Gå til innhold

Kjæresten min nekter å endre sivilstatus på facebook...


Gjest Geri

Anbefalte innlegg

Gjest Geri

Hvordan skal jeg tolke dette...?

Kan ikke noe for det, men det stikker litt hver gang jeg er inne på profilen hans og ser at det fortsatt står "sivilstatus: singel".

Vi har vært sammen i 7 måneder, og flytter sammen i juni. Så det er på en måte ingen tvil om at vi er kjærester:)

Burde kanskje ikke ta meg så nær av det, men jeg kan ikke noe for at jeg får en dårlig følelse, tenker nesten at han vil holde "mulighetene åpne" og ikke skrive at han er i noe forhold i tilfelle det skulle dukke opp noe mer spennende enn meg. Mulig det er jeg som er helt på jordet her, men jeg synes det er litt trist da, at han ikke vil "gjøre det offentlig" på fb.

Har konfrontert ham med det ved et par anledninger, men da sier han bare at han er så lite inne på den siden der. Så går det noen dager hvor han ikke er på fb, før det igjen kommer nesten daglige statusoppdateringer og bilder fra han igjen.

Begynner nesten å lure på om han skammer seg over meg... Kan legge til at jeg står oppført som "i et forhold", men han har ikke godtatt forespørselen min på at vi er i et forhold.

Hvordan ville dere reagert på noe sånt? Han er jo på facebook nesten daglig, og det var han som foreslo at vi skulle flytte sammen. Én ting hadde vært hvis det ikke stod noe om sivilstatusen hans der, men det står jo at han fortsatt er singel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å stå som singel blir jo iallefall helt feil. Han burde i det minste fjerne hele sivilstatusen, og det synes jeg du har rett til å kreve, ikke nødvendigvis at han stiller seg som i et forhold (selv om jeg ikke helt kan se hvorfor ikke), gjør han ikke det så tror jeg dessverre du har grunn til å være skeptisk, selv om han ikke nødvendigvis gjør noe galt..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg ville sagt at enten fjernet han singel-statusen, eller så ble han singel igjen. Det hadde ikke vært nødvendig å oppgi verken at han var i et forhold, eller at det var meg han var sammen med, men å stå oppført som singel når man er samboer, den er ikke grei.

Om han virkelig venter på noe bedre, så er det bedre for deg at det kommer frem nå enn om 2 år til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville spurt han om det virkelig kosta han så mye å endre status, når du ser at han er innpå der uansett. jeg ville nok tvunget han til å endre, men ville også blitt mistenkelig, om han vil "være på markedet" i tillegg til å ha deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å stå som singel blir jo iallefall helt feil. Han burde i det minste fjerne hele sivilstatusen, og det synes jeg du har rett til å kreve, ikke nødvendigvis at han stiller seg som i et forhold (selv om jeg ikke helt kan se hvorfor ikke), gjør han ikke det så tror jeg dessverre du har grunn til å være skeptisk, selv om han ikke nødvendigvis gjør noe galt..

Enig i denne!

Greit at ikke alle vil skrive at de er i forhold, men hvis han ikke vil ta bort "singel", ville jeg begynt å lure på om han hadde noen kontakter der som han ville holde mulighetene åpne for..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere her, "singel", når man er i et forhold er ikke greit. Det er å "lyve".

Men mener også at det må være ok å ikke ha sivilstatus på FB i det hele tatt. Jeg selv er i et etablert forhold, men ønsker ikke å ha noe om sivilstatusen min på FB, det har ikke andre noe med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bør absolutt fjerne singelstatusen og heller velge å ikke vise status i det hele tatt. Selv om jeg nærmer meg 40 år så hadde jeg reagert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samboer

Jeg sleit med å endre sivilstatus av den enkle grunn at jeg ikke ønsket å utbrodere for hele verden at jeg var i et forhold. Det er min personlige sak og ingen andres sin. Derimot så sa jeg at jeg kunne kansellere hele kontoen. Det ville derimot ikke hun da hun endelig skulle få lov til å sette status til samboer (eller hva det nå er;)

Så forskjellige kan man altså være ;)

Uansett så ble det til at jeg skiftet status, men fjernet meldingen rett etterpå. Blåser egentlig i hele FB'en så jeg ga henne passordet så kunne hun styre og drive på der inne så mye hun orket for oss begge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å stå som singel blir jo iallefall helt feil. Han burde i det minste fjerne hele sivilstatusen, og det synes jeg du har rett til å kreve, ikke nødvendigvis at han stiller seg som i et forhold (selv om jeg ikke helt kan se hvorfor ikke), gjør han ikke det så tror jeg dessverre du har grunn til å være skeptisk, selv om han ikke nødvendigvis gjør noe galt..

Jeg ville sagt at enten fjernet han singel-statusen, eller så ble han singel igjen. Det hadde ikke vært nødvendig å oppgi verken at han var i et forhold, eller at det var meg han var sammen med, men å stå oppført som singel når man er samboer, den er ikke grei.

Om han virkelig venter på noe bedre, så er det bedre for deg at det kommer frem nå enn om 2 år til.

This!

Jeg er ikke så hysterisk når det gjelder facebook, men her forstår jeg deg veldig godt. Syns det er veldig dårlig gjort av typen din å stå oppført som "singel", han kunne i det minste fjernet sivilstatusen om han ikke vil offentliggjøre forholdet på facebook. Jeg syns du skal forandre statusen din du også, sett deg selv som singel til han tar bort eller forandrer sivilstatusen. Å stå som "singel" når man er i et forhold er ikke akseptabelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min ville heller ikke det, og når det ble slutt fant jeg ut grunnen; han holdt fortsatt på med eksen sin og kunne jo ikke vise at han var i ett forhold med meg på facebook for da mista han jo ho...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg sleit med å endre sivilstatus av den enkle grunn at jeg ikke ønsket å utbrodere for hele verden at jeg var i et forhold. Det er min personlige sak og ingen andres sin. Derimot så sa jeg at jeg kunne kansellere hele kontoen. Det ville derimot ikke hun da hun endelig skulle få lov til å sette status til samboer (eller hva det nå er;)

Så forskjellige kan man altså være ;)

Uansett så ble det til at jeg skiftet status, men fjernet meldingen rett etterpå. Blåser egentlig i hele FB'en så jeg ga henne passordet så kunne hun styre og drive på der inne så mye hun orket for oss begge;)

Han trenger vel ikke å forandre statusen, han kan ta det bort om han vil. Da står det ikke noe der. Men å skulle ha statusen synlig og ha den som "singel" syns jeg er rimelig frekt, og jeg ville blitt skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt mistenksom.

Hvordan er han ellers? Passer han veldig godt på mobilen sin og logger alltid av FB så det ikke er mulighet for å snoke? Jeg sier ikke at du skal snoke altså, men hvis han i tillegg er veldig påpasselig med sånne ting er det i hvert fall grunn til å bli mistenksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geri

Trådstarter her! Takk for svar!

Er enig i at det er lov å ikke ha lyst til å utbrodere seg selv på den måten på fb, men da kunne han vel i det minste ha fjernet hele sivilstatusen sin da... I stedet for å si at han nesten ikke er der inne uansett.

Blir litt mistenksom da ja... :( Tankene flyr jo, hvem er det han har der inne som han vil holde mulighetene åpne for...? Han logger alltid av, og det hender han skrur av lyden på mobilen sin. Går jeg ut av rommet og kommer inn igjen, så sitter han der og skriver melding. Har hatt muligheter til å snoke ved flere anledninger, men jeg velger å ikke gjøre det. Vil ikke vite det hvis det er noe snusk. Hadde blitt helt knust da. Dessuten er jeg ikke sikker på hvordan jeg skulle tatt det opp, hvis jeg fant ut ting ved hjelp av snoking. Synes ikke det er en ok ting å gjøre, jeg tenker litt på det som et tillitsbrudd, og hadde blitt lei meg om jeg tok kjæresten min på ferken i å snoke. Nå har ikke jeg noe å skjule, men jeg hadde nok allikevel blitt irritert.

Noen tips til hvordan jeg kan ta det opp, dette med fb statusen uten å virke som en sjalu, "overhysterisk" og kontrollerende bitch?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min ville heller ikke det, og når det ble slutt fant jeg ut grunnen; han holdt fortsatt på med eksen sin og kunne jo ikke vise at han var i ett forhold med meg på facebook for da mista han jo ho...

Jeg opplevde omtrent det samme, bare at det gjaldt et dusin andre jenter. Kjæresten min gjennom tre år hadde fra tid til annen til og med blokkert meg fra facebook, men han hadde nærmere 1000 venner. Han min lo alltid av at jeg(?) og andre mennesker la så sykt mye i hva som skjer på facebook og at det er patetisk at forhold blir styrt og ender pga det. Ironisk nok endte forholdet vårt brått da jeg fant ut av aktivitetene hans der inne.

Samboeren din behøver ikke å være som min eks, men jeg ville fått en oppklaring i dette så fort som mulig var jeg deg. For meg tok det tre(!!) år og unner ingen den følelsen...

Lykke til:)

Endret av Sportiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trengt mer enn dette som bevis på at han driver med noe snusk jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur om kjæresten min hadde "singel" som sivilstatus på facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Trådstarter her! Takk for svar!

Er enig i at det er lov å ikke ha lyst til å utbrodere seg selv på den måten på fb, men da kunne han vel i det minste ha fjernet hele sivilstatusen sin da... I stedet for å si at han nesten ikke er der inne uansett.

Blir litt mistenksom da ja... :( Tankene flyr jo, hvem er det han har der inne som han vil holde mulighetene åpne for...? Han logger alltid av, og det hender han skrur av lyden på mobilen sin. Går jeg ut av rommet og kommer inn igjen, så sitter han der og skriver melding. Har hatt muligheter til å snoke ved flere anledninger, men jeg velger å ikke gjøre det. Vil ikke vite det hvis det er noe snusk. Hadde blitt helt knust da. Dessuten er jeg ikke sikker på hvordan jeg skulle tatt det opp, hvis jeg fant ut ting ved hjelp av snoking. Synes ikke det er en ok ting å gjøre, jeg tenker litt på det som et tillitsbrudd, og hadde blitt lei meg om jeg tok kjæresten min på ferken i å snoke. Nå har ikke jeg noe å skjule, men jeg hadde nok allikevel blitt irritert.

Noen tips til hvordan jeg kan ta det opp, dette med fb statusen uten å virke som en sjalu, "overhysterisk" og kontrollerende bitch?

.. Men kan ikke du endre statusen din til "singel" og se hvordan HAN reagerer på det? Å ha status som "i et forhold" når han har det som "singel" syns jeg er litt tullete. Gjør det og se om han reagerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når man ble sammen med noen så ville man vise det til hele verden jeg ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geri

.. Men kan ikke du endre statusen din til "singel" og se hvordan HAN reagerer på det? Å ha status som "i et forhold" når han har det som "singel" syns jeg er litt tullete. Gjør det og se om han reagerer.

Har gjort det, men tror ikke han la merke til det, hehe... Ved flere anledninger har jeg lagt ham til når jeg har satt meg som "i et forhold", men jeg tror han bare ignorerer forespørselen og later som at han ikke har sett det...

Blir jo litt lei meg når han helst vil skjule for omverdenen at vi er sammen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mislikt det sterkt hvis min mann sto som "singel" på facebook.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...