Gå til innhold

Hvilken er den minst pene bunaden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har enda til gode å se en grønn bunad jeg synes er fin.

Off-topic, men...: Denne grønne karendrakten synes jeg er kjempesøt og fin!

post-27802-0-83376400-1336402196_thumb.j

post-27802-0-77083400-1336402226_thumb.j

Endret av ssecret
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trønderbunaden, i alle farger.. Og ja jeg er trønder og har den dessverre selv..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Alle de ekstra formløse bunadene uten noe særlig innsving i midjen synes jeg er lite flatterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslobunaden og Østfoldbunaden. Selvsagt er det de to jeg kan velge mellom å ha :sukk:

Ta en festdrakt i stedet! Silje festdrakt f.eks :) De kan brukes av alle i hele landet!

Endret av ssecret
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Trønderdrakten. Synd at jeg ikke er nord-trønder og kan ha den drakten i stedet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslobunaden og Østfoldbunaden. Selvsagt er det de to jeg kan velge mellom å ha :sukk:

Huff, synes alle bunadene i denne tråden var skikkelig stygge!

--------------------------------------------------------------------------

Hva med Løkendrakten eller Hvaler-bunaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic, men...: Denne grønne karendrakten synes jeg er kjempesøt og fin!

Den har jeg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre Hallingdal og setesdal bunadane er rett og slett lite flatterande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Jeg skal banne litt sterkere enn de fleste her i tråden: Jeg syns bunad generelt er lite pene plagg. Mye godt håndtverk og håndarbei, ja, men like fullt ikke pent. Unntaket er enkelte herrebunader som er helt OK.

Her må jeg si meg enig. Bunad er bare ikke noe jeg anser som vakkert. Jeg solgte min bunad, med sølv og det hele, den var arvegods og ifølge enkelte var jeg gal som gjorde det.

Behovet for bunad har aldri meldt seg i ettertid, så jeg er veldig fornøyd. Noen har en bunad de bruker og jeg slipper å kle meg i noe jeg ikke føler meg vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Vestfoldbunaden er noe pen. Men nå ender vi vel til slutt opp med at alle bunader til slutt blir nevnt. Smak og bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker nedre hallingdal-bunaden! Hele bunaden er et smykke i seg selv. Så hva om den ikke går inn i livet? Plass til mer pølser!

Jeg syns Nordlandsbunaden er den minst pene, men synes egentlig at alle bunader er vakre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg har enda til gode å se en grønn bunad jeg synes er fin.

Grønn romeriksdrakt er faktisk finere enn rød. Men den er mer sjøgrønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setesdalsbunaden og Oslo-bunaden. Jeg er selv fra Oslo, og jeg valgte heller en bunad fra der familien har røtter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslobunaden er trolig den minst pene bunaden jeg har sett. Både fargen og broderiene på stakken er grusomme, men heldigvis har nå de fleste fra Oslo røtter fra andre steder i landet og mulighet til å velge en annen bunad :)

Endret av Clyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Indra

Jeg ville valgt jubileumsdrakten for Oslo i steden for Oslo-bunaden om jeg måtte ha et av plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Alle de ekstra formløse bunadene uten noe særlig innsving i midjen synes jeg er lite flatterende.

At dei er lite flatterande sånn reint kroppsmessig (at du ser tjukkare ut enn du eigentleg er), er eg einig i, men eg synest likevel mange av desse bunadane er fine, spesielt dei to som vart posta på forrige side :) Og så kjekt for gravide :fnise: Det skal mykje til før du må sy han inn eller ut og :ler:

Eg synest ikkje nokon av bunadane er direkte stygge, men det er jo heilt klart ein del litt "kjedelege" bunadar, sånne utan noko spesielt særpreg - berre stakk og liv i ein nøytral farge (gjerne marine eller sort) og nokre broderier her og der, og så kvit skjorte. Desse finnest det mange av over heile landet, synest eg. Joda, fine drakter, men som sagt - litt kjedelege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Jeg skjønner ikke hvordan man kan mene Nordlandsbunaden er den styggeste av alle bunader. Men hver sin smak sikkert? Jeg synes Oslo-bunaden var lite pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indra

Kanskje de synes den er stygge fordi den inneholder 'Nordland' i navnet? Før var jo nordlendingene Oslos negre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...