Gå til innhold

Kino hvem betaler?

Fremhevede innlegg

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg et såpass gammel nå at jeg jeg dater har utdannelse og jobb, jeg har god økonomi selv også så krangler ikke på småpenger som kinobilletter. Noen ganger betaler den ene og noen anger den andre, men holder ikke noe regnskap.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hyggelig å gjøre noe mot meg som jeg sier klart fra jeg finner svært ubehagelig. Jeg blir ikke rasende om han nekter ta imot første gangen, men om jeg forklarer at jeg virkelig ikke liker å bli spandert på, og vil betale for meg selv, og han fremdeles nekter, da er han ikke fyren for meg. Jeg vil ikke ha en fyr som ikke respekterer mine meninger og ønsker og prøver tvinge på meg ting jeg ikke vil ha. Det er jo blant annet nettopp det at jeg da "skylder" ham en ny kinotur eller restaurant, eller i det hele tatt en ny date, jeg ikke vil! Jeg vil ikke føle at jeg "må" treffe ham igjen for å betale min skyld og gjeld.

Ok da skjønner jeg, leste nok bare litt fort igjennom å trodde at du også ville betale kun for likestillingens skyld. Men når man ser det på den måten så skjønner jeg det veldig godt, da er han nok ingenting for deg.

Men hvorfor bare ikke stikke av med litt ekstra kontanter? :lur:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen bør betale hvis han inviterer. Hvis kvinnen inviterer bør mannen betale halvparten.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Mannen bør betale hvis han inviterer. Hvis kvinnen inviterer bør mannen betale halvparten.

Hvorfor?

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Hvorfor?

Fordi det er mandig.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Fordi det er mandig.

Er det manding å betale?

Okei, det er kvinnelig å ta hensyn. Hun burde ta hensyn til mannens økonomi for da er hun en skikkelig dame. Ser du argumentasjonen her? Det blir bare dumt. Kanskje det har med forskjellige generasjoner å gjøre, no idea.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel egentlig droppa hele mannen dersom han ikke klarte å spandere en kinobillet til hundre kroner på meg.

Jeg hadde nok også droppet dama om hun ikke engang kunne spandere usle 100 kroner for kinoen på meg. Slike fattige folk vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Er det manding å betale?

Okei, det er kvinnelig å ta hensyn. Hun burde ta hensyn til mannens økonomi for da er hun en skikkelig dame. Ser du argumentasjonen her? Det blir bare dumt. Kanskje det har med forskjellige generasjoner å gjøre, no idea.

Selvsagt tar man hensyn, men det er snakk om 100 kr (!!!!). Og jeg lager ikke svarene mine ut fra at mannen har det som betegnes som stram økonomi, type studentøkonomi, men en normal inntekt.

Diskusjonen handler ikke om hvem som skal betale dersom mannen er fattig student.

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg hadde nok også droppet dama om hun ikke engang kunne spandere usle 100 kroner for kinoen på meg. Slike fattige folk vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Ja, det forstår jeg utmerket. :)

Skrevet

Betale halvparten hver er det eneste fornuftige, så man gir selvfølgelig ikke hundrelappen tilbake.

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Si "jeg spanderer" på forhånd, så slipper du den litt kleine situasjonen hvor du gir pengene tilbake.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg hadde vel egentlig droppa hele mannen dersom han ikke klarte å spandere en kinobillet til hundre kroner på meg.

Jepp, har de invitert en dame på kino er det de som betaler.

Quotinga går helt fint ;)

Jeg er ikke slik som mener at mannen skal betale for alt hele tiden, men dersom han nekter og bruker "likestillingen" som argumentasjon for å slippe, så vet jeg at vi ville fått større problemer i framtiden enn kinobilletter. Og de guttene som nekter å betale for dama, med mindre de har svært dårlig økonomi, er vel nettopp disse bitre som syter over at "dersom de vil ha likestilling, så skal de faen meg få det også!". Datingmateriale? Not so much. Er vel en grunn til at de stort sett er single.

Nemlig.

Jeg pleier å spandere billett på dama når jeg ber henne ut ;) Er bare sånn det er, kunne sikkert vært gjerrig, men det er jo noe man ikke vil fremstå som når man skal ut på date, og hvis man har kjæreste så vil man vel vise henne at du bryr deg om henne og vil ta vare på henne?

Du høres ut som en kjempefyr.

Han bør ikke, siden det bør være slik at den som inviterer betaler, men hvis han tilbyr og betale halvparten så viser han seg som en fin fyr som har ens velvære i bakhodet.

Mandig.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jepp, har de invitert en dame på kino er det de som betaler.

Nemlig.

Du høres ut som en kjempefyr.

Han bør ikke, siden det bør være slik at den som inviterer betaler, men hvis han tilbyr og betale halvparten så viser han seg som en fin fyr som har ens velvære i bakhodet.

Mandig.

De som er skikkelig gentlemen tilbyr seg som regel å betale uansett hvem som inviterer.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Ja, så klart gir jeg ham 100 kr . . . Hvis han sier NEI så er det lov og, da betaler jeg ikke. Hehe.

Gjest "gjest"
Skrevet

De som er skikkelig gentlemen tilbyr seg som regel å betale uansett hvem som inviterer.

Enig i den, men jeg ser det mye godt som en selvfølge at jeg betaler når jeg inviterer. Setter dog pris på at menn tilbyr seg å betale da også, men det er ikke nødvendig.

Skrevet

Kvinner som liker gentlemen som betaler og spanderer?

Hvilken bombe! :ler:

• Liker 2
Gjest Janus
Skrevet

Diskuterer vi fortsatt 100 kr etter disse tre sidene? :)

Hva med dyre middager og sydenturer? Vekk meg når vi kommer dit.

:)

Skrevet

Jeg spanderer gjerne en kinobillett, men dersom jeg er ute med en jente som forventer at jeg skal betale, tror jeg jeg takker for meg.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Jeg spanderer gjerne en kinobillett, men dersom jeg er ute med en jente som forventer at jeg skal betale, tror jeg jeg takker for meg.

Dersom billettene er forhåndsbestillt av han forventer jeg at han betaler den gangen. Er ikke skikkelig date hvis man deler regningen på to, men jeg kan godt tilby meg å betale godteriet eller andre ting.

Skrevet

Dersom billettene er forhåndsbestillt av han forventer jeg at han betaler den gangen. Er ikke skikkelig date hvis man deler regningen på to, men jeg kan godt tilby meg å betale godteriet eller andre ting.

Da har han jo allerede betalt, så det er greit nok. Hvis man snur det på hodet, og det er du som har kjøpt billetter, forventer du at han betaler deg tilbake for sin billett, evt. for begge to?

Jeg kunne vel formulert meg bedre; det jeg mente var at dersom jeg møter en med "mannen betaler, for sånn skal det være"-holdninger, så takker jeg for meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...