Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks


Saeria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Det hørtes ut som det gikk fort når det først satte igang. Håper dere koser dere og gleder meg til å lese fødselshistorien når du er klar til å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter.

Som sagt ble det en heftig fødsel,som jeg ikke anbefaler noen andre å gjennomgå. Ja, det gikk fint med meg, men å ha en fødsel som ikke varer mer en halvannen time fra start til slutt og hvor riene i store deler av forløpet kom med et halvt minutts pause, noen ganger doble, så skal jeg gladelig innrømme at det ikke var så veldig stas når det stod på, altså. :sjenert:

For all del, jeg er ikke traumatisert, men tenker som så, at jeg er glad dette var sistemann. :gjeiper:

Nå ble jeg satt i gang da, ved at legen tok vannet. Jeg ble nemlig oppringt på fredag, for de hadde i sine papirer at jeg skulle til vurdering da, mens legen hadde fått beskjed om mandag. Mannen og jeg reiste så til KK,hvor vi ble tatt i mot på obs-posten. En sparketest, en stripp og en konsultasjon mellom lege og overlege senere, så ble det bestemt at jeg skulle komme lørdag klokken ni,omstrippingen ikke virket. Grunnen var at gutten i magen var estimert til ca.3200 gram,og i uke 33 var han på 50-percentilen. Så det var jo et vekstavvik der,men jeg forklarte at vi får små barn i familien vår, så jeg var jo ikke bekymret. Legene var enig i at det nok kunne være forklaringen på avviket, men ville ha meg inn for det.

Så da troppet jeg opp klokka litt over ni, og etter mye venting, ble vannet tatt i 11-tiden. Så var det å tusle over på Føden (ble nektet Storken, og i ettertid var jeg jo ikke i stand tilå ense hvor jeg var uansett, så), så var det å vente.

Og etter kort tid kom det nå en kraftig kynner,og etterhvert skjønte jeg at her var det rier. De satt i mage og rygg, og var veldig annerledes fra sist. Mye mer plagsomme. Det gikk plutselig veldig fort i nedkortingen av mellomrom og opptrapping i lengden på riene. Fra 5 minutter,til 3,til 2, til 1 minutt (da ville de ha meg på toalettet siden jeg lakk så mye vann og bindet måtte byttes , hvor jeg hang over doskåla på gulvet gjennom tre rier før jeg klarte å komme meg på rommet igjen),og så ble det hele brått mye mer intenst!

Hvordan jeg klarte å komme meg opp fra knestående, som ikke var en kjempebehagelig positur, men det var ikke noen stilling,og opp på saccosekken i senga, aner jeg ikke. Riene var nå så intense og tette at jeg knapt fikk puste mellom de, og å opprettholde noen form selvkontroll gikk bare ikke. Så jeg brølte det jeg var god for, for det var den eneste måten jeg fikk bukt med riene på. :sjenert: Jeg spurte på det tidspunktet om det var mulig å få noe smertestillende (saltvann,akupunktur,whatever), men da var det for sent. Det hadde det nok vært lenge, og på den ene siden syntes jeg det var veldig dumt,på den andre,bra. Da måtte jeg jo snart være ferdig.

Etter det som føltes som 10 lange minutter med pressing, kom han nå ut, og jeg fikk plukke han opp selv. Det var det fineste! :hjerte: Det var også kun overfladiske rifter (noe som har fått meg tilå skjønne hvor ille jeg egentlig revnet sist, for da var jeg kjempehoven og sår i mange dager), og etterriene var heller ikke verre enn menssmerter. Yay!

Jeg og mannen spøkte om at jeg må ha skremt vannet av de stakkarene som evt.har kommetinn for å føde etter meg. Det var egentlig en veldig rolig dag på Føden, MEN det var en fødselsforberedende gruppe der når det stod på som verst (de hadde også fått beskjed om at i dag er det stille og rolig på Føden),og det er jo stort sett bare førstegangssom går på de kursene, så DE har jeg nok klart å skremme livet av, stakkars! :ler:

Om ikke annet, vil nok de fleste være forberedt på det verste,og så komme VELDIG godt ut av det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Høres voldsomt ut, men nå er han her, og jeg er sikker på at han er virkelig nydelig :strix:

Gratulerer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, han er så søt, atte. Skal sende bilde. Har et enormt sugebehov også, så jeg har pådratt meg en blødende brystvorte alt. Jeg ser en smokk i nær fremtid...Må bare få fart på melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk fort. Sikkert heftig når det står på, men da er det jo over på null komma niks. Det hadde jeg gladelig valgt ;)

Kos dere fremover, håper melkeproduksjonen kommer fort i gang og det blir orden på blødende brystvorter. Igjen, gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk så bra til slutt - særlig siden du slapp å revne så mye denne gangen.

Takk for det nydelige bildet jeg fikk i går. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, vennen! :klemmer:

Jeg har hatt en hektisk helg, med mye sosialt, og derfor ikke vært online... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven altså, for en utrolig dårlig timing på å falle ut av "mine innlegg"!!!!

Hipp hurra for lillebror! :strix:

Fødselen hørtes rimelig heftig ut. Godt at det er overstått. Håper dere får tilstrekkelig med søvn og hvile de kommende ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye Saeria :blomst: Det var en kjapp fødsel ja. Hos meg har pressfasen vart omtrent like lenge som hele din fødsel begge gangene, så jeg klarer ikke engang å forestille meg hvordan det er å føde i sånt tempo.

Kos deg med lillebror, og gratulerer som tobarnsmor :klem: Du har mye å glede deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Vi hadde heller ikke sett for oss en så kjapp affære, men nå var det sånn det ble. Godt det kom denne gangen, for hadde dette vært førstefødsel, tviler jeg på at jeg hadde vært keen på å lage søsken. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om litt er det glemt.. og så vips prøver dere på en tredjemann :fnise:

(jeg blir hvertfall babysyk av alle dere i terminklubben som får nå. Men det får holde med de to jeg har en stund til :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hadde denne fødselen kommet først,så hadde vi altså IKKE satset på en ny, så en tredjemann er nok ikke særlig aktuelt. ;)

Nei...nå tar jeg med meg gutten og legger meg. Det blir nok noen timer med våkentid i natt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...