Gå til innhold

Nana's

Nana

Anbefalte innlegg

Søndag og morsdag. Min mor er bortreist og jeg prøver febrilsk å slippe unna morsdagsbesøk hos svigers. Vet ikke helt hvorfor, har bare ikke dagen i dag liksom. Ser ikke ut som jeg får noe særlig gehør fra min mann så jeg er redd jeg ender opp med å gå likevel. Skal innom min mor i kveld med blomstene til henne når hun kommer tilbake. Har hatt en skikkelig daff dag så langt, nettopp dusjet og sminket meg (og klokken er halv fire!!). Har kjempe lyst til å lage brownies men siden vi skal til svigers i fem-tiden så har jeg ikke nok tid. Må prøve å pønske ut en holdbar unnskyldning jeg kan bruke for å slippe å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarte ikke å snike meg unna morsdag, nei. Min mann har blitt så streng med meg i det siste.. lar seg ikke snurre rundt lillefingeren lenger.. ihvertfall ikke så ofte :kul:

Planlegger en liten shoppingrunde i ettermiddag men vet ikke helt hva jeg skal shoppe enda. Kanskje jeg skal gjøre nok et forsøk på å finne noen sko? Eller kanskje noe ny sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren og er ikke fornøyd i det hele tatt!!!! Æsj! Ser ut som en heks rett og slett! Frisøren mente det ville "gå seg til" og jeg har fått en ny gratistime i neste uke for å evt. rette opp hvis jeg fortsatt er misfornøyd. Skal jeg se ut som en heks en hel uke??? Har en venninne som er frisør så jeg får be henne kikke på det senere i dag tror jeg. Kanskje jeg skal prøve å vaske det først, pleier gjerne å komme seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fullstendig panikk her i sted, jeg, når strømmen gikk. Ikke at det var så farlig med strømmen, altså, men husalarmen begynte å pipe.. og uansett hva jeg gjorde så stoppet den ikke. Rart, for den skal jo takle strømbrudd. Heldigvis gikk det ikke så veldig lang tid før strømmen var tilbake men 10 minutter med alarm-piping var ikke akkurat deilig!

Og så gjorde jeg dagens gode gjerning: postdamen hadde glemt igjen nøklene sine i den røde postkassen så jeg to vare på de og fikk ringt til posten og sagt i fra. De var kjempeglade :-) Var litt i stuss på om jeg bare skulle la de henge, men tenkte at det var best å ta de inn så ingen stakk av med dem og det var de veldig takknemlige for :rosaengel:

Ellers har vi fortsatt ikke fått skikk på huset selv om det kommer seg. Føler at vi virkelig lever i et rotehus nå. Håper vi blir ferdige med alt i løpet av helgen. Vi har en skikkelig stygg veggseksjon i stuen som jeg også har lyst til å bytte ut men det har vi ikke råd til ennå. Den er skikkelig 80-talls og jeg irriterer meg hver gang jeg ser på den. Det er vel bare å begynne å spare :-)

Håper jeg får flere besøk i dagboken min snart, begynner å bli litt "ensomt" her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En travel helg er overstått. Er så og si ferdig med oppussingen for denne gang og det er deilig. Som vanlig ble det mer jobb enn planlagt men sånn er det nå en gang. Vi mangler forresten noen fliser på kjøkkenet men satser på å få de på plass i løpet av et par dager så det teller jeg ikke med.

Ellers har helgen gått med til vennebesøk, besøk hos svigers, spising og se på tv. Ganske rolig med andre ord. Var i bursdagsbesøk til en liten jente i dag som fylte ett år. Skikkelig gøy.

Vel, nå er det snart mandag og jobb igjen.. gjesp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen *meg* ! Så kjekt at noen er på besøk av og til!!

Nå er jeg på vei til min gratis frisørtime. Håper jeg klarer å "stå på krava" og ikke la meg overtale til at det er fint som det er - for det er det ikke! Jeg ser virkelig ut som en heks.. Og jeg som trodde jeg skulle bli så fin med langt hår!! Knurr!!! Mitt eget hår ligger liksom oppå som en slags hjelm nesten. (Har jeg sagt at jeg fikk hairextensions? hvis ikke så har jeg sagt det nå :-) ) Min frisørvenninne sier jeg må be de om å sette på litt ekstra hår og så "skjære" litt i det. Aner ikke hva det vil si men jeg skal nå be om det.

Det jeg gruer meg mest til er ikke frisøren men å kjøre inn til byen! Jeg er så elendig til å kjøre bil at det er flaut. Vel, ikke elendig, da, men jeg blir så veldig nervøs når jeg skal skifte felt og sånt... og når det er andre biler i nærheten (og det er jo ikke til å unngå). Jeg HATER å kjøre i byen!! Hvis jeg bare kunne vært alene på veien.. alltid!

Kommer tilbake med hårrapport når jeg er tilbake, nå må jeg stikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret ble faktisk kjempefint om jeg må si det selv! De gjorde akkurat som jeg sa (de foreslo det selv så jeg slapp :-) ) og det ble kjempefint. Endelig kan jeg tørre og se meg i speilet igjen!

Ønsker alle en fin (hår)dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å skrive at jeg har sluttet å røyke igjen. Går mye bedre denne gangen, tror jeg er mer motivert. Har akkurat laget middag og sitter og nyter lyden av at mannen rydder av bordet :-)) Er ikke hver dag det! (Men det er ikke hver dag at jeg lager middag heller så det går vel opp i opp).

Har kjøpt concealeren til Clarins i dag, den med en del grønt og en del lyst/hudfarget. Har den rød concealer-pennen fra før og er kjempefornøyd med den. Syns den er minst like bra som YSL sin touch eclat - og så er den jo 100 kroner billigere også. Kjøpte også et manikyrsett fra Art Deco for jeg har hørt så mye bra om den hvit-farge-pennen deres. Kanskje det blir slutt på å sikte for å legge hvit neglelakk på tuppen? Man kan jo håpe!!

Ellers er jeg fortsatt kjempefornøyd med håret mitt. Må si jeg ble superskuffet med en gang jeg fikk på extensions'ene; bruke såå mye penger og se helt j***ig ut, men etter at de klippet det til så ble det fint og naturlig. Åh, skulle gjort det for lenge siden!! Har gått og virkelig HATET håret mitt i over et år nå.

Tror vi må ta en skikkelig rundvask av leiligheten nå i helgen. Min mor "truer" nemlig med å komme på besøk snart og hun har støv på hjernen. Hos henne er det sterilit omtrent!! (og det er det IKKE her...)

Ha en fin lørdag alle sammen - og lykke til med lotto-trekningen! Føler virkelig at det er min tur i kveld 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nana.

Jeg er også her innimellom.. :-)

Velkommen som ex røyker... :klappe: Jeg sluttet selv for to år siden.. så hvis du trenger litt motivasjon når sugene kommer, så stikk bare innom meg, eller send meg en PM.

Hyggelig at du endelig ble fornøyd med håret da.

Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen marigull og *meg*! Veldig koselig at noen kikker innom!

Har nesten nettopp stått opp, jeg.. stod opp halv fire :oops: Men så la vi oss veldig seint i går natt da, så føler meg litt unnskyldt :-)

Det manikyrsettet fra Art Deco var bare boss syns jeg. Pennen som skulle hvitne neglene hjalp ikke i det hele tatt så det var rett tilbake til "gamlemåten". Ok, den hjalp kanskje bittelitt, men det ble ikke skikkelig hvitt ihvertfall.. og dessuten forsvant det når det kom vann på. Hadde heller ikke særlig lykke med concealeren. Var grei nok men dekket ikke så bra som jeg hadde trodd. Typisk meg å gjøre sånne bomkjøp, men lærer jeg?? Neeeeiiiida!!

Vant forresten i Lotto i går!! Hele 55 kroner tror jeg det var! Og jeg som hadde bedt til Gud og alt på forhånd og forklart hva jeg skulle bruke pengene til hvis jeg vant førstepremien.. Ingen som hører på meg jo!! Kan vel være fordi jeg sannsynligvis kommer til å glemme alle gode forsetter hvis jeg noen gang skulle vinne :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Halv fire :o Hørtes fantastisk deilig ut!!!

Har du kommet tilbake til normal døgnrytme igjen da? Jeg tror jeg hadde vært fullstendig ødelagt...

Kunne gjøre sånn før jeg fikk barn, men nå klarer jeg ikke å få det til selv om jeg får muligheten...

Jeg skal høre bønnene dine neste gang jeg, så får vi se hva jeg kan gjøre :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til tannlegen, ÆSJ!! Skal bare til sånn check-up og jeg tror ikke det er noe han må gjøre, men likevel er det ekkelt! Bare det å vite at det nærmer seg gir meg grøsninger på ryggen. Syns tannleger er skumle!!

Fikk kjempesjokk i helgen når jeg beregnet skatten vår. Ser ut som vi får 20 000 i restskatt!! Visste det kom til å bli litt siden vi har vært sløve med å justere skattekortene våre men likevel.. 20 000! Nå er det bare å begynne å spare :-) Ser jo ikke ut som lotto-drømmen kommer til å slå til med det første (selv om jeg ikke gir opp håpet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk bra hos tannlegen. Han var ung og ganske pen også så det var nesten gøy :-)

Har kjempelyst til å begynne å røyke igjen, samtidig som jeg ikke liker "å være en røyker". Det er jo ikke tvil om at det er mest deilig uten røyk, likevel har jeg det suget. Syns det hjelper veldig med nikotinplaster, da. Kanskje jeg skal lese boken fra Allan Carr enda en gang? Tror jeg har lest den tre ganger allerede uten å få den "åpenbaringen" som alle snakker om. Det er jo bare å la være å kjøpe røyk, ikke sant???? Det er jo faktisk sååå enkelt!! Åååå.. hvorfor begynte jeg opp igjen?? Etter å ha "holdt meg" i fire år?? Jeg er nok ikke den smarteste kniven i skuffen, nei!!

Har fått hentelapp fra posten i dag, pakke fra Strawberrynet. JIPPI! Jeg elsker pakker!! Sist gang bestilte jeg en foundation fra Dermalogica i fargen 2g, denne gangen har jeg bestilt 1g. Jeg er veldig lys i huden egentlig men bruker mye St. Tropez så da må jeg ha en farge når jeg er bleik og en når jeg er brun :-) Syns jeg er finest med litt farge men det er litt stress å smøre seg inn med selvbruning hele tiden. Av en eller annen grunn holder ikke St. Tropez i mer enn 2-3 dager på meg før den er helt borte så det er litt kjedelig. Har ikke så lyst til å ta sol heller for jeg har fått noen rynker under øynene som sikkert ikke akkurat blir vakrere med solarium.

Snakket med frisøren min i dag om at festene på extensions'ene mine er litt klissete når jeg tar på de. Hun sa det var fordi jeg vasket håret i for varmt vann. Jeg skal jo vaske det i vanlig temperatur og så skylle i kaldt vann etterpå men nå har jeg visst vasket i for varmt vann. Håper ikke jeg har ødelagt de! Skylte lenge i iskaldt vann etterpå i håp om at det skulle fikse seg da. Fikk skikkelig ondt i nakken, så kaldt var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten og shoppet litt i går. Fant meg endelig ny sko! Har leitet og leitet og leitet.. ! Vanligvis pleier jeg å kjøpe sko hos Din Sko. Jeg sliter sko veldig lett og liker å bytte ofte, derfor foretrekker jeg å kjøpe de billige (men kule) hos Din Sko. I det siste har jeg derimot ikke funnet en eneste sko jeg har likt der. Er bare sånne rosa pocahontas-tøfler/støvletter og det er ikke helt for meg. Klarer ikke helt å like denne 80-talls moten som er på vei inn igjen. Har fortsatt traumatiske minner om lugg som stod rett opp, rosa lebestift og hvite og rosa sko. Jeg endte opp hos Skoringen og fant faktisk et par der etter å ha trålet alle skobutikkene i hele byen. Fant noen skikkelig flotte støvletter (heter det i det hele tatt det fremdeles??) også men de hadde selvfølgelig ikke min størrelse.

Kjøpte en bukse på Vero Moda for noen mnd. siden. De klærne der er jo heller ikke akkurat slitesterke :-) Den buksen liker jeg så godt at jeg fant ut at jeg skulle kjøpe en til. Fikk litt bakoversveis da... Den jeg har er ganske vid i lårene og livet og jeg har derfor trodd jeg har tatt av litt (har nemlig brukt den buksen til å "måle" med). Jadda.... prøvde en identisk i samme størrelse og den var trang. Det er altså buksen som har videt seg ut og ikke jeg som har "krympet". Så kjedelig! Jaja, jeg kan vel fortsatt leve med illusjonene mine vel? Kan jeg late som det var den andre buksen det var noe feil med?? Eller bør jeg bare rett og slett se fakta i øynene??? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin helg til nå :-) Har akkurat vært ute og spist med min mann. Er kjempemett fremdeles. Blir vel litt rødvin og playstation senere i kveld tenker jeg. Ønsker alle en fin lørdagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nana..

Stikker innom for å ønske deg en deilig søndag!

Hørtes ut som du hadde en herlig lørdagskveld med din kjære.

Hvordan går det med røykeslutten?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart tirsdag allerede. Fy så fort dagene flyr! Har brunet meg skikkelig med St. Tropez (natt til i dag) og fått en fin farge. Bare så synd at den varer så kort! Jaja, jeg får nyte det så lenge det varer. Har blitt litt snufsete og er trett så jeg lurer på om jeg brygger på noe. Bør vel hive innpå litt c-vitaminer og solhatt sånn for sikkerhets skyld? Ikke at jeg har noe tro på at det hjelper men bedre føre var...

Var på besøk hos min mor i går og fikk hjemmebakst :-) Nam! Så sånn - hva heter det - pakke med kakeblanding i butikken i dag som jeg fikk lyst til å prøve. Tiramisu, det er jo kjempegodt men det så litt vanskelig ut. Må dele kakebunnen og greier. Jeg som sverger til ferdiglagde og ikke har delt en kakebunn i hele mitt liv. Tror jeg kommer til å prøve i løpet av uken ihvertfall :-) Så får jeg heller late som ingenting hvis det ikke går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt Tiramisu-blanding så da får vi se om jeg orker å sette i gang. Er egentlig veldig glad i å bake og lage mat men har en tendens til å holde meg til det "gamle gode" - som jeg selvfølgelig blir lei av etterhvert. Brownies, iskake og mokkakake er favorittene. Det går kjapt og greit og er ikke så mye styr med. Mulig jeg jukser litt og prøver med en kjøpt kakebunn bare for å se :-)

Er nydelig være ute i dag. Har skikkelig vårfølelse for tiden og det er deilig :-))

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...