Gå til innhold

Stalkers


Beatrixi

Anbefalte innlegg

Gjest Søgni

De blir jo ikke plaget når de ikke vet noe om det.

Jeg vil si at "bare" sånt som overvåking og ulike former for (gjerne "tilfeldig") kommunikasjon er å plage folk. Det er et enormt overtramp, rett og slett. Det skaper frykt, og er i ytterste konsekvens kjempefarlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette bloggen vet jo ikke kvinnen noe. Hvordan kan hun da være plaget?

Hvordan kan hun ha frykt? :forvirret:

Endret av Reaper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

I dette bloggen vet jo ikke kvinnen noe. Hvordan kan hun da være plaget?

Hvordan kan hun ha frykt? :forvirret:

Det er vanskelig å bedømme sikkert fra å lese bloggen hvordan det foregår. Man ser jo hvordan han rasjonaliserer dette til å være kjærlighet, og jeg ville ikke vært sikker på at han forteller alt. For alt vi vet kan han ha tatt kontakt flere ganger, og hun kan også ha en mistanke/visshet. Og om han går lenger, som mange jo ofte gjør, og hun til slutt får vite at han har overvåket henne uten at hun visste det, så tror jeg det kan være en enorm tilleggsbelastning og noe som skaper ekstra frykt i ettertid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å bedømme sikkert fra å lese bloggen hvordan det foregår. Man ser jo hvordan han rasjonaliserer dette til å være kjærlighet, og jeg ville ikke vært sikker på at han forteller alt. For alt vi vet kan han ha tatt kontakt flere ganger, og hun kan også ha en mistanke/visshet.

Men dette vet vi overhodet ikke noe om, så det er ikke noe å spekulere i en gang.

Og om han går lenger, som mange jo ofte gjør, og hun til slutt får vite at han har overvåket henne uten at hun visste det, så tror jeg det kan være en enorm tilleggsbelastning og noe som skaper ekstra frykt i ettertid.

Hvordan skal hun få vite at han har overvåket henne med mindre han forteller det? Kanskje hun begynner å lure når hun treffer ham flere ganger (om det skjer), men det kan jo hende at hun også blir interessert (om hun er singel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Men dette vet vi overhodet ikke noe om, så det er ikke noe å spekulere i en gang.

Hvordan skal hun få vite at han har overvåket henne med mindre han forteller det? Kanskje hun begynner å lure når hun treffer ham flere ganger (om det skjer), men det kan jo hende at hun også blir interessert (om hun er singel).

Nei, vi vet det ikke, men poenget mitt var at sånne historier kan utspinne seg på veldig mange måter. Av og til vet offeret at "noe er galt" fra avstand, og andre ganger tar stalkeren kontakt.

Det kan hun få vite på utrolig mange måter. Alt fra at noen andre forteller det, ved at han forteller det, at det kommer frem mer eller mindre tilfeldig, eller gjennom mer alvorlige tilnærminger senere. Hvis han oppnår direkte kontakt, så er det også oftest slik at offeret skjønner at han har kunnskap og innsikt i livet hennes fra før.

Jeg tror vi skal passe oss for å romantisere over dette. Det er ikke veldig mange som synes stalking (selv i "milde" former, eller hva jeg skal si) er sjarmerende. Det er ikke det samme som å kurtisere. Dette er ikke en søt historie.

Strengt tatt så vet vi jo ikke om bloggen er ekte engang, men scenarioet er ikke usannsynlig.

Endret av Søgni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Til å ikke vite hadde du en veldig bombastisk måte å formulere deg på.

ble litt usikker rett etter at noen svarte meg på det. så da lot jeg det stå. sånt skjer! bombastisk var det ikke :) tulleberte

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for trakassering m.m og samtaler ledet ut av dette.

Rainbow81, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd mye siden sist ja, tror det er bra at dette temaet blir gjenstand for litt refleksjon. Jeg blir derimot rimelig sjokka av holdninger som ufarliggjør dette. Jeg velger å stole på intuisjonen min når jeg synes dette er forferdelig feil og forferdelig creepy. Det er ikke noe som rettferdiggjør en så aggressiv tilnærming av damer, selv om de er artister, det er rett og slett bare invadering av privatlivet, og i verste fall full retrett til det primitive neandertalersamfunnet hvor alphahannen bare dro de kvinnene han hadde lyst på inn i hula si.

Jeg ble tipset om at det var mulig å gjenkjenne gater i Oslo gjennom Google maps, og har forsøkt å finne adressen for å tipse henne, men det er liksom ingen tråder å nøste i. Hvem er hun, hvor bor hun?

Oppgitt.

Det har også blitt til at jeg følger med på bloggen hans nå, uten at jeg egentlig vil. Jeg har også kommentert, men det virker ikke som det når inn til ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karianne

Her har det skjedd mye siden sist ja, tror det er bra at dette temaet blir gjenstand for litt refleksjon. Jeg blir derimot rimelig sjokka av holdninger som ufarliggjør dette. Jeg velger å stole på intuisjonen min når jeg synes dette er forferdelig feil og forferdelig creepy. Det er ikke noe som rettferdiggjør en så aggressiv tilnærming av damer, selv om de er artister, det er rett og slett bare invadering av privatlivet, og i verste fall full retrett til det primitive neandertalersamfunnet hvor alphahannen bare dro de kvinnene han hadde lyst på inn i hula si.

Haha, ja neandertalmenn finnes i hopetall i dag også! Men denne klarer jeg ikke helt å gjøre meg opp en mening om. Tror aldri jeg har sett liknende blogg. Han virker ikke egentlig agressiv, kanskje litt i det siste innlegget - men det høres ikke ut som han vil jenta noe ondt. Håper ikke det.

Jeg ble tipset om at det var mulig å gjenkjenne gater i Oslo gjennom Google maps, og har forsøkt å finne adressen for å tipse henne, men det er liksom ingen tråder å nøste i. Hvem er hun, hvor bor hun?

Nei, men det er vel ikke vårt ansvar å finne det ut?

Oppgitt.

Det har også blitt til at jeg følger med på bloggen hans nå, uten at jeg egentlig vil. Jeg har også kommentert, men det virker ikke som det når inn til ham.

Har lest, men holder meg for god for å kommentere. Hva skal jeg liksom "si" til sånt no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tipset om at det var mulig å gjenkjenne gater i Oslo gjennom Google maps, og har forsøkt å finne adressen for å tipse henne, men det er liksom ingen tråder å nøste i. Hvem er hun, hvor bor hun?

Vanskelig å få bildene på bloggen til å matche googlemaps og fotoene der, da skal du være god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tipset om at det var mulig å gjenkjenne gater i Oslo gjennom Google maps, og har forsøkt å finne adressen for å tipse henne, men det er liksom ingen tråder å nøste i. Hvem er hun, hvor bor hun?

Det er vel ikke verre enn at alle poster dette på FB og spør om noen kjenner jenta/adressen? Og ber folk om å reposte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste er å se om man kan kjenne igjen personen på bildene (det er en skuespiller, virker det som) og så finne adressen hennes og så se om huset stemmer..og DA kan man jo si ifra til feks agenten henner eller noe sånt.

Rimelig ekkel den siste posten hvor stalkeren faktisk går bort til bordet for å si "takk for sist" og nærmest skriver hatsk om personen hun sitter sammen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"...samtidig som jeg holder på å koke over av sjalusi."

Whoa... utviklet følelser for ei han ikke kjenner, visste ikke at sånt gikk an.

og

"Jeg tror fortsatt når hun blir kjent med meg at hun vil ta til fornuften og foretrekke mitt selskap."

Yeah right...

Endret av Reaper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut hvor det er.

Streifa litt rundt i Google Maps og fant plutselig huset - det stakk i meg når jeg så det.

Sjekk ut Ole Vigs Gate 3 i Google Maps - det må da være der..

Men vet ikke hvem som bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var at dette er noe promo-greier for en kommende film eller noe... Jeg klarer ikke å tro på denne bloggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Jeg har funnet ut hvor det er.

Streifa litt rundt i Google Maps og fant plutselig huset - det stakk i meg når jeg så det.

Sjekk ut Ole Vigs Gate 3 i Google Maps - det må da være der..

Men vet ikke hvem som bor der.

Kanskje hun her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun her?

https://www.facebook.com/profile.php?id=728922138

Tror kanskje det ja. Motlys.no har jo noe med film å gjøre også, etter hva jeg ser. Vakre øyne og smil, ikke rart han går etter henne...awww...

Nytter ikke å sende henne melding på fb om dere ikke har felles venner, det går rett i bakgården "Annet" der det kan bli liggende i årevis om hun ikke sjekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

https://www.facebook.com/profile.php?id=728922138

Tror kanskje det ja. Motlys.no har jo noe med film å gjøre også, etter hva jeg ser. Vakre øyne og smil, ikke rart han går etter henne...awww...

Nytter ikke å sende henne melding på fb om dere ikke har felles venner, det går rett i bakgården "Annet" der det kan bli liggende i årevis om hun ikke sjekker.

...

(det er ikke henne, men tar tilbake hvem det faktisk er.)

Endret av Cervix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...