Gå til innhold

Nana's


Nana

Anbefalte innlegg

Hei Nana.

Gratulerer meg nytt familiemedlem :-) Ja det er en søt type hund.

Så flott tilbud du har fått fra sjefen din da!!!!

Lykke til :)

KLem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at jeg selvfølgelig ikke klarte å holde meg ang. å farge håret. Heldigvis var jeg fornuftig nok til å velge en toning som vaskes ut igjen for jeg kledde det ikke noe særlig for å si det sånn. Tror det må være tredje eller fjerde gangen med mørkt hår dette her. Lurer på når det skal synke inn hos meg at jeg ikke kler mørkt hår?? Det blir liksom altfor "hardt" til meg. Men jeg syns jo mørkt hår er sååååå fint... mye finere enn mitt musegule hår. Er det forresten noe som heter musegult?? Det hørtes liksom litt feil ut. Jaja. Nå er ihvertfall fargen nesten utvasket sånn at det ser greit ut.

Jeg vil kle mørkt hår!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Må nesten humre litt av deg jeg :wink: Kanskje du skulle ta deg en tur til frisøren og få noen råd? Kan jo være du kler en farge som er litt mørkere enn det du har i dag, bare med en annen tone? Jammen bra det ikke var permanent frage da!! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbringer 17.mai med å tørke tiss og b*sj etter valpen. Ganske spesiell 17.mai-feiring, ja! Hihi :-) Han er for liten til å være noe særlig alene hjemme ennå så denne gangen blir det ikke mye feiring på oss. På en måte må jeg innrømme at det er like greit for det er skikkelig ekkelt vær ute!

Har bestilt en bok på amazon som heter "how to housetrain a puppy in 7 days" hihi. Tittelen høres jo uten tvil SVÆRT så amerikansk ut men akkurat nå så er jeg klar til å prøve alt! Vi tar han ut hver gang han har spist, sovet og lekt men tror du ikke den lille djevelen bæsjet på skoene mine i dag?? Og på gulvet på hjemmekontoret vårt?? Snur jeg ryggen til i fem minutter så er han der... Nå ligger han og sover i buret sitt og jeg bare håper han sover lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marigull :-) så kjekt at du stakk innom!

Det går bra med valpen. Han sover og leker og gjør unevnelige ting i huset :-) Han blir visst aldri husren, han. Det som stod i boken var egentlig ikke noe annet enn det jeg har gjort hele tiden; mate han til bestemte tider, følge med han, la han være i buret sitt etc.. men ikke søren om han gidder å skjønne hvor han skal gå på do. Kanskje han ikke er så smart, hihi. Neida, han går stort sett ute, men et par ulykker for dagen blir det. Jeg tror jo jeg følger med ham hele tiden men så plutselig oppdager jeg et lite "visittkort" på stuegulvet, på kontoret eller i gangen. På tirsdag skal vi til dyrelegen og gi han de siste vaksinene sine så da kan han begynne å hilse på andre hunder. Blir artig å se hvordan han reagerer på det. Han er jo like liten som skoen min så jeg håper de ikke spiser ham!

Har kjedet meg så grusomt i dag, jeg. Eller.. ikke kjedet meg akkurat, men jeg har vært så rastløs. Klarer ikke å holde på med samme tingen i mer enn fem minutter om gangen så jeg har bare virret rundt i hele dag.

Skal på medarbeidersamtale neste torsdag og er ganske spent... alltid litt skummelt med sånne ting selv om det stort sett bare er pjatt. Jeg har alltid klart i hodet mitt på forhånd hva jeg skal si og hva jeg skal "kreve" men når det kommer til stykket så sier jeg bare "ja og ha" og at jeg er kjempefornøyd med ting som de er. Tror jeg har blitt litt feig på mine gamel dager og det må rettes på! (sier jeg nå, ja... vi får nå se på torsdag!).

Ikke er det noe gøy på tv i kveld heller, bare fotball. Mannen er på jobb og det er forseint å ringe til noen også. Kanskje jeg skal vekke valpen så jeg får noe å gjøre på? Nei, det kommer jeg bare til å angre på når han spretter rundt og skal klatre opp på meg hele tiden. Noe mer selskapssykt dyr skal man lete lenge etter.

Får surfe litt på KG, da, alltid mye å lese her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg kjeder meg i dag også, jeg. Har til og med vasket alle gulvene, så mye kjeder jeg meg. Det er ikke det at jeg ikke har noe å gjøre på eller noen å være med men jeg gidder bare ikke. Gidder ikke engang å ringe noen eller å se på tv heller. Oj, vet dere hva jeg sikkert hadde hatt godt av? En treningsøkt! Det pleier jo å hjelpe på rastløshet så vidt jeg husker (så vidt jeg klarer å tenke så langt tilbake).

Kanskje jeg rett og slett er en kjedelig person for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så varmt og deilig ute! Og så har jeg fått ny jobb også :sjarmor: hihi. Begynner ikke før om noen mnd. men det skal bli gøy med nye utfordringer. Høres veldig spennende ut!

I morgen begynner jeg på Grete Roede kurs. Både gleder meg og gruer meg. Gruer meg mest fordi jeg må veie meg og dermed innse at jeg har gått opp minst 10 kg det siste året. Gleder meg til jeg kan bruke alle klærne i skapet i str 36-38 igjen. Ikke minst gruer jeg meg til å begynne å trene igjen. Jeg har i alle år vært "avhengig" av trening men etter et veldig stillesittende 2003 kan jeg nesten ikke gå opp en trapp uten å bli andpusten. Huff, det skal bli tungt - men også her kan jeg se frem mot den deilige følelsen det er å være i form. Tenker å gå 1-2 kurs, får se hvor lei jeg blir.

Ellers shopper jeg altfor mye på nettet for tiden. Har kjøpt mange klær til hunden (kule skjorter og gensre), noen bærevesker og i dag toppet jeg meg selv med å bestille rosa "bæsjeposer" med lukt, hihi :-) Huff, blir nesten flau når jeg ser det på trykk. Bestilte også en kul bæreveske (så nå bør jeg ha nok bærevesker etterhvert). Klarte ikke å legge ut link til den men den finnes på http://www.hundliv.se/riks/ under shopping -> hund -> aktivitet, fritid og väskor -> väskor og bagar -> bärväskor og heter "Bärväska Purse Svart".

Hadde egentlig mest lyst på denne: http://www.petlondon.net/acatalog/Bone_Han...ag_Carrier.html men den hadde de bare i rosa og det ble litt i meste laget syns jeg (får holde med rosa bæsjeposer!)

Har også denne: http://www.petlondon.net/acatalog/National..._Wool_Coat.html denne: http://www.petlondon.net/acatalog/Baby_Blu...Pup_Hoodie.html og disse to: http://www.petlondon.net/acatalog/Sale.html (den blå og den i burburry mønster). Han kan jo ikke bli våt når det regner.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dagen på Grete Roede og det går kjempebra. Er nesten ikke sulten i det hele tatt. Har tjent tilsammen 2,5 trimpoeng også så jeg er ganske stolt (men fyttigrisen så dårlig form jeg er i).

Venter besøk av et par venninner i helgen og det gleder jeg meg til! Må innrømme at jeg er flink til å forsømme vennene mine, spesielt de som ikke bor rett i nærheten. Tiden strekker liksom ikke til helt.

Hunden har begynt å bli husren nå (tror jeg, bank i bordet!), i dag har han gått ut helt av seg selv og tisset i hagen flere ganger. Fliiiink hund :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååååå sliten i dag! Jobbet i hagen i går og det tok visst helt knekken på meg. Vondt i rygg, armer og steder jeg ikke visste det gikk an å ha vondt. Au au au! Og så er jeg litt sånn småsur også. Aner ikke hvorfor for det har ikke skjedd noe... annet enn at jeg sov veldig dårlig fordi hunden ikke var helt i form så jeg våknet sånn annenhver time eller noe sånt.

Har gjort den store oppdagelsen at ene tommelfing-neglen min er litt bredere enn den andre (tror jeg, jeg har ikke målt enda). Må stikke og måle med Grete Roede målebåndet mitt... hmm.. føler meg litt snytt, de var faktisk like brede. Da har jeg ikke gjort noen oppdagelse likevel i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nana.

SÅ mye søte klær og små ting det finnes til hunden da :-) Han er sikkert kjempe søt når han får de på seg :)

Så bra du har begynt på Grete rode da... deilig å føle at man kommer i form sakte men sikkert...det i seg selv er jo motivasjon til å fortsette :wink:

Når du er stiv og støl etter å ha jobbet i hagen kan du jo tenke på at kroppen bygger opp musklene igjen og dermed økt forbrenning! :sjarmor:

Gratulerer med ny jobb da!!!

God kveld til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig vær det er i dag :-) Var tidlig oppe og kjørte mannen på jobb i dag så jeg er litt trett, gjeeesp. Da hjelper det å sitte i hagen og sole seg litt. Tror jeg har begynt å få litt farge også.

Hadde veiedag på Grete Roede i går og hadde gått ned 1,8 kg på en uke. Ikke verst! Vet at nedgangen er størst første uken men det hjelper nå på motivasjonen ihvertfall. Men så har jeg vært flink også, holdt meg til boken 100%. Ikke et eneste kosemerke har jeg brukt. Har ikke vært noe særlig sulten heller, denne sunne maten metter mye mye mer enn kjeks og is! Tror faktisk jeg kommer til å gå litt fort ned fremover også for tidligere har kostholdet mitt bestått av stort sett usunn mat både til frokost, middag og kvelds så jeg tror jeg vil merke litt forskjell!

Nå skal jeg på en liten shoppingtur og handle sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååååå, jeg blir gal av den hunden altså! Han bæsjer søren meg over alt!! I dag hadde han bæsjet oppetter stuegardinene!!!!! Og han er så selskapssyk! Dilter etter over alt. Hvis jeg går på badet så står han utenfor døren og piper (og det gjelder forresten alle andre rom også hvis jeg lukker døren). Men, men, han er nå skjønn også (spesielt hvis han blir husren snart).

Jeg har vært på farten i hele dag så i kveld blir det rolig hjemmekveld. Har akkurat sett SATC-repriser på tv3 og nå skal jeg surfe litt :-)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG !!!

Skjønner godt du blir frustrert av å tørke møkk... tror jeg hadde blitt gal av det :ler: Håper du har en deilig lørdagskveld likevel :) Leste forresten om hundemoter i vg nettutgaven i dag, og da kom jeg til å tenke på deg :ler: Kos deg i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg leste det jeg også. Det er ganske fælt at små-hunder virkelig har blitt "in" nå. Tror det kommer til å bli mange omplasseringshunder om noen år når folk går lei av "pyntehundene" sine og oppdager at de faktisk må behandles som vanlige hunder mht trening ol.

Prisene er helt ville også, de går i opp til 20000 for en hund. Vi betalte 13 og jeg syns det er alt for masse også. Litt av en kilopris, hehe.

Jeg er fortsatt venner med Grete Roede - kurset og går nedover sakte men sikkert. Er litt stress og måtte veie og skrive opp alt jeg spiser men samtidig veldig bra for da ser jeg hva jeg har og gå på. Det verste er å få i seg alle grønnsakene man skal spise. Hvorfor teller ikke kjeks som grønnsaker???????? Da hadde det ikke vært noen problemer. Skulle ønske noen kunne lage kjeks som smakte kjeks men som egentlig var kjempesunne og uten k

alorier i det hele tatt. Den som finner opp det blir rik!! På GR skal man liksom lære seg å ta en til to kjeks i stedefor en pakke men hva er gøy med to kjeks da?? Da lar jeg like godt være (og der har vi forklaringen på hvorfor jeg måtte gå på kurs, ja.. ). Er bare på andre uken så kanskje jeg har skiftet tankegang når jeg er ferdig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff... det er vanskelig å slanke seg... og enda vanskligere å holde vekten etterpå! Men hvis men virkelig bestemmer segfor en kostholdsendring er jeg sikker på at det går bra!

Du får stå på. Fortsatt lykke til!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Nana... hvor er du da? På ferie? Det er så lenge siden jeg har sett deg her! Håper du har det bra! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Nana.. bare innom en snartur før jeg pakker sammen å stikker på ferie!

Du får ha en god sommer!!! Håper været er litt bedre hos deg enn hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...