Gå til innhold

Newborn er prøver

Newborn

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Kom frem til at jeg måtte starte en prøver dagbok nå. Har så masse tanker som det kan være greit å få ned en plass.

Jeg har laget meg en ny bruker for å kunne skrive denne dagboken. Det har jeg gjort pga at samboeren min vet godt om mitt andre brukernavn. Jeg ønsker å holde denne hemmelig siden jeg føler at jeg syter nok til han i det daglige og jeg vil prøve å spare han litt for alle de kliniske detaljene som hvordan utfloden er fra dag til dag ol. :fnise:

Jeg er en kvinne på 24 år som har vert prøver nå i 7 mnd. Jeg har nettopp fått påvist PCOS og har tatt min første Pergotime kur denne syklusen.

Jeg er så utrolig spent på hvordan denne syklusen vil gå,om jeg vil få EL, om vi klarer å treffe hvis jeg får det osv.

Jeg verken temper eller tar El tester. Dette har jeg ikke satt meg inn i enda siden jeg har hatt sykluser som har vert helt på jordet. Bør vel kanskje sette meg inn i det og prøve det neste syklus hvis vi ikke får det til nå?

Jeg er så spent, så spent. Kan ikke tiden gå litt fortere?! :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye EL smerter i dag! Hvis Pergotime har funket så kommer forhåpentligvis EL i løpet av denne uken.

Jeg tørr ikke å håpe på for masse enda, kroppen min har lurt meg så mange ganger nå med EL smerter og EL slim uten at EL har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter.

Nå skal jeg straks på jobb. Kjenner at prøvingen tar bort fokuset mitt litt på jobb innimellom. Jeg er fæl på å krisemaksimere. Tenker plutselig at "tenk om vi aldri kommer til å få barn" osv... Dumme tanker, som egentlig bare får meg til å stresse enda mere, men vanskelig å legge fra seg også. Har heldigvis mulighet til å trekke meg til bake å gjøre oppgaver som krever veldig lite hjerneaktivitet innimellom :fnise:

Fikk en falsk positiv test i går. Testet bare av gammel vane egentlig, den ble positiv etter tidsfristen. Hadde vert så mye kjekkere om den ble positiv før :-P

Vel vel, får krysse fingrene for at de to berømte strekene kommer om et par uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blærk, dårlig dag.

Jeg merker at hele opplegget begynner å tære veldig på meg.. og samboeren min også.

Det er vanskelig å få han til sengs for tiden og jeg føler meg slem som maser. Det er jo viktig denne uken siden det er mest sansynlig at EL kommer i løpet av uken, men når han plutselig finner ut at han ikke vil ha sex, hva skal man gjøre da?

Jeg prøver å kutte ned på snakket om når vi burde ha oss og ikke, men det er vanskelig når det blir slik som dette. Det virker ikke helt som om han skjønner at det faktisk er viktig at vi har sex i den tiden EL inntreffer :sukk: Det er jo ikke slik at vi har noe mere sex en ellers heller, jeg prøver å holde det til annen hver dag, noe som har vert vanlig for oss, så jeg vet ikke hvorfor han plutselig ikke orker.

Jeg prøver å forføre og gjøre det kjekt, men nå kjenner jeg at jeg har lyst å gi opp å sette meg ned å gråte :sukk:

Kan han ha fått kalde føtter? Jeg har på følelsen av at vi må snakke om dette. Jeg orker ikke å putte i meg masse hormonpreparater hvis han ikke har planer om å prestere når det trengs.

Puh, dagens utblåsning. Kjenner at jeg er i en veldig sårbar periode akkurat nå :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøvingen!:)

Hvilke symptomer på PCOS har du?

Ønsker deg masse lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

Jeg har:

- Cyster på eggstokkene, veldig sjelden mens, typ 4 ganger i året.

- Mye hårvekst rundt om på kroppen. Sliter med annsiktshår, som er kjempe plagsomt, i tillegg til hår på magen, mye på innsiden av lårene og ellers svarte hår her og der :sjenert:

- Overvekt og sliter med å gå ned. Er ikke kraftig overvektig enda, heldigvis, men mye nok. Har blitt mye mere bevisst på kostholdet nå i håp om å ikke gå opp ytterlige i vekt.

- Mye trett og sliten

Det er det jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk snakket ut med samboeren den dagen det var litt trist og tungt. Han har hatt det travelt på jobb i det siste og har derfor vert mye trett og sliten, så det har vert litt vanskelig for han å finne lysten.

Men det hjalp oss begge å snakke om det. Han har hatt kjempe lyst etter samtalen :fnise:

Puppene mine er kjempe ømme i dag. Har vert det i noen dager, men i dag er det helt ekstremt(ja, jeg vet jeg er en symptomjakter). Kan begynne å teste om ca 1,5 uke tenker jeg. Skal bli spennende. Renner gjennom en god del tester med uregelmessig syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har en ny uke startet.

Jeg er så håpløs med graviditetstester, jeg vet at det er aaaaalt for tidlig å teste, men alikevell så gjør jeg det :sjenert:

Har hatt mye vondt i området hvor eggstokkene ligger etter at jeg begynnte på pergo. Lurer på om jeg burde tatt en telefon til gyn hvis det ikke gir seg snart. Nå kjennes det ikke ut som el-/mensensmerter lenger heller, det er bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at jeg var gravid i natt. Det var en deilig drøm. Ble litt skuffet når jeg våknet :trist:

Blir spennende neste uke. Kommer til å renne gjennom kjempe mange tester tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å prøve å la være å teste noe mere før fredag nå. Lei av å se de negative testene igjen og igjen. Det er jo bare min egen feil som tester i tide og utide da men... :sjenert:

Puppene mine har vert kjempe ømme siden før helgen, men det er vel bare bivirkning av pergotime tenker jeg.

Smertene nede ved eggstokkene har i det minste gitt seg. Nå får jeg bare noen voldsomme stikk/lynende smerte nedi der innimellom hvis jeg røyser meg opp fort.

Akkurat nå venter jeg egentlig bare på mensen, slik at jeg skal kunne starte med en ny kur. Føler egentlig ikke at vi har fått det til denne runden, selv om vi har hatt jevnlig sex. Sliter vel litt med å tro at vi skal få det til på første kuren, når vi har vert prøvere siden oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har meldt sin ankomst... Herregud så skuffet jeg er. Jeg var jo ganske forberedt på at det sikkert ikke ville klaffe på første runden, men tårene renner i strie strømmer alikevell nå :trist:

Uff, så vondt. Jeg viste jeg ville bli skuffet når om den kom, men ikke at det skulle gjøre så vondt :cry3:

Vel, vel... Avgårde å kjøpe ny pergo kur i morgen... Nå vet jeg i det minste at jeg har fått EL. Det er da bedre en ingenting, selv om det er en mager trøst akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at mensen dukka opp!

Håper den største skuffelsen gir seg når det er tid for å prøve på nytt!

Når man er prøver så har man forhåpninger hver gang om at mensen ikke skal komme, og jeg skjønner at skuffelsen er ekstra stor nå etter første pergo.

Håper du får en fin pinse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Det går bedre nå :) har hjulpet på med godvær med strandbesøk og grilling for å få tankene over på annet :)

Har hentet ny kur som jeg skal starte på i morgen, så da krysser vi fingrene for neste runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er snart en ny Pergokur ferdig. Har bestillt meg EL-tester i dag fra billige-tester.no. Genial side med kjapp levering.

Så nå blir d testing med de fremover. Blir spennende. Har nytt håp nå, men prøver å være forberedt på at det kan gå skjeis denne gangen også så skuffelsen ikke skal bli like stor som sist. Følte meg litt teit etterpå når jeg begynnte å gråte kjempe masse pga mensen :fnise:

Men slik er det vel for flere prøvere kan jeg tenke meg. Man blir vel alltid skuffet når den dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt å bli skuffa og trist når mensen kommer!

Krysser fingrene for at det klaffer for dere denne perioden, og lykke til med El-testing :)

Billige-tester.no er en super side, jeg bestiller graviditetstester der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg har klart å gå ned 4 kg på ca 3 mnd nå. Jeg har ikke gjort så mye for det annet en å spise mindre og oftere og så klart å kutte ut snop. Fant ut at det var på tide å gjøre noe med vekten nå. Vet at overvekt gjør det vanskligere å bli gravid og så ønsker jeg ikke at vekten skal stige ennå mere.

Men i kveld skal jeg ha meg en kosekveld med min kjære. Han har vert borte med jobb hele uken, så i dag må det være lov å kose seg litt ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Da er EL overstått for denne gang. Nå er det to uker med heftig ømme pupper før jeg kan teste. De kjennes ut som to svære blåmerker nå. Men men, overlever det også :fnise:

Stresset veldig mye mindre denne syklusen. Det har vert deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei! Så artig at jeg kom over denne dagboken! Jeg er i akkurat samma båt som deg!

23 år, pcos og akkutst ferdig med pergotime, går på metformin tror jeg har eggløsning nå!

Så her må jeg nesten følge med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så artig at jeg kom over denne dagboken! Jeg er i akkurat samma båt som deg!

23 år, pcos og akkutst ferdig med pergotime, går på metformin tror jeg har eggløsning nå!

Så her må jeg nesten følge med:)

Hei hei. Jeg satset på EL tester nå denne runden, bare for å se at de gav utslag og ikke minst at jeg skulle slippe å stresse slik med sex ol. Som jeg. Gjorde sist runde. Nå vet jeg godt hvilke symptomer jeg skal kjenne etter. Symptomene Mine rund EL er kraftige ELsmerter og når EL er overstått får jeg kjempe ømme pupper.

Håper det klaffer for dere på første forsøket :)

Da krysser vi fingrene frem mot IKM :)

Det gjør vi så absolutt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...