Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette begynner å bli noen år siden men skal prøve å gjenfortelle det så godt jeg kan.

Jeg sov på rom med søskenbarnet mitt en gang vi var på besøk der. Jeg lå i en seng, og han lå på en sovesofa ved siden av.. Han begynte å komme nærmere og nærmere min seng, og la hånda bort på meg å sånn. Jeg dytta han vekk et par ganger, men bare latet som jeg sov. Han begynner å reise seg i fra sovesofaen og legger seg over meg, mellom lårene mine. Jeg prøvde å presse dem igjen, men jeg sa ingenting. Til slutt fikk han dratt lårene mine fra hverandre, og hadde sex med meg.

Jeg var 13 år da dette skjedde, og søskenbarnet mitt var 18.

Høres det ut som en voldtekt? Jeg føler jeg burde sagt at han skulle slutte..!! Den her har liggi i gnagd i meg i flere år nå..

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ble definitivt voldtatt. Ta kontakt med Dixi: Min lenke

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tør ikke si det her til noen som helst.. Vil ikke skape splid og krangler i familien..

Skrevet

Jeg er også sikker på at du ble voldtatt og så klart det plager deg enda! Ta kontakt og i det miste snakk med noen om det, det er det best for deg!

• Liker 4
Skrevet

Dixi sier ingenting videre. Dette gjelder også leger, helsesøster osv. Du må snakke med noen om det. Du sier at du ikke vil splitte familien. Men hva med deg selv? Som sagt, leger, Dixi osv sier ingenting videre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler det er litt min feil og. Fordi jeg ikke dytta han av eller sa noe.. :(

Skrevet

Du var bare 13 år, altså et barn og godt under den seksuelle lavalder. Han var 18, altså myndig og mer enn gammel nok til å vite at det han gjorde var galt. Spesielt ettersom dere er søskenbarn, og du ikke viste tegn til å ville det selv på noen som helst måte.

Snakk med noen om dette! Jeg synes også du bør snakke med noen i familien om det, noen du stoler på. Hvis familien splittes er det ikke pga deg, men pga ham!! Du er ikke ansvarlig for hans stygge handlinger.

:klem:

• Liker 5
Skrevet

Det er faen meg ikke din feil! Du ble voldtatt som 13 åring, du prøvde å dytte han bort men fikk det ikke til, så det er virkelig ikke din feil i det hele tatt

Du må neste tenke litt på deg selv også, dette er ting som kan ødelegge ett mennesket, og du trenger ikke splitte familien din hvis du bare snakker om det. Som sagt over så sier de det ikke videre og noen gang hjelper det bare å få det ut og snakke om det :)

• Liker 2
Skrevet

Men jeg føler det er litt min feil og. Fordi jeg ikke dytta han av eller sa noe.. :(

Om du var 20 år og ikke sier nei, så synd på deg... Men 13 år !!! du var et lite barn. i den alderen er det ikke normalt å vite alltid hva man skal gjøre. og at du var i slekt med voldtektsmannen gjør ikke saken lettere.

Håper du spytter faenskapet rett oppi øynene neste gang du ser han.

snakk med fagfolk om du føler at det blir for tungt å bære alene :klemmer:

• Liker 4
Skrevet

Du var bare 13 år, altså et barn. <--- det der og ---> og du ikke viste tegn til å ville det selv på noen som helst måte.

Dem passet ikke helt ilag, for det er mange sykinger der ute som faktisk mener hun aldri kunne selv vært klar over hva som er best for seg selv (som om dem vet det liksom) i den alderen, det høres jo nesten ut som om det er snakk om en 8 årig liten jente her, alle er visst lik, uansett.

Skrevet

Du var et lite barn. i den alderen er det ikke normalt å vite alltid hva man skal gjøre.

Å sånn som du ser på det akkurat der så mener du at det er bra? det er jo akkurat derfor unge jenter er sånn idag, akkurat fordi "vi" sier det, å trykker i hodet demmes at dem er for ung til å forstå ditt å datt osv, fin måte å dra dem (ned) opp på.

AnonymBruker
Skrevet

Dem passet ikke helt ilag, for det er mange sykinger der ute som faktisk mener hun aldri kunne selv vært klar over hva som er best for seg selv (som om dem vet det liksom) i den alderen, det høres jo nesten ut som om det er snakk om en 8 årig liten jente her, alle er visst lik, uansett.

Å sånn som du ser på det akkurat der så mener du at det er bra? det er jo akkurat derfor unge jenter er sånn idag, akkurat fordi "vi" sier det, å trykker i hodet demmes at dem er for ung til å forstå ditt å datt osv, fin måte å dra dem (ned) opp på.

Hva i alle dager er det du prøver å si her???

• Liker 5
Gjest Søgni
Skrevet (endret)

En 13-åring er et barn. Selv om utviklingsnivå til en viss grad er individuelt, så er ikke en 13-åring i nærheten av å være voksen bl.a. emosjonelt eller kognitivt. Fetteren derimot, var myndig.

Hvordan "er" unge jenter i dag? Det er viktig å lære barn og ungdom å sette grenser, men det er milevis derfra til å nærmest legitimere at en 18-åring forgriper seg på sin 13 år gamle kusine. En 13 år gammel jente, som både er under den seksuelle lavalder (som er der av en grunn) og i en sånn posisjon som TS beskriver, skal aldri ha skylden for at en voksen tar initiativ til seksuelle handlinger i utgangspunktet, og iallefall ikke ha skylden for et sånt overgrep.

Endret av Søgni
  • Liker 5
Skrevet

En 13-åring er et barn. Selv om utviklingsnivå til en viss grad er individuelt, så er ikke en 13-åring i nærheten av å være voksen bl.a. emosjonelt eller kognitivt. Fetteren derimot, var myndig.

Så da er han automatisk klokere? poenget mitt er altså ikke å ta gutten sin side, det han gjor var galt, uansett like galt i mine øyne.

Skrevet

Hvordan "er" unge jenter i dag? Det er viktig å lære barn og ungdom å sette grenser, men det er milevis derfra til å nærmest legitimere at en 18-åring forgriper seg på sin 13 år gamle kusine. En 13 år gammel jente, som både er under den seksuelle lavalder (som er der av en grunn) og i en sånn posisjon som TS beskriver, skal aldri ha skylden for at en voksen tar initiativ til seksuelle handlinger i utgangspunktet, og iallefall ikke ha skylden for et sånt overgrep.

Skal dem ikke ha skylden i det, aldri uansett? det voldtektet som ble gjort har jeg ikke tatt med her altså.

Seksuel lavalder, ikke ta den opp engang.

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Så da er han automatisk klokere? poenget mitt er altså ikke å ta gutten sin side, det han gjor var galt, uansett like galt i mine øyne.

Jeg vet ikke om klok er et riktig begrep, sånn sett. Spennet mellom en 18-åring og en 13-åring vil jeg påstå er stort. Det er mye modning, utvikling og erfaring som skiller de to aldrene. Uansett om en 18-åring kan være umoden for alderen, så er det uansett slik at han må kunne kalles voksen, han er jo myndig. Det han gjorde var ulovlig, og det ligger prinsipper bak det.

Skal dem ikke ha skylden i det, aldri uansett? det voldtektet som ble gjort har jeg ikke tatt med her altså.

Seksuel lavalder, ikke ta den opp engang.

Nei.

Endret av Søgni
  • Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke om klok er et riktig begrep, sånn sett. Spennet mellom en 18-åring og en 13-åring vil jeg påstå er stort. Det er mye modning, utvikling og erfaring som skiller de to aldrene. Uansett om en 18-åring kan være umoden for alderen, så er det uansett slik at han må kunne kalles voksen, han er jo myndig. Det han gjorde var ulovlig, og det ligger prinsipper bak det.

Nei.

Ikke så mye når det gjelder jente på 13 å en gutt på 18, her er det vel litt kulturkrasj må jeg si, så er egentlig ikke vits å diskutere det lenger, for det som er greit i en annen kultur betyr ikke at det er like greit i din kultur :)

Å det andre.

Er enig med deg at voldtekt/overgrep offeret skal ikke ha skylda, men ellers, ser du i danmark, der kan gjerne jenta bli straffet for å ha lurt den eldre mannen til sex, får så å annmelde han å robbe han for penger, erstatning.

Det synes jeg faktisk er på sin plass :)

• Liker 1
Skrevet

Definitivt voldtekt. Men du gjør rett i å holde det skjult for familien. En fyr som er syk nok til å voldta søskenbarnet sitt, er mer en kapabel nok til å lyve så det holder til alle. Det blir ord mot ord, og dine foreldre vil støtte deg, og hans foreldre vil støtte ham. Og familien er ødelagt.

MEN: Når du blir gammel nok (vet ikke hvor mange år siden det er snakk om jeg) så MÅ du ta et oppgjør med søskenbarnet på en eller annen måte. Han må få VITE at du har hatt, og har det jævlig på grunn av det han gjorde.

Hvem vet? Kanskje han til og med har en ærlig forklaring på det som skjedde? I bestefall kanskje noe slikt:

http://www.forskning.no/artikler/2007/mai/1180439832.77

Skrevet

Som andre her har sagt, så bør du ta kontakt med Dixi for å sortere tanker. Det han gjorde mot deg er overhodet ikke din feil. Det er ene og alene hans feil.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Han har nok voldtatt flere av kusinene, kanskje egne søstre også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...