Gå til innhold

Nana's


Nana

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Lenge siden jeg har skrevet nå, har vært så opptatt på alle kanter at jeg ikke har hatt tid. Tiramisu'en ble faktisk kjempegod :-)

Passer en hund for noen dager og hun er bare helt gal. Finnes ikke et lydig bein i hele kroppen hennes. Ganske morsomt, men ganske slitsomt også. Og så er hun så aktiv!!!! Vi gjør jo ikke annet enn å gå tur med henne og leke med henne. Huff, tror aldri jeg skal ha hund selv altså - og jeg som alltid har sett på meg selv som et utpreget hundemenneske. Akkurat nå så prøver hun å klatre opp på fanget mitt (hun er svæær) og videre opp på ryggen. Tror ikke hun vet hvor stor hun egentlig er. Hun er nå skjønn, og, da, men slitsom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en litt klumsete og sjarmerende hund du passer :ler:

Jeg pleier å låne en hund noen dager når jeg får lyst til å skaffe meg en selv. Etter noen dager er den lysten kurert! :)

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei av jobben min!! Tror jeg har blitt for godt vant egentlig. Syns faktisk det er kjempestress å være på jobb fra 8-16 og ikke kunne velge selv hva jeg vil bruke tiden min til. Enda husker jeg veldig godt at når jeg studerte så hadde jeg konstant dårlig samvittighet, var alltid på etterskudd med lesingen og holdt på å besvime av redsel før hver eksamen. Likevel vurderer jeg å begynne å studere igjen, bare for å oppleve litt frihet... men det blir jo ikke akkurat noen frihet økonomisk, da! Ikke i det hele tatt. Blir vanskelig å leve på bare min mann sin inntekt. Hmm... vanskelig dette her, må tenke litt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du lyst til å studere da??

Jeg leser ved siden av jobben og det er tøft, men jeg har liksom blitt helt avhengig av inntekten så jeg har ikke så mye valg, men sett bort fra det, så er det morro å lese igjen da :-)

God helg til deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe. Har skjedd så mye i det siste at jeg ikke har tatt meg tid. Og når det skjer mye så er det litt vanskelig å følge med, og ikke minst å skrive noenlunde sammenhengende om det! Skal prøve å oppdatere litt oftere.

Har brukt masse tid på å sjekke ut studiemuligheter. Bestemte meg nesten for å slutte i jobben og bli student; enten medisin eller psykologi (sikter høyt, må vite). Men.. så oppdaget jeg at man ikke får alderspoeng for å søke på medisinstudiet noe som betyr at jeg måtte ta opp igjen mange fag fra videregående (siden kravet her i Bergen er 67 poeng). Og så fant jeg ut at psykologi virket litt "endeløst" - selv om jeg er utrolig interessert i fagfeltet sånn på hobbybasis og yrket høres interessant ut. Har også sjekket ut et bachelor program i organisasjonspsykologi men det virket ganske kjedelig. Lurer rett og slett på om jeg skal ta noen kurs ved siden av jobben. Kunne godt tenke meg å jobbe med lønn og personal og slike kurs finnes det på friundervisningen eller hva det nå heter. Tror kanskje det kunne vært en ide sånn for å bare få en forandring. Har gått en hel uke og sett meg for meg som lege, da, med millionlønn og høy status :ler: Så hoppet fra det ene til det andre er ganske enormt. Tror ikke jeg er (helt) gal, bare litt forvirret - og utrolig sugen på et stabilt og "ordentlig" yrke med sikker jobb.

Hva er det du leser ved siden av jobben, Marigull?? Har du noen tips til meg kanskje?

Ellers har farfar lagt på sykehus i noen uker. Han har hatt kreft tidligere så vi var ganske sikker på at det var det som var blusset opp igjen. Heldigvis så fant de ut til slutt at det "bare" var blødende magesår. For en lettelse! Selv om det er kjedelig nok så er det ikke så alvorlig.

Han holder nå humøret oppe ihvertfall og vi besøker han ofte. En dag snakket han om at han hadde en lege som var "utlending" (eller en "svarting fra Kenya" som han sa). "de er utrooolig dyktige de utlendingene altså" sier han, som om det skulle være en sensasjon. Han mener det ikke så galt som det høres ut, men han skjønner rett og slett ikke hvordan det faktisk kan tolkes. Vel, rett etter han hadde kommet med dette utsagnet kom en mannlig sykepleier for å sjekke hvordan det sto til. Denne sykepleieren hadde helt sort hår og hadde tatt masse solarium. Så sier farfar til oss (så høyt at alle på rommet hørte det): "Jeg tror han der og er utlending. De er utrolig dyktige de utlendingene." Min mann: "han er østlending, ikke utlending". Farfar: "ja, han snakker litt gebrokkent. Han er nok fra utlandet" Min mann: "farfar, han snakker østlending, han er fra østlandet". Jeg trodde jeg skulle le meg skvett ihjel. Må jo nevne at farfar er en tunghørt bergenser, da, men man skulle tro at det gikk greit an å høre forskjell på østlandsk og utenlandsk. :hoho: Ler enda når jeg tenker på den samtalen.

I morgen må jeg tidlig opp og kjøre min kjære på jobb så det er vel leggetid for meg snart. Typisk det; føler meg ikke trett i det hele tatt og så vet jeg at jeg *må* sovne relativt tidlig. Har planer om en tur på SATS i morgen også. Kryss fingrene for at jeg går!!!!

Klem fra Nana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, jeg har faktisk vært på SATS i dag!! Tenk det!!

Dette må jo bare bli en god dag, hihi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

For en morsom farfar du har :hoho:

Godt det ikke var tilbakefall på kreften han hadde fått da :)

Har sendt deg en PM :)

Så Flott at du kom deg på trening i dag da. Ikke sant det er deilig!!

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, jeg er så lei av meg selv!!! KNURR!! Kommer liksom ikke i gang med noen ting. Har begynt å tvile på om jeg er så lei av jobben min likevel, og om jeg virkelig orker å studere. Ikke har jeg kommet meg skikkelig i gang med treningen heller, selv om jeg har vært på SATS et par gagner i påsken så har det liksom dabbet litt av denne uken. Og jeg som egentlig ELSKER å trene!! Hva i all verden har skjedd med meg? Jeg har forvandlet meg til en lat og SUR klump som bare lever på minnene om hvor bra alt var før (for å sette det litt på spissen da).

Nei, Nana, få rompen i gir!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker rett og slett reprisene på SATC som de sender på tv3 og 3+ nå om dagen (eller rettere sagt natten). Har aldri skjønt hva som var så bra med den serien før, men nå er jeg blitt helt hektet. Den som kunne være en nydelig pen freelance-forfatter og bo i New York og tjene nok penger til å handle kun Gucci og Prada.. sukk... :-) Hmm.. ikke har jeg noen rike onkler jeg kan arve heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God overstått påske til deg Nana.

Har vært borte en stund, så nå er det godt å være tilbake og oppdatere seg igjen :-)

Lykke til med letingen etter fremtidige studier, tror det er lurt av deg å bestemme deg skikkelig først, så du ikke begynner på nytt gang på gang :wink:

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som kunne være en nydelig pen freelance-forfatter og bo i New York og tjene nok penger til å handle kun Gucci og Prada.. sukk... :-) Hmm.. ikke har jeg noen rike onkler jeg kan arve heller.
:ler: Ja det hadde vært noe...sukk :)

Hei Nana.

Håper alt er bra med deg!

Har du bestemt deg ang utdannelsen enda?

Jeg har fått en ide om hva som kunne passet meg, men har ikke helt bestemt meg enda. Sender deg en PM jeg :-)

God Kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen *meg* og Marigull!

Nei, har ikke bestemt meg for noe utdannelse ennå. Jo mer jeg tenker jo mer usikker blir jeg. Tenker og tenker og tenker... men kommer ingen vei. Akkurat nå er det store tankespørsmålet (er det noe som heter det???) om jeg skal farge håret. Har lyst hår men kunne tenke meg en spennende rødbrun farge. Har hatt det tidligere men da ble det litt for mørkt syns jeg (er veldig lys i huden selv om jeg tar sol som bare det). Typisk meg; jeg ser noen på TV eller i et blad som har sååå fin hårfarge og så farger jeg mitt i samme farge og kler det ikke i det hele tatt.. så er det å avfarge det igjen. Tror dere håret mitt begynner å se slitt ut eller? Skal ihvertfall prøve å tenke meg om et par ganger før jeg gjør noe drastisk. Har tidligere farget håret helt sort (på impuls) og jeg så ikke ut. Og jeg som syns mørkt hår er bare sååå fint. Mitt er så ... hva skal jeg si... anonymt på en måte. Jaja, finner vel ut av det. Og.. håper jeg klarer å la være å være impulsiv. For en gangs skyld... !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og jeg klarte å la være å farge håret (ihvertfall foreløpig). Ett lite skritt for menneskeheten men et enormt skritt for over-impulsive Nana. Av og til lurer jeg på om jeg egentlig skulle gått på noe beroligende for å sløve ned alle ideene og påfunnene jeg har. Misunner ikke min mann som må leve med meg. Heldigvis bare ler han når han kommer hjem og jeg sier "vi har fått katt" eller "vi skal passe hund i fjorten dager" eller "jeg har malt kjøkkenet" eller "jeg har bestemt meg for å begynne i militæret" eller "jeg har bestemt meg for å starte barnehage" eller... listen er rett og slett endeløs. Heldigvis er det sjelden det blir noe av de mest dramatiske planene (som å begynne i militæret (jeg som ikke klarer en natt i telt engang) eller å starte barnehage (liker ikke unger heller)). Kanskje jeg rett og slett er litt gal i hodet?? Selv velger jeg å se på det som sjarmerende men det må jeg nesten for å holde ut med meg selv. Av og til blir jeg rett og slett sliten av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: men kreativ det er du i alle fall :-) Din mann synes sikkert også du er sjarmerende :) Kanskje du skulle lagt noen striper i håret ditt, så blir det litt liv i det- siden du sier det er annonymt.

Du får ha en god helg i alle fall!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Marigull! Jeg har faktisk striper men syns ikke de synes så godt. Syns rett og slett det ser ut som håret og ansiktet har samme farge og det er vel ikke så tiltalende. Har begynt å ta litt sol så jeg får håpe det kommer seg - eller kanskje jeg er bare sur og negativ om dagen, jeg vet ikke? Kanskje jeg rett og slett skulle tatt flere striper.

Vet ikke om jeg har skrevet det tidligere men farfar er ute av sykehuset igjen. Han hadde ett til "gullkorn" før han dro. Han presterte å kalle sykesøstrene for stuepiker. At det går ann! De må jo ha tatt det som en fornærmelse. ("og her kommer stuepikene og skifter på sengene hver eneste dag og er det noe jeg trenger så ber jeg bare stuepikene om det så kommer de"). Det høres skikkelig diskriminerende ut ikke sant? Men han mener det ikke sånn i det hele tatt, det lover jeg!! Han er verdens skjønneste gamle mann men jeg blir litt flau på hans vegne når han sier sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Nana.

Synes det høres ut som farfaren din er verdens skjønneste gamle mann... tviler på at sykepleierne tar det ille opp.. tipper de har hørt en ting eller to før... hihi...

Hvordan går det med utdanningstankene?? Har det blitt noen konkrete planer enda eller??

Håper du har det bra... sender over litt "positive vibber"... og litt solstråler.. :)

God Kveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierne er helt sikker vant til slike utalelser, syns han høres god ut jeg...

Godt han har kommet ut fra sykehuset da :-)

Håper du nyter våren Nana!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Helg Nana!

Hvordan står det til med deg da?

Hva skal du i helgen?

Jeg er alene hjemme denne uken, så jeg bare slapper helt av i kveld og i morgen blir det en tur ut med jobben.

Kos deg i helgen

klem :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Marigull og *meg*!

Nå er det altfor lenge siden jeg har skrevet her inne, men jeg har en god grunn, jeg (vi) har endelig fått meg (oss) hund!! Har stått på venteliste i et år nå og forrige onsdag kom den med fly helt fra Sverige. Det er en Chihuahua (som på avatar'en min) og er foreløpig på størrelse med fjernkontrollen til tv'n. Den er så skjønn!! Er mye jobb, da, må ut i hagen en gang i timen og "gå på do", og ellers når den har lekt, spist og sovet (=hele tiden). Må opp om natten med den og ta den ut også. Kan ikke vente til den blir stueren! Åh, han er så søt! I dag lå jeg på gulvet og kikket på han lenge når han lå og sov :-)

I dag har vi trent litt på "sitt" og det ser ut som han begynner å skjønne tegningen (eller kanskje jeg bare er optimistisk).

Ang. utdanning så har sjefen min tilbudt meg valgfrie kurs/sertifiseringer til meg så jeg holder på å finne ut av hva jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...