Gå til innhold

Russ! :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo. Jeg er en jente som går første år på videregående. På mandag starter russen offisielt å sprute oss førsteklassinger ned med vanngevær. Og jeg gruer meg sånn!!! De kommer til å starte tidlig på dagen med dette, rett og slett for å gjøre det mest mulig jævlig for oss om morgenen. Fikk høre dette fra venninnen min og hun har også ført meg opp på svartelista. Drittunge, men ja..

HVORDAN unngå russen egentlig? Jeg er livredd for dem. Grunnen til dette er at jeg får assosiasjoner til mobbing rett og slett... Jeg har ikke lyst å bli sprutet ned, men regner med at i russetiden så er alle førsteklassinger offere. :(

Jeg starter heldigvis bare til normal tid på mandagene, men russen her er seriøst jævlige. Og jeg er så redd for at de for eksempel skal blande eddik i vannet, for jeg går med sølvsmykker i ny og ne og vil ikke at det skal bli ødelagt. Jeg har også et hår som blir helt idiot når det kommer vann i det, her er det snakk om store gigantiske krøller som plutselig kommer frem.. Og dette vil jeg ikke! Æsj, høres ut som en pysete drittunge, men jeg kan virkelig ikke fordra russen og det den driver med. Syns det er så slemt. :( Burde jeg gå ekstra tidlig til skolen for å slippe russen? Eller burde jeg faktisk komme 5-10 minutter for sent? For russen står vell ikke utenfor rett før skoletiden? Eller??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er å ikke virke som om du er redd, og heller vise at du ikke bryr deg. Bli sint dersom noen spruter vann på deg! Russen liker jo best å plukke ut de som ser mest vettskremt ut. Jeg husker det kom en gjeng bort til meg en gang når jeg gikk 1 året. De begynte å skulle sprute vann på meg og jeg brølte tilbake! Det endte med at russegjengen ble mer redd for meg enn jeg var for dem.

Dessuten er ikke russen alltid så ille som man tror. Det er bare dette med å "grue" seg som er verst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes russen oppfører seg helt jævlig til flere tilfeller.jeg synes de kan sprute ned hverandre men ikke dem som ikke er russ. kun de som er med på leken!da jeg gikk på skolen første året ble jeg aldri sprutet ned av noen russ.

men helt seriøst vil jeg de skal avskaffe hele det russe greiene.

jeg har ingen råd egentlig....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulker som regel terror-dagene til russen, for russen er helt jævlig spesielt på den dagen. Men husker første året så var det ALLTID noen russer utenfor inngangen til skolen, der de spruta ned alle som gikk inn eller ut (Heldigvis sneik læreren oss ut bak skolen, haha) Når skolebussene kom til skolen om morgenen, blokkerte russene utgangene / de som kom seg ut ble dynka i vann (eller eddik, vann og ketchup), og de "skøyt" vilt på alle sammen med vannpistoler og vannflasker.

Russen er nok der litt før skoletid for å "gjøre alt klart". De vil jo at folk skal grue seg, for å gjøre det jævlig for alle.

• Liker 1
Skrevet

De har ikke lov tilå sprute noe som helst på noen. Det er legemsfornærmelse. Hadde jeg blitt spruta på med eddik og ketsjup hadde jeg anmeldt dem på flekken.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lov tilå sprute noe som helst på noen. Det er legemsfornærmelse. Hadde jeg blitt spruta på med eddik og ketsjup hadde jeg anmeldt dem på flekken.

Stemmer. De kan få bøter eller fengsel for legemsfornærmelse, og vil da anses som tidligere straffet resten av livet.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Går heldigvis vg2, og russen er ikke så vill på skolen min, men om noen hadde prøvd å angripe meg hadde de neppe prøvd seg flere ganger for å si det slik. Det at de går rundt i en skikkelig stygg snekkerbukse gir de ikke retten til å oppføre seg som idioter. Så jeg synes at du, TS, har all rett til å reagere.

Kan du ikke sende mail til læreren din og si at du ikke orker å gå på skolen i de og de dagene fordi du er så redd for russen? De må da respektere det og gi deg gyldig fravær, for noen av russene er direkte sprø. Og i disse dagene kan det være direkte fatalt for karakteren om man mister en time pga. eksamensforberedelser. Og om man blir kidnappet og kjørt til huttiheita, fratatt mobil og penger og kastet på sjøen mister man lett en hel dag med skole :goodbye:

Edit: Ok, kanskje litt dårlig poeng det med å spørre om å slippe skolen, da du blir jo like mye vekke uansett. Men snakk med lærerne dine og be om du kan forberede deg hjemme da? Hvis du er en flink elev er det ikke noen grunn for at du skal gjøre en dårligere jobb hjemme.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Det er jo litt vanskelig å vite HVEM som kasta vann/ketchup/eddik på deg da, når det er 100 russ rundt deg.

Husker selv at russene tok HELT av på terror uka, bandt fast folk, tok klærne til folk, spruta ned alle som gikk inn og ut av skolen (mange skole-pcer som ble fucka) og rektoren gjorde ikke en dritt, bortsett fra å gå ut og hente søppelbøtta som russen brukte til å kaste vann.

• Liker 2
Skrevet

Ta med deg hårføner, hårbørste, skift, sminke osv. og lat som ingenting. Om du virker totalt uinteressert slutter de, for da er det ikke gøy lenger.

Skrevet

vann syns jeg er greit, det er ikke så mye å bry seg om. Men hvis du syns det er altfor ille kan du ta en prat med rektor. Det går an at russen heller kan roe ned litt på de greiene og heller "plage" på litt snillere måter.

Da jeg var russ var d fks forbudt med terror-lister. Og å ha sånne regler kan jo fungere andre steder og.

Skrevet

Om det er så ille burde skolen(og rektor) gjøre noe med det?

Opplevde ikke sånn da jeg gikk på vgs i 1. eller 2. klasse, men russen variere fra år til år.

AnonymBruker
Skrevet

På hvor skole var russen helt jævlige, helt til mitt kull ble russ. Kullet før oss hadde dratt den litt for langt det ble masse avisoppslag og anmeldelser osv.

Så russestyret satt seg ned for å finne en løsning. Og vi endte opp med å istedefor ha terroruke, så inviterte vi resten av skolen til vannkrig ute på plassen, og svartelista ble "forbudt". Det var dritmorsomt, og jeg tror de på trinnene våres også syntes det. Tror miljøet også ble ganske bedret av dette tiltaket og de har fortsatt å ha dette som tradisjon på skolen.

Hva du kan gjøre vet jeg ikke helt, det er vanskelig, for det er jo alltids noen som vil benytte sjansen til å gjøre noe dritt uansett. Det var det hos også.

Bare lat som om du ikke bryr deg og hold deg unna steder hvor du vet du kommer til å bli "overfalt". Om det skjer noe så meld ifra til ledelsen på skolen, de kan faktisk utvise elever som plager andre. om noen mot formodning skulle skade deg eller andre første og andre årsstudenter (eller ødelegger klær, hår etc) så anmeld. Skap oppstyr.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Gå med bunad! Den tåler ikke vann og er grisedyr å erstatte.

Endret av Iah
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er AB over, beklager skrive og slurvefeil, ble skrevet i hui og hast. Nå må jeg løper :P

Skrevet

Du kan jo i allefall ta lærdom av dette til du selv blir russ!

Har ikke så mye annet å komme med, syns det høres helt grusomt ut at man skal bli terrrorisert av en gruppe eldre elever ved skolen. Det kan da ikke være lov? Har de lov til å mobbe og angripe og trakkasere andre fordi de opptrer i flokk?

• Liker 2
Skrevet

Bunad på skolen ja... hah.

Løp inn, og gå med noen andre :) Eller kom 10-15 tidligere, eller forsent. Gå tidligere eller gå senere. Eller gå med en lærer. Er vel ikke verdenes undergang å få litt vann på seg.

Når jeg var russ spruta jeg aldri på noen som gikk alene og så "redde" ut :P men jeg var kanskje snill. Vi brukte kun vann og.

Gjest Snorkebolla
Skrevet

Knytt neven og slå h*n i nesa. Tror ikke h*n spruter igjen, da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i Asker? Husker det var mange sånne folk da jeg gikk på skole der. 0 folkeskikk. Du får prøve å hevne deg hvis de spruter på deg eller anmelde de til politiet! Kompisen min tissa i bensintanken til noen ekle russ haha.

Skrevet (endret)

På min skole er det heldigvis ikke lov å gjøre noe mer enn ting som å sprute litt vann, men jeg er egentlig litt imot det også. Mye morsommere om russen arrangerer temadager eller konkurranser med hele skolen, noe som faktisk har blitt gjort på skolen jeg går på. Det ikke særlig gøy for de som blir svarte-listet å bli dynket i masse rart foran en hel skole, og spesielt dårlig gjort er det når det gjøres mot førsteklassingene.

Hvis du vil gjøre noe med det så bør du ta det opp med en lærer eller rektor. Blir du ikke tatt seriøst på det første forslaget, så kunne du også prøvd å snakket med venner om å få foreldrene deres til å ringe skolen og fortelle at det er uakseptabelt at dere blir behandlet slik av russen.

Endret av facepalm
Skrevet

Mitt råd er at du unngår lyse pastell farger og hvitt. Se ut som at du ikke bryr deg om at de spruter på deg for da blir de lei til slutt.

Og hvis venninnen din er russ og har satt deg på denne listen så snakker du ordentlig med henne og forteller henne hva du føler. Hun har sikkert glemt hvordan det er å være førsteklassing. Man kan bli litt revet med av russegreiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...