Gå til innhold

Nana's


Nana

Anbefalte innlegg

Nå får vi se om jeg får til dette her med dagbok. Er ikke så sikker på det. Litt spent på hvor dette innlegget havner, om det kommer som en egen dagbok eller om jeg har klart å plassere det under en annen sin. Får lagre og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi, jeg fikk det til! Da har jeg skjønt det, jo! Syns det virker litt skummelt med dagbok på internett, men litt gøy også. Er ikke så sikker på hva jeg skal skrive om ennå.. blir vel litt "hverdagsliv" tenker jeg.

Fikk to pakker fra lookfantastic i dag med Dermalogica-produkter som jeg holder på å prøve ut. Kjempegøy! Syns lookfantastic er helt suveren, jeg! Vet ikke helt om min kjære ektemann er enig. Bra det er jeg som er økonomisjefen i heimen sånn at han ikke har full oversikt over hvor mye som brukes på den internettsiden. Han ser bare at skapene på badet blir fullere og fullere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nana! :D

Velkommen som dagbokskribent! Det er faktisk ganske koselig å ha et sted å skrive ned hverdagslige ting og tang når man føler for det!

Ha en fin helg!

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare en dag til den Offisielle Røykeslutt Dagen. Hjelp! Har bestemt meg (?) for å slutte 1. februar.. som da er i morgen. Æsj! Hvorfor er det ikke mange flere dager i januar??? Jeg vet det går bra for jeg har sluttet mange ganger tidligere. Det lengste jeg har holdt opp er 4 år. Nå i siste runde har jeg bare røyket i 4 mnd så det tror jeg (håper jeg) skal gå greit.

Har lest anti-røyke boken til Allan Carr, endelig ikke-røyker, uten at den virket noe særlig på meg. Har lest den tre ganger for å være sikker men den åpenbaringen som alle snakker om har ikke kommet ennå. Det er vel egentlig som min mor sier; eneste måten å slutte på er å la være å ta en røyk :-)

I dag skal jeg ihvertfall røyke som bare det!! Hi-hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å legge link til dagboken min i signaturen. Dette er en test på om det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Tusen takk for hilsenen! Kjempekoselig at folk hilser på meg i mitt lille herberge. :D Nei torden var ikke så kos.. Lyn er det som er verst da. Da ligger jeg sånn :o i senga.

Røykeslutt går fortsatt bra. Håper ditt prosjekt røykeslutt også går bra. Ja, en må nok regne med å være vanskelig, sur og vrang de første dagene. Jeg har tipset andre om det.. Knaskerøtter er supert å tygge på når suget melder seg.

Lykke til, og velkommen tilbake til meg og mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg altså sluttet å røyke!! JIPPI!!!! Endelig!!! Denne gangen er jeg så bestemt at jeg tror (håper) det skal gå greit. Ihvertfall er jeg helt sikker på at jeg skal klare det en eller annen gang, så hvorfor ikke nå? Hvorfor utsette det? Ser dere, jeg prøver å hjernevaske meg selv? Hihi :-)

Er godt forberedt til røykesuget kommer, har både røyketyggis og plaster i skuffen.

Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg altså sluttet å røyke!! JIPPI!!!! Endelig!!! Denne gangen er jeg så bestemt at jeg tror (håper) det skal gå greit. Ihvertfall er jeg helt sikker på at jeg skal klare det en eller annen gang, så hvorfor ikke nå? Hvorfor utsette det? Ser dere, jeg prøver å hjernevaske meg selv? Hihi :-)

Er godt forberedt til røykesuget kommer, har både røyketyggis og plaster i skuffen.

Wish me luck!

Flinke, Nana. :enig:

Klart vi skal klare å slutte å røyke. :D

Ville bare stikke innom for å si lykke til, og kom gjerne innom meg for trøst hvis det skulle bli et behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mye tid jeg fikk til overs når jeg pakket ned røyken! Hmm.. får tilbringe litt mer tid her inne, da :-) Bra at jeg startet denne dagboken her akkurat nå. I dag har det vært tv-søndag, har bare sett på tv og spilt playstation 2. Kjekt å sløve litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henrikke

Hei Nana :)

Tenkte jeg skulle legge igjen en liten hilsen etter at jeg har vært å lest i dagboken din :ekstra kul:

Så flink du er som har sluttet å røyke :D

Ha en fin søndagskveld :blomst_opp:

Klemmer fra Henrikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg skrive om i dag da? Er liksom litt vanskelig å finne ut av dette her.. vil jo ikke at noen skal kjenne meg igjen heller og da er det så mye jeg ikke kan skrive.. hmm... Etter en stund kommer jeg vel ikke til å bry meg om det tenker jeg :-)

Min kjære mann og jeg holder på å pusse opp litt og det er gøy å se forandringene - se at det blir sånn som vi hadde planlagt. Har sendt han på Peppe's for å kjøpe middag (eh.. jeg har visst glemt at jeg skulle slanke meg?!?).

Huff, jeg må gjøre noe med det kostholdet mitt, altså. Om ikke for slanking så for sunnheten sin skyld. Har gått på Grete Roede tidligere med godt resultat så jeg lurer på å ta en ny omgang. Får se om jeg gidder. Det er jo egentlig bare å begynne et sted :-) Begynner med pizza, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på du! :D

Helt supert at du har klart å slutte med røyken, applaus til deg.

Men peppes pizza er jo nydelig da :briller:

God tirsdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Så flink du er som kutter røyken. Og det skal faktisk ikke så mye til å jobbe litt med kostholdet sitt.

Skal prøve å følge litt med i denne nye dagboka, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hils.. hvordan skriver man det? Hilsner? Hilsninger? Det ser liksom ikke helt riktig ut. Og jeg som egentlig er SÅ opphengt i skrivefeil og så kan jeg ikke skrive selv engang. Sånn er det! Takk for koselige kommentarer! Det kan jeg skrive :-) Blir kjempeglad av at så mange kikker innom (jeg syns ihvertfall det er mange, men hva vet vel jeg).

Det går fortsatt bra med røykeslutten, heldigvis. Mesteparten av snøen har regnet bort her i byen og det går an å kjøre bil uten å ha hjertet i halsen. Er sykemeldt pga. en virusinfeksjon så derfor har det blitt mye lesing her på KG i dag... og så har jeg kjøpt Se og Hør og Her og Nå (ikke si det til noen!!) (og en pakke kjeks).

Sitter og venter på at min mann skal bli ferdig på jobb sånn at han kan lage middag til meg. Jeg er jo syk.. :ler: men mest lat må jeg innrømme.

I går satt jeg opp budsjett over hva vi betaler i huslån, regninger, trening, mat (sånn cirka) etc og hva vi tjener. Fant ut at vi skulle hatt veldig masse penger til overs hver mnd.. hvor blir de av? Hvem er det som stjeler pengene mine (våre)? Her er mine hovedmistenkte:

1. Lookfantastic

2. Parfymeri

3. Narvesen (jeg er bladoman)

4. Amazon.co.uk (jeg elsker å lese bøker)

5. Peppe's, Dolly Dimple's, Friday's

6. Diverse kinarestauranter

7. Kaféer

Konklusjonen her blir vel at det er jeg som bruker de ekstra pengene og ikke min mann.. det er jeg som er "finansminister" og har oversikt over regninger og sånt og jeg har egentlig lurt en stund på om ikke det skulle vært mye mer til overs enn det det er. Var skikkelig motiverende å se på budsjettet hva vi faktisk kan spare i mnd. hvis vi roer "luksusforbruket" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sprukket litt mht. røykingen men har ikke gitt opp ennå :briller: Hadde egentlig en ufattelig god grunn (øh..) men det tar litt lang tid å forklare. For å si det kort så låste jeg nøkler, mobil og ALT inn i bilen når jeg skulle hente min mann på jobb og ble kjempestresset. Alt gikk bra, tilslutt, da, men jeg krisemaksimerte en smule og ble skikkelig stresset. Må jo legge til at det ikke er første gangen det skjer heller. Tusen takk til de kjekke guttene på RIMI som lånte meg telefon til å ringe!!

Var på besøk til en venninne i går kveld, kjempegøy. Syns jeg får altfor liten tid til vennene mine og er skikkelig dårlig til å følge opp avtaler. Må skjerpe meg! Har flere venner av nyere dato som bor i nabolaget så det blir liksom til at jeg heller er med de siden det krever mindre. Veldig dumt at det blir sånn for ingenting slår en prat med en "god, gammel" venninne som kjenner en ut og inn! Egentlig foretrekker jeg vel guttevenner, de er liksom mer ukompliserte, men kontakten med guttekompisene mine har avtatt sterkt etter at jeg giftet meg. Da ble jeg ikke noe interessant lenger.

Nå er vi nesten ferdig med oppussingen. Selv om det fortsatt ser ut som et bombenedslag her så begynner det å komme seg ihvertfall. Har meldt meg ut av treningssenteret jeg går på og lurer på å melde meg inn på SATS i stedet for. Trenger litt miljøforandring. Problemet er bare at SATS-sentrene er et stykke fra der vi bor og det spørs om jeg gidder å kjøre i 10-15 min for å komme meg på trening. Ok, det er kanskje ikke så mye, det når jeg tenker etter. Er for godt vant med der jeg har gått til nå, kanskje, men har blitt skikkelig lei av å se de samme fjesene hele tiden. Får se hva det blir til.

Tror det blir wraps til middag i dag, nam! Har huset for meg selv siden min mann skal jobbe i kveld og det digger jeg! Vi er sammen omtrent hele tiden så det er utrolig deilig å være alene en gang i blandt syns jeg. Er alltid kjekkere å være sammen med han, men deilig å savne han litt også. Orker ikke å invitere noen over siden det ser så bombet ut her så det blir nok tv, telefon og mat på programmet i kveld :-) Og sikkert litt internett også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt torsdag allerede! Glemte å tippe lotto i går så det var ikke mye vits i å gå rundt å vente på telefon fra Hamar. Men en dag.... :-)

Holder på å lese en veldig god bok. Egentlig er den rettet mot de som sliter med overspising men prinsippene i boken kan gjelde for nesten hva som helst. Den handler om å lære seg å sette grenser for seg selv i forhold til andre, om å ikke tenke sort-hvitt (litt er nok!) og om å bygge selvtillit. Utrolig interessant bok! Føler jeg lærer mye av den. Er nemlig veldig opptatt av selvutvikling og selvtillit for tiden. Prøver å finne meg selv litt :-)

Var på shopping i går og det var gøy. Kjøpte noen vesker, noen bøker og leitet etter sko men fant ikke noen jeg ville ha. Tror jeg skal prøve igjen i dag.

Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt lørdag igjen, gitt. Fy så fort tiden går! Har kjøpt inn noen nydelige blomster til mor og svigermor til i morgen, gleder meg til de skal få dem! Anger litt på at jeg ikke kjøpte noen til meg selv også når jeg først var i gang. Har fått meg nye negler med fransk manikyr :-) Ser litt lekkert ut. Falske negler pleier ikke å holde så lenge på meg før de knekker - og mine egne er ikke så sterke de heller at det gjør noe. Kjekt å føle seg litt "fin" :-) . Nå er det snart tid for å begynne på kveldsmaten som i dag skal være indrefilet og potetbåter. Vi har nesten laget en tradisjon med hjemmelaget pizza på lørdagene men i dag har vi vært på farten helt fra morgenen av og er ganske slitne så å begynne å bake pizzabunn står liksom ikke øverst på ønskelisten. Jeg må lære meg å skrive litt kortere setninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

Stikker innom og sier hei på deg, jeg!

... den boken hørtes interessant ut. Hva heter den? Hørtes ut som noe jeg kunne lære mye av....

God lørdagskveld, dagboknabo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...