Gjest thedoglady Skrevet 3. mai 2012 #61 Skrevet 3. mai 2012 Ok, men han er ikke deprimert og vil jo ikke ta de, herregud sier jeg, bare la være. HAN VIL IKKE TA DE, JEG VIL IKKE AT HAN SKAL TA MEDIKAMENTER, HAN ER IKKE DEPRIMERT, ER DUUUU DUM?
Gjest itunes Skrevet 3. mai 2012 #62 Skrevet 3. mai 2012 blir ikke journalen overført automatisk når en skifter lege.tror ikke det er noe man tar "fysisk" med seg selv i hånden og overekker til neste lege....herre min hatt
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #63 Skrevet 3. mai 2012 Ok, men han er ikke deprimert og vil jo ikke ta de, herregud sier jeg, bare la være. HAN VIL IKKE TA DE, JEG VIL IKKE AT HAN SKAL TA MEDIKAMENTER, HAN ER IKKE DEPRIMERT, ER DUUUU DUM? Nei, men både du og kjæresten din er det, tydeligvis. Legen har vel skrevet ut medisinen i håp om at dere ikke skal kunne formere dere. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #64 Skrevet 3. mai 2012 blir ikke journalen overført automatisk når en skifter lege.tror ikke det er noe man tar "fysisk" med seg selv i hånden og overekker til neste lege....herre min hatt Journalen blir ikke automatisk overført nei. Man har rett til å komme til ny lege med blanke ark.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #65 Skrevet 3. mai 2012 Jeg sier bare fra til helvete. Herregud, sånt her gidder jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #66 Skrevet 3. mai 2012 Jeg sier bare fra til helvete. Herregud, sånt her gidder jeg ikke. Haha, say what??
Gjest itunes Skrevet 3. mai 2012 #67 Skrevet 3. mai 2012 Journalen blir ikke automatisk overført nei. Man har rett til å komme til ny lege med blanke ark. åh..sier du det til den gamle legen da før du bytter? er nå sikker på at ALT ligger i datasystemet jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #69 Skrevet 3. mai 2012 E åh..sier du det til den gamle legen da før du bytter? er nå sikker på at ALT ligger i datasystemet jeg. Nei absolutt ikke. Hvert legekontor har et lukket nettverk, og det finnes ingen felles database. For et par år siden var det mye skriverier om dette i media pga man ønsket å opprette en felles database slik at alle leger kunne se alt. Mange var imot dette, blant annet fordi at dersom man hadde et dårlig forhold til sin tidligere lege og følte at man ble misforstått, så skulle man kunne bytte lege og få begynne med nye ark uten atden nye legen skal være påvirket av det den forrige legen har skrevet. Om man ønsker å få overført journalen så må du be om det. Da brenner de den ut på cd eller noe og sender.
Gjest itunes Skrevet 3. mai 2012 #70 Skrevet 3. mai 2012 Det gjør ikke det. hvordan skal legene ellers finne ut noe om hva slags medisiner du evt bruker om du blir bevisstløs eller noe fks.nei..hvis du sier det så
Gjest itunes Skrevet 3. mai 2012 #71 Skrevet 3. mai 2012 E Nei absolutt ikke. Hvert legekontor har et lukket nettverk, og det finnes ingen felles database. For et par år siden var det mye skriverier om dette i media pga man ønsket å opprette en felles database slik at alle leger kunne se alt. Mange var imot dette, blant annet fordi at dersom man hadde et dårlig forhold til sin tidligere lege og følte at man ble misforstått, så skulle man kunne bytte lege og få begynne med nye ark uten atden nye legen skal være påvirket av det den forrige legen har skrevet. Om man ønsker å få overført journalen så må du be om det. Da brenner de den ut på cd eller noe og sender. Å ja.det kan jo være praktisk viss det fungerte dårlig med tidligere lege
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #72 Skrevet 3. mai 2012 hvordan skal legene ellers finne ut noe om hva slags medisiner du evt bruker om du blir bevisstløs eller noe fks.nei..hvis du sier det så Dette er den ene argumentet som gjør at det har vært snakk om å endre systemet. Pr dags dato er det ikke slik, av hensyn til personvernet.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #73 Skrevet 3. mai 2012 Da blir man midlertidig impotent, ikke steril. Herregud. Leste du artikkelen? “It’s fairly well known that SSRI anti-depressants negatively impact erectile function and ejaculation. This study goes on step further, demonstrating that they can cause a major increase in genetic damage to sperm,” said Dr. Peter Schlegel, the study’s senior author and professor of reproductive medicine at Weill Cornell Medical College in New York. At jeg nevnte anorgasme er for at dette også gjør det svært vanskelig å befrukte en kvinne.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #74 Skrevet 3. mai 2012 hvordan skal legene ellers finne ut noe om hva slags medisiner du evt bruker om du blir bevisstløs eller noe fks.nei..hvis du sier det så Det kan de ikke. Det blir jo litt det samme som når ambulansepersonell skal hjelpe bevisstløse mennesker på gata. Men om man vet selv at du går på viktige medisiner osv. så gir man vel gjerne raskt beskjed til den nye legen
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #75 Skrevet 3. mai 2012 Hva med å proritere at kjæresten din skal bli frisk først? Du framstår for meg som både umoden og egoistisk. Og for meg virker hun urolig for at legen kan ha bedømt feil, og dermed gjøre han sykere. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2012 #76 Skrevet 3. mai 2012 Ok, men han er ikke deprimert og vil jo ikke ta de, herregud sier jeg, bare la være. HAN VIL IKKE TA DE, JEG VIL IKKE AT HAN SKAL TA MEDIKAMENTER, HAN ER IKKE DEPRIMERT, ER DUUUU DUM? Pust. Det er natulig at du er redd, og fustert, men det hjelper ingen at du, eller han, begynner å stresse. Gi legen en sjanse til å forklare hvordan han tenker på mandag, og om han fortsatt er like vag hadde jeg byttet lege.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #77 Skrevet 3. mai 2012 Ok, men han er ikke deprimert og vil jo ikke ta de, herregud sier jeg, bare la være. HAN VIL IKKE TA DE, JEG VIL IKKE AT HAN SKAL TA MEDIKAMENTER, HAN ER IKKE DEPRIMERT, ER DUUUU DUM? Altså, jeg har jo ingen tro på at enhver fastlege sitter på fasiten til alle mulige scenarier. Det finnes mange dårlige leger. Men du er jo så aggressiv at enhver person ville dratt til Mars for å unngå deg. DU vet at legen tar feil, DU vet at alle andre er dumme, DU vet hva samboeren din tenker og føler uten deg til stede. Jeg anbefaler deg sterkt å la samboeren din ta hånd om sitt (han er voksen, ikke sant?), og så bør du selv seriøst vurdere måten du snakker på. Jeg klarer overhodet ikke å ta deg på alvor når du skyter fra hofta i alle posisjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #78 Skrevet 3. mai 2012 Herregud , sier jeg. Han er IKKE deprimert, han har hatt kyssesyken og har alkohol intolleranse, han er IKKE deprimert , er jo det som er problemmet. Legen ga han det i tro om at det hjalp for at han hele tiden er småsyk, eller spes etter alkoholinntakk. Ikke snakk som om dere tror JEG er en dårlig samboer og at han er en person som ikke kan åpne seg for meg, han trenger sjekk av indre organer , er noe som ikke er som det skal, det er ikke psykisk, mennesker er ikke dyr som skal tvangfores!!! Er samboeren din et lite barn? Han greier vel selv å avgjøre om han kan ha nytte av antidepressiva eller ikke? Om han er like sikker som det på at dette bare er tull, er det vel bare å la være å hente dem ut?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #79 Skrevet 3. mai 2012 Ok, men han er ikke deprimert og vil jo ikke ta de, herregud sier jeg, bare la være. HAN VIL IKKE TA DE, JEG VIL IKKE AT HAN SKAL TA MEDIKAMENTER, HAN ER IKKE DEPRIMERT, ER DUUUU DUM? Men hva er problemet da? Det er vel bare å la være å hente ut resepten??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå