Arwen Skrevet 1. april 2004 #181 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg har heller ikke noe å kaste. Hadde det vært 5 ting hver gang så kanskje, synes det er litt voldsomt mye med 27 (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 1. april 2004 #182 Del Skrevet 1. april 2004 Ja, dersom jeg skulle kastet 27 ting hver gang, hadde vi etter en stund ikke hatt mye igjen! Men allikevel, går jeg gjennom huset på jakt etter noe å kaste, finner jeg alltid noe så det hjelper vel å ta rundturen uansett! Leser som regel oppgavene, og utfører dem dersom det er aktuelt. Men det der med kjøleskapet skyver jeg foran meg. Frykter at det vil ta mye mer enn 15 minutter.... Kanskje til helgen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 1. april 2004 #183 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg tok kjøleskapet sist mandag. Utrolig deilig å få det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 1. april 2004 #184 Del Skrevet 1. april 2004 Det er ikke så lenge siden min samboer tok kjøleskapet, jeg fikk beskjed om at det var hyller til hver enkelt type ting, en til matrester, en til drikke, en til pålegg, en til grønnsaker... men jeg har nok ikke holdt systemet helt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. april 2004 #185 Del Skrevet 3. april 2004 Oisann, så langt ned tråden vår har havna. Her er det bare å fly for harde livet sånn at den ikke forsvinner helt! Her i huset går rutinene sin vante gang, de begynner å bli ganske innarbeidede nå, men det hender jo selvfølgelig at vi er litt sløve. Har tenkt å benytte påskeferien til en del litt større prosjekter, eller egentlig mange mindre prosjekter som bare blir utsatt og utsatt til daglig. Å rydde på hylla i gangen er ett av dissse prosjektene. Slik dte er nå kaster vi bare tøy som ikke er i bruk for tida opp dit, også er det å leite panisk når man vil ha den spesielle jakken eller noe sånn. Akkura nå driver mannen og sorterer ut gamle kontoutskrifter og forsikringspapirer som vi skal makulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 3. april 2004 #186 Del Skrevet 3. april 2004 Ettersom vi ikke skal reise bort i påsken er det en stor mulighet for at det blir noe mer flying enn ellers. Både ute og inne er det ting som bør gjøres, men som er litt for store til 15 minutters øktene. Men misforstå meg rett: Jeg har egentlig tenkt til å bruke påsken til å kose meg, så jeg kommer til å holde meg til babyskritt! Jeg ønsker dere en kjempefin ferie alle sammen! (jeg skal nå jobbe jeg da, mand-ons) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. april 2004 #187 Del Skrevet 4. april 2004 Stille her.. har alle dere andre flybaby'er reist bort fra pc'n i påsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 4. april 2004 #188 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg tilbringer i alle fall ferien et stykke borte fra mitt hjem, ikke noe flying her nei, og lite med pc-tid også. Påskeferie er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 5. april 2004 #189 Del Skrevet 5. april 2004 Skal bare fly rundt hjemme jeg, og resultatene vil nok bli rapportert her etterhvert! Det blir ihvertfall gjort noe med kjøleskapet før påskeinnkjøpene på onsdag! Og jo dårligere vær det er desto mer risikerer å bli gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. april 2004 #190 Del Skrevet 5. april 2004 Ja nå er kveldsrutina ferdig, og vasken skinner. Var litt ekstra å rydde i dag, vi har hatt første dag av "Rubber chicken" i dag (tenkte det var fint å teste ut dette i påsken), så i tilleg til å rydde etter middag har vi plukka resten av kjøttet av skroget, og kokt kraft. Litt griseri, men nå er middagen for de to neste dagene klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 9. april 2004 #191 Del Skrevet 9. april 2004 Kan ikke godta at vi havner på side to, så nå får jeg holde liv i oss! Ellers har det fremdeles ikke blitt utrettet noe særlig, men nå skyldes det sykdom og ikke ren latskap. Men kjøkkenbenken har jeg fremdeles kontroll over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 9. april 2004 #192 Del Skrevet 9. april 2004 Jøss.. Denne tråden hadde jeg ikke sett før, dere hadde gjemt den godt! Har prøvd å skumme igjennom den, men den var utrolig lang. Får prøve å sette meg inn i dette her på ett eller annet vis, ser jo veldig nyttig ut! Men egenltig føler jeg at jeg mer eller mindre bruker litt av denne teknikken allerede, har det i grunnen som regel ganske ryddig over alt her nettopp fordi jeg smårydder litt hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. april 2004 #193 Del Skrevet 10. april 2004 Har gått løs på gamle bilder nå jeg. Har hatt 4-5 fulle plastposer liggende klare til å bli gått gjennom. Noen bilder må vi bestille ny kopi av før vi setter i album. Noen må sorteres, og noen var det bare å putte rett inn. Har i alle fall fått tatt de som bare var å putte rett inn i dag. Håper å få fortsatt litt med å sortere ut hva vi skal bestille ny kopi av i morra. Veldig fornøyd med endelig å ha kommet i gang, og veldig fornøyd fordi jeg ikke føler at jeg må gjøre alt ferdig med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 13. april 2004 #194 Del Skrevet 13. april 2004 Hadde gjester i påsken, og da var hele huset strøkent før de kom (pussig, hva.... :oops: ) Så har vi klart å holde det slik underveis, selv om det har blitt mye matlaging og rydding i påsken. Igår kveld klarte jeg å fly littegranne - det er jo så mye lettere å ta en liten ryddings når det er nesten helt fint i utgangspunktet! Så det ble skinnende vask hos oss igår kveld Det var faktisk så strøkent idag at jeg tok en kjapp vasking av fettfilteret over komfyren. Det aller beste er at jeg leste dagens mission og tok en liten veiv over servanten på badet. Ryddet rundt badekaret, satte på plass litt og tømte søppel - følte meg SÅ flink, og det tok bare fire minutter Godt å være igang igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 13. april 2004 #195 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har fløyet for første gang i dag! Benkene skinner, klærne(unntatt skoene da) er på og sengaer oppredd. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få blitt medlem der?? *Leya er blond* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 13. april 2004 #196 Del Skrevet 13. april 2004 Gå på sida flylady.net trykk på linken "join FlyLady" og send en epost til adressa som står der, eller meld deg inn via yahoo-groups. Ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 13. april 2004 #197 Del Skrevet 13. april 2004 Ble meldt ut automatisk jeg på grunn av en feil. Sikkert fordi innboksen min ble overfylt i løpet av påskedagene slik at e-postene ble sendt i retur. Dumme meg registrerte en annen e-post adresse når jeg skulle melde meg inn igjen og er nå litt ute av rutine. Men det er nok ok å ha en egen gratis-mail til det prosjektet, for det kommer utrolig mye post..... Nå begynner jeg å bli klar for 15 minutter på badet - vil bare vente til jeg har fått satt middagen i ovnen først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 13. april 2004 #198 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg klarte i alle fall å huske å sette den på "no mail" når jeg dro på påskeferie, så jeg ikke skulle ha den overfull. Uansett, nå er ferien over, så da er det bare for meg å komme igang med rutiner igjen. I kveld. Jeg lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 14. april 2004 #199 Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan setter man den på no mail da? Det kan jo være greit i perioder man syns det blir litt mye også :oops: Jeg elsket Kellys mission som kom i dag! Vask dusjforheng og baderomsmatte - jeg byttet dem ut med nye for bare en uke siden (hi-hi) så det trenger jeg ikke å gjøre! Men opprydding i vintersko kan vel være på sin plass etterhvert... Syns vel selv jeg er flink med 15-minutter'ne, men er pinlig klar over at det skorter litt på morgen og kveldsrutinene. tror jeg må definere dem litt tydeligere for meg selv (ikke bare som vage ideer inni hodet mitt - mer sånn at jeg kan mentalt krysse av utførte punkter på en oversiktlig liste) Er det noen som har noen ideer utover Flylady sine? Får prøve å sette meg ned å notere noen stikkord om dette i kveld tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 14. april 2004 #200 Del Skrevet 14. april 2004 Nomail må man innom yahoo-groups for å gjøre, så er du ikke registrert der så trur jeg ikke du kan gjøre det (men det er gratis og ikke så komplisert å gjøre det heller da..) Da går du inn på den gruppen, "edit membership" og velger rett og slett "no mail" Forøvrig, det hjalp meg også å konkretisere kveldsrutinene, punkt for punkt. Utvider dem etterhvert som det passer seg. Ikke begynne med for mye vet du Vi tok en "myk start" i går, med bare deler av min kveldsrutine før vi stupte til sengs, trøtte etter den slitsomme avslutningen på påskeferien, men i dag er det full rulle. Vi hadde trappevask i påska også da, men var bortreist, så den tar sambo i dag. Spørs om han ikke føler han nærmer seg sin kvote for dagen da... Dusjforhenget vasket jeg rett før påske, så det kan være, men matta på gulvet på do må støvsuges ialle fall (den er ganske ny og tregner ikke vask, men den skal støvsuges, det synes jeg passer med mission ) Og det med sko... ja der har vi nok litt å gjøre Men det skal bli godt å komme igang igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå