Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Hei Saeria! :P

Ville bare stikke innom og ønske fortsatt god helg! Håper humøret kommer seg!

Setter stor pris på dine hilsener i boken min, selv om jeg ikke har vært så flink å skrive i din i det siste...! :wink: Men; jeg stikker innom, og følger med hvordan du har det!

Varm klem fra Dina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Saeria! Takk for besøket :D

Sikkert lurt å ringe legen når du går og er sånn trøtt og sliten. Det kan jo være mange grunner til det, og ingen grunn til å ikke få en legetime! Har det sånn for tida, jeg også. Hos meg tror jeg at det rett og slett skyldes stress - alt for mye å gjøre på kort tid, oppgaver som skal leveres osv. Det er slitsomt å være student!

Håper du får mulighet til å slappe av på søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener, Dina og Labella.

Det er gøy at dere stikker innom.

Jeg har snakket med Saeriamannen, og han sa seg enig med meg at en time til legen ikke ville være så dumt. Da blir det kanskje plasteret på meg, da. :D I går ettermiddag kom humøret mitt seg betraktelig. Håper jeg får beholde det resten av denne dagen også.

I går fikk vi besøk av en kompis, og sent på kvelden og ut i de små timer ble vi sittende å spille Scrabble. Vi fikk det spillet til jul, tror jeg, og vi åpnet det ikke før i går! :oops: Det er rart hvor lett det er å glemme hva en har? :o Nå har vi planer om å skaffe oss flere brettspill, sånn at vi kan ha spillekvelder med kameratene våre. Brettspill kan faktisk være gøy.

Hadde faktisk en kjempefin drøm i natt! Jeg drømte at mannen min gikk på kne, og fridde! :hjerter: Han fridde riktignok ved/under stuebordet(!), som for anledningen var i England. :o Uansett så husker jeg at jeg ble så rørt at tårene rant. Ringen var en stor diamantring. Ikke det at jeg er så forferdelig tilhenger av det, men i drømmen syntes jeg det var fantastisk! Saeriamannen hadde ordnet i stand alt uten om kjolen til bryllupet, og det skulle stå tre dager etter frieriet! Jeg husker jeg tenkte med meg selv, mens jeg løpte i et kjøpesenter, at: "Hvordan i all verden skal Somaras brudekjoler klare å lage brudekjolen min fra bunnen av på bare to dager?" Somaras hadde butikk i England også. (Så praktisk!) Jeg kom aldri frem til selve bryllupet da, men du verden for en koselig drøm. :D

Ellers har jeg det ganske bra. Jeg er jo i likhet med deg, Labella, student. Jeg innleverte oppgave på fredag.

Dere får ha en fortsatt fin søndag begge to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria!

Morsom droem du hadde - kanskje du er sanndroemt?! Det ville jo vaert helt topp (ogsaa kunne du vaert inne paa bryllupsforumet med legitim grunn :ler::wink: ).

Tusen takk for god-helg-hilsen i dagboken min. Vet ikke om jeg er saa snill, naar jeg er i det rette humoeret kanskje :rosaengel: Jeg har ryddet i tingene til min tilkommende, han er fortsatt i flytteprosessen og flytter ikke inn ordentlig foer onsdag. Han har saa mye skrot (synes jeg :-? ) men nekter aa kaste noe! Mannfolk...

Jeg liker ogsaa Scrabble! I min kjaeres familie tar de det skikkeloig alvorlig, en gang ble det skikkelig krangel mellom meg og han pg.a ordet "hun" (hunner som i Attila). Jeg hadde rett, selvsagt :sjarmor:

Kos deg resten av sondagskvelden!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesann, Popelka!

Tusen takk for hilsen i boka mi. Jeg sikker på at du er en snill person. :D

Du er ikke den eneste som må leve med en mann som ikke klarer å kaste noe. Saeriamannen er helt lik. Han er ikke så samlegal som sin egen far, heldigvis, men det kan bli litt mye. Faren hans er helt ekstrem! :o Han har flere boder stappfulle av skruer, muttere, verktøy, nøkler og skremmende mengder av andre ting som vi ikke vet hva er. En kan knapt sette beina innenfor bodene hans, fordi det er stæsjet saker fra gulv til tak. :o

Min kjære viste også sitt konkurranseinstinkt under scrabblespillingen i går. Heldigvis ikke på en sånn "dårlig taper" måte, men på en litt "gutteaktig desperat prøve å smiske seg til et ord som ikke finnes måte." :ler:

Jeg og kameraten vår hadde stort sett rett, når vi sa at ikke alt han kom med var et ord som finnes. :wink:

Du får ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..da er jeg her igjen.

De siste dagen har vært forferdelig turbulente, og jeg har måttet innse etter mye om og men at det studiet jeg knapt har påbegynt ikker er noe jeg tror jeg kan trives med resten av livet. Ikke det at jeg hadde vært garantert jobb heller da. :( P-pillene jeg bruker nå, har gjort sitt til at alt har blitt verre når det gjelder det følelsesmessige, så jeg aner ikke hvor mye jeg har grått de siste 2-3 dagene. Det vil ingen ende ta. :cry: Det skal bli så deilig å bytte prevensjon. Skal til legen på mandag. Dagen før ny syklus.

Jeg lå halve natten i natt og gråt i min kjæres armer. Følelsen av å ha tabbet seg ut, føle seg mislykket, og ikke vite hvilken retning jeg kommer til å ta i livet ble litt mye der og da. Jeg er så redd for ikke å få jobb, for ikke å lykkes, og ikke å bli lykkelig i en framtidig jobb. Jeg har om ikke annet funnet ut at jeg desverre ikke er skapt for universitetet, så mest sannsylig så slutter jeg til sommeren. Det er i grunnen bedre å innse nederlaget, bite i det sure eplet, og gå videre. Det skal jo sies at stoltheten min, den lille jeg har, har blitt litt skadet p.g.a.dette. I tillegg så hadde jeg ikke lyst å bekymre noen, derfor sa jeg ikke i fra om hvordan det føltes med en gang heller. Jeg skal takle og ordne alt selv jeg, dumme meg. :roll:

Har tatt noen interessetester, og resultatet ble som jeg visste. Dyrepleier. Problemet er at en må flytte til Oslo, det er bare 14 plasser på studiet, 60% tildeles de under 21 år, og kravet for å komme inn var i fjor 5,65. Gjett om jeg kan drite i det! Ellers vurderer jeg muligheten som helsesekretær. Kanskje ikke verdens best lønnede yrke, men en får hvertfall gjort noe for andre. Det viktigste er at jeg er fornøyd med det jeg gjør, og kan legge litt stolthet i det. Da vil jo jeg og mannen min få et bedre liv sammen også.

Jeg er kjempeforvirra. De hersens Yasminpillene har påvirket meg så negativt. Bivirkningene har gitt meg mere kviser, eksem som klør, og i tillegg er jeg på gråten halve dagen. I dag begynte jeg plutselig å gråte noe helt hysterisk. Uten grunn egentlig. Så da gråt jeg i 15-20 minutter før ting var nærmest som normalt igjen...

Jeg gleder med til å gå til legen. Kanskje jeg kan bli den glade jenta jeg pleier å være igjen da...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei.

Måtte jo innom for å hilse på deg da. Har ikke vært så flink til å stikke innom dagbøkene på kg.

Veldig artig at du ønsker å utdanne deg som helsesekretær. Det er et interessant og artig yrke, som jeg trives i og som jeg håper også du vil trives i.

Du får ha lykke til og håper det ordner seg.

Mange klemmer fra Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskningene, Merete!

Det er ikke lett å løpe rundt som en forvirret gås, men nå føler jeg hvertfall litt sinnsro. :D For første gang på en stund.

Jeg skal nå ta turen til forelesingen i dag. Da får jeg muligens anledning til å få snakket med foreleser, og han kan sikkert slenge litt fakta i bordet om hvor vanskelig det er å få jobb i arkeologien. :-? Det har vel gått opp for meg, etter at jeg har samlet litt info her og der, at det er nærmest umulig å få jobb i arkeologien med bachelorgrad. :roll:

Derfor har jeg begynt å se meg seriøst om etter noe annet. Helsesekretær er et yrke hvor jeg tror man får utrettet noe for andre, og det hadde ikke vært så dumt. Samtidig er det ikke en sykepleierstilling som kan være fysisk tung. Min farmor jobbet som sykepleier hele sitt yrkesaktive liv. (Hun gikk bort i 1990, nærmere 90 år gammel.) hun sa til min mor: Jentene dine, vi er tre søstre og en bror i mammas barneflokk, kan gjøre hva de vil. Men vær så snill, ikke la dem bli sykepleier som meg!

Det var ikke det at hun ikke likte yrket sitt, men hun ble så sliten i kroppen av den. Rygg, armer og bein hadde det ikke bare bra da hun ble gammel. Mamma lovte så godt hun kunne å advare oss mot den fysiske belastningen det er å være i sykepleien, og selv om vi har langt flere hjelpemidler for å lette litt på sykepleiearbeidet er det fremdeles tungt. Etter din og Divas beskrivelse av yrket helsesekretær, virker det veldig spennende.

Alikevel må jeg få snakket med skolen som tilbyr dette, jeg bør vel ha en rådgivningstime, og ta alt til etterretning før jeg bestemmer meg 100%. Jeg må vel tenke langt frem i tid, mentalt plassere meg i en helsesekretærs arbeidssituasjon og se om jeg kunne tenke meg å drive med dette 10- 15 år frem i tid også.

Jeg føler meg uansett bedre nå. Jeg er veldig takknemlig for info og lykkeønskninger. Kanskje jeg finner et yrke jeg kan trives med. Det er milevis fra arkeologien, men hva gjør vel det! Arkeologi vil jeg alltid synes er interessant, men hvis arbeidsmuligheten er lik null ser jeg ikke vitsen i kaste bort årevis på feil utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Huff...

Håper humøret blir litt bedre etter du får byttet p-piller, da. Kunne sikkert ikke skade å fortelle litt mer om humørsvingningene til legen.

Det er kanskje ikke så rart at humøret ikke er på topp heller, du har jo hatt mange beskymringer i det siste. :-?

Det er heller ikke noe nederlag å gi seg mens leken er god (når det gjelder studiene) jeg kjenner til mange som har tenkt som deg, men fortsatt utdannelsen sin likevel, og endt opp i yrker de ikke har trives i. Og hva er vel vitsen med det, jobbe dag ut og dag inn i flere år i en jobb en ikke trives i? Mens en vet at en ikke har noe valg pga høyt studielån, osv.

Nei, du kan være glad for at du innså dette nå, og ikke senere! :-)

Hvis du tror at helsesekretær er det rette for deg, så go for it. :D

Ønsker deg lykke til med alt. Håper tingene blir bedre snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskinger, GreenSky.

Jeg gleder meg til legebesøket på mandag. Da skal tingene på bordet! Har heldigvis pillefri uke nå, så jeg regner med at hormonene sive ut av kroppen min.

Jeg er glad jeg gir meg såpass tidlig. Jeg litt rar, med sånne nederlag ting. Det er greit for alle andre, bare ikke meg. Av og til innbiller jeg vel meg at jeg kan takle alt, men jeg er da bare et menneske jeg også. Litt rar mentalitet, men jeg har liksom ikke lyst å bekymre noen.

I dag blir vel samtalen med faglærer/foreleser en bekreftelse på noe jeg vet, og en unnskyldning for å kunne gå videre litt kjapt. Men jeg bør ikke forhaste meg. Jeg har en tendens til å la ting gå fort når jeg får noe for meg. :oops: Jeg har liksom ingen tid å miste.

Jeg håper jeg får svar fra den skolen jeg henvendte meg til i går. Håper jeg får noen positive svar.

Uansett så takker jeg for støtten. Den er faktisk gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Så kom jeg på en ting til... Har du vurdert å prøve hormonfri prevansjon? Pessar, f.eks.

Kanskje du er en av dem som rett og slett ikke bør bruke hormon-prevansjon pga humørsvingninger og annet dritt?

P-plasteret har funka bra for meg, altså, men folk er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Saeria!

Sorry at jeg ikke har vært innom på en stund, har hatt en del å tenke på.., og jeg ser det gjelder deg og.

Enig med GreenSky,- ikke ta dette som et nederlag. Det ER ingen skam å snu!!

Jeg forstår så godt hvordan du tenker, for jeg har selv begynt å angre på utdannelsen min, :veldigsur: (omsorgsarbeider), og vurderer faktisk sterkt å begynne på ny utdannelse... (Er helsesekretær og legesekretær det samme?) Det føles som et nederlag for meg og, men det er som du sier, man setter liksom strengere krav til seg selv enn til andre. Det er jo egentlig bare dumt! Kanskje vi skal gå inn for å slutte med det?!

Håper du får positivt svar fra skolen og at legebesøket kan være med på å løse noen floker!

:klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for hilsener i dagboken.

Greenie: Jeg kommer vel til å vurdere hormonfri prevensjon også, men det så greit å vite når tante kommer på besøk. Regner med at jeg kommer til å prate godt med legen før vi i fellesskap treffer en beslutning.

Naken: Det er nok sant at en dømmer seg selv hardere. Jeg er hvertfall flink til det. Andre kan gjøre feil, bare ikke jeg. I mitt hode er det tabu å gjøre feil. Jeg har ikke lyst å bekymre noen, svike noen inkl. meg selv, ei heller at andre skal skamme seg over mine valg. Så da var det på an igjen i natt da. Jeg lå og gråt i en og en halv time. Ikke vet jeg lenger hva jeg vil, ikke har jeg noen spesiell hobby, ikke vet jeg hva jeg kan bli dyktig i, ikke vet jeg hvilke evner jeg har og hvordan jeg kan bruke de, og ikke har jeg noen veninner å tilbringe tid med IRL. Det kunne liksom like greit stått LOSER i panna på meg. Sånt føltes det i natt.

I dag er det litt bedre da. Har sent ut forespørsel til to steder som driver med studieveiledning. Håper jeg får svar før jeg friker helt ut. Er nok nutcase allerede. Det eneste jeg vil er å ha en jobb jeg kan trives i. :( Vel, nå vet vi begge hva det er å angre på utdannelse. Legesekretær og helsesekretær er etter hva jeg vet ikke det samme, da helsesekretær er en beskyttet tittel. Hvis du sender en PM til Merete og Diva, så vil de nok sikkert hjelpe deg med info. Merete tok også utdannelsen sin etter fylte 20, og jeg har fått masse nyttig info om helsesekretærutdannelsen av begge. Håper virkelig ting ordner seg på din kant.

Donnie Darko: Jeg sitter og hører på Vangelis! :) Har ulver liggende et sted, men liker best kveldssanger.

:klem: fra meg..en noe redusert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Saeria!

Påsken nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg til 1 1/2 uke fri fra jobb! Drar til Vestlandet på ferie, og gleder meg til å komme på hytta, være ute og fiske, og nyte deilige vårdager med guttene mine + familien!

Ønsker deg en herlig og avslappende Påske! :P

Klem fra Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Heisann Saeria.

Ville bare ønske deg en god helg også. Lov meg at du prøver å slappe av og ikke tenke for mye på alle beskymringene, ok? :klem: :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Søndag. Sløvedag. Og hvis mannen får ræva i gir, skal vi spille Baldurs Gate! :D

I morgen bærer det avsted til legen, for å hente ny prevensjon..Undrer på hva det blir denne gangen.

:klem: til alle som stikker innom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legebesøket gikk bra! Ny turnuslege igjen, men hun virket hyggeligere enn den forrige. (De bytter turnuskandidat hver 6 mnd. tror jeg.)

Så fra i morgen går jeg over på en tre måneders prøveperiode med Evra! Jepp, plaster her også. :D

Funker ikke det, blir vel Nuva ring next. Vi får håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...