Gå til innhold

Er så frustrert over legene

Fremhevede innlegg

Gjest thedoglady
Skrevet

Jeg er ikkenoe du trenger å si , er 23 år, snakket med legen nå, han mente den kunne virke på andre måter, han var ikke deprimert, mente han.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikkenoe du trenger å si , er 23 år, snakket med legen nå, han mente den kunne virke på andre måter, han var ikke deprimert, mente han.

Da spør du dønn konkret hva det er han mistenker det er snakk om, og hvor det er dokumentert, om så på et eksprimentelt stadium, at SSRI kan virke på andre ting enn "kjemisk depresjon".

Gjest thedoglady
Skrevet

Han sa bare at nei han er ikke deprimert, men at det kunne kanskje gjøre noe med han, bare for å prøve, han skal ikke det, han skal tilbake mandag.

Gjest Gjest
Skrevet

Han sa bare at nei han er ikke deprimert, men at det kunne kanskje gjøre noe med han, bare for å prøve, han skal ikke det, han skal tilbake mandag.

Høres ut som en god løsning :)

Gjest thedoglady
Skrevet

Ja,at de ikke klarer komme er jo ille iogmed at vi gjerne vil opprettholde sexlivet og få barn , er verd mer enn å bare ekspremtere med medikamenter.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja,at de ikke klarer komme er jo ille iogmed at vi gjerne vil opprettholde sexlivet og få barn , er verd mer enn å bare ekspremtere med medikamenter.

Dette gjelder ikke alle.

Men jeg har en venn som har gått på citraopram et par år nå, og han klarer kun komme ved SVÆRT hard mastrubering. Samleie, oral, alt slikt? Det er visst behagelig, men det er ikke sjanse for at han kommer nær orgasme.

Kjenner flere andre som har noe problemer (nok til at det er "hit or miss" om de kommer eller ei, mot tidligere ikke ha problemer), men han er ekstrem.

Husker ikke helt hvordan jeg var når jeg gikk på johannesurt, men jeg husker at jeg var "nummen" i underlivet mye av tiden. Så om det er det samme som skjer på kjemisk SSRI er det ike rart om det er vanskelig å komme.

Gjest thedoglady
Skrevet

Jeg bruker Johannesurt, men kommer jo hver gang, opptill to og kan og komme sikkert tre ganger.

Han skal jo ikke ta det så da er det jo greit:)

Gjest Mildrid
Skrevet

Men da dropper han jo bare å ta dem, enkelt og greit.

Det er ikke slik at legen skriver ut en resept og så kommer hjem til deg hver eneste morgen for å tvinge tablettene ned i halsen på deg..

AnonymBruker
Skrevet

Altså, er det ikke bare å kutte ut alkohol da? Så slipper han i allefall å bli syk av det.

• Liker 6
Gjest thedoglady
Skrevet

Heldigvis gjør de ikke det.

Bare testing, sa også legen.

Jo, men av og til vil man vel drikke, vi slutter helt nå, iogmed jeg håper jeg snart blir gravid også så er det jo greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn til informasjon, depresjon arter seg ikke nødvendigvis slik av man er nedfor, griner masse, har humørsvingninger og angst for å gå ut. Jeg har hatt depresjon, der det eneste symptomer var at jeg var sliten og ikke følte meg helt på topp. Ble utredet med haugevis av blodprøver uten et eneste funn, og legen foreslo antidepressiva. Jeg var like skeptisk som ts, men forsøkte likevel, og det funket faktisk veldig bra. Men det var hardt å innrømme det. Stod på tablettene i to år, men har nå sluttet og har det helt fint. Husk at depresjon er betinget av ubalanse i stoffene i hjernen, og dermed er like fysisk som alt annet. Pga alle mulige stigma rundt det vil ikke folk forsøke engang, denne tråden er et godt eksempel på det.

• Liker 3
Gjest thedoglady
Skrevet

Bare sånn til informasjon, depresjon arter seg ikke nødvendigvis slik av man er nedfor, griner masse, har humørsvingninger og angst for å gå ut. Jeg har hatt depresjon, der det eneste symptomer var at jeg var sliten og ikke følte meg helt på topp. Ble utredet med haugevis av blodprøver uten et eneste funn, og legen foreslo antidepressiva. Jeg var like skeptisk som ts, men forsøkte likevel, og det funket faktisk veldig bra. Men det var hardt å innrømme det. Stod på tablettene i to år, men har nå sluttet og har det helt fint. Husk at depresjon er betinget av ubalanse i stoffene i hjernen, og dermed er like fysisk som alt annet. Pga alle mulige stigma rundt det vil ikke folk forsøke engang, denne tråden er et godt eksempel på det.

Iogmed at vi prøver å få barn så synes ikke vi at det er et godt forslag nei...

AnonymBruker
Skrevet

For noen svar i denne tråden her... Som om folk fortsatt tror leger er guder og alltid vet hva de gjør. De skal kunne litt om alt, som kan resultere i at de ikke vet mye om spesifikke ting, som f.eks. hva som kan feie samboeren til TS. At han føler seg småsyk hele tida kan jo være mye forskjellig, alt fra flåttbitt til ME til allergier.

Men neida, de fleste som svarer skriver bare at samboeren kanskje er deprimert likevel? Bare fordi en lege ikke vet hva det er, når det kan være 1000 forskjellige ting som forårsaker disse symptomene? Det var jo heller ikke det TS spurte om, men om hva man skal gjøre med en lege som vil kvitte seg med problemet med å dytte på ham antidepressiva.

Jeg har gått på SSRI og for meg føltes det akkurat som TS beskrev. Alt var flatt. Jeg sluttet å være veldig trist, men jeg sluttet også å noen gang være særlig glad eller rørt. Det er ikke noe man har lyst til å gå på "for å prøve og se om det kan hjelpe" hvis ikke det er nødvendig. For ikke å snakke om alle bivirkningene man kan få av slikt! Svimmelhet, munntørrhet, økt svette, økt/redusert appetitt, man kan få alt fra brystutvilking hos menn til koma av dette her, selv om de siste er sjeldne bivirkninger så er det alvorlig nok til at det bør være siste utvei for å "prøve og se"! De bivirkningene jeg fikk var de vanligste, og de var slitsomme nok.

Har han fått tatt ordentlige prøver for alt av allergier, matintoleranser og sykdommer som kan passe?

Gjest thedoglady
Skrevet

TUSEN TUSEN TAKK for støtten!!! :D

Han MENTE det, men skal få han til å gjøre det mandag.

Skrevet

Man blir ikke nødvendigvis "Flat" av antidepressiver, eller mister evnen til å føle glede eller sinne. Forskjellige type antidepressiver virker forskjellig på forskjellige folk.

Hvis typen din blir dårlig av alkohol må han jo prioritere hva han verdsetter mest, å drikke og bli dårlig, eller la hver å drikke og ikke bli dårlig. Man har alltid et valg, og han kan velge å ikke ta cipralexen om han ikke vil.

Gjest Gjest
Skrevet

Mistanke om atypisk depresjon er noe annet enn en lege som sier "det kan kanskje virke på noe jeg ikke aner hva er".

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor du lager en tråd når du ikke tåler at folk er uenig med deg...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Iogmed at vi prøver å få barn så synes ikke vi at det er et godt forslag nei...

Hva med å proritere at kjæresten din skal bli frisk først? Du framstår for meg som både umoden og egoistisk.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...