Gå til innhold

Cherrytomater og andre buskevekster


Cherrytomat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på å skaffe noe sove-støy-musikk til A jeg... :sjenert: Nå når det blir sommer'n ute, så er naboene stadig ute og griller og sosialiserer - og det rett utenfor vinduet vårt. Så for å overdøve så tenkte jeg jeg kunne ha spilt en passende cd på repeat om og om igjen. Hele natten for den saks skyld, kanskje både voksne og små hadde sovet sitt livs beste søvn? ;)

Vesla er jammen frem på skjønner jeg! :hakeslepp: Hun er en tøffing hun :ler:

Jeg sover godt uansett lyder jeg, sp håååper på at snuppa får godt soveg\hjerte ;)

Ja hun er frempå gitt! Er oppe i 12 nå ;)

Vi har og delvis samme problemet.

Men i tillegg er våre naboer tyrkere og lar ungene være myyyye lengere opp og ute enn min TM på 5år.

Og forklare at de får være ute men at TM må sove er ikke lett når de hyler og leker rett utenfor soverommsvinduet....

Er vi heldigvis ikke mye plaget med :)

Jeg fikk lyst på cherrytomater :(

Javel :klo:

Jaja, velkommen til meg ;)

:vinke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tannfrembrudd, mageknip og egenvilje som råder for tiden, så mor er trett og sliten ja! :natti:

Hun er svært så bestemt blitt helt ut av det blå! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannen er kommet igjennom og nettene er bedre igjen heldigvis :)

Og i det jeg sa det våknet hun... Får skrive mer en annen dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting vi jobber med/mot om dagen :)

Å kutte ned nattpupping.

Nå får hun pupp når hun legger seg rundt kl 19, og så rundt midnatt. så litt flere ganger utover mot morningen, men har ikke helt oversikten siden jeg da er i svime :sjenert:

Få mor mer bevisst på natten!

Har flyttet henne på eget rom, så jeg er tvunget til å vere mer våken. Har laget med notisblokk der jeg skriver ned hvordan hun er våken og når hun får pupp, men har ofte glemt tidspunktene til jeg står opp så det må jeg jobbe med om jeg snart vil ha puppeløse netter!

Unngå skriking når mor går ut av rommet

Det er ikke til å skyve under en stol at hun er blitt mammadalt. Ikke det spør rart siden hun er hjemme med mor omtrent hele dagene. Far har vert fryktelig lite hjemme de siste mnd siden vi driver å pusser opp et hus. Aner ikke hvordan jeg skal gripe denne an, snakker med henne hele tiden, sier at "mor går bare på kjøkkenet og henter en klut"

og jeg roser henne opp i skyene de gangene hun ikke gråter når jeg har vert noe sted. Håååper dette er bare en periode akkurat nå, for dette er en ting som kan gjøre meg sprø tror jeg :sjenert:

Bruker lekegrinden en del, men nå de siste ukene hyler hun med en gang jeg setter henne der! Så da står jeg et par meter bortenfor og diller med noe - mens hun hylskriker! Jeg MÅ bare tøffe meg selv opp på dette med gråtingen og hylingen, for denne kampen kan hun rett og slett ikke vinne tenker jeg!

Når hun har et rolig øyeblikk uten gråting, går jeg bort til henne og tar henne opp. Tar henne ikke opp mens hun hyler. Håper det skal kunne hjelpe, men aaaaner ikke :sjenert:

Skal bli flinkere å vere ute!

Er for lite ute pr i dag. Men det har jo noe med at dette er nordvestlandet på sitt beste og vi har VÆR her, men vi har jo gode klær også da, så burde ikke vere en unnskyldning..... Så mor SKAL bli flinkere til å få oss ut dørene!

Så må mor få litt mer system på dagene. Lurer på å kjøre et lignende barnehageopplegg, der vi spiser frokost kl 9, lunsj kl 11.30 middag kl 14, mellommåltid mens foreldrene spiser middag kl 17 og så kvelds kl 18.30

Så får vi finne et tidspunkt innimellom der hvor vi fast kan gå tur kanskje?

Hun sover så lite hun her, bare 40 minutter i slengen 1-2 (noen ganger3) ganger om dagen. Så her får ikke mor mye hviletid og merker at dagene går i ett. Men veldig deilig at hun legger seg såpass tidlig nå ihvertfall :)

Ellers har jeg en smilende og blid jente selv om hun er noe bestemt :)

Hun er bare litt over 10 mnd, men er begynt å gå mye allerede! Hun klapper ivrig i hendene, vinker når noen går, strekker armene i været for å vise hvor stor hun er, og hun deler mer en gjerne ut klemmer og våte kyss i fleng! :rodmer:

Bruker litt tid på nye mennesker og dem hun ikke ser så ofte, men så mykner hun opp etter en liten stund :)

Hun spiser alt hun får, elsker skorper og kavring og drikker vann fra flaske/tutekopp (heldigvis! Var redd hun ALDRI skulle ta flaske :daane: )

Hun har fått fire tenner og er supersjarmerende med sine to fremtenner som omtrent lyser når hun smiler! :nigo:

Hun er mamma og pappas lille gull og vi er så takknemlige for at vi har henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Hvorfor skal hun ikke få middag sammen med dere? Murmel har spist frokost klokken 8, lunsj klokken 11.30, mellommåltid klokken 15 og middag klokken 17 så lenge han har spist fast føde. Han er i seng til 18.15 så han får ikke annen kveldsmat enn en flaske Nutramigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun ikke få middag sammen med dere? Murmel har spist frokost klokken 8, lunsj klokken 11.30, mellommåltid klokken 15 og middag klokken 17 så lenge han har spist fast føde. Han er i seng til 18.15 så han får ikke annen kveldsmat enn en flaske Nutramigen.

Heisann! :)

Ja, vi har snakket endel om akkurat dette. Problemet er vel helst at sambo ofte ikke er hjemme før 17-17.30 og da er jeg ihjelsulten - spesiellt de gangene middagen da har vert ferdig siden litt før fem... Noen ganger spiser jeg bare, men jeg liker helst å vente på ham.

Da er det også veldig praktisk at hun er ferdig å spise, sånn at han kan ta henne opp med en gang han er ferdig så de får litt tid sammen før hun skal ha kvelds og legge seg :)

Så enn så lenge blir det nok sånn så får vi se hva vi gjør senere :)

Vi snakker mye om det, så vi finner nok ut når vi trenger å snu på ting ;)

Jeg gir henne alltid grøt før hun legger seg, så får hun pupp på sengekanten før jeg legger henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt alene i drivhuset mitt :sjenert:

Skjønner deg godt ;) Føler meg ganske alene selv i boka mi jeg også, så gidder ikke skrive så ofte :ler: Men jeg er her jeg altså :jepp:

Kjenner meg godt igjen i mamma-daltingen! Her har han lenge vært mamma-dalt, men nå i det siste har det eskalert sånn at han begynner å gråte om jeg går på badet og lukker døra f.eks (sånn på morningen når jeg må i dusjen og han har all verdens ting å gjøre sammen med pappa :roll: ), og enda verre når jeg kommer hjem. Han skal helst være oppå meg hele tiden, kan til nød akseptere å leke ved siden av meg hvis jeg må gjøre noe annet (les; lage mat, sminke meg på badet). Jeg tar det ganske med ro, har hørt det er en helt naturlig periode som går over av seg selv. Sånn jeg har fortstått det er det ikke noe poeng å ikke trøste de/ta de opp om de gråter..... :filer:

Leste det her, i dag faktisk: http://www.babycentre.co.uk/stages/2020?scid=gb_en_mbtw_baby_post10m2w

Nettene hos oss har glimt av lys innimellom og er egentlig ikke så værst nå, men siste ukene så har vi brukt 2 timer på å få han til å sove igjen når han har våknet mellom 2 og 4. Sovner lett på puppen og i armene, men bråvåkner når vi legger han i senga igjen. Så ender det i min seng til slutt :daane: Nå har jeg bestemt meg for å kaste inn håndkle å la han ligge der med en gang sånn at alle kan sove - men jeg fikser han sin egen lille seng midt i mellom oss sånn at jeg også kan sove ålreit ;)(Har pleid å ha han under min dyne i armkroken, og sånt blir man temmelig låst av :ler: ). Poenget mitt er, at jeg tolker dette også som seperasjonsangst og at det vil gå over av seg selv, og at nærhet gjør han trygg og ikke bortskjemt..... forhåpentligvis :overrasket:

Med maten så gjør vi det sånn: voksen middag ca 1730-1750. Han sitter sammen med oss og får smake på passende mat som han spiser selv. Så får han grøt etterpå, ca 18 :) Men har tenkt samme tanken selv også, skal han ikke snart begynne å spise ordentlig sammen med oss? Men da må grøten utgå, for vi har ikke sjans til å få til middagen tidligere :riste:

Du må være supestolt over snuppa som kan gå og klappe masse allerede! :nigo: ??

A holder på å lære seg å klappe, sammen med high five ;) står og går overalt, men må holde seg fast ennå :) Også har han funnet ut at det er mer effektivt å krabbe enn å åle seg da. Så nå krabbeløper han mot meg i døra hver gang jeg kommer hjem fra jobb :ler::rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei snuppa!

Er ikke så stor trafikk i dagboka mi heller nå, ble et antiklimaks etter at hverdagene kom. ;)

Men det er artig å lese om dagene deres. :)

Når skal dere flytte inn i nyhuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem

:klemmer:

Kjenner meg godt igjen i mamma-daltingen! Her har han lenge vært mamma-dalt, men nå i det siste har det eskalert sånn at han begynner å gråte om jeg går på badet og lukker døra f.eks (sånn på morningen når jeg må i dusjen og han har all verdens ting å gjøre sammen med pappa :roll ), og enda verre når jeg kommer hjem. Han skal helst være oppå meg hele tiden, kan til nød akseptere å leke ved siden av meg hvis jeg må gjøre noe annet (les; lage mat, sminke meg på badet). Jeg tar det ganske med ro, har hørt det er en helt naturlig periode som går over av seg selv. Sånn jeg har fortstått det er det ikke noe poeng å ikke trøste de/ta de opp om de gråter..... :filer

Leste det her, i dag faktisk: http://www.babycentre.co.uk/stages/2020?scid=gb_en_mbtw_baby_post10m2w

Nettene hos oss har glimt av lys innimellom og er egentlig ikke så værst nå, men siste ukene så har vi brukt 2 timer på å få han til å sove igjen når han har våknet mellom 2 og 4. Sovner lett på puppen og i armene, men bråvåkner når vi legger han i senga igjen. Så ender det i min seng til slutt :daane Nå har jeg bestemt meg for å kaste inn håndkle å la han ligge der med en gang sånn at alle kan sove - men jeg fikser han sin egen lille seng midt i mellom oss sånn at jeg også kan sove ålreit ;)(Har pleid å ha han under min dyne i armkroken, og sånt blir man temmelig låst av :ler ). Poenget mitt er, at jeg tolker dette også som seperasjonsangst og at det vil gå over av seg selv, og at nærhet gjør han trygg og ikke bortskjemt..... forhåpentligvis :overrasket

Med maten så gjør vi det sånn: voksen middag ca 1730-1750. Han sitter sammen med oss og får smake på passende mat som han spiser selv. Så får han grøt etterpå, ca 18 : Men har tenkt samme tanken selv også, skal han ikke snart begynne å spise ordentlig sammen med oss? Men da må grøten utgå, for vi har ikke sjans til å få til middagen tidligere :riste

Du må være supestolt over snuppa som kan gå og klappe masse allerede! :nigo ??

A holder på å lære seg å klappe, sammen med high five ; står og går overalt, men må holde seg fast ennå : Også har han funnet ut at det er mer effektivt å krabbe enn å åle seg da. Så nå krabbeløper han mot meg i døra hver gang jeg kommer hjem fra jobb :ler :rodmer

:klemmer

Ja jeg er veldig stolt av snuppa mi :rodmer: Vi jobber ikke så mye med ting, kommer bare på det sånn innimellom, og neste gang kan hun det plutselig bare! ;) Klappingen prøvde vi på av og på i sikkert 1,5 mnd. hun klappet ikke hendene sammen, men klappet på våre. Så plutselig en dag klappet hun sine sammen :)

"Se så stor/Hvor stor er du" prøvde vi også på lenge men hun bare lo av oss :) Så plutselig en dag sitter hun med hendene over hodet og gliser bredt!

Bruker litt tid på ting, virker som hun er like perfeksjonist som faren :fnise: vil ikke vise før hun KAN det ;)

Gikk hele 30 skritt i går! Men kryper fortsatt mer enn hun går, men tror ikke det er så lenge om å gjøre :rodmer:

Gråting, netter og mat får bare gå seg til får vi tro. Gjør ihvertfall mitt beste :)

Kjære er jo fryktelig lite hjemme for tiden så alt ligger på meg, så vi snakker mye om ting for å se om vi bør snu på noe :)

Det er en fantastisk alder selv omd et også er travelt :)

Heldigvis får trappa stå i fred (enn så lenge) hadde ikke tenkt å montere trappegrind i dette huset ;) Skap og skuffer på kjøkkenet er spennende :)

:vinke

Hei snuppa!

Er ikke så stor trafikk i dagboka mi heller nå, ble et antiklimaks etter at hverdagene kom. ;

Men det er artig å lese om dagene deres. :

Når skal dere flytte inn i nyhuset?

Heisann :klemmer:

Ja er jo ikke så mye tid å skrive lenger. leser mer enn jeg skriver, for skriving krever to hender :hoho:

Håper på å klare det i løpet av måneden så det er travle uker fremover nå og mor har null kontroll på noenting ;) akkurat sånn det skal vere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyyyyr unna!

Venter fortsatt på sommeren da, her er det 12 grader og kald vind dessverre :(

:klemmer:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Travelt i drivhuset? :nigo:

Det er det :jepp:

Mye å henge fingrene i for tiden men får tro vinden løyer så drivhuset roer seg om en uke eller to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det roet seg litt, men fortsatt myyyye å gjøre :)

Mye spennende som skjer fremover, og jeg håper det kan bli litt mer sommer på oss for det har ikke akkurat kommet mye sol på denne kroppen nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har det roet seg litt, men fortsatt myyyye å gjøre :)

Mye spennende som skjer fremover, og jeg håper det kan bli litt mer sommer på oss for det har ikke akkurat kommet mye sol på denne kroppen nei :fnise:

ehm... jeg har egentlig ikke noen ambisjoner om å få sol på kroppen de neste 10 årene jeg... :sjenert::ler:

Nytt drivhus eller? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm... jeg har egentlig ikke noen ambisjoner om å få sol på kroppen de neste 10 årene jeg... :sjenert::ler:

Nytt drivhus eller? :filer:

Nei sol er oppskrytt uansett :fnise:

Ja nå er drivhuset vårt oppgradert! :nigo:

Ellers er flyr dagene unna! Jobber litt innimellom, ordner mye her og der av ditt og datt og så litt til ;)

Litt småsyke i hus, men sånt hører vel sommeren til :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...