Gå til innhold

Cherrytomater og andre buskevekster


Cherrytomat

Anbefalte innlegg

Heisann og velkommen til Drivhuset der vi vokser og gror! :hoppe:

Kommer til å skrive litt om alt og mye om ingenting her, men mest av alt kommer det nok å omhandle minitomaten og dagene som flyr forbi raskere enn vinden ;)

:klemmer:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minitomaten har fortenner på gang så her er det tygging på ALT inkludert bordkanter, fjernkontroller og fingrene til mamma :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deg! på mine innlegg. ;)

Vil gjerne følge dagene i drivhuset, og alle minitomatens framskritt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har deg! på mine innlegg. ;)

Vil gjerne følge dagene i drivhuset, og alle minitomatens framskritt! :)

Velkommen! :klemmer:

jaja, ALLE minitomatene er det vel ikke foreløpig, men cherry og mine er ihvertfall her :)

Men vi får tro vi blir flere etterhvert :jepp:

Voi-voi! Hurra for drivhuset!

:nigo:

:hoppe:

:hoppe::klemmer: Deilig med eget drivhus etter gammelt :klemmer:

:klemmer:

:klemmer:

Yey! Verdens kuleste drivhus på mine innlegg! :tommelopp:

:klemmer::hoppe:

Ja det får vi tro det blir! :nigo:

Her er det storm og ruskevær, (les: orkan i kastene!) vi har mpttet redde uteplanter og hagemøbler, og det har vert en natt med lite søvn siden vind og regn har pisket på soveromsvinduet i ett!

Så når minitomaten tar sin første lur om en stund skal jammen mor også lure! ;)

Nå skal jeg gå å ta dagens første bæsjebleie og etterpå skal jeg lage meg en stor kopp te så kan vi kose oss foran Uki litt på morrakvisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :klemmer:

jaja, ALLE minitomatene er det vel ikke foreløpig, men cherry og mine er ihvertfall her :)

Men vi får tro vi blir flere etterhvert :jepp:

Her er det storm og ruskevær, (les: orkan i kastene!) vi har mpttet redde uteplanter og hagemøbler, og det har vert en natt med lite søvn siden vind og regn har pisket på soveromsvinduet i ett!

:fnise: Mente ikke alle minitomatene, men alle framskrittene til minitomaten. :fnise:

Men jeg har trua på at det blir flere minitomater etterhvert ja. ;)

Her er det delvis sol, delvis overskya og veldig mye vind! Skulle avkjøle frokostgrøten til hurragutta i vinduskarmen, og da jeg snudde meg vekk slo vinduet igjen og grøttallerkenen landa i gulvet, selvfølgelig opp-ned! :rolleye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her kan jeg ikke ÅPNE et vindu engang Nilla :)

Har INGEN planer om å hente posten engang i dag for å si det sånn!

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan dagene foreløper i drivhuset for tiden :)

Minitomaten våkner som regel rundt 07. sitter da i sengen mellom oss og tuller og leker til 7.30 når pappatomat går på badet. Når han er ferdig er det vår tur :)

Så spiser vi frokost før pappa går på jobb.

Så halvsløver jeg i sofaen med en kopp te mens vesla leker seg på gulvet.

Noen dager får jeg gjort litt innimellom og går til og fra, mens andre dager vil hun helst at jeg er der hele tiden.

Vi spiser ikke så innmari regelmessig, men det har jeg en plan om å få rutiner på. Tenker å kjøre noe som ligner et barnehageopplegg, med lunsj rundt 11.30. Middag pleier hun å få rundt kl 15, for syns det er for sent for henne å spise kl 17/17.30 når vi spiser for hun skal jo ha kvelds igjen kl 18.30. Så da får hun heller noe småtteri mens vi spiser. en kavring, noen rosiner eller noe sånt :)

Vi prøver å få gått en tur, men det syns jeg ofte er vanskelig å time inn/komme på! Men går til sentrum en gang eller to i uka, og det er 4-5 km så har ikke så innmari dårlig samvittighet, selv om det har kommet på 2 kg etter jeg har trappet ned på ammingen :sjenert:

Men jobber med å dempe søtsuget så håper det kommer seg.

Så er det da kvelds 18.30 og snuppa legger seg mellom 19 og 19.30 :)

Hun sover som regel 2 lurer, noen ganger 3. de er bare på 30-40 minutter, og den første kommer ofte allerede i 9 tiden. Da syns mor det er godt med litt mammafri, så er ikke alltid det blir gjort så innmari mye da gitt :sjenert: Men jeg er fryktelig effektiv når jeg må! :jepp:

Hun går nå overalt, så her får mor egentlig trimmet seg godt :) Altså hun slipper seg ikke, men går langs bord og stoler, sofa og tilogmed inntil veggene ;)

Er ikke mye om å gjøre før hun slipper seg på korte avstander så om hun ikke får noen kvepper så hun blir redd, tror jeg nok hun går om ikke så innmari lenge hun frøkna mi :rodmer: Hun er 9,5 mnd nå.

To tenner er kommet, og mange flere ligger på lur rett under huden nå så jeg er like spent hver morgen på om de har kommet igjennom ;) Merker hun er litt mer sutrete enn vanlig, så håper det kommer seg igjen når de er poppet ut :)

Hun sier mamma og pappa. ikke alltid på rett sted, men om vi spør hvor pappa er, snur hun seg mot ham, og samme til meg så tydelig at hun vet hvem vi er :rodmer: samme kan vi gjøre om bamsen og dukka.

Vi har vert veldig lite syke og føler oss kjempeheldige med det! Vesla er en liten luring med et sjarmerende blikk som såklart smelter mamma og pappa! Hun er også raus med klemmer og koser og det syns vi er heeeeelt greit! :klemmer:

Vi går på babysvømming og småbarnssang og stortrivst med det! Har prøvt oss litt på trening også men det er ikke mange gangene vi har kommet oss avgårde på det.

Ellers har vi det kjempefint! Jeg og pappa`n samarbeider godt og har det veldig bra på alle måter :jepp:

Drivhuset er nyoppuset og vi driver å ommøblerer og styrer. Rommet til vesla er snart klart og det kommer til å bli sååååå fint! :hjerte:

Det var det for nå, nå må jeg skifte en illeluktende bleie ;)

:klemmer: til alle som er innom! :klemmer:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan sover hun om nettene nå da? Og hvor ofte ammer du?

Jeg har kveldgrøten over 1 time før leggetid jeg, for jeg er redd han ikke gidder å tømme puppene om han er FOR mett :sjenert:

Syns det er veldig hyggelig å lese her i drivhuset da :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan sover hun om nettene nå da? Og hvor ofte ammer du?

Jeg har kveldgrøten over 1 time før leggetid jeg, for jeg er redd han ikke gidder å tømme puppene om han er FOR mett :sjenert:

Syns det er veldig hyggelig å lese her i drivhuset da :jepp:

:klemmer:

Hun tømmer puppen uansett om hun nettop har spist eller ikke, så her er ikke det et problem Line :) Jeg får sjelden spreng lenger heller så går helt fint ;) Hun tømmer dem uansett resten av natta :fnise:

Noen kvelder må vi opp å bysse i søvn igjen et par ganger før midnatt,men over halvpartene av kveldene er hun ikke våken i det hele tatt før vi går å legger oss! :nigo:

Problemet er bare at da begynner morroa...... :sjenert:

Så hun er som regel våken rundt kl ett og får pupp. Jeg legger henne i sengen igjen, og banna bein er hun våken igjen før det er gått en time. Etter det sover hun som regel oppi med meg for jeg er så trett at jeg sovner sammen med henne :sjenert:

Noen ganger får jeg henne oppigjen til seg selv i løpet av natten/morningen, men oftest ikke :flau:

Er streng på at hun ikke får pupp før etter midnatt, men så har jeg vist ikke noen regler etter det for da er jeg svimeslått :gjeiper:

Hun legger seg fortsatt ikke selv....må enten byssest eller puppes i søvn....så der har vi nok en kjempejobb foran oss! :daane:

Men det positive er at noen ganger når hun våkner kan jeg legge henne rett ned igjen og si "natta nå vennen" og så sovner hun, og noen ganger hører jeg på babycallen at hun romsterer, so blir det stille. Når jeg da kommer opp etter en stund ligger hun i andre enden av sengen og oppå dynen, så det er jo et tegn på at hun KAN finne søvnen selv :jepp: Tar det som et positivt tegn på at ting kommer til å ordne seg av seg selv ;)

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg elsker cherrytomater og liker drivhus så får jeg nok følge med deg da!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg elsker cherrytomater og liker drivhus så får jeg nok følge med deg da!

:tommel:

Hehe, det må du nok da :)

Velkommen er du ihvertfall! :velkommen:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

Hm, jeg grugleder meg litt til i morgen jeg.....

Gleder meg fordi det er vesla sin første 17.mai, men gruer meg fordi vi vet ikke helt hva vi skal :sjenert: ikke hvilket tog vi skal gå i eller noe og kjenner jeg stresser litt med å ikke vite :/

Så skal sette oss ned og bestemme nå i kveld så jeg kan finne roen :)

Har heller ikke meldt noe spesiellt pent vær :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en helt ok 17 mai.

Ikke noe store greier gitt.

Gikk tog i regnvær og vind og ble ganske så kalde (ikke snuppa, hun satt godt i vogna :) )

Var generellt lite mat jeg likte, men vi klarte alikevel å spiste oss alt for mette :) snuppa ble overtrett og ville ikke sove og vi hadde et styr med parkering og til og fra siden det var fullt overralt med parkerte biler.

Så en oppsumering vil vel si våt, kald, stappmett, sliten i beina og overtrett :)

Skulle så gjerne heller ha vert på mitt hjemsted det ting er helt annerledes opplagt, men sånn ble det denne gangen av praktiske grunner siden det var på en torsdag. Neste år er det en fredag så da skal vi nok hjem ;)

Håper alle andre hadde en bedre dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er sommeren kommet! :D

18 grader i skyggen i dag og neeeesten ingen vind! DEEEILIG! :nigo:

Vi har gått tur i dag, vert i hagen og smakt på gress og løvetann :fnise: og så har vi børstet støvet av grillen og hatt årets første grillings! :jepp: :sleike:

Vi har til og med husket solkrem i dag! Glemte det i går men var ikke så lenge ute, så vi ble litt varme i kinna men heldigvis ikke brent!

(Mor hadde vondt i mammahjertet fordi hun ikke hadde tenkt tanken å smørre :sjenert: )

Bommet litt med legging i dag og hun ble for overtrett så hun sovnet ikke før ti på åtte.

Så nå skal mor ta en shinings av huset før hun inntar sofaen, for nå var det ruskete her med oss gitt! :fnise:

Ellers er livet i drivhuset veldig bra! Vi koser oss sammen både store og små og har det som plommen i egget!

Minitomaten er vist klar for å prøve seg litt på egne ben for tiden! Veldig spennende, hun er jo tross alt ikke 10 mnd enda! :daane:

Nei, nå må jeg opp ifra sofaen før jeg blir her resten av kvelden! ;) Vi snakkes! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa! Sommeren er her! :sol::nigo:

Morsomt å lese hos deg, akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv :ler:

Vi har også grillet for første gang i dag. A er stadig ute på gresset nå og smaker på ja- både gress, løvetann og andre interessante ting :fnise: Jeg prøver å si, æsj, æjs - men han skjønner ikke at det betyr at noe ikke er spiselig ;) Ellers er han veldig facsinert av diverse insekter som plutselig flyr sin vei når han skal prøve å ta de med pinsett-grepet sitt. Han er veeeldig detalj-orientert for tiden kan du si, og litt mammadalt - henger i leggene, reiser seg opp og klistrer seg inntil rumpa :roll:

Jeg lurer på å skaffe noe sove-støy-musikk til A jeg... :sjenert: Nå når det blir sommer'n ute, så er naboene stadig ute og griller og sosialiserer - og det rett utenfor vinduet vårt. Så for å overdøve så tenkte jeg jeg kunne ha spilt en passende cd på repeat om og om igjen. Hele natten for den saks skyld, kanskje både voksne og små hadde sovet sitt livs beste søvn? ;)

Se her da: http://www.youtube.com/watch?v=TqCxNjupzAw&feature=related

Vesla er jammen frem på skjønner jeg! :hakeslepp: Hun er en tøffing hun :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og delvis samme problemet.

Men i tillegg er våre naboer tyrkere og lar ungene være myyyye lengere opp og ute enn min TM på 5år.

Og forklare at de får være ute men at TM må sove er ikke lett når de hyler og leker rett utenfor soverommsvinduet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...