Gå til innhold

Kino hvem betaler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man har vært på date og bestemmer seg for ny date neste uke og da skal det være kino, mannen bestiller billetter og når de møtes så gir dama han en hundrelapp. Hva er den mest gentleman ting å gjøre av mannen? Gi pengene tilbake?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja den mest gentleman tingen å gjøre er å gi den tilbake og si jeg betaler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnen føder, mannen betaler ;)

• Liker 5
Skrevet

For det første, så dater jeg ikke. Men jeg får alltid vondt inni meg hvis noen betaler noe som er litt dyrt, for meg... Liker å betale selv!

AnonymBruker
Skrevet

For det første, så dater jeg ikke. Men jeg får alltid vondt inni meg hvis noen betaler noe som er litt dyrt, for meg... Liker å betale selv!

en kinobillett er vel ikke så dyrt?

en gang jeg var på date så hadde karen kjøpt: en kjole fra en dyr butikk (nettdate så han hadde aldri sett meg sånn i virkeligheten før) DET var pinlig..men en kinobilett er bare koselig.jeg synes det er fint mannen gjør dette fordi det viser at han kan ta vare på deg eller at han ønsker det.det er kansje en rar tanke gang for noen men det ligger inni i kroppen min at denne mannen med engang blir mer mandig og attraktiv av en slik handling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta imot pengene.

Når man derimot blir bedre kjent så blir det og mer naturlig at man deler det mer opp, at en kinotur betaler du, en annen betaler hun.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange jenter synes det er ukomfortabelt at gutten betaler noe for dem, så betal hver for dere på første date, uansett om det er kinobilletter, mat eller kaffe det er snakk om (med mindre beløpet er så lite at det blir latterlig å splitte regningen, selvfølgelig).

AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen betaler for slike ting som kino så viser han at han er økonomisk habil og i stand til å forsørge kvinnen. Kvinner klarer seg selv i dag, men behovet for beskyttelse ligger i genene deres.

• Liker 4
Skrevet

Gi pengene tilbake.

Gjest Janus
Skrevet

Jeg hadde gitt de tilbake og sagt at hun heller kan bruke pengene på noe sexy undertøy eller spandere noe på meg ved en senere anledning.

:)

• Liker 3
Skrevet

Gi tilbake pengene og si at damen kan heller spandere drikke/godteri til kino.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at når man inviterer på en date som ikke koster all verden( som kino ikke gjør), så er det den som inviterer som skal betale. Uansett om det er jenta eller gutten. Hvis man har planlagt noe sammen syntes jeg det er rettferdig å betale hver sin del :)

• Liker 3
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg tenker at når man inviterer på en date som ikke koster all verden( som kino ikke gjør), så er det den som inviterer som skal betale. Uansett om det er jenta eller gutten. Hvis man har planlagt noe sammen syntes jeg det er rettferdig å betale hver sin del :)

Jeg er med deg på denne. Greien er at, mange blir irritert når de tilbyr seg, men vedkommede dem å "være grei" fordi h*n skal stå på et eller annet merkelig prinsipp hvor h*n skal betale selv. Det gjelder å se ann situasjonen, for det kan jo hende en dame tilbyr seg å betale, men egentlig vil at vi skal dele. Eller hun vil at jeg skal si: Nei, hahaha! jeg er gentleman, høhøhø!, jeg betaler for oss!

Endret av .-L-.
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg hadde vel egentlig droppa hele mannen dersom han ikke klarte å spandere en kinobillet til hundre kroner på meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vel egentlig droppa hele mannen dersom han ikke klarte å spandere en kinobillet til hundre kroner på meg.

nå quoter jeg deg mye :) hehe

Ja! Helt enig med deg! Hvis ikke jeg som gutt, kan betale en hundrings til damen jeg tar med ut, så bare dump meg! SLÅ MEG NED! BE MEG DRA TIL H****!!!!!! For det hadde vært helt utrolig moralsk galt at damen betaler for seg selv ...

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Hø :/ det var synd, hadde jeg hatt den tankegangen hadde det ikke blitt mange damer på meg.

Gjest HunterLady
Skrevet

nå quoter jeg deg mye :) hehe

Ja! Helt enig med deg! Hvis ikke jeg som gutt, kan betale en hundrings til damen jeg tar med ut, så bare dump meg! SLÅ MEG NED! BE MEG DRA TIL H****!!!!!! For det hadde vært helt utrolig moralsk galt at damen betaler for seg selv ...

Quotinga går helt fint ;)

Jeg er ikke slik som mener at mannen skal betale for alt hele tiden, men dersom han nekter og bruker "likestillingen" som argumentasjon for å slippe, så vet jeg at vi ville fått større problemer i framtiden enn kinobilletter. Og de guttene som nekter å betale for dama, med mindre de har svært dårlig økonomi, er vel nettopp disse bitre som syter over at "dersom de vil ha likestilling, så skal de faen meg få det også!". Datingmateriale? Not so much. Er vel en grunn til at de stort sett er single.

• Liker 4
Gjest HunterLady
Skrevet

Hø :/ det var synd, hadde jeg hatt den tankegangen hadde det ikke blitt mange damer på meg.

Bra du ikke har den tankegangen da! ;)

Jeg har jo det, og vet du hva? Det er masse mannfolk på meg :)

Skrevet

Quotinga går helt fint ;)

Jeg er ikke slik som mener at mannen skal betale for alt hele tiden, men dersom han nekter og bruker "likestillingen" som argumentasjon for å slippe, så vet jeg at vi ville fått større problemer i framtiden enn kinobilletter. Og de guttene som nekter å betale for dama, med mindre de har svært dårlig økonomi, er vel nettopp disse bitre som syter over at "dersom de vil ha likestilling, så skal de faen meg få det også!". Datingmateriale? Not so much. Er vel en grunn til at de stort sett er single.

Ok.Jeg ser den. Men... Dette er bare meg, og dette er mine tanker, for det er slik jeg er da. så kan ikke si at andre gutter er like...

Jeg skal ALLTID betale for min date, ALLTID!!! Men jeg skjønner ikke hvorfor det er selvfølge at jeg skal gjøre det. Jeg gjør det fordi jeg er en delsom person, og derfor betyr det sikkelig mye for meg hvis jeg SER at jenta faktisk har lyst å betale for seg selv. Da får jeg enda mere lyst å betale for henne. Hvis jeg ikke ser at hun i det minste tar opp lommeboken slik at jeg kan si " sett den tilbake hvorden kom fra", så blir jeg skuffa og da vet jeg at det ikke er noe for meg. For selv om jeg er veldig delsom av meg, spesielt når det gjels noen jeg liker, så kan jeg ikke gå inn i et forhold med en jente som MÅ ha betalt for seg første gangen vi skal ut.

Hos meg vinner man hvis man i det minstre prøver å betale for seg selv, jeg kommer mest sansynelig ikke til å la det gå, for jeg har blitt veldig kjapp å sette mitt kort inn og si " for 2 " :P Men hvis man virkelig ikke prøver å betale for seg selv, blir jeg skuffet... virkelig...

håper du skjønner hva jeg mener :P ble litt rotete

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...