroll på situasjonen som mulig, selv om ingen av metodene er 100% sikre. Jeg fatter ikke at det er noen grunn til å hisse seg opp over kvinner for.

Legger til: Prinsippet her er jo at den parten som ikke vil ha barn saboterer for sine egne kjønnsceller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Jeg fatter ikke at det er noen grunn til å hisse seg opp over kvinner for.

Den dagen du hadde blitt tvingt til å være far når du ikke vil så hadde du forstått det. Vi har jo faktisk ingenting vi skulle sagt og det eneste vi kan gjøre er å bruke kondom hele veien.

Hva skjer når kjærsten vil gjøre det uten kondom? Skal man si til henne: Vet du hva, statestikken sier at 44% kvinner lyger om å bruke prevansjon og det å ville ha barn, så jeg vil ikke ha sex med deg uten å bruke kondom. Respekter det eller stikk.

Vet ikke hva damer hadde sagt til det, men jeg tror mange hadde stukket av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er eksepsjonelt lave odds for at en kvinne blir gravid om hun faktisk bruker p-piller betyr det at det er svært nær 100% sikkert at hun har lurt deg hvis hun blir gravid når hun sier hun går på pillen.

Dette var da svært kreativ bruk av matematikk. La oss si at en av hundre som bruker p-pillen riktig likevel blir gravide i løpet av et år. La oss videre si at hundre tusen kvinner bruker p-pillen riktig, og tusen dermed blir gravide. Hvor mange av de tusen har lurt mannen? Svaret er jo ingen, men likevel vil du dumpe 990 av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...