Gå til innhold

til dere sukker-gutter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva slags førstemelding dere ønsker?

En som går rett på sak som spør om date med èn gang, og sparer small-talken og bli-kjent delen til selve daten? Eller liker dere en som er mer forsiktig og føler seg frem, og small-talk som strekker seg over kortere eller lengre tid og blir litt kjent på forhånd?

Er selv ikke noe glad i å "skravle" og bli kjent på nett,føler da jeg må lete etter ting og snakke om, og tuller fælt med formuleringen. Føler det blir utrolig upersonlig og får ikke frem hvem jeg er i det hele tatt...

PS: Dette er selvfølgelig forutsatt at dere liker det dere ser på profilbildet :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har noen mening om dette assa? Skulle gjherne ha sendt avgårde en mld, men trenger litt tilbakemld herfa først, pysete som jeg er!

Skrevet

Hvis han syns du ser bra ut, spiller det ikke så mye hva du skriver, så lenge det ikke er helt idiotisk.

Les profilen hans, og spør om noe som er relevant i forhold til ting han liker, så burde det gå helt greit.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han syns du ser bra ut, spiller det ikke så mye hva du skriver, så lenge det ikke er helt idiotisk.

Les profilen hans, og spør om noe som er relevant i forhold til ting han liker, så burde det gå helt greit.

Takk Yme! Men er det greit å spørre om date i første mld? Det er vel derfor folk henger der inne, for å date?

Skrevet

Jeg som mann hadde blitt glad om ei dame jeg syntes virka ok og så attraktiv ut (for meg) ba meg ut i første melding. Synes det blir så upersonlig og rart å holde på å sende meldinger frem og tilbake i dages/ukesvis før en møtes. Det tar jo 5 min på en date så vet du om det kan bli noe eller ei uansett hvor mye du har snakka før så min mening er "jo raskere en treffes desto bedre".

• Liker 1
Skrevet

Personlig hadde jeg syns det var ubehagelig, fordi jeg trenger å skrive litt med folk for å vite litt om dem, så jeg føler at vi har noe å snakke om når vi møtes.

Hvis du er et menneske som greier "drive" en samtale, er det jo ikke noe problem å dra på date med en gang, men om du opplever sånne ubehagelige stillheter når du snakker med ganske fremmede personer, burde du sikkert vente til dere har snakka om litt forskjellige ting.

• Liker 2
Skrevet

Takk Yme! Men er det greit å spørre om date i første mld? Det er vel derfor folk henger der inne, for å date?

Enkelte liker å skrive att og fram, jeg gidder aldri det.

Kjør på med tid og sted i andre eller senest tredje melding.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg synes folk kunne skrive hva de liker i profilen sin jeg. Jeg vil gjerne sende noen meldinger først, av samme grunn som yme.

Ser enkelte skriver at de vil møtes så fort som mulig, og da hadde de sikkert syntes spørsmål om date er greit i første melding :)

AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg syns det var ubehagelig, fordi jeg trenger å skrive litt med folk for å vite litt om dem, så jeg føler at vi har noe å snakke om når vi møtes.

Hvis du er et menneske som greier "drive" en samtale, er det jo ikke noe problem å dra på date med en gang, men om du opplever sånne ubehagelige stillheter når du snakker med ganske fremmede personer, burde du sikkert vente til dere har snakka om litt forskjellige ting.

Men tror du ikke det kan ungås ved å velge noe annet enn resturantbesøk på daten? Om man rusler en tur eller lignende? Eller ber om å få et malekurs feks(om daten bruker å male og har skrevet om det i profilen)?

Skrevet

Men tror du ikke det kan ungås ved å velge noe annet enn resturantbesøk på daten? Om man rusler en tur eller lignende? Eller ber om å få et malekurs feks(om daten bruker å male og har skrevet om det i profilen)?

Joda, det finnes masse man kan gjøre for å unngå at man kommer i situasjoner hvor man ikke har noe å snakke om.

Tviler på at noen menn ville takka nei til en jente de syns var atraktiv, om hu spurte etter date på første meldingen, men noen vil syns det er "tryggere" å vente litt.

En annen ting er jo at når man skriver med noen, blir man ikke kjent med den sosiale delen dems, på en måte... Folk oppfører seg annerledes over brev, enn de gjør i virkeligheten. Et eksempel er jo mennesker som kan virke veldig selvsikre over mail, når de i virkeligheten er veldig sjenerte... Eller oppegående, intelligente mennesker, som dessverre har dysleksi, og dermed ikke gir noe godt inntrykk gjennom en data.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det finnes masse man kan gjøre for å unngå at man kommer i situasjoner hvor man ikke har noe å snakke om.

Tviler på at noen menn ville takka nei til en jente de syns var atraktiv, om hu spurte etter date på første meldingen, men noen vil syns det er "tryggere" å vente litt.

En annen ting er jo at når man skriver med noen, blir man ikke kjent med den sosiale delen dems, på en måte... Folk oppfører seg annerledes over brev, enn de gjør i virkeligheten. Et eksempel er jo mennesker som kan virke veldig selvsikre over mail, når de i virkeligheten er veldig sjenerte... Eller oppegående, intelligente mennesker, som dessverre har dysleksi, og dermed ikke gir noe godt inntrykk gjennom en data.

Det siste avsnittet ditt her, det er akkurat det jeg tenker og. Jeg føler ikke at jeg er meg når jeg uttrykker meg skriftlig. Jeg tenker og grubler alt for mye over hva jeg skal skrive, og så blir det bare påtatt og upersonlig. Blir litt same type språk som når jeg skriver en jobbsøknad, kan ikke virke veldig flatterende!

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sendt hvertfall.. Forventer ikke noe respons egentlig, han er nok sikkert en av de guttene som får 90% av meldingene der inne.. Menmen, krysser fingrene!!

Skrevet

Det siste avsnittet ditt her, det er akkurat det jeg tenker og. Jeg føler ikke at jeg er meg når jeg uttrykker meg skriftlig. Jeg tenker og grubler alt for mye over hva jeg skal skrive, og så blir det bare påtatt og upersonlig. Blir litt same type språk som når jeg skriver en jobbsøknad, kan ikke virke veldig flatterende!

Hvis du syns du gjør deg best i person, kan det være lurt å treffe folk "live" ja. Som sagt kan jeg ikke se for meg at det finnes menn som takker nei til noe sånt, fra en jente de syns er atraktiv.

Nå har jeg sendt hvertfall.. Forventer ikke noe respons egentlig, han er nok sikkert en av de guttene som får 90% av meldingene der inne.. Menmen, krysser fingrene!!

Hvordan er de guttene du tenker at får så mye meldinger? Hvordan ser profilen til en sånn kar ut?

Lykke til! :)

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hvis du syns du gjør deg best i person, kan det være lurt å treffe folk "live" ja. Som sagt kan jeg ikke se for meg at det finnes menn som takker nei til noe sånt, fra en jente de syns er atraktiv.

Hvordan er de guttene du tenker at får så mye meldinger? Hvordan ser profilen til en sånn kar ut?

Kjekk, bra jobb, veltrent, aktiv og sunne interesser.

Skrevet

Kjekk, bra jobb, veltrent, aktiv og sunne interesser.

Er "bra jobb" det samme som at han tjener mye penger?

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Pleier å være en sammenheng ja. Nå svarer jeg bare hva jeg tror, jeg vet jo ikke hvilke menn som får flest brev.

AnonymBruker
Skrevet

Det som blomsten skrev over her:)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig med Yme :) Jeg har takket ja til å treffe folk nesten uten å ha meldt med dem på forhånd, og hittil har det gått greit. De må uansett ha noe ved profilen sin som gjør at jeg blir litt nysgjerrig på dem. Og det er sant at en kommuniserer helt annerledes skriftlig enn muntlig. Nå flørter jeg med en jeg har utrolig lett og god tone med skriftlig, vi skjønner hverandre veldig godt og har samme språkforståelse - men da vi traff hverandre var han veldig utadvent, stilte masse spørsmål og kommenterte masse, mens jeg dro fram det mest defensive kroppsspråket mitt og mumlet halve setninger :fnise: Vi skal treffes igjen, regner med det er litt lettere når en blir bedre kjent (jeg fungerer i hvert fall greit sammen med folk jeg omgås over tid), men gud vet. Vi traff hverandre etter noen få meldinger, tror det var like greit.

• Liker 1
Skrevet

Da velger jeg å tro at det er derfor jeg aldri får noe meldinger, for det kan jo ikke være noe annet som er feil!! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

TS her, for min del er ikke lønna viktig! Men en bra jobb er en jobb man trives i, og hvor man har ambisjoner for fremtiden og hvor jobben gir deg noe mer enn bare penger tilbake. Syns jeg, som har vokst opp med en psykopatisk stefar med mer enn nok penger. Viulle heller vokst opp fattig men med gode barndomsminner:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...