Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bandit
Skrevet

Selvsagt er jeg ikke uenig, men her er det snakk om at også innvandrere var på toppen av alle voldektsformer, de toppet listen for alt de, mens norske etniske menn er fantastiske menn med god moral, de er bare playere de som har blitt lurt opp i stry av kvinner. Slik ble det faktisk fremlagt av flere her i tråden. Det fikk meg til å reagere, statistikk ble som sagt etterlyst og siden jeg kjedet meg så mye i natt skumleste jeg igjennom er politi rapport på flere 10 talls sider.

Og jeg har faktisk nevnt med feit skrift:

men for samtlige unntatt overfallsvoldtekt er norske gjerningspersoner den største gruppen.

Å gi komplimenter er jeg vanligvis ikke på latsiden med å gi, (der det hører hjemme) men denne tråden får jeg nesten litt makk av, norsk mann=god moral, super sexy og fantastisk… Kjenner noen norske menn som ikke passer beskrivelsen, men de skyver vi under teppet, man kan gjøre det med de som ikke passer inn.

Igjen må man se de tallene du kommer med i forhold til antallet som faktisk bor i Norge. Tror du ikke det ville sett ganske annerledes ut da? Nå er ikke jeg noen anti-innvandrer-debattant i det hele tatt, men rett skal være rett.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bandit
Skrevet

Men hvorfor skal man generalisere noe slikt? Hva er målet? Og jeg synes egentlig alle de enorme generlaiseringene er problemet med alle diskusjoner om kjønn. ;)

Fordi det faktisk og HELDIGVIS fremdeles er forskjell på mann og kvinne. Og at visse av oss faktisk vil at det skal forbli en forskjell. Og uten disse generaliseringene hadde det vært utrolig mange kjedelige sit coms rundt omkring. ;)

Gjest Vampen
Skrevet

Fordi det faktisk og HELDIGVIS fremdeles er forskjell på mann og kvinne. Og at visse av oss faktisk vil at det skal forbli en forskjell. Og uten disse generaliseringene hadde det vært utrolig mange kjedelige sit coms rundt omkring. ;)

Selvfølgelig er det forskjell på menn og kvinner, og det er flott.;) Men dette handler jo ikke om menn vs kvinner, men om det ene kjønnet. Og jeg synes ikke det er noe mål å fremstille det som at alle innenfor et kjønn ER så like som en slik hyllest vil ha det til å virke som. Snarere tvert i mot. Jeg er heller for at det er mangfoldet innenfor kjønnet som bør komme bedre frem, og for å få frem det, så er det f.eks bedre å hylle individet for dets egenskaper, enn gruppen som en heller unøyaktig enhet.

Skrevet

Igjen må man se de tallene du kommer med i forhold til antallet som faktisk bor i Norge. Tror du ikke det ville sett ganske annerledes ut da? Nå er ikke jeg noen anti-innvandrer-debattant i det hele tatt, men rett skal være rett.

Av og til kommer man i sterke indre konflikter, dette øyenblikket her er en av de. Ut å lepje soft is, eller kverulere på kg? (trykker begge til mitt varme hjerte og konstaterer at jeg kommer til bake til deg Bendit)

Gjest Bandit
Skrevet

Selvfølgelig er det forskjell på menn og kvinner, og det er flott.;) Men dette handler jo ikke om menn vs kvinner, men om det ene kjønnet. Og jeg synes ikke det er noe mål å fremstille det som at alle innenfor et kjønn ER så like som en slik hyllest vil ha det til å virke som. Snarere tvert i mot. Jeg er heller for at det er mangfoldet innenfor kjønnet som bør komme bedre frem, og for å få frem det, så er det f.eks bedre å hylle individet for dets egenskaper, enn gruppen som en heller unøyaktig enhet.

Du er ikke noe morsom. :nei:

Jeg hyller hyller, ikke bare en brøkdel av dem! :lur:

Gjest Bandit
Skrevet

Av og til kommer man i sterke indre konflikter, dette øyenblikket her er en av de. Ut å lepje soft is, eller kverulere på kg? (trykker begge til mitt varme hjerte og konstaterer at jeg kommer til bake til deg Bendit)

Ut i sola her og, kjære deg. Alt for varmt for kverulering i dag. Trodde aldri jeg noengang skulle si akkurat DET. :fnise:

Gjest JosefK78
Skrevet

Hmmm om dette var en hyllest så lurer jeg på hva som blir skrevet om de skulle kritisere oss

Skrevet

I`m back etter mye lepjing :lur:

Selvsagt kommer det an på folkene som bor i Norge, og man anslår at ca 13,1% av befolkningen utgjør innvandrere eller med innvandrer foreldre. Rett skal være rett. Men unnskylder det norske menn? Og kan vi da når norske menn voldtar si om de som en homogen gruppe at ”norske menn har god moral fordi de ikke hopper ut av en busk og voldtar”?

Og angående for og mot innvandring så føler jeg heller ikke at det er/bør være temaet her,(og er det ikke fra min side heller) men adderende i ts sitt hi gjorde ts det klart at det er enkelte etniske raser som har en god moral og noen som ikke har det, nordmenn troner på toppen ifølge ts. Svart og hvit tenking fører ofte det som kunne blitt en god debatt om til å bli alt annet, utrykk som:

” Moralen: Norske menn gjør dumme ting de og, men disse voldtektsbølgene i Oslo er det ikke norske som står for. Dvs, de har en god moral. De er også mer vant til å se lettkledde kvinner” er et prakt eksempel.

Er ikke en spade en spade uansett? Har ”lommemannen” og andre etniske nordmenn som er anklaget for overgrep (http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10022213. http://www.dagbladet.no/2011/05/22/nyheter/voldtekt/to_kvinner/fem_menn/16617413/. ) mer moral enn f.eks Desmond Tutu, Daniel Westling eller millioner av andre mennesker som ikke voldtar verden over. Eller er mennesker, menn som kvinner forskjellige? Min teori er at empatien ikke slutter ikke å fungere over landegrenser.

Er menn i Norge vant til å se lettkledde kvinner sammenlignet med f.eks menn i miami og Brazil? Har ikke sett en eneste parade jeg her i Norge som kan sammenlignes med Brazilian Carnival, ikke har vi får vane å gå på rulleskøyter eller på supermarkede i bikini heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...