Gjest _Blomsten_ Skrevet 3. mai 2012 #61 Skrevet 3. mai 2012 Da har han jo allerede betalt, så det er greit nok. Hvis man snur det på hodet, og det er du som har kjøpt billetter, forventer du at han betaler deg tilbake for sin billett, evt. for begge to? Jeg kunne vel formulert meg bedre; det jeg mente var at dersom jeg møter en med "mannen betaler, for sånn skal det være"-holdninger, så takker jeg for meg. Nei, forventer ikke penger tilbake når jeg har forhåndsbetalt.
Alina X Skrevet 3. mai 2012 #62 Skrevet 3. mai 2012 (endret) Jeg mener også det er noe veldig sexy og attraktivt med menn som vil ta vare på meg,forsørge meg litt på en måte.Uten at det skal hentydes at jeg vil leve på han.Jeg vet ikke,jeg synes det er veldig bra med menn som tør å være litt gentlemen. Hva hvis spm hadde vært "Åpner døren-skal,skal ikke",også diskutere i det evinnelige om hvorfor jenter synes det er sexy bitter mann: "dere får holde opp deres egne jævla dører,HORER!" "rasjonell mann":"Jeg ville ha gått bak henne for å se om hun stoppet opp for å vente på at jeg skulle åpne døren,eller om hun fortsetter å gå foran meg og åpner døren for meg.Slik tester jeg henne,hvis hun stopper opp,så er hun antagelig en av disse "ALLE"kvinnene som bare vil ha penger,penger,penger".... ok,dette er basic av gentleman: -bære de tyngste tingene(ja fordi dere er sterkere,det liker dere jo selv å påpeke hele tiden) -ta seg av hovedansvar ang økonomien i familien(fordi dere er flinkere til sånne matteting)pluss at jeg orker ikke tanken på regninger,det eneste jeg vil tenke på er å betale min del av hva enn som skal betales,legge inn noe til sparing,og noe til "lommepenger".Så kunne han stått for hovedansvar,og ville jeg ha mer penger måtte jeg enten ta ut av min egen konto om jeg ønsker det,eller spørre ham om å få litt av han. -holde dører åpne,bildøren,døren inn til huset,døren inn til cafeen,taxidøren,altså basically dører. ++++++tusen andre ting. det med å spandere en billett blir som økonomidelen,han har hovedansvar,og størstedelen av penger,så hvorfor er det så ille å betale en billett?DET ER EN BILLETT,100kr!!!!! og til de av dere som fremdeles skal klage over kvinner som vil ha diamanter og dyre turer,get a grip,dere velger selv hvem dere er sammen med. Endret 3. mai 2012 av Fortuna Xania
Gjest HunterLady Skrevet 4. mai 2012 #63 Skrevet 4. mai 2012 Jeg mener også det er noe veldig sexy og attraktivt med menn som vil ta vare på meg,forsørge meg litt på en måte.Uten at det skal hentydes at jeg vil leve på han.Jeg vet ikke,jeg synes det er veldig bra med menn som tør å være litt gentlemen. Hva hvis spm hadde vært "Åpner døren-skal,skal ikke",også diskutere i det evinnelige om hvorfor jenter synes det er sexy bitter mann: "dere får holde opp deres egne jævla dører,HORER!" "rasjonell mann":"Jeg ville ha gått bak henne for å se om hun stoppet opp for å vente på at jeg skulle åpne døren,eller om hun fortsetter å gå foran meg og åpner døren for meg.Slik tester jeg henne,hvis hun stopper opp,så er hun antagelig en av disse "ALLE"kvinnene som bare vil ha penger,penger,penger".... ok,dette er basic av gentleman: -bære de tyngste tingene(ja fordi dere er sterkere,det liker dere jo selv å påpeke hele tiden) -ta seg av hovedansvar ang økonomien i familien(fordi dere er flinkere til sånne matteting)pluss at jeg orker ikke tanken på regninger,det eneste jeg vil tenke på er å betale min del av hva enn som skal betales,legge inn noe til sparing,og noe til "lommepenger".Så kunne han stått for hovedansvar,og ville jeg ha mer penger måtte jeg enten ta ut av min egen konto om jeg ønsker det,eller spørre ham om å få litt av han. -holde dører åpne,bildøren,døren inn til huset,døren inn til cafeen,taxidøren,altså basically dører. ++++++tusen andre ting. det med å spandere en billett blir som økonomidelen,han har hovedansvar,og størstedelen av penger,så hvorfor er det så ille å betale en billett?DET ER EN BILLETT,100kr!!!!! og til de av dere som fremdeles skal klage over kvinner som vil ha diamanter og dyre turer,get a grip,dere velger selv hvem dere er sammen med. Helt enig med deg i nesten alt, utenom den delen at mannen bør ha det økonomiske ansvaret. Det er forskjell på å være gentleman ved å betale en kinobillett kontra å styre økonomien i husstanden. Min erfaring tilsier at menn er elendige til å styre økonomi og det er oftere de som havner i luksusfella sammenlignet med kvinner. Jeg suger i matematikk, men er suveren på økonomi! Og den dør-kommentaren din fra bitre menn var fantastisk! De kaller aller for "HORER!!!!!" :gjeiper: 1
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #64 Skrevet 4. mai 2012 Så om jeg har forstått det riktig, så er jeg gentleman hvis jeg viser at jeg tar vare på damen da? Gjerne med å spandere en kinobilett på 100kr? 2
Alina X Skrevet 4. mai 2012 #65 Skrevet 4. mai 2012 Ja,en gentleman tar vare på dama og hjelper henne hvis hun trenger hjelp:) Nå vil jeg at han skal ta hovedansvar for økonomien fordi jeg er dårlig med sånt,men hvis han er en av de mennene som bruker pengene på tull,så skjer det ikke,eller jeg blir ikke sammen med han i det hele tatt..
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #66 Skrevet 4. mai 2012 Ja,en gentleman tar vare på dama og hjelper henne hvis hun trenger hjelp:) Nå vil jeg at han skal ta hovedansvar for økonomien fordi jeg er dårlig med sånt,men hvis han er en av de mennene som bruker pengene på tull,så skjer det ikke,eller jeg blir ikke sammen med han i det hele tatt.. Får vel bare finne meg i at det slik selv om jeg fremdeles er uenig. Synes det er rart at jeg må betale noe for å vise at jeg kan passe på damen. Det er 1000x andre måter å vise det på. 2
Alina X Skrevet 4. mai 2012 #67 Skrevet 4. mai 2012 ja men kjære(og dette mener jeg ikke som en hersketeknikk..),det er ikke meningen at han skal spandere alt,bare at JEG synes det er litt sexy med noen som er villig til å betale småting for meg,jeg snakker kino,ikke luksusbåt :gjeiper:
Gjest .-L-. Skrevet 4. mai 2012 #68 Skrevet 4. mai 2012 ja men kjære(og dette mener jeg ikke som en hersketeknikk..),det er ikke meningen at han skal spandere alt,bare at JEG synes det er litt sexy med noen som er villig til å betale småting for meg,jeg snakker kino,ikke luksusbåt :gjeiper: Jada , jeg skal slutte å være vanskelig.
Steinar40 Skrevet 4. mai 2012 #69 Skrevet 4. mai 2012 og til de av dere som fremdeles skal klage over kvinner som vil ha diamanter og dyre turer,get a grip,dere velger selv hvem dere er sammen med. Det er ikke alltid like lett å avsløre og sortere bort oppsopet. Husk at dette som regel er de frekkeste og mest pågående individene. Og de blir lagt merke til av den grunn. I prinsippet har "vi" (menn) akkurat samme problem som dere kvinner har med oppsopet av frekke og pågående mannfolk.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #70 Skrevet 4. mai 2012 Akkurat, Steinar, så oppsop (de som har hatt mer enn to sexpartnere, din definisjon fra tidligere) finner man gjennom å nekte å spandere kinobillett på dem. Smart taktikk!
Gjest KateW Skrevet 4. mai 2012 #71 Skrevet 4. mai 2012 Nja, jeg setter pris på om han betaler, men forventer det ikke. Som regel tar en billettene, og en godis. Inviterer jeg spanderer jeg. 1
Nita Skrevet 4. mai 2012 #72 Skrevet 4. mai 2012 sukk hadde en fyr invitert meg på kino skulle jeg gjerne betalt min egen billett, bare for å få gå kino. Dritkjipt å gå alene
Steinar40 Skrevet 4. mai 2012 #73 Skrevet 4. mai 2012 Akkurat, Steinar, så oppsop (de som har hatt mer enn to sexpartnere, din definisjon fra tidligere) finner man gjennom å nekte å spandere kinobillett på dem. Smart taktikk! Hadde jeg vært interessert så hadde jeg ikke nektet å spandere kinobillett. Og hva som er oppsop kommer an på diverse saker og ting. Forhold som ikke eksisterer lenger er en ting. Men når folk ikke engang har vett på å kvitte seg med folk ifra tidligere forhold, da blir det et problem.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 4. mai 2012 #74 Skrevet 4. mai 2012 Så om jeg har forstått det riktig, så er jeg gentleman hvis jeg viser at jeg tar vare på damen da? Gjerne med å spandere en kinobilett på 100kr? Korrekt
Gjest Cosette Skrevet 4. mai 2012 #75 Skrevet 4. mai 2012 Når han ikke forventer at jeg skal være "the angel in the house" kan ikke jeg forvente at han skal være noen gentleman. Rett skal være rett, er den ene kjønnsstereotypien avvist bør den andre også lide samme skjebne. Jeg tenker at den som inviterer betaler, og at man bytter på å invitere, slik at det jevner seg ut på sikt. Jeg liker ikke å føle at mannen "ordner opp" for meg som om jeg skulle være et barn, jeg liker at han spanderer på meg for å være hyggelig, slik jeg spanderer ved en annen anledning for å være hyggelig. Ingen av partene skal måtte blakke seg i en datingfase for å leve opp til noen sosial forventning. Jeg blir i grunnen ganske irritert over slikt, her har man kjempet for likeverd mellom kjønnene de siste to århundrene, bl.a. likelønn og økonomisk selvstendighet, og så tropper kvinner fremdeles opp på date med en forventning om at mannen naturligvis skal ta regningen fordi han er mann. 2
Sol79 Skrevet 4. mai 2012 #76 Skrevet 4. mai 2012 Den som har bestilt billetter betaler billettene, og den andre betaler drikke og snop. Enkelt og greit.
Steinar40 Skrevet 5. mai 2012 #77 Skrevet 5. mai 2012 Jeg blir i grunnen ganske irritert over slikt, her har man kjempet for likeverd mellom kjønnene de siste to århundrene, bl.a. likelønn og økonomisk selvstendighet, og så tropper kvinner fremdeles opp på date med en forventning om at mannen naturligvis skal ta regningen fordi han er mann. Typisk for mennesket. Man vil ha alle fordelene men ingen av ulempene. 2
Anglofil Skrevet 5. mai 2012 #78 Skrevet 5. mai 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Yvonne (mod)
Gjest .-L-. Skrevet 5. mai 2012 #79 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Typisk for mennesket. Man vil ha alle fordelene men ingen av ulempene. Det handler vel bare om å gi damen en følelse av at man bryr seg, og at man vil ta vare på henne. Man må jo ikke bla opp dyre dommmer for å gjøre det, no var det snakk om en kinobilet. De har i tillegg sagt at de spanderer når de inviterer. Da er vel de ganske fair? Endret 5. mai 2012 av .-L-. 1
Gjest "gjest" Skrevet 6. mai 2012 #80 Skrevet 6. mai 2012 Det handler vel bare om å gi damen en følelse av at man bryr seg, og at man vil ta vare på henne. Man må jo ikke bla opp dyre dommmer for å gjøre det, no var det snakk om en kinobilet. De har i tillegg sagt at de spanderer når de inviterer. Da er vel de ganske fair? Skulle tro det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå