Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mai 2012 #21 Skrevet 18. mai 2012 Skal vi si navnet på de som bruker heskerteknikker her inne? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #22 Skrevet 18. mai 2012 Denne har også seilet opp som en god kandidat: Brukes flittig av en del av "herskerne".
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #23 Skrevet 18. mai 2012 Men det er jo ikke alltid det er bevisst heller. Det er mye som kan oppfattes som/er hersketeknikker, der det ikke var bevisst fra den som skrev det. Det er ikke alle som skjønner at når de er frekke i kjeften, så er det ofte en hersketeknikk. For eksempel latterliggjøring, undergraving av andres argumenter ved å håne etc.
Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mai 2012 #24 Skrevet 18. mai 2012 <-- er den nedlatende? trodde det betydde at man fniste. altså akkurat som det står.
Gjest Hard Ride Skrevet 18. mai 2012 #25 Skrevet 18. mai 2012 Men det er jo ikke alltid det er bevisst heller. Det er mye som kan oppfattes som/er hersketeknikker, der det ikke var bevisst fra den som skrev det. Det er ikke alle som skjønner at når de er frekke i kjeften, så er det ofte en hersketeknikk. For eksempel latterliggjøring, undergraving av andres argumenter ved å håne etc. Jeg vil tenke de aller fleste gjør det av og til, enten bevisst eller ei. Man skriver kanskje av og til uten å tenke så alt for mye på å være grei. 1
Gjest Alyssa. Skrevet 18. mai 2012 #26 Skrevet 18. mai 2012 Ærlig talt, ikke synk ned på det nivået at dere skal nevne folk på dette forumet som visstnok bruker «hersketeknikker». Hvem skal bedømme det, egentlig? Blir jo bare trakassering av andre.
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2012 #27 Skrevet 18. mai 2012 Ærlig talt, ikke synk ned på det nivået at dere skal nevne folk på dette forumet som visstnok bruker «hersketeknikker». Hvem skal bedømme det, egentlig? Blir jo bare trakassering av andre. De vet det jo, de som gjør det. 2
Gjest Alyssa. Skrevet 18. mai 2012 #28 Skrevet 18. mai 2012 Nei, det gjør de ikke ettersom det er forskjellig fra person til person hvem som bruker det.
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2012 #29 Skrevet 18. mai 2012 Nei, det gjør de ikke ettersom det er forskjellig fra person til person hvem som bruker det. Hva mener du med det? Enten bruker man herskerteknikker eller så gjør man det ikke.
Gjest Cosette Skrevet 18. mai 2012 #30 Skrevet 18. mai 2012 Jeg vil tenke de aller fleste gjør det av og til, enten bevisst eller ei. Man skriver kanskje av og til uten å tenke så alt for mye på å være grei. Det er sant. Jeg vet at jeg har en tendens til å skrive "men det er da helt åpenbart at..", "du kan da ikke for alvor mene at.." og lignende i diskusjoner, hvilket sikkert kan fremstå som noe nedlatende for motdebattanten. Uten at det er motivasjonen bak for min del. 5
Gjest Armule Skrevet 18. mai 2012 #31 Skrevet 18. mai 2012 Veldig unødvendig å henge ut brukere! Såvidt meg bekjent er det vel i strid med reglene her? 5
Gjest Nuppdupp Skrevet 18. mai 2012 #32 Skrevet 18. mai 2012 må passe på å ikke herske over hersketeknikkens tråd :gjeiper: 2
Gjest Hard Ride Skrevet 18. mai 2012 #33 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Sitat slettet, se ryddemelding lengre nede. Mvh Sulosi. Tror ikke det er lurt å gjøre det så personlig, Pet. Da må moderatorene sikkert komme inn og rydde opp, kanskje vi bare skal holde oss til å diskutere hersketeknikk på et generelt grunnlag? Endret 18. mai 2012 av Sulosi 1
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2012 #34 Skrevet 18. mai 2012 Tror ikke det er lurt å gjøre det så personlig, Pet. Da må moderatorene sikkert komme inn og rydde opp, kanskje vi bare skal holde oss til å diskutere hersketeknikk på et generelt grunnlag? Nå har jeg allerde gjort det, da. Det er der ute. 1
Gjest Armule Skrevet 18. mai 2012 #35 Skrevet 18. mai 2012 Nå har jeg allerde gjort det, da. Det er der ute. Innlegg kan redigeres. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 18. mai 2012 #36 Skrevet 18. mai 2012 Vet ikke om det kan kalles herseteknikk akkurat, men spesietl på seksualitet og samliv så kommer spørsmålet: "Hvor gammel er du/dere egentlig?". Tenker at det er en måte å latterliggjøre eller undergrave vedkommendes standpunkt. 3
Gjest Armule Skrevet 18. mai 2012 #37 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Vet ikke om det kan kalles herseteknikk akkurat, men spesietl på seksualitet og samliv så kommer spørsmålet: "Hvor gammel er du/dere egentlig?". Tenker at det er en måte å latterliggjøre eller undergrave vedkommendes standpunkt. Tror mange ser på det som hersketeknikk (deriblant meg). Samme med "du skjønner det når..", f.eks. i sammenheng med å (ikke) få barn. Dårlig måte å undergrave andres meninger på. Endret 18. mai 2012 av Cervix 2
Perelandra Skrevet 18. mai 2012 #38 Skrevet 18. mai 2012 Svar av typen "nå må du ta deg sammen" synes jeg er en form for hersketeknikk. Det kan for eksempel være en som ønsker råd for å gå ned i vekt, men blir møtt med at vedkommende er lat og trenger å ta seg sammen, i stedet for konkrete råd. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #39 Skrevet 18. mai 2012 Tror mange ser på det som hersketeknikk (deriblant meg). Samme med "du skjønner det når..", f.eks. i sammenheng med å (ikke) få barn. Dårlig måte å undergrave andres meninger på. Å spørre om alder er ikke alltid en hersketeknikk, jeg husker det var en bruker som skrev et innlegg hvor folk begynte å tvile fordi innlegget virket såpass umodent. Jeg spurte om brukeren var ung, og det viste seg at hun faktisk var 14 år, og da tror jeg det gikk et lys opp for en del brukere når de innså at de ikke kommuniserte med en voksen person, men en uerfaren tenåring. Alder kan av og til bringe kontekst til diskusjonen som gjør at den blir mer "sivilisert". 12
Gjest Armule Skrevet 18. mai 2012 #40 Skrevet 18. mai 2012 Å spørre om alder er ikke alltid en hersketeknikk, jeg husker det var en bruker som skrev et innlegg hvor folk begynte å tvile fordi innlegget virket såpass umodent. Jeg spurte om brukeren var ung, og det viste seg at hun faktisk var 14 år, og da tror jeg det gikk et lys opp for en del brukere når de innså at de ikke kommuniserte med en voksen person, men en uerfaren tenåring. Alder kan av og til bringe kontekst til diskusjonen som gjør at den blir mer "sivilisert". Helt klart! Å spørre etter alder trenger ikke i seg selv å være hersketeknikk, det var mer måten det formuleres på jeg var enig med. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå