Gå til innhold

Kino hvem betaler?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel egentlig droppa hele mannen dersom han ikke klarte å spandere en kinobillet til hundre kroner på meg.

Hvordan ordner dere det på sikt da? Betaler dere annenhver gang, betaler du noe annet for dere, eller forventer du at mannen skal betale hver gang uten at du bidrar med noe?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Hvordan ordner dere det på sikt da? Betaler dere annenhver gang, betaler du noe annet for dere, eller forventer du at mannen skal betale hver gang uten at du bidrar med noe?

Hvis du hadde tatt deg tid til å lese alle innleggene mine i denne tråden, så hadde du sett at jeg skrev at jeg ikke forventer at mannen skal betale hele tiden. Jeg kan betale for han, noe jeg også har gjort tidligere. Greia mi er at jeg ønsker å betale noe for den jeg liker fordi jeg liker han, og jeg forventer det samme dersom han liker meg tilbake. Det skal komme naturlig, og man skal ikke trenge å dele opp eller ha hver sin tur så lenge det er snakk om småpenger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt imot pengene, men sagt at hun kan spandere en annen gang. Men da er det viktig at det blir fulgt opp. Da fortsetter ikke jeg med å spandere gang på gang uten at hun gir noe tilbake.

Skrevet

Hadde jeg vært damen hadde jeg ikke gitt penger! Jeg hadde gått til kiosken, og når vi sto i kassa hadde jeg sagt "Jeg betaler dette jeg :)" Synes det er mye bedre enn å sitte å dele opp penger på date, dette synes jeg bare er kleint!

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Bra du ikke har den tankegangen da! ;)

Jeg har jo det, og vet du hva? Det er masse mannfolk på meg :)

Det hadde vært mer om du hadde betalt også :)

Gjest HunterLady
Skrevet

Det hadde vært mer om du hadde betalt også :)

Du forstår ikke hva jeg mener.. Hvem som betaler er urelevant, men det skal ikke være et problem for noen av partene å betale, mann eller kvinne. Det jeg mener er turn-off er en mann som av prinsipp ikke vil betale. Hva er greia med dette? Jeg tror helt klart jeg ville fått mer menn dersom jeg hadde betalt alt for de, men disse mennene er jeg da ikke så interessert i.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Ingen. Hvorfor sitte sammen med 1000 andre og se på en skjerm når man kan gjøre det hjemme? Har ikke vært på kino de siste 5 årene jeg.

• Liker 1
Skrevet

Ingen. Hvorfor sitte sammen med 1000 andre og se på en skjerm når man kan gjøre det hjemme? Har ikke vært på kino de siste 5 årene jeg.

Fordi det av og til er fint å komme seg ut av stuen.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Du forstår ikke hva jeg mener.. Hvem som betaler er urelevant, men det skal ikke være et problem for noen av partene å betale, mann eller kvinne. Det jeg mener er turn-off er en mann som av prinsipp ikke vil betale. Hva er greia med dette? Jeg tror helt klart jeg ville fått mer menn dersom jeg hadde betalt alt for de, men disse mennene er jeg da ikke så interessert i.

Jeg forstår faktisk hva du mener, men jeg er litt vanskelig xD, my bad. Det jeg mener er at det kanskje ikke er så lurt å legge så mye vekt i dette om hvem som betaler for kinoen. Du må tenkte på at menn tester damer også.

Se dette scenarioet da:

L og hunterlady går på date:

( ) = Tenking

Hunterlady: (Tester L for å se om han er gjerrig)

Hunterlady: L, kan du betale for meg :)

L: (Kjenner ikke Hunterlady og for alt jeg vet ditcher hun meg dagen etter, og jeg har også lyst å gå ut med hun kjekke jeg møtte hin dagen for å se hvordan hun er)

L: Vet du hva, jeg er student og har ikke så mye penger, kan vi dele? :)

Hunterlady: (L er en gjerrig bitch)

Hunterlady: Joda, det går fint :)

Hunterlady: Takk for date, vi ses (Not, tror du jeg gidder å gå ut med deg din gjerrige bitch)

L: (Jaja, blir ikke mer med hun, kjemien var ikke der og hun jeg møtte i går virket veldig søt)

Når jeg faktisk ikke trenger å tenke over økonomien min lengre, så hadde ikke jeg hatt noe problem med å spandere en kino billett, men slik det er nå, så unngår jeg bevisst å gå på dater med damer der vi faktisk bruker penger :) Så er det også slik at jeg tester deg like mye som du tester meg. Det er flott at du har mange andre menn som vil gå ut med deg, men saken er at, attraktive menn har mange damer som vil gå ut med dem. Det er ikke noe tap å miste en dame når man har en hau med andre man kan gå til xD Du vil faktisk miste mange gode menn fordi du skal stå på ditt "merkelige" prinsipp om at menn som ikke betaler, ikke er noe for deg. Spesielt hvis de driver å tester hvordan du er :)

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg forstår faktisk hva du mener, men jeg er litt vanskelig xD, my bad. Det jeg mener er at det kanskje ikke er så lurt å legge så mye vekt i dette om hvem som betaler for kinoen. Du må tenkte på at menn tester damer også.

Se dette scenarioet da:

L og hunterlady går på date:

( ) = Tenking

Hunterlady: (Tester L for å se om han er gjerrig)

Hunterlady: L, kan du betale for meg :)

L: (Kjenner ikke Hunterlady og for alt jeg vet ditcher hun meg dagen etter, og jeg har også lyst å gå ut med hun kjekke jeg møtte hin dagen for å se hvordan hun er)

L: Vet du hva, jeg er student og har ikke så mye penger, kan vi dele? :)

Hunterlady: (L er en gjerrig bitch)

Hunterlady: Joda, det går fint :)

Hunterlady: Takk for date, vi ses (Not, tror du jeg gidder å gå ut med deg din gjerrige bitch)

L: (Jaja, blir ikke mer med hun, kjemien var ikke der og hun jeg møtte i går virket veldig søt)

Når jeg faktisk ikke trenger å tenke over økonomien min lengre, så hadde ikke jeg hatt noe problem med å spandere en kino billett, men slik det er nå, så unngår jeg bevisst å gå på dater med damer der vi faktisk bruker penger :) Så er det også slik at jeg tester deg like mye som du tester meg. Det er flott at du har mange andre menn som vil gå ut med deg, men saken er at, attraktive menn har mange damer som vil gå ut med dem. Det er ikke noe tap å miste en dame når man har en hau med andre man kan gå til xD Du vil faktisk miste mange gode menn fordi du skal stå på ditt "merkelige" prinsipp om at menn som ikke betaler, ikke er noe for deg. Spesielt hvis de driver å tester hvordan du er :)

Her ser vi veldig godt forskjellen på deg og meg. Jeg tester ikke mannens økonomi på en date, men jeg setter pris på gesten han gjør dersom han betaler. Jeg hadde aldri tenkt at du var en gjerrig bitch dersom du ikke betalte noen ganger, men jeg hadde tenkt det dersom du konsekvent aldri betalte. Jeg hadde heller aldri spurt "vil du betale for meg?". Det føler jeg er umodent og barnslig. Det skal ikke være et spørsmål engang, det er poenget mitt.

Gjest Armule
Skrevet

1. Man kommer seg ut av huset.

2. Det er en helt annen opplevelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spandere billett på dama når jeg ber henne ut ;) Er bare sånn det er, kunne sikkert vært gjerrig, men det er jo noe man ikke vil fremstå som når man skal ut på date, og hvis man har kjæreste så vil man vel vise henne at du bryr deg om henne og vil ta vare på henne?

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Her ser vi veldig godt forskjellen på deg og meg. Jeg tester ikke mannens økonomi på en date, men jeg setter pris på gesten han gjør dersom han betaler. Jeg hadde aldri tenkt at du var en gjerrig bitch dersom du ikke betalte noen ganger, men jeg hadde tenkt det dersom du konsekvent aldri betalte. Jeg hadde heller aldri spurt "vil du betale for meg?". Det føler jeg er umodent og barnslig. Det skal ikke være et spørsmål engang, det er poenget mitt.

Så bra, for jeg opplever at damer kan være slik :)

Etter flere år på kg så har jeg lært at det beste er å winge situasjonen. Skaper man dårlig stemmning med å være en tulling, ødlegger man for seg selv.

Jeg tester forresten ikke din økonomi, jeg tester om du er vanskelig eller ikke.

Vanskelige damer orker jeg ikke.

Endret av .-L-.
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg synes det er greit å prøve å betale for meg når vi ikke kjenner hverandre, men har aldri opplevd at de tar i mot. Noe jeg synes er bra.

Skrevet

Jeg betaler om jeg inviterer, og spleiser om hun inviterer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil betale for meg selv. Om han hadde prøvd å gi den tilbake hadde jeg blitt irritert. Jeg har rett til å betale for meg selv, og rett til å bestemme at jeg ikke vil stå i gjeld til noen. Jeg villi insistert på at han skulle ta imot. Jeg har faktisk ved et par anledninger endt opp med å rasende slenge pengene på gulvet og gå når en fyr har nektet å ta imot pengene mine. Jeg er for likestilling, og synes ikke noe om påtvungen spandering. Sier jeg jeg vil betale forlanger jeg at det respekteres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil betale for meg selv. Om han hadde prøvd å gi den tilbake hadde jeg blitt irritert. Jeg har rett til å betale for meg selv, og rett til å bestemme at jeg ikke vil stå i gjeld til noen. Jeg villi insistert på at han skulle ta imot. Jeg har faktisk ved et par anledninger endt opp med å rasende slenge pengene på gulvet og gå når en fyr har nektet å ta imot pengene mine. Jeg er for likestilling, og synes ikke noe om påtvungen spandering. Sier jeg jeg vil betale forlanger jeg at det respekteres.

Nå gjør man dette for å være hyggelig, ikke for å diskriminere deg. Så hvis han absolutt nekter (synes dog at dette også er noe tåpelig) for det, så burde du ikke bli rasende for det, men heller da si at du spanderer en tur på en cafe, resturant eller neste kino. Ikke noe verre enn det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå gjør man dette for å være hyggelig, ikke for å diskriminere deg. Så hvis han absolutt nekter (synes dog at dette også er noe tåpelig) for det, så burde du ikke bli rasende for det, men heller da si at du spanderer en tur på en cafe, resturant eller neste kino. Ikke noe verre enn det.

Det er ikke hyggelig å gjøre noe mot meg som jeg sier klart fra jeg finner svært ubehagelig. Jeg blir ikke rasende om han nekter ta imot første gangen, men om jeg forklarer at jeg virkelig ikke liker å bli spandert på, og vil betale for meg selv, og han fremdeles nekter, da er han ikke fyren for meg. Jeg vil ikke ha en fyr som ikke respekterer mine meninger og ønsker og prøver tvinge på meg ting jeg ikke vil ha. Det er jo blant annet nettopp det at jeg da "skylder" ham en ny kinotur eller restaurant, eller i det hele tatt en ny date, jeg ikke vil! Jeg vil ikke føle at jeg "må" treffe ham igjen for å betale min skyld og gjeld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil alltid prøve å betale for meg. Har alltid penger klart, og ser det aldri som en selvfølge å bli spandert på. Men dersom mannen jeg er ute med sier "Jeg tar denne", så vil jeg ikke mase om "neeeei, jeg kan betale altså, seee, jeg har penger!". Men jeg sier heller oppriktig tusen takk, og foreslår at jeg kan spandere godis eller noe annet en annen gang. Dette har funket bra enn så lenge i hvertfall. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og som svar på spørsmålet: jeg syns vel at den som inviterer bør ha som hensikt å spandere (mann eller dame), men det bør aldri være forventet fra den inviterte.. Om det ikke ble for vanskelig og teit forklart.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...