Gå til innhold

Hvilken er den minst pene bunaden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rutete bunader har vært nevnt tidligere, og her er en kandidat til i grelle farger med rutete liv:

Folldalsdrakt.

:forvirret: Den var ikkje av dei finaste eg har sett nei. Var mest fargen som gjorde det, trur eg. Grell blåfarge, og så raudt mønster på skjorta? :klo: Ja, ja, han var billeg i alle fall :fnise: Men kanskje ein grunn til det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Østfoldbunaden! Grønt eller rustrødt vest spiller ingen rolle, stygge er dem begge to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Når vi snakker om kjedelige bunader, så må jeg si at hedmakrsbunaden fra 1955 topper tronen.
https://www.google.no/search?q=hedmarksbunad+55&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=hI5rU-CHEPLdygOEzIHYBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=635#q=hedmarksbunad+1955&tbm=isch&imgdii=_
Det kryr av disse på Hamar, og jeg fatter ikke at folk synes at de er fine. Hjelper ikke med rød, grønn eller gul vest. Fortsatt kjedelig



Anonymous poster hash: 3e81d...533
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Den storblomstra gravidebunaden frå Hallingdal er vel den einaste eg verkeleg hadde vegra meg mot å ta på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Det eneste jeg synes er mindre vakkert var en X av meg sin Setesdalsbunad for herre. Den var for kort i bena, men for lang i stumpen slik at han så rimelig dust ut for å si det pent. <_<

Ellers synes jeg hver og en av bunadene har sin egen sjarm. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å se en grønn bunad jeg synes er fin.

Denne synes jeg er fin selv om den er grønn:

Anonymous poster hash: 5662f...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg er fin selv om den er grønn:

Anonymous poster hash: 5662f...b10

14574+Gunhild96+copy.jpg

Anonymous poster hash: 5662f...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste bunadene som er fine er egentlig Hardanger og Fanabunad.Det ER skikkelig bunad.

Ellers så ser man jo her hva som finnes av bunader rundtomkring og de fleste er latterlig stygge dessverre!

Noen festdrakter er pene også, som Vestlandsdrakten og Jubileumsdrakten for Oslo!



Anonymous poster hash: 2c44d...423
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste bunadene som er fine er egentlig Hardanger og Fanabunad.Det ER skikkelig bunad.

Ellers så ser man jo her hva som finnes av bunader rundtomkring og de fleste er latterlig stygge dessverre!

Noen festdrakter er pene også, som Vestlandsdrakten og Jubileumsdrakten for Oslo!

Anonymous poster hash: 2c44d...423

Alle andre bunader er også skikkelige bunader, selv om du synes de er latterlig (?) stygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å se en grønn bunad jeg synes er fin.

nordm_rsbunad_465047b.jpg

På nordmørsbunaden kan man velge grønn vest som du ser her. Jeg synes selv dette er den fineste bunaden, og den grønne vesten synes jeg er finere enn den røde.

Anonymous poster hash: e056c...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle man komme med sin ærlige mening, ikke sant?

Uansett hva du mener Lista, så er det her snakk om de minst pene bunadene og ikke så veldig mange er så veldig fine dessverre, sånn er det bare.



Anonymous poster hash: 2c44d...423
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vossebunad

Nordmørebunad

Grafferbunad

Oslobunaden

Romerikebunaden

Solør og odalen bunad

Fanabunaden

Anonymous poster hash: 91941...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lei for å si det, for alle bunader er jo vakre på sitt vis, men...trønderbunaden er den siste bunaden jeg ville hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordm_rsbunad_465047b.jpg

På nordmørsbunaden kan man velge grønn vest som du ser her. Jeg synes selv dette er den fineste bunaden, og den grønne vesten synes jeg er finere enn den røde.

Anonymous poster hash: e056c...5bb

Arrester meg gjerne, men den der synes jeg ikke er noe pen.

Anonymous poster hash: 3e81d...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vossebunad

Nordmørebunad

Grafferbunad

Oslobunaden

Romerikebunaden

Solør og odalen bunad

Fanabunaden

Anonymous poster hash: 91941...26c

Neeeei :grine:

Anonymous poster hash: 603a1...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bunaden jeg har er mindre fin, men siden jeg har røtter fra stedet og tilhører akkurat den bunaden blir den automatisk litt finere. Er stolt av å bære den. :)

Anonymous poster hash: 04a5d...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...