Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, Saeria :P

Trist å høre om Saeriamannen. :( Det er godt han er noe bedre nå. Men hvordan kameratene til :sinnatagg: bare kunne stå å se på er for meg minst like ille, som :sinnatagg: Fysj, så sint jeg blir når jeg tenker på det hele. Dessverre gjør ikke det ting bedre..

Hei, Vimsevips.

Så koselig at du kom innom meg. :D

Ja, det er synd hva enkelte fyllesvin finner på. :(

Heldigvis slapp mannen min å sy. Kuttene var ikke så dype. De bare blødde masse.

Du får ha en fin søndagskveld! Jeg må løpe å se resten av Sigurds verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe::heiajente::danse::klappe::danse::heiajente::hoppe:

Saeria og resten av gjengen på ARK 104 skal på ekskursjon i april eller mai! :D Gleder meg masse....

Måtte bare få det ut... og katten gikk på kassen sin i dag i stedet for på gulvet. Verden smiler til meg i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Fikk gave av mannen min i dag! :D Søte mannen min. :hjerter:

Jeg fikk denne ! Kjempedårlig bilde. Den er utrolig stilig i virkeligheten.

Den har jeg hatt lyst på i over et år. De fikk den desverre ikke inn på Avalon før for litt siden. Skulle ha hatt den for nesten 1 og et halvt år siden. :o

Nå står Ithilgore (je, lampa har fått navn :ler: ) så stolt på databordet i stua, og vokter på ringenes herre ringen som jeg kjøpte til den for lenge siden. Mangler bare kjedet til ringen nå, så er alt helt perfekt....

Saeria er så glad... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare en liten hilsen fra meg, på en grå torsdag. :vinke:

Står bra til med Ithilgore? :-D Fått kjedet sitt enda?

:klem2: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare en liten hilsen fra meg, på en grå torsdag. :vinke:

Står bra til med Ithilgore? :-D Fått kjedet sitt enda?

:klem2: fra meg.

Hei.

Ithilgore har de bra, men han har ikke fått kjedet sitt ennå. Jeg må nok vente til jeg får penger før jeg kan lete etter det. :D

Dessuten så har jeg fri i dag! Skal begynne undervisningen på Bryggens Museum i morgen, og vi gleder oss vi flittige studenter. :ler: Oppgavene som vi skal skrive dette semesteret har blitt kuttet ned fra 3000 til 2000 ord, men da bør vi kommentere to av de andre studentenes oppgaver to ganger. Gjør vi det får vi lærerkommentar på vår. Vi aner jo ikke hva vi skal skrive i en kommentar :o , men det går seg vel til. Jeg hadde foretrukket tre oppgaver på 3000 ord jeg da, men det er bare meg. Noen er jo glade for å slippe unna med 2000.

Jeg hadde fæl drøm i natt også. Jeg drømte at vi skulle ta en breddetest i ARK104. En breddetest jeg ikke ante vi skulle ta. Vi skulle øve oss sammen med faglærer dagen før, og han snurret film som skulle være fra yngre jernalder, men det så ut som noe hentet fra en moderne krig! Så kom spørsmålene. En masse spørsmål som en måtte regne på for å finne ut svaret. :o Det er en grunn til at det sies at HF er for de som ikke kan regne. :ler: Jeg suger i matte! I drømmen min måtte vi regne ut totalvekten av en aksling forutsatt at den hadde så og så mye olje i seg! Hva i all verden har det med jernalderen å gjøre. Det verste var at alle fikk det til, og at faglærer sa høyt og tydelig at jeg kom ALDRI til å klare denne testen, og da var jeg ferdig i dette faget!

Vi er i begynnelsen av mars. Den ene eksamenen vi skal ha, som er i ARK103 og ikke 104, er i mai. Jeg har fått fæle eksamensdrømmer allerede! Hva er galt med meg. Sånn var det aldri før jeg begynte på UiB. Kanskje jeg tar utdannelse mer seriøst enn hva jeg gjorde før?

Håper du har det bra, Naken! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så kul ut' date= ja! :D

Ja er glad i Ithilgore allerede. Det er så gøy å vite at endelig kom han hjem til mamma! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og koser meg med chilinøtter. De en får på Europris. Det er kjempegode! I tilleg hører jeg på Ulver, Jamiroquai, Gåte og andre dyktige musikere.. :D Mannen er ikke kommet hjem enda, men han er på vei til damen sin! Skal bli kos å få han hjem. Ute snør det, og inne er det passe varmt og koselig. Pizza står på menyen. Han en Grandis med kjøttdeig og løk, jeg en Ristorante mozzarella. American chopper gleder vi oss til begge to. Eneste jeg lurer på er om jeg skal se Temptation Island eller Idol?!? Liker litt søppel tv også jeg. :oops: Uansett så skal kvelden nytes på sofaen med en pute i ryggen, te i koppen og pledd på kroppen. :D

Endelig er det fredag! :klem: *kose meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojje, for en fin lampe du har fått! Vil også ha! *trampe i gulvet* Heldiggrisen! Men jeg har også fått gave av min kjære. Jeg fikk en Disneyklassiker (samler på dem) så da ble jeg glad! :)

Hvor skal dere på ekskursjon da? I Norge eller i utlandet? I fjord i april var jeg og flere av de jeg har forelesninger sammen med i Roma på en ukes ekskursjon! det var helt vanvittig kult! Kommer aldri til å glemme følelsen da Forum Romanum lå fremfor meg eller da Colosseum og ikke minst Peterskirken i Vatikanet tårnet seg opp foran meg! Helt uvirkelig og temmelig fantastisk!

I faget jeg tar nå ("Middelalderens billedkunst og arkitektur i Trøndelag") skal vi ha mange ekskursjoner her i Trøndelag. Det blir spennende. Ekskursjoner er herlige saker! Forresten; Du som tar arkeologi... Har du hatt feltarkeologi enda? Skal antagelig ta bgasisiemne arkeologi til høsten slik at jeg får Bachelorgrad. Gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill din kjære også som gir deg de filmene du samler på. Klassikerene er jo noe helt for seg selv.

Vi skal bare på en dagstur rindt i Nord-Hordaland, men vi gleder oss alikevel. Det var faktisk jeg og to av de andre som studerer som spurte om det var mulig å dra på tur. Så hadde det ikke vært for oss, hadde kanskje ikke blitt noen tur i det hele tatt. *Klapper seg selv på skuldra* Heldig du som fikk dra til Roma! Det må ha vært helt utolig! :D Jeg tror de som spesialiserer seg i klassisk arkeologi får dra til Hellas, men jeg kommer nok ikke til å ta det faget. Viktige deler av pensum er visst på italiensk, og mange av de som har tatt faget satt med ordbok og slet seg gjennom tekstene ord for ord.

Feltarkeologi har vi ikke begynt med, nei. Regner ikke med å begynne på det før til neste år. Senere i fagene får vi nok flere sjanser til å reise, og grave litt selv på et felt som studenter reiser til hvert år. Er jeg og de samme to medstudentene ekstra heldige så får vi være med den ene foreleseren vår til England. Håper veldig han får penger til prosjektet sitt. Det har jeg jo skrevet om tidligere. Fortsetter jeg opp til masternivå kan jeg få være med på en to ukers ekskursjon med utgraving i Sør-Afrika. Vet jo ikke om jeg kommer til å gå for masteren med en gang. Vi får se. Uansett så har du nok noe å glede deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ganske fornøyd i dag. :D Vet ikke helt hvorfor, men gidder ikke bry meg om at jeg ikke vet. :wink: Sola skinner ute, Saeria er inne. Jeg synes selv jeg gjør meg best i skyggen eller i sort/hvitt. :ler:

Mannen er ikke kommet hjem helt enda, men det er fordi han skulle innom biblioteket etter jobben. Han måtte levere en James Bond film vi har lånt. Til uka får vi utlevert oppgaveteksten. Vi vet at oppgaven skal dreie seg om Yngre jernalder, men det er mye å ta av der. MYE! :o Så det skal bli spennende og se. Før den tid får jeg mulighet til å snakke med den greieste faglæreren vår om hva som kreves av de studentkommentarene vi bør gi to av våre medstudenter. De skal gies anonymt heldigvis, men vi er flere som ønsker litt bredere info om hva som kreves av oss når vi gir dem. Vi er jo ikke akkurat fagfolk. :D

Uansett så er jeg rimelig fornøyd med alt i dag. Livet er godt av og til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til med oppgaven!

Takker.

Det kommer jeg nok til å trenge. Har litt lyst å imponere litt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du imponerer, da. Heier på deg!! :danse:

Du klarer det sikkert, så interessert i faget ditt, som du virker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du imponerer, da. Heier på deg!! :danse:

Du klarer det sikkert, så interessert i faget ditt, som du virker! :)

Mange takk til deg også, Naken! Godt at noen heier på meg. :D

Jeg kommer nok til å trenge det. Særlig hvis jeg har lyst på laud i faget. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hei! Jeg så tilfeldigvis tittelen på dagboka di, og følte meg veldig velkommen! :)

La du forresten merke til den kule muspekeren på avalonsidene? Ta muspekeren over en link... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei! Jeg så tilfeldigvis tittelen på dagboka di, og følte meg veldig velkommen! :)

La du forresten merke til den kule muspekeren på avalonsidene? Ta muspekeren over en link... :)

Selvfølgelig er du velkommen i herberget mitt! :D

Ble kjempenyskjerrig og sjekka musepekeren på avalon. Stilig! :ler:

Håper du tar deg en tur tilbake hit. Alltid kos med mange gjester her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for gratulasjonshilsen i dagboken min! Er saa altfor lite paa besok her og i mange andre dagboker, tiden strekker ikke til naar man sitter paa internettkafe og man prover aa faa unna viktige e-mailer, dessverre - men jeg setter stor pris paa aa faa hilsener og leser dem regelmessig!

Haaper du har det bra for tiden - jeg skal lese mer i dagboken din snart! Det er alltid interessant aa lese om hva du holder paa med.

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen, Popelka.

Det er ikke så rart at tiden ikke strekker til når du sitter på nettcafe. Det viktigste må jo komme først, og skulle du ha sittet hele dagen hadde det blitt dyrt. :ler:

Uansett er det kjempekoselig at alt står bra til med deg i Skottland. Kan tenke meg at du går en utrolig spennende tid i møte, med ny jobb, nytt sted som skal bli hjemmet ditt.

Skulle ønske jeg også hadde turd det :oops: , men både jeg og samboer er litt pysete. Vi drømmer om å flytte utenlands, men det er ikke bare bare når en har katt og mange møbler, elektriske ting m.m.

Dessuten er det vel ikke så mange steder i verden de har bruk for en som har utdannelse i nordisk arkeologi. :ler: Det er jo det som blir feltet mitt når jeg er ferdig.

Så var det på tide med en kunngjøringOn the eleventh day, of the third month in the year 2000 Saeria and Saeriaman became a couple. Today is yet again the eleventh day of the third month, only now four years have passed. Let's rejoice! :ler:

Fra spøk til alvor..Det stemmer at i dag er dagen. Fire år har vi vært sammen, fire år har vi vært samboere, og om 2 måneder og 6 dager har vi vært forlovet i fire år. Tenker jeg kommer til å lage litt god mat i dag. Vi må nesten få kose oss litt sammen i dag. Vi har av forskjellige grunner ikke fått feiret de forrige årene så veldig, så i dag synes jeg vi kan ta oss råd til å markere dagen litt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...