AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #1 Skrevet 27. april 2012 Som tråden sier, la oss hylle de norske menn, og komme med innspill til hva som kan bli enda bedre med dem. Positivt: -Kroppsbygningen: De fleste er høye, med robuste, brede, sterke kropper. -Mangfoldet. Nordmenn er generelt ganske mangfoldige, vi har kroppsbyggere, punkere, rånere, friluftsmenn, kasanovaer, ubermaskuline, forfengelige, sosser, osv. Noe for enhver smak. -Kvinnesynet, likestilte. Tåler å ha kvinner som sjefer. -Det avslappede forholdet til damer: roper og hyler ikke etter kvinner når de går ut, og slikt som er vanlig i mange sørlige land. -Moralen: Norske menn gjør dumme ting de og, men disse voldtektsbølgene i Oslo er det ikke norske som står for. Dvs, de har en god moral. De er også mer vant til å se lettkledde kvinner. -Flere og flere menn blir mer opptatt av å se bra ut. +++ -Det går an å snakke med menn ute, uten at de skal tro at det er noe mer. -Menn har vanligvis kvinnelige venner, og kvinner har vanligvis mannlige venner. Uten problemer. Hva kan bli bedre: -Noen bør bli mer rasjonelle. Tenk før man handler/selvkontroll -Godta at kvinner kan være minst like dyktige. 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #2 Skrevet 27. april 2012 -Det går an å snakke med menn ute, uten at de skal tro at det er noe mer. -Menn har vanligvis kvinnelige venner, og kvinner har vanligvis mannlige venner. Uten problemer. Jeg mener også vi norske menn er relativt flinke til sånn, men det er visst en del brukere her inne som sikkert vil si at dette ikke stemmer . Ble bare litt overrasket over å se dette nevnt. 1
Cathrine88 Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Hvorfor klarer du ikke å komme med en såkalt hyllest til norske menn uten å samtidig rakke ned på menn som ikke er norske? Menn med god og dårlig moral finner man over hele verden. Og dine "innspill til hva som kan bli bedre" med norske menn gjelder vel strengt tatt for mennesker av begge kjønn? Hva som er spesielt med norske menn? De er norske. Noen av de mest fantastiske mennene jeg kjenner er norske, men det har nok mer med personlighet å gjøre enn statsborgerskap. 6
Gjest Kyklopen Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 (endret) Hei trådstarter, jeg forstår at du ønsker å poste anonymt da det du skriver mildt sagt ikke representerer noe positivt eller rasjonelt. Uansett, kroppsbygningen blant nordmenn er som hos de fleste andre menn her i verden, variert. du har lave,brede,slanke og høye nordmenn. hva majoriteten av nordmenn er spiller ingen rolle, lave nordmenn er også nordmenn og fortjener ikke å bli eksludert. kvinnesynet til nordmenn kan diskuteres like hardt som kvinnesynet til en fra "sør" som du selv kaller menn som ikke er nordmenn. du har utlendinger som kommer fra land med en ekstrem og undertrykkende kultur ovenfor kvinner som likevel finner kjærligheten med en liberal norsk kvinne og ønsker på ingen måte å undertrykke hennes frihet, og du har nordmenn som er lei det liberale livet til norske kvinner og må se seg "nødt" til å finne en så kalt kjøkken-kone fra thailand. angående det med moral og voldtekt, så er det helt riktig det du påpeker at gatevoldtekt som oftest skjer av menn med utelandsk bagrunn, men jeg ser også at du glemmer å nevne voldtektene som skjer bak fire vegger og lukkede dører. i hverdagen og, incest og tvangs-sex, etc. hypping blant nordmenn det og dessverre. norge har også en høy skilsmissestatistikk hvor utroskap ofte har vært en avgjørende faktor. moral og moral. de fleste kulturer i europa er vant til langt mer lettkledde kvinner enn det vi ser på norske gater. eller f.eks i amerika, sør og nord. der er det ikke unikt. tenkte bare å opplyse deg om det siden det virker som du tror at absolutt alle andre land har hijab-tvang på sine kvinner. hijab er religionstilknyttet og ikke geografisk. ta deg en tur til brazil og så skal du se rumper riste på gata som du aldri har sett før på norske gater. jeg vet ikke om jeg orker mer så jeg bare hopper til poenget mitt, generalisering fører aldri til noe godt. enten det er positiv eller negativ generalisering. ikke bare har du fornærmet utlendinger nå,men også nordmenn som ikke passer beskrivelsen du har gitt dem. det eksisterer da nordmenn som er rasjonelle og har selvkontroll og ikke minst vet at kvinner kan være like dyktige som menn i det meste. hvis du vil lage en hyllesttråd, så bør du fokusere på å hylle menn med god personlighet. da får alle gode menn plass under tråden din uavhengig av nasjonalitet. for gode menn(og kvinner) finnes fra alle land. :-) Endret 27. april 2012 av Kyklopen 2
Inx Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Jeg hyller også kvinner - så fremt de er unge, sexy, jobber, liker husarbeid og er rasjonelle alle 4 uker hver måned! 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Hei trådstarter, jeg forstår at du ønsker å poste anonymt da det du skriver mildt sagt ikke representerer noe positivt eller rasjonelt. Uansett, kroppsbygningen blant nordmenn er som hos de fleste andre menn her i verden, variert. du har lave,brede,slanke og høye nordmenn. hva majoriteten av nordmenn er spiller ingen rolle, lave nordmenn er også nordmenn og fortjener ikke å bli eksludert. kvinnesynet til nordmenn kan diskuteres like hardt som kvinnesynet til en fra "sør" som du selv kaller menn som ikke er nordmenn. du har utlendinger som kommer fra land med en ekstrem og undertrykkende kultur ovenfor kvinner som likevel finner kjærligheten med en liberal norsk kvinne og ønsker på ingen måte å undertrykke hennes frihet, og du har nordmenn som er lei det liberale livet til norske kvinner og må se seg "nødt" til å finne en så kalt kjøkken-kone fra thailand. angående det med moral og voldtekt, så er det helt riktig det du påpeker at gatevoldtekt som oftest skjer av menn med utelandsk bagrunn, men jeg ser også at du glemmer å nevne voldtektene som skjer bak fire vegger og lukkede dører. i hverdagen og, incest og tvangs-sex, etc. hypping blant nordmenn det og dessverre. norge har også en høy skilsmissestatistikk hvor utroskap ofte har vært en avgjørende faktor. moral og moral. de fleste kulturer i europa er vant til langt mer lettkledde kvinner enn det vi ser på norske gater. eller f.eks i amerika, sør og nord. der er det ikke unikt. tenkte bare å opplyse deg om det siden det virker som du tror at absolutt alle andre land har hijab-tvang på sine kvinner. hijab er religionstilknyttet og ikke geografisk. ta deg en tur til brazil og så skal du se rumper riste på gata som du aldri har sett før på norske gater. jeg vet ikke om jeg orker mer så jeg bare hopper til poenget mitt, generalisering fører aldri til noe godt. enten det er positiv eller negativ generalisering. ikke bare har du fornærmet utlendinger nå,men også nordmenn som ikke passer beskrivelsen du har gitt dem. det eksisterer da nordmenn som er rasjonelle og har selvkontroll og ikke minst vet at kvinner kan være like dyktige som menn i det meste. hvis du vil lage en hyllesttråd, så bør du fokusere på å hylle menn med god personlighet. da får alle gode menn plass under tråden din uavhengig av nasjonalitet. for gode menn(og kvinner) finnes fra alle land. :-) Oisann, meninga med denne tråden var ikke å diskutere mine meninger, men å komme med innspill selv. Jeg har skrevet ned ting jeg selv mener er bra med de norske mennene, hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Det skulle være en start for samtalen, ikke selve innholdet. Uff. Men for å "forsvare" noen av menigene mine: Kroppsbygningen: Det ligger rett og slett i genene, og majoriteten har kraftig bygning. Grunnen er jo miljøet, vi har lenge drevet med hardt fysisk arbeid (som er å finne i nesten alle primær- og sekundærnæringene) og det har skjedd tilpasninger til dette over tid. Rein biologi. Kvinnesynet: Vi har et samfunn idag hvor menn omtrent tvinges til å godta at kvinner skal stå på lik linje med menn i alle situasjoner. Det er pålagt oss å være likestilte, (som er en god ting) derfor sier jeg dette. (Seksual)moral: Les det første i innlegget mitt. "Nordmenn gjør mange dumme ting+++) men gatevoldtektene blir gjort av utlandske". Det er disse kjedevoldtektene jeg legger fokus på her, og voldtektsmennene er menn fra sørlige land, hvor kvinneundertrykkelse og konservatisme dominerer. Ikke nødvendigvis hijab, men ikke miniskjørt og dype utringninger heller. Dette har mediene vært veldig klare på også, voldtektsmennene selv skylder på lettkleddheten, forbryterne har ikke hørt om selvkontroll. Med sørlige land tenker jeg på land rundt Middelhavet/Arabiske hav og de afrikanske landene. Å trekke Amerika inn i dette finnes det ingen logikk i, både nord- og sør-Amerika har samme religion/kultur som oss! Menn er menn, og alle har sine personlige kvaliteter. Meningen her var derimot å snakke om egne landsmenn, og miljø er i stor grad med på å forme personlighetene som vokser opp her. Hvorfor fornekte det!? Normer, verdier, holdninger og andre essensielle deler av personligheten vår blir formet av samfunnet i sosialiseringsprosessen! 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Hvorfor klarer du ikke å komme med en såkalt hyllest til norske menn uten å samtidig rakke ned på menn som ikke er norske? Menn med god og dårlig moral finner man over hele verden. Og dine "innspill til hva som kan bli bedre" med norske menn gjelder vel strengt tatt for mennesker av begge kjønn? Hva som er spesielt med norske menn? De er norske. Noen av de mest fantastiske mennene jeg kjenner er norske, men det har nok mer med personlighet å gjøre enn statsborgerskap. De eneste jeg rakker ned på er de utlandske voldtektsmennene i innlegget mitt, så shoot me. Dette er et tema om _menn_, og det interessante er jo hva dere andre synes og mener bør endres på. Så får noen andre lage et innlegg om både kvinner og menn når de har interessen av det! Bevares.. 1
Gjest Kyklopen Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Oisann, meninga med denne tråden var ikke å diskutere mine meninger, men å komme med innspill selv. Jeg har skrevet ned ting jeg selv mener er bra med de norske mennene, hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Det skulle være en start for samtalen, ikke selve innholdet. Uff. Men for å "forsvare" noen av menigene mine: Kroppsbygningen: Det ligger rett og slett i genene, og majoriteten har kraftig bygning. Grunnen er jo miljøet, vi har lenge drevet med hardt fysisk arbeid (som er å finne i nesten alle primær- og sekundærnæringene) og det har skjedd tilpasninger til dette over tid. Rein biologi. Kvinnesynet: Vi har et samfunn idag hvor menn omtrent tvinges til å godta at kvinner skal stå på lik linje med menn i alle situasjoner. Det er pålagt oss å være likestilte, (som er en god ting) derfor sier jeg dette. (Seksual)moral: Les det første i innlegget mitt. "Nordmenn gjør mange dumme ting+++) men gatevoldtektene blir gjort av utlandske". Det er disse kjedevoldtektene jeg legger fokus på her, og voldtektsmennene er menn fra sørlige land, hvor kvinneundertrykkelse og konservatisme dominerer. Ikke nødvendigvis hijab, men ikke miniskjørt og dype utringninger heller. Dette har mediene vært veldig klare på også, voldtektsmennene selv skylder på lettkleddheten, forbryterne har ikke hørt om selvkontroll. Med sørlige land tenker jeg på land rundt Middelhavet/Arabiske hav og de afrikanske landene. Å trekke Amerika inn i dette finnes det ingen logikk i, både nord- og sør-Amerika har samme religion/kultur som oss! Menn er menn, og alle har sine personlige kvaliteter. Meningen her var derimot å snakke om egne landsmenn, og miljø er i stor grad med på å forme personlighetene som vokser opp her. Hvorfor fornekte det!? Normer, verdier, holdninger og andre essensielle deler av personligheten vår blir formet av samfunnet i sosialiseringsprosessen! for å svare på spørsmålet ditt hvorfor det er vanskelig å akseptere at du ønsker å føre en slik tråd så er svaret altså at du prøver å føre en negativ tråd. derfor er det vanskelig å akseptere det. når det gjelder at det ligger i genene så har ikke noe relevanse, det forandrer forsatt ikke saken at du da eksulderer nordmenn som ikke passer din beskrivelse av nordmenn. du fornærmer dem bare. og at du sier "majoriteten av nordmenn" bekrefter jo bare påstanden min om at du generaliserer. og jeg har allerede påpekt hvorfor generalisering er negativt. jeg har aldri motargumentert mot gatevoldtektene, så hvorfor du følte et behov for å tilføye ekstra informasjon angående det skjønner ikke jeg. det jeg derimot gjorde var å tilføye en annen type voldtekt som du lot være å nevne og som du igjen unnlot å nevne eller kommentere. så jeg får vel kaste lys over det igjen.voldtekt som skjer bak lukkede dører, i hverdagen og over tid. jeg håper du får det med deg nå. og jeg forstår meningen med tråden din som sagt, men problemet er at tråden din er ikke rettferdig. som andre har nevnt her så går det ann å hylle uten å krenke andre. det du har skapt er en negativ tråd, og det kan såre andre mennesker. er det en del av det du ville oppnå med tråden din? er det altså å hylle noen og såre noen andre? hvis ikke bør du revurdere tråden din. forstår du nå da? 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 for å svare på spørsmålet ditt hvorfor det er vanskelig å akseptere at du ønsker å føre en slik tråd så er svaret altså at du prøver å føre en negativ tråd. derfor er det vanskelig å akseptere det. når det gjelder at det ligger i genene så har ikke noe relevanse, det forandrer forsatt ikke saken at du da eksulderer nordmenn som ikke passer din beskrivelse av nordmenn. du fornærmer dem bare. og at du sier "majoriteten av nordmenn" bekrefter jo bare påstanden min om at du generaliserer. og jeg har allerede påpekt hvorfor generalisering er negativt. jeg har aldri motargumentert mot gatevoldtektene, så hvorfor du følte et behov for å tilføye ekstra informasjon angående det skjønner ikke jeg. det jeg derimot gjorde var å tilføye en annen type voldtekt som du lot være å nevne og som du igjen unnlot å nevne eller kommentere. så jeg får vel kaste lys over det igjen.voldtekt som skjer bak lukkede dører, i hverdagen og over tid. jeg håper du får det med deg nå. og jeg forstår meningen med tråden din som sagt, men problemet er at tråden din er ikke rettferdig. som andre har nevnt her så går det ann å hylle uten å krenke andre. det du har skapt er en negativ tråd, og det kan såre andre mennesker. er det en del av det du ville oppnå med tråden din? er det altså å hylle noen og såre noen andre? hvis ikke bør du revurdere tråden din. forstår du nå da? Hvis dette er negativt, kan hele optimismen gå og legge seg. Jeg prøver å få frem positive sider ved folka, og konstruktive kommentarer til hva som kan endres her, det er hovedtemaet! Noe det visst er altfor vanskelige å forstå. Dette er en generaliserende tråd, det er også cluet. Som sagt tidligere; Vi blir formet av samfunnet vårt, og er det det legges vekt på her, altså samfunnets forventninger og holdninger som oppfylles av personlighetstrekkene, også i noen grad utseendet, henviser da til kroppsbygningsargumentet med prim & sek næringer.. I tillegg finnes det selvfølgelig unntak og avvik, og de har sine positive sider de og. Men vil det ikke lønne seg å sette frem trekk som flere kan gjenkjenne seg i, fremfor minoritetstrekk? Jeg har ikke sagt en eneste stygg ting om minoritetsnordmenn. Seksualmoralen; Jo, du nettopp kommenterte dette med lettkleddhet, OG; du påstod til og med at voldtektsmennene KUNNE ha mer kjennskap til lettkleddhet enn nordmenn, derfor sa jeg at voldtektsmennene og media skyldte på lettkleddheten, noe som igjen poengterer mine ord. Alt skal visst være så vanskelig, man tolker på forskjellige måter, det er klart. Men det får da være måte på!!
Cathrine88 Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Denne tråden burde vel egentlig vært postet under Skråblikk og generaliseringer.
Gjest Vampen Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Norske menn, som gruppe, har god moral fordi de ikke står bak voldtektsbølgen i Oslo? 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Norske menn, som gruppe, har god moral fordi de ikke står bak voldtektsbølgen i Oslo? Det skulle være seksualmoral. At en diskusjon kan endre så retning fra temaet selv til kun å omhandle en persons synsvinkel synes jeg er helt forkastelig. Jeg ønsker å vite hva dere liker med oss, og hvordan vi kan bli bedre! Hvorfor kan ingen svare på dette! Og om en moderator ønsker å flytte tråden til "skråblikk og generaliseringer" er helt ok. Jeg vil bare ha en saklig diskusjon.
Gjest Bandit Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 Her var det jaggu mye hylling av den norske mann. Ikke overraskende. Norske kvinner har en stor jobb å gjøre her, det er helt klart.
Gjest Vampen Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Det skulle være seksualmoral. At en diskusjon kan endre så retning fra temaet selv til kun å omhandle en persons synsvinkel synes jeg er helt forkastelig. Jeg ønsker å vite hva dere liker med oss, og hvordan vi kan bli bedre! Hvorfor kan ingen svare på dette! Og om en moderator ønsker å flytte tråden til "skråblikk og generaliseringer" er helt ok. Jeg vil bare ha en saklig diskusjon. Ok, norske menn som gruppe står ikke bak voldtekstsbølgen i Oslo, og derfor har de, som gruppe, god seksualmoral?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Ok, norske menn som gruppe står ikke bak voldtekstsbølgen i Oslo, og derfor har de, som gruppe, god seksualmoral? Ja...... Sittern langt inne for deg? 1
Gjest Vampen Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Ja...... Sittern langt inne for deg? Ja, mangel på logikk gjør ofte det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Ok, norske menn som gruppe står ikke bak voldtekstsbølgen i Oslo, og derfor har de, som gruppe, god seksualmoral? Jeg mener ihvertfall det! Jenter går halvnake på byen og afrikanere mener de ber om å bli voldtatt, mens norske menn ikke leer en finger selv om jentene er kanonfulle og de absolutt har muligheten. Jeg syns ihvertfall det sier sitt. Kan du ikke heller komme med noe selv istedenfor å stå og klø deg i hodet over mine synspunkter!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Ja, mangel på logikk gjør ofte det. Voldtekt= Ræva moral La være å voldta= God moral
Gjest Vampen Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 Jeg mener ihvertfall det! Jenter går halvnake på byen og afrikanere mener de ber om å bli voldtatt, mens norske menn ikke leer en finger selv om jentene er kanonfulle og de absolutt har muligheten. Jeg syns ihvertfall det sier sitt. Kan du ikke heller komme med noe selv istedenfor å stå og klø deg i hodet over mine synspunkter! Tull, noen norske menn voldtar voldtar også. Ikke minst i settinger som den du beskriver. Jeg ser også på manglende vilje til å voldta som et minimum av empati og respekt for andre, ikke noe som kvalifiserer til god seksualmoral. Og det er grunnen til at jeg synes denne tråden er tullete. Jeg kjenner mange flotte norske menn, meg gode egenskaper som kan hylles. Problemet er at utgangspunktet ditt er gruppetenking. Hvordan kan jeg hylle norske menn, gruppe, for egenskap x, når jeg også kjenner mange norske menn som ikke har den egenskapen eller er på kollisjonskurs med den? Det samme gjelder hva man kan bli bedre på. Men, for å please deg med å komme trekkende med gruppetenking, jeg har bodd i utlandet, i et relativt internasjonalt miljø. Der ble norske menn stadig stemplet som svært lite attraktive som partnere. De ble faktisk ofte nevnt som skrekkeksemplet. Gruppetenking er så fint..
Gjest Vampen Skrevet 27. april 2012 #20 Skrevet 27. april 2012 Voldtekt= Ræva moral La være å voldta= God moral Jeg ser to problemer: 1. Noen norske menn voldtar, altså kan ikke god moral kollektivt gis til gruppen norske menn. 2. At man ikke voldtar er minimum. Jeg deler ikke ut medalje og betegnelsen "god moral" for noe jeg anser som en selvfølge. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå