Gå til innhold

Newborn er prøver


Newborn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vert hos gyn nei. Han skrev ut resepten og sa jeg skulle komme tilbake hvis jeg ikke ble gravid på 4 kuren. Har lest i nyere tid at man skal ha tett oppfølging egentlig, det sa han ingenting om :klo:

Har lurt på om jeg skal ringe å få en time,men vet liksom ikke helt hva jeg skal si eller spørr om :sjenert:

Så har jeg trengt litt som så at så lenge jeg ikke har noe særlig med plager av pergo så er det ikke så viktig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hmmm... Skjønner...

Jeg synes det iallefalm var veldig fint å få en oppfølgingstime hos min gyno. Da får du litt mer innsikt på om pergo hjelper. Vet ikke om det er noe "farlig" å ikke fæ oppfølging. Men ettersom jeg ikke har en fjern anelse på når jeg egentlig har EL, var det fint å få se med egne øyner at eggene mine modnes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er kjekt med oppfølging. Jeg har hatt en del smerter der nede i perioder etter jeg begynnte på pergo, så kommer nok til å bestille en time hvis det vedvarer i neste syklus.

Nå er det ikke mange dagene igjen før jeg kan teste. Venter mensen i løpet av hengen, så dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Spennende!! Det er ikke så lenge til jeg kan teste heller!

Jeg går på em mute rundt å venter på at symptomer skal komme,jeg..

Ømme bryster osv..

Alt jeg har hatt til nå er sitt stikk i magen og lette menstruasjonsmerter....

Ææææææ...kan jo være hva som helst...hele..

Kjenner du noe?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå 12-13 dager siden EL og jeg kjenner ikke et eneste symptom på at noe kan være der. Tok test i dag som var blendahvit. Ømme bryster har jeg hatt siden EL, så jeg kan ikke ta det som et tegn.

Så jeg har vel igjen gitt opp håpet som at det har klaffet denne gangen.

Spennende å se om der er noe hos deg! Håper du slipper en ny runde med hormoner. Har du slitt mye med bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig en vanvittig smerte med ene eggstokken i gårkveld. Varte ganske lenge før det slapp taket, i dag er det vondt på motsatt side. Mon tro hva det kan være da? Kanskje somle meg til å bestille en time hos gyn i morgen hvis det ikke er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mensen meldt sin ankomst :sukk:

Så da blir det avgårde å kjøpe en ny runde med Pergo i morgen og starte med den på torsdag. Nå vet jeg i det minste at lutefasen min er på 14-15 dager. Skuffelsen er heller ikke like stor denne gangen, heldigvis. Var mere forberedt på det nå.

Skattepengene kom i dag, så har fått vert ute å trøsteshoppet litt om ikke annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt forlovet!! Jeg er så glad! =)

Min hœrlige samboer har fridd :rodmer: Jeg føler meg som verdens heldigste kvinne akurat nå :hjerte:

Endret av Newborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelsen!!!! :D Hvordan fridde han?

Edit: skriveleif

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer:

Vi hadde oss en kosekveld hjemme for å feire starten på ferien vår. Så litt ut på kvelden spurte han :) ikke noe hokus pokus men akkurat slik jeg hadde sett det for meg. Vi er ikke noe særlig super romantiske noen av oss, så noe overdådig hadde ikke passet meg.

Nå har vi reist på ferie og i dag har vi vert og handlet ringer som vi får tilsendt om en mnd tid. Fant noen som var helt fantastiske :rodmer:

Ellers er ny pergokur tatt og jeg venter EL om 1-1,5 uke ca. Så jeg kan i det minste kose meg med noen øl og glass vin i ferien :) må si at livet er hærlig for tiden, til tross for bekymringene ang barnløsheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gleder meg til å få ringene. Vi var og bestilte dem i ferien, så går å tripper og venter på å få dem i posten :)

Jeg har allerede begynnt å se for meg hvordan bryllupet skal bli :fnise: aller helst vil jeg bare ordne papirene med en gang og reise bort å gjøre det med kun meg og min kjære. Men samboeren min mener det er litt for tidlig når vi ikke har vert forlovet en mnd en gang enda :fnise:

Ellers har EL kommet og gått og om 1,5 uke så vet jeg om den sitter denne gangen. Jeg er med litt nytt mot nå. Sist syklus var jeg egentlig ganske negativ og var sikker på at det aldri ville klaffe osv. Nå føler jeg at det burde ha gått denne gange, men kanskje farlig å håpe for masse, skuffelsen blir jo desto større når mensen dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krysser fingrene! TR får holde seg unna fra nå av syns jeg!

Høres ut som en fin forlovelse, men jeg er nok enig i din sambo, at kanskje 1 mnd er litt kort bare? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håpernjeg også :)

Hehe, joda, det er nok litt kort. Sier det mest for spøk da, men hadde ikke gjort meg noe om han var enig heller :sjenert:

Får drøye det et år og to tenker jeg. Kunne tenke meg at det ble neste sommer, men om det skulle sitte en mini i magen snart så er det greit at den får bli litt eldre først tenker jeg. Ser for meg at det blir travelt å planlegge bryllup som gravid og nybakt mor, til tross for at vi skal ha et lite bryllup kun med de nermeste.

I dag har vi vert prøvere i ni mnd. Føles som flere år. Disse siste mnd har snegler seg avgårde. Gleder meg litt til å bli ferdig med pergo også nå kjenner jeg. Er litt lei av å ha de veldige humørsvingningene som jeg har. Jeg er blitt så tåpelig følsom. Kan få tårer i øynene av ingenting når jeg sitter å ser på tv og tolker alt i verste mening ovenfor samboer innimellom. Prøver virkelig å ta meg sammen for det er veldig ulikt meg, men det er ikke like lett av og til. Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Jeg er blitt forlovet!! Jeg er så glad! =)

Min hœrlige samboer har fridd :rodmer: Jeg føler meg som verdens heldigste kvinne akurat nå :hjerte:

Herregud! Gratulerer så mye! Så koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Adeline*Jouvin

Det håpernjeg også :)

Hehe, joda, det er nok litt kort. Sier det mest for spøk da, men hadde ikke gjort meg noe om han var enig heller :sjenert:

Får drøye det et år og to tenker jeg. Kunne tenke meg at det ble neste sommer, men om det skulle sitte en mini i magen snart så er det greit at den får bli litt eldre først tenker jeg. Ser for meg at det blir travelt å planlegge bryllup som gravid og nybakt mor, til tross for at vi skal ha et lite bryllup kun med de nermeste.

I dag har vi vert prøvere i ni mnd. Føles som flere år. Disse siste mnd har snegler seg avgårde. Gleder meg litt til å bli ferdig med pergo også nå kjenner jeg. Er litt lei av å ha de veldige humørsvingningene som jeg har. Jeg er blitt så tåpelig følsom. Kan få tårer i øynene av ingenting når jeg sitter å ser på tv og tolker alt i verste mening ovenfor samboer innimellom. Prøver virkelig å ta meg sammen for det er veldig ulikt meg, men det er ikke like lett av og til. Noen som kjenner seg igjen?

Kjære deg:) Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Vi har også være prøvere i 9 mmd nå i juli, og det er som en evig berg og dal bane. Den ene uken er jeg glad som en lekre, mens BANG! plutselig er jeg overfølsom, konstant lei meg og hissig.

Tidligst forrige uke fikk jeg et totalt sammenbrudd da jeg skulle på kino. Kom meg ikke ut døren en gang da jeg bare måtte sitte meg ned og grine.

Men det hjalp å få skikkelig trøst av gubben,selvom han ikke har en fjerneste anelse på hvorfor jeg er sånn av og til. Men han ser jeg er lei meg og gjør alt han kan for at jeg skal ha det bra.

Hormoner suger. Men jeg vet hvordan du har det. Og det er tungt. Men vi kan ikke gjøre annet enn å komme oss igjennom de tunge periodene. Finn ut av hva det er som gjør at du tipper over. For meg kan det være en el.test som jeg tar alt for tidlig..eller at noen rett og slett sier ting på feil måte. Når du klarer å finne ut av det kan det være lettere å snakke med din kjære om det.

For meg hjelper det av og til og bare komme seg ut av huset. Ta en kjøretur, dra på kjøpesenteret, besøke en venn..Gjør jeg det når jeg er på mitt værste, er jeg alltid litt lettere til sinns selv om ikke ALT er bra.

Når er du ferdig med pergotime for denne gang da? Jeg er på mnd. uten nå. Neste måned er det evt. ny kur.

Klemmer til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å høre at jeg ikke er den eneste. Det er slitsomt. Jeg vet ikke hva som trigger det alltid. Av og til er det ting samboeren min sier som jeg tolker helt feil. Til vanlig ville jeg ikke reagert på det en gang. Heldigvis viser han forståelse og kan fortelle meg når jeg reagerer irrasjonelt på ting han sier eller gjør, det hjelper veldig.

Jeg prøver å finne på ting når det er litt tungt. Flukten min har blitt bøker nå. Er lenge siden jeg har lest så mye bøker som jeg har gjort de siste mnd. Det er litt godt å få leve seg inn i en annen verden å få et lite avbrekk.

Jeg går å venter på mensen nå, kommer om en ukes tid(hvis vi ikke er skikkelig heldige og den sitter denne gangen). Etter det har jeg en kur igjen før det blir inn til videre utredning hos gyn. Er spent på hva som skjer videre om vi ikke får det til på neste runde. Ser for meg at vi rett og slett kommer til å ta en pause etter at vi har fått høre hva gyn. har å si. Tror det kan være sunt å få ting litt på avstand før vi starter opp med noe nytt.

Takk til alle dere som skriver her. Er godt å se at jeg ikke er den eneste som sliter med det hele. Godt å få dele tankene med noen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Bøker er en fin måte å komme seg unna litt på:) Savner selv å lese. Men jeg klarer ikke roe meg ned med en bok når jeg ikke egentlig trives der jeg er.

Jeg håper virkelig det går for dere nå. Hvor mange kurere har du hatt?

Jeg har 2 kurer igjen. 6 mnd totalt før jeg må på evt lapraskopi... Tror jeg har max ant tabletter på hver kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har tatt 3 kurer til nå og har en igjen. Jeg har tatt dobbel dose sum funket bra de to første gangene, nå tviler jeg på denne siste jeg tok.

Jeg hadde tydelige EL smerter den 12 og regner med at EL var den 13 denne mnd, nå er jeg 5 dager over IKM, men mensen har ennå ikke kommet og graviditetstestene er blendahvite. Skjønner ikke no jeg :vetikke:

Uff, laproskopi høres lite behagelig ut, men det er vel bare noe man må gjennom. Håper jeg slipper det selv, men det er vel ganske vanlig å gå gjennom når man utredes for barnløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...