Gå til innhold

Gramatikk og skrive feil


Gjest .-L-.

Anbefalte innlegg

Gjest Silvermist

Jeg studerer naturvitenskap og teknologi, og jeg er meget pedantisk når det gjelder språk. Jeg kan ikke utstå skrivefeil og er en av de som korrigerer andres skrivefeil her på forumet. Medstudentene mine er også veldig flink til å skrive, men nå må vi ha et høyt snitt for å komme inn - så de fleste har gode karakterer i språkfag også.

Hilsen en som studerer master i teknologi og som hadde seksere i norsk skriftlig på videregående.

*flinke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F**n, du er jaggu best Best! :5:

Best til å drite på draget.... Sorry OT.

Endret av Best
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best til å drite på draget.... Sorry OT.

Sorry OT her også, men synes det skal mer til for å drite på draget. :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig synes jeg det er ganske gjennomgående her på KG at folk som er opphengt i å rette på andres skrivefeil, ikke skriver spesielt godt selv, og dessuten at de helt tydelig ikke har språkutdannelse. Så hvorfor de da ønsker å utnevne seg selv til en slags 'KGs norsklærere', er meg et stort mysterium.

Nemlig. :)

Neida, for det er helt nødvendig å ha språkutdannelse for å kunne mene noe om språket såklart. Det er forøvrig litt merkelig at du som har utdannelse innen emnet aldri greier å sette punktum, i dobbelt betydning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen er flink i matte, andre er flink i Norsk."

Det er en ganske stor forskjell på matte og norsk. Hvis man ikke er god i matematikk har man sannsynligvis ikke valgt et yrke eller studium hvor det kreves at man er god i det. Norsk derimot bruker man jo daglig. Sett bort i fra verbal kommunikasjon er det jo nettopp gjennom skriftspråket vi kommuniserer.

Jeg som ikke er særlig flink i matte prøver ikke å løse matematiske oppgaver heller, men er du ikke flink i norsk skriver du jo uansett. Tipper det hadde blitt reaksjoner hvis jeg "kræsjet" en mattetråd (om det finnes?:P) med mine mattekunnskaper.

For å få jobb må man oftest skrive en jobbsøknad, i jobb må man ofte skrive mail og rapporter og hvis du skriver dårlig blir du ikke tatt like seriøst.

Jeg hadde en gang en sjef som skrev utrolig dårlig og det var rett og slett vanskelig å ta ham seriøst.

Jeg sier på ingen måte at jeg er feilfri, men det er en stor forskjell på et par skrivefeil her og der og skrivefeil i hver setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg hadde 6 både i språk og i matte (og i fysikk og kjemi) da jeg gikk på videregående. :briller:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F**n :fnise: der burde jeg visst bedre., er helt sikker på at jeg klarer å stave det til vanlig...

Interessant, interessant, interessant, interessant.... *øve seg.

Øvelse gjør mester vet du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6 både i språk og i matte (og i fysikk og kjemi) da jeg gikk på videregående. :briller:

:hakeslepp:

:kvalm::kvalm::kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 6 både i språk og i matte (og i fysikk og kjemi) da jeg gikk på videregående. :briller:

:klappe: Imponerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg hadde 6 både i språk og i matte (og i fysikk og kjemi) da jeg gikk på videregående. :briller:

Du er ikke så enestående som du tror, for disse karakterene hadde jeg også (røkla).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg tror på ingen måte at jeg er enestående - hvor har du det fra? Mange er flinke i både språk og matematikk, mange er dårlige i begge deler, og noen er flinke i det ene, men dårlige i det andre. Det var dét jeg forsøkte å illustrere, og altså ikke at jeg liksom skulle være unik eller enestående på noen som helst måte, for det går jeg da ikke rundt og innbiller meg.

Endret av Ludovie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabella og Ludovie, kan dere være så snill og ikke begynne å krangle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...