Gå til innhold

Jippi, har to dates til uka :D

Fremhevede innlegg

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt den daten min seriøst hvis han hadde fortalt at han skulle på en ny date ett par dager etter.

Jeg ville aldri tatt en deit seriøst og ville heller aldri ønske at den andre parten tok det noe seriøst heller. Kleineste deitene er de hvor en kommer som "potensielle kjærester".

En deit skal være casual, ingen forpliktelser, bare to personer som sjekker ut om de kan hygge seg i hverandres selskap og om de kunne tenke seg å gjennta det, that's it. Og sex er såklart bra også, men fortsatt uten forpliktelser.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jepp, akkurat like missunelig som på de som knuller to stykker iløpet av en kveld.... :sarkasme:

Det er milevis mellom å ha to kaffedater på en uke og å ha sex med to på en kveld.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er milevis mellom å ha to kaffedater på en uke og å ha sex med to på en kveld.

Jada men jeg er like lite missunelig på det å ha to dates ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri tatt en deit seriøst og ville heller aldri ønske at den andre parten tok det noe seriøst heller. Kleineste deitene er de hvor en kommer som "potensielle kjærester".

En deit skal være casual, ingen forpliktelser, bare to personer som sjekker ut om de kan hygge seg i hverandres selskap og om de kunne tenke seg å gjennta det, that's it. Og sex er såklart bra også, men fortsatt uten forpliktelser.

NETTOPP. Det er jo dette som er hele poenget med det mange av oss i denne tråden mener:) :takke:

Skrevet (endret)

Er ikke sjalu. For noen år siden skrev jeg i noen dager med en fyr på nettet, han inviterte meg med på date og nevnte før jeg svarte at han dater for tiden (altså flere dater med de alle) 3 andre kvinner, da sa jeg nei takk! Mistet totalt interessen, så for meg "ungkaren" på tv, usj...

Er ikke interessert i å date en fyr som dater andre samtidig. Å ha to første dater i løpet av kort tid er ok men når man fortsetter å date flere på en gang så blir det feil. Jeg vil at fyren skal være interessert i å bli kjent med MEG og ikke 2-3 andre samtidig, og vil ikke måtte konkurrere om å få denne fyren. Det er ikke sånn kjærligheten er i mine øyne. Også er det litt desperat syns jeg å date flere, som om man er redd for å ende opp med ingen.

Jeg så på et realityprogram en gang med amerikanere, og det var ei dame der som fortalte at hun deitet 12 menn for tiden! Og noen av de likte hun overhodet ikke, men hun måtte jo date nok menn for å fylle dagene. Yay for en tankegang! Da har man lite å gjøre..

Men folk har jo forskjellige meninger ;)

Endret av Pia82
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sjalu. For noen år siden skrev jeg i noen dager med en fyr på nettet, han inviterte meg med på date og nevnte før jeg svarte at han dater for tiden (altså flere dater med de alle) 3 andre kvinner, da sa jeg nei takk! Mistet totalt interessen, så for meg "ungkaren" på tv, usj...

Er ikke interessert i å date en fyr som dater andre samtidig. Å ha to første dater i løpet av kort tid er ok men når man fortsetter å date flere på en gang så blir det feil. Jeg vil at fyren skal være interessert i å bli kjent med MEG og ikke 2-3 andre samtidig, og vil ikke måtte konkurrere om å få denne fyren. Det er ikke sånn kjærligheten er i mine øyne. Også er det litt desperat syns jeg å date flere, som om man er redd for å ende opp med ingen.

Jeg så på et realityprogram en gang med amerikanere, og det var ei dame der som fortalte at hun deitet 12 menn for tiden! Og noen av de likte hun overhodet ikke, men hun måtte jo date nok menn for å fylle dagene. Yay for en tankegang! Da har man lite å gjøre..

Men folk har jo forskjellige meninger ;)

Det er vi vel alle her enige om, at det er snakk om i begynnelsen at det er greit. Men når man så liker noen og velger og møte igjen og sånn, DA konsentrere man seg om EN. :D

Gjest Maruwan
Skrevet

NETTOPP. Det er jo dette som er hele poenget med det mange av oss i denne tråden mener:) :takke:

Jepp, og jeg mener det samme :-)

Skrevet

Og jeg mener at man skal være seriøs. Eller la være.

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg mener at en skal få lov til å bli kjent med en person før en må gjøre det til noe seriøst.

Skrevet

Jeg mener at en skal få lov til å bli kjent med en person før en må gjøre det til noe seriøst.

Ja, men der skal man altså være seriøs. Og bli kjent med denne personen. Og ingen andre.

Gjest Maruwan
Skrevet

Ja, men der skal man altså være seriøs. Og bli kjent med denne personen. Og ingen andre.

Hva? Hvorfor skal en bare bli kjent med en person om gangen? Nei, det blir for eksklusivt og ekslusivitet er noe som hører hjemme i et forhold, ikke med noen en deiter.

Det er jo nettopp derfor en deiter; for å se om noe ekslusivt er verdt det (og i 99% av tilfellene er det ikke det). Kan ikke begynne å være ekslusiv allerede når en skal bli kjent, vel?

Deiting skal ikke være stress og eksklusivitet er nettop det: stress.

Skrevet

Man kan aldri få for mange dates :)

Jo, når datene finner ut om hverandre...

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo an å være seriøs, men ha en avslappet holdning til første daten. Man velger jo den/de man vil møte for en første date fordi man har et eller annet bra inntrykk man vil finne ut mer av. Derfor er man jo seriøs. Men går jo fortsatt an å ha en laidback holdning til daten.

Skrevet

Det går jo an å være seriøs, men ha en avslappet holdning til første daten. Man velger jo den/de man vil møte for en første date fordi man har et eller annet bra inntrykk man vil finne ut mer av. Derfor er man jo seriøs. Men går jo fortsatt an å ha en laidback holdning til daten.

Ja, men poenget er at man bare avtaler en date med en person.

Så går man på date med denne ene personen.

Viser seg da at det er skivebom, så kan man da velge en annen person for en annen date.

Eller så tar man en ny date med den første personen.

Er det så vanskelig?

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Ja, men poenget er at man bare avtaler en date med en person.

Så går man på date med denne ene personen.

Viser seg da at det er skivebom, så kan man da velge en annen person for en annen date.

Eller så tar man en ny date med den første personen.

Er det så vanskelig?

Det er din måte, andre må få gjøre det på sin måte.

Skrevet (endret)

Det er din måte, andre må få gjøre det på sin måte.

Man skal alltid behandle andre med respekt.

Inntil det motsatte er bevist selvfølgelig.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på to knull i løpet av en kveld og to dates i løpet av en uke.

Det ble forresten bare med den ene daten. Hun andre kunne ikke. Hvor kjipt hadde det ikke vært om jeg hadde sagt nei til den andre daten fordi jeg hadde avtalt en date med en annen? Da hadde det ikke blitt noen date.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva med mer naturlige settinger som arbeid og studier, skal man bare bli kjent med en person av gangen der også? Å møte noen på en kaffe/øl for første gang er utrolig lite forpliktende, og min erfaring så langt er at det beste er å komme uten nerver og forventninger - samme om personen ser kjekk ut, skriver fint osv. Det har ikke slått deg at det kanskje er en manglende evne til å se livet (inkludert følelsene) som dynamisk som gjør ting surt for deg..?

Jeg har hatt tre dater siste måned, møtte han ene igjen og kyssa litt, men vi innså at det ikke var noe å fortsette med. De to andre har vært hyggelige, men begge parter kjente nok fort at det ikke kunne oppstå kjemi. Ingen vits i å fortsette å eksklusivt date en av disse da. eller vente ut en eller annen karantenetid før en kommer i prat med nye potensielle bekjentskaper...

Skrevet

Men hva med mer naturlige settinger som arbeid og studier, skal man bare bli kjent med en person av gangen der også? Å møte noen på en kaffe/øl for første gang er utrolig lite forpliktende, og min erfaring så langt er at det beste er å komme uten nerver og forventninger - samme om personen ser kjekk ut, skriver fint osv. Det har ikke slått deg at det kanskje er en manglende evne til å se livet (inkludert følelsene) som dynamisk som gjør ting surt for deg..?

Jeg har hatt tre dater siste måned, møtte han ene igjen og kyssa litt, men vi innså at det ikke var noe å fortsette med. De to andre har vært hyggelige, men begge parter kjente nok fort at det ikke kunne oppstå kjemi. Ingen vits i å fortsette å eksklusivt date en av disse da. eller vente ut en eller annen karantenetid før en kommer i prat med nye potensielle bekjentskaper...

Det jeg er imot er altså at man dater flere folk samtidig. Det er useriøst og respektløst.

At man finner ut at det ikke fungerer med en person, og da dater en annen er jo ikke noe problem.

Det forutsetter selvfølgelig at det har blitt avklart med den første. Altså at begge vet at dette blir det ikke noe mer ut av.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Man skal alltid behandle andre med respekt.

Inntil det motsatte er bevist selvfølgelig.

Vi har veldig ulik oppfatning av hva det vil si å behandle andre med respekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...